Omaan 2004 stiloon ei ilmeisesti ole koskaan laitettu mitään ruostesuojia. Pohja on huoltokirjan mukaan tarkistettu 2006.
Mitäs olette mieltä onko pohja kuinka pikaisessa tarpeessa jotain ruostesuojaa? Autolla on ajettu helsingissä.(mitä semmoinen muuten maksaa?)
Katsastus olisi edessä 2-3kk päästä niin odotanko siihen asti ja katson mitä sieltä sanotaan?
En itse vielä toistaiseksi tiedä autoista yhtään mitään ja apu olisi tarpeen. Kiitoksia.
Ruostesuojasta
10
965
Vastaukset
- ......
Sen pohjan ruostesuojaustarpeen näkee ihan maalikokin, jos tietää minkä väristä ruoste on.
Jos sitten taas puhutan korin pahemmasta "happanemisesta, se usein tulee salaakavalasti sisältäpäin ja alkaa näkyä vasta päällepäin siinä viittä vuotta vanhemmissa autoissa. Auto pitäsi kunnolla ruostesuojata mieluumin ihan uutena tai korkeintaan parin vuoden iässä, siis oviin ja koteloihin suoja pohjan massaus.Pintaruostetta siellä pohjassa todenäköisesti on vasta, joka lähtee melkeimpä pesulla pois.- miten mä
Minä en oikeen tiedä miten sinne pohjan alle näen kun en sinne mahdu ;) Nyt on ollut niin kylmäkin että ei viitsi edes yrittää.
Eli kannattaisiko minun nyt viedä auto jonnekkin ruostesuojattavaksi/massattavaksi? ja mitä luulet sen tulevan maksamaan ? (i hope 100e ;) - maksaa
miten mä kirjoitti:
Minä en oikeen tiedä miten sinne pohjan alle näen kun en sinne mahdu ;) Nyt on ollut niin kylmäkin että ei viitsi edes yrittää.
Eli kannattaisiko minun nyt viedä auto jonnekkin ruostesuojattavaksi/massattavaksi? ja mitä luulet sen tulevan maksamaan ? (i hope 100e ;)450-600 euroa. Vähän pajasta riippuen. Jossain hämärässä verstaassa halvin. Laadusta ei takeita.
- .......
miten mä kirjoitti:
Eli kannattaisiko minun nyt viedä auto jonnekkin ruostesuojattavaksi/massattavaksi? ja mitä luulet sen tulevan maksamaan ? (i hope 100e ;)Alkuvuodesta uuteen Focukseen tehdystä täydellisestä Tectyl-käsittelystä(takuu 12 v) noin 800 euroa. Siinä siis pohja massataan ja myös kaikki kotelorakenteet sisäpuolelta. Kotelot kahteen kertaan ja välillä koneellinen kuivaus.
- 60 5d
Enpä menisi teettämään kallista suojausta liikkeessä, luulen että kestää melko hyvin ilman suojaustakin. Itselläni oli uudesta asti -02 Punto, jolla ajoin jotain 26-27 tkm/vuosi. Ensimmäisenä vuotena tuli ajettua melko paljon sorateilläkin. Kesällä 2005 tein itse Puntooni edullisen ruostesuojauksen. Ostin Biltemasta pari spraypurkkia massaa, helmoihin muistaakseni kiveniskumassaa ja toinen purkki oli toisenlaista. Ensiksi huuhtelin huolellisesti pohjan ja annoin kuivua hyvin. Sitten vaan suojasin sen eikä maksanut paljoa. Pesin Puntoni aina käsin, pohjan huuhtelin lähes joka kerta ja eipä ollut ruosteessa vielä viime syksynäkään kun vaihdoin Puntoni pois (mitä nyt vähän öljypohjassa ruostetta, sitä en suojannut silloin). Nyt mulla on VW Polo Diesel -99, hieman enemmän ajettu. Ruostesuojaus on tehty muutama vuosi sitten, kuiteissa huomautus että takaosat helmoissa pehmenneet. Kun tarkastelin, huomasin että takakaarissakin vähän ruostetta helmojen takaosien lisäksi. Irrotin vähän helmoista massaa ja huomasin kuinka kosteus muhi massauksen alla, joten ajattelin että massauksesta taitaa olla vain haittaa ainakin tässä volkkarissani. Puntossa pohja oli tosi hyvässä kunnossa lähes "kuin uutena" joten sinuna en teettäisi kallista ruostesuojausta vaan vaikka itse tai jossakin edullisessa pajassa vaikka öljy/massaseoksen. Tulee varmasti edullisemmaksi ja ei kannata massata lainkaan jos et vuosikausia pidä Stiloa. Polo näyttäisi olevan herkemmin ruostuva kuin Punto. Tosin jostain luin että -99 loppuvuodesta Poloon tehdyn faceliftin yhteydessä tuli sinkkikori.
- panna?
Mikä massaspray ei kiehu alkuperäisen massauksen kanssa?
- fiat stilo
Hello. En ole vieläkään päässyt katsomaan pohjan alle mut nyt kun pitäisi tulla lämpimämpää niin pitäisi tutkia. Eli jos autossa olisi jokin suoja sen erottaisi helposti ???
Eli pohja olisi jotain pehmeää massaa? - jeesjees minä taas
fiat stilo kirjoitti:
Hello. En ole vieläkään päässyt katsomaan pohjan alle mut nyt kun pitäisi tulla lämpimämpää niin pitäisi tutkia. Eli jos autossa olisi jokin suoja sen erottaisi helposti ???
Eli pohja olisi jotain pehmeää massaa?No nyt selvisi että autossa pitäisi olla jokin 12v ruostetakuu mutta se pitäisi tarkistuttaa kerran vuodessa. Auto on vaan kerran viety deltaan huoltoon jossa se on pohja tarkistettu(2006) Voisiko tuo takuu nyt olla mennyt umpeen koska edellinen omistaja ei ole tehnyt tarkistuksia?
- Teettäkää huollot
jeesjees minä taas kirjoitti:
No nyt selvisi että autossa pitäisi olla jokin 12v ruostetakuu mutta se pitäisi tarkistuttaa kerran vuodessa. Auto on vaan kerran viety deltaan huoltoon jossa se on pohja tarkistettu(2006) Voisiko tuo takuu nyt olla mennyt umpeen koska edellinen omistaja ei ole tehnyt tarkistuksia?
kun eivät käytä autoaan huolloissa raukeaa takuut ja sitten täällä ihmetellään huuli pyöreänä. Olisipa autosi käynyt merkkihuollossa, niin huoletta ajelisit, kohta autosi on ihan mätä ja se on ongelmajätettä.
- minkäs teet
Teettäkää huollot kirjoitti:
kun eivät käytä autoaan huolloissa raukeaa takuut ja sitten täällä ihmetellään huuli pyöreänä. Olisipa autosi käynyt merkkihuollossa, niin huoletta ajelisit, kohta autosi on ihan mätä ja se on ongelmajätettä.
Minkäs teet kun ei ole aikaisempi omistaja vienyt merkkihuoltoon autoa :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107622
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1095301Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163536Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293527Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352574Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?651373Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366