Rappa finnjävel!

lupacan

Olin kesällä eräässä tapahtumassa Ruotsissa ja kuulin tuon tokaisun erään järjestäjän suusta.

Mitä siis "rappa finnjävel" tarkoittaa? Olimme kaikki suomalaiset olleet ihan fiksusti noiden päivien ajan (tapahtuma liittyi airsoftin pelaamiseen, alkoholia emme juoneet), ja paikatkin olimme jättäneet siisteiksi.

Mitä tarkoittaa tämä tokaisu ja mikä on kenties sen historia?

15

2866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta ei auta...

      Voisit ilmoittaa oikeastaan DO:lle, paitsi että eivät hoida ruotsinsuomalaisiin kohdistuneita loukkauksia.

      • Eero taas

        Turha on kysyä sieltä apua, rahat ja tuet menevät ihan muihin taskuihin.
        Romuttakoot koko viraston - resursseja tarvitaan ihan oikeisiin asioihin kuin tämän aikuisten ihmisten leikkikentän rahoittamiseen.


      • Rahat tärkeämpään
        Eero taas kirjoitti:

        Turha on kysyä sieltä apua, rahat ja tuet menevät ihan muihin taskuihin.
        Romuttakoot koko viraston - resursseja tarvitaan ihan oikeisiin asioihin kuin tämän aikuisten ihmisten leikkikentän rahoittamiseen.

        Kolme muuta lakimiestä oli sitä mieltä, että kyseessä oli selvä syrjintä. DO ei viitsinyt edes allekirjoittaa päätöstään...

        Tyhjänpäiväinen virasto, minkä voisi romuttaa.


      • lupacan
        Rahat tärkeämpään kirjoitti:

        Kolme muuta lakimiestä oli sitä mieltä, että kyseessä oli selvä syrjintä. DO ei viitsinyt edes allekirjoittaa päätöstään...

        Tyhjänpäiväinen virasto, minkä voisi romuttaa.

        Voisitteko vain kertoa tarkemmin mistä on kyse ja kuinka yleisesti on nimitys käytössä.


      • petteri65
        lupacan kirjoitti:

        Voisitteko vain kertoa tarkemmin mistä on kyse ja kuinka yleisesti on nimitys käytössä.

        "Rappa " on slangia ja tarkoitaa : vauhtia,kiirettä , se tulee lauseesta "rappa på"
        "pidä kiirettä" ja se viimeinen sana finnj.. on ruminta mitä suomalaisesta voi sanoa..
        Alkuperäisesti rapp on tietenkin kun annettiin vaikkakin kepillä selkäsaunaa- siinä se rapp on se lyönti..


      • lupacan
        petteri65 kirjoitti:

        "Rappa " on slangia ja tarkoitaa : vauhtia,kiirettä , se tulee lauseesta "rappa på"
        "pidä kiirettä" ja se viimeinen sana finnj.. on ruminta mitä suomalaisesta voi sanoa..
        Alkuperäisesti rapp on tietenkin kun annettiin vaikkakin kepillä selkäsaunaa- siinä se rapp on se lyönti..

        Siis "piekse suomipirua!" ? Millä olisi hyvä sivaltaa takaisin? Löytyykö jotain nokkelaa?


      • petteri65
        lupacan kirjoitti:

        Siis "piekse suomipirua!" ? Millä olisi hyvä sivaltaa takaisin? Löytyykö jotain nokkelaa?

        "rappa på" on slangia jota sä voisit sanoa kaverilles saadakseen hänet kiirehtimään..se finnjävel on haukkumasana joka on ollut käytössä suomalaisia siirtolaisia vastaan ainakin jo 50-60 luvulta.


    • Koohoo

      Rappa finnjävlar tarkoittaa varmaan tässä airsoft- yhteydessä vikkeliä finnjäveleitä. Finnjävel on vanha haukkumasana. Pahempia haukkumasanoja löytyy.

      • löytyy tokkiisa

        Voisivat pitää sen turpansa kiinni riikinruotsalaiset urpot.


    • SocialJusticeWorrior

      Ruotsalainen rasismi kukoistaa.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan millään tavalla hyväksyttävää käytöstä kyseiseltä ruotsalaiselta. Äkkiseltään vaikuttaa joltain syrjäkylän urpolta jolla on heikko itsetunto. Arvioin että taustalla kateellisuus, kun ei ymmärrä suomea. Koki tietysti yksinäisyyden tunnetta kun joutui kielikylvyn keskelle. Ruotsissa asuneena sanoisin, että noissa tilanteissa on enemmän ongelmana suomen kieli kuin itse suomalaisuus. Kun puhuu tarpeeksi sujuvaa ruotsia, ei moisia tilanteita juurikaan synny. No... asun nyt Suomessa ja täällä saa puhua suomea. Olisi toki reilua jos suomea saisi puhua Ruotsissa ilman että tuollaista tapahtuu. Sillä Suomihan sallii ruotsin puhumisen Suomessa ja on jopa "pakkoruotsi" kouluissa.

      • Anonyymi

        Vastaa jatkossa että "turpa tukkoon svenne"
        tai
        Är du avundsjuk då du måste vara svenne?


      • Anonyymi

        Suomalaiset on juoppoja ruotsissa suusin osa ja sosiaalin asikkaita. Perkele Saatana...sitä kuuluu kun joku örisee puiston penkillä hävettää olla Suomalainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset on juoppoja ruotsissa suusin osa ja sosiaalin asikkaita. Perkele Saatana...sitä kuuluu kun joku örisee puiston penkillä hävettää olla Suomalainen

        Onkohan minulla ollut silmälaput silmillä ja korvakuulokkeet korvilla kun pienillä paikkakunnilla joissa olen asunut pian 50 vuotta täällä Ruotsissa en ole nähnyt ainoatakaan suomalaista puliukkoa puistonpenkillä mölöttämässä.
        Sosiaalin asiakkaita on voinut olla joitakin, mutta sieltähän sitä rahallista apua täytyy hakea jos joutuu pulaan jonakin elämänsä aikana.
        Ei varmaankaan ollut helppoa raavaan hyvän työmiehen saada potkut kun alettiin suurella kädellä automatisoimaan tehtaita ja tuotantolaitoksia. Ei heille ollut työaikana tarjottu ruotsinkielen opetusta eivätkä saaneet edes potkujen saatuaan kokopäiväistä kielen opetusta vuosikaupalla kuten nykyajan maahanmuuttajat.


    • Anonyymi

      Minäkin kalsarikännissä kotona :)

      Finsk båtflykting

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe