Vähän naurattaa ja ihmetyttää

- tuttumies -

Miksi on niin tärkeää osoittaa Olympuksen valitsema kennostandardi tai optiikat huonoksi? Tämä on sikäli koomista, että käytännön valokuvaamisessa ja lopputulokseen ei ole ongelmia. Miksi valittaa toisen kamerahankinnasta, jos hänelle kelpaa joku muu kun valtamerkit. He maksavat omat kameransa ja ovat niihin tyytyväisiä, se riittä heille. Jos teille ei kelpaa Oly, Pentax tai Sony, sehän teidän ongelmanne eikä niiden jotka ovat ao. kamerat hommanneet.

Minusta lopputulos eli kuva on tärkein ei se millä se aikaan saadaan. Mikään kamera ei ota kuvaa itsekseen vaan tarvitsee kuvaajan, joka on kaikkein tärkein tekijä hyvän kuvan syntyyn.

Sellaiset henkilöt jotka eivät hallitse alaa puuttuvat kokonaisuuden kannalta kaikkeen epäolennaiseen. Saivartelu on tuttua niissä kokouksissa joissa maallikoiden pitää päättää asioista joita he eivät tunne tai hallitse.

15

1383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on vain

vastareaktio päällepäsmäröiville Olympusteille? Ihan sama millä kuvataan, mutta voisitteko te armon Olympustit antaa Nikonistejen, Canonistejen ja tiesmitänistejen käyttää ihan vain niitä kameroita joita he ovat valinneet ilman jatkuvaa mollausta? Kiitos.

• -vieras tyttö-

Miksi on niin tärkeää osoittaa Olympuksen valitsema kennostandardi ja sen toteutus muita paremmaksi, tai edes niiden veroiseksi?

Tämä on sikäli koomista, että ketään ei kiinnosta joku Olympus ja sen valinneiden ongelmat. Muita valintoja tehneet eivät kirjoittele tänne kovin runsaasti, sillä heidän harkintakykyä moititaan palstalla jatkuvasti paremmista hankinnoista huolimatta.

Sellaiset henkilöt jotka eivät ymmärrä numerodataa ja selittävät valintojaan henkimaailman asioilla jäävät auttamattomasti marginaaliin valintoineen.

Pokkarilla tulee ihan OK kuvia osaavan käsissä, mutta miksi pitäisi rajoittaa itseään huonoon tekniikkaan kun parempaakin on tarjolla?

• samajatkuu

Suurin moka oli hakata kennon kuvasuhde standardin nimeen kiinni.

Olisi kannattanut jättää pelivaraa, ja standartoida vain bajonetti, tällöin voisi käyttää 4:3, 3:2, 16:9 ja 1:1 kennoja, vaikka kennon koko pysyisi siinä about 18x18mm neliön sisällä, tai olisi maksimissaan se.

Nikon oli kaukonäköinen, löytyy FX ja DX kennot, FX ja DX objektiiveja. 1:1 neliökenno tulossa FX luokkaan.

• YrjöJurri

Ihan vaan oma huomioni. Oympuksella kuvaavat puolustavat vain omaansa, kun heidän välineitään mollitaan....haaste on tullut selvästi muilta. Ilman provokaatioita he tuskin ovat omiaan tyrkyttämässä ja jos kehuvat ovat ilmeisesti välineeseen tyytyväisiä.
      Jos olette sitä mieltä, että Zuikot ja Olyt ovat paskoja pitäkää se, mutta älkää sitä muille tyrkyttäkö ainoana totuutena.

• Pikku poika

Millä kameralla itse kuvaat.

• YrjöJurri
        Pikku poika kirjoitti:

Millä kameralla itse kuvaat.

Minulla on käytössä:

Panasonic Lumix DMC-FZ5
        Fujifilm FinePix F50fd
        Nikon D40
        Olympus OM-2
        Canon EOS 50E

Eniten olen kuvannut Nikon F sarjan järjestelmällä, myin aikanaan systeemin pois koska tein muita hommia. Canon EOS 50E on varsin tuorre 2000 luvulla hankittu, tämä on ollut "pääkamera".
        Digikuvausta olen opetellut noilla pokkareilla ja pikku Nikonilla. Ennen kesälomaa on tarkoitus hankkia Canon EOS 50E:n jatkoksi Canon EOS 50D.

• oikeasti tärkeää

Tämän harrastuksen ympärillä pyörii kaikkien leirien kiihkoilijoita, jotka saavat erektion kun omasta mielestään voittavat väittelyssä.

Zuikot on hyviä, mutta turhan kalliita. Olympus on rahamiehille tai kahteen obiskaan tyytyville suunnattu.

Hyvän kuvan voi saada Zuikolla tai Canonin 50/1.8 II muovirimpulalla.

• arviointi

"Zuikot on hyviä, mutta turhan kalliita. Olympus on rahamiehille tai kahteen obiskaan tyytyville suunnattu."

Rahamiehille, kalliita ja hyviäkin? Kaikkein halvinhan se Olympuksen digijärjestelmä on mitä löytyy. Alle 300€:lla myydään objektiiveineen sitä 420 lelumallia.

• E-420
        arviointi kirjoitti:

"Zuikot on hyviä, mutta turhan kalliita. Olympus on rahamiehille tai kahteen obiskaan tyytyville suunnattu."

Rahamiehille, kalliita ja hyviäkin? Kaikkein halvinhan se Olympuksen digijärjestelmä on mitä löytyy. Alle 300€:lla myydään objektiiveineen sitä 420 lelumallia.

Onhan tuo E-420 kuitenkin ihan laadukas kamera. Pieni koko ei tee siitä lelua. Olen samaa mieltä että Oly on tällä hetkellä edullisin vaihtoehto harrastelijalle, etenkin jos ajatellaan hinta-laatu suhdetta. Ei tuo E-3:kaan pahan hintainen ole nykytarjouksilla. Tietenkin Olylta löytyy niitä monen tonnin ammattitason objektiiveja myös.

• asiat ovat herkkiä

Täytyy muistaa, että me miehet olemme fyysisesti vielä luolamiesajalla.

Meiltä on viety luonnolliset virikkeet (metsästys. elinympäristö, laaja perheyhteisö) lähes tyystin ulottuviltamme, joten etsimme kaikin voimin aivoillemme korvikkeita. Tässä kohtaa kamerat (tai autot, moottoripyörät, työkalut, jne.) astuvat kuvaan.

Kamera edustaa miehille jotakin lähes itseisarvoon asti yltävää korviketta, jonka hankintaan on kenties panostettu paljonkin aikaa ja työtä.

Tästä syystä kaikki, jotka kokevat hankkineensa kehityskulun kärjessä olevan laitteen, ottavat siihen kohdistetun kritiikin kuin se olisi sanottu heille itsellensä. Olympuksen FT on isku vyön alle kaikille, jotka ovat sitä mieltä, että kinokoko on tulevaisuuden juttu.

Itse kuulun enemmän näihin kinotyyppeihin.

• Simo

Ja joskus vähän nolottaakin Olympus-"kiihkoilijoiden" takia, kun itsekin käytän Olympusta. Ja samanlaisia tunteita herättää kyllä jokainen oman kameransa parhautta puolustava kirjoitus. Kamerathan ovat erilaisia ja niissä on eroja monessa suhteessa. Mutta mielestäni tulisi pitäytyä niiden hyvien ominaisuukisien kertomisessa (niiden, joista itse pitää), eikä turhaan alkaa väittämään omaansa kaikessa parhaaksi.

Mutta keskustellahan täällä onkin tarkoitus, ja parhaiten se keskustelu syttyy suoralla tai piiloprovolla. Mitäpä tästä tulisi, jos toiset vaan kertoisivat, että minulla on Fotomatic A ja toiset kertoisivat, että minulla on Digiphoto Q, ja loput vaan onnittelisivat hyvästä valinnasta, eivätkä olisi ollenkaan kiinnostuneita jopa täysin tuntemattomien mallien muista ominaisuuksista?

• osoittaa

Kun tuli tehtyä harkitsematon kameraostos (oli merkki mikä hyvänsä) ja nyt on hankaluuksia heikon itsetunnon ja vihaisen "perheenpään" kanssa.

Aivan sama "tauti" vaivaa mm. autonostajia (mersu, audi, volvo…) jne.

Minäkin toivon, että täältä löytyisi paljon hyviä Leican ylistyksiä ja kaikkien muiden mollaamista – näyttäisin niitä selitystä vaativalle.vaimolleni.

• Pekka-

Kyllä Leica on hyvä.

Vielä joskus ostan sellaisen uudelleen, niin hyvä fiilis siitä jäi silloin 70-luvulla. Se on oikea kamera.

Helpottiko?

• osoittaa
        Pekka- kirjoitti:

Kyllä Leica on hyvä.

Vielä joskus ostan sellaisen uudelleen, niin hyvä fiilis siitä jäi silloin 70-luvulla. Se on oikea kamera.

Helpottiko?

Kyllä helpotti –mutta vain vähäsen.
        Nyt pitäisi vielä todistaa, että Leicani ovat myös aivan ylivoimaisesti edullisimpia hinta-laatusuhteeltaan.

Ja sitten vielä pitäisi näyttävästi osoitta, että misssään tapauksessa kenenkään ei pitäisi ostaa olynikcanpen-kameroita (huono kuva, eivät kestä kovassa käytössä, linnssit on muovia jne) .

PS. Vaimoni kuvaa Olylla joten ole "pahassa pinteessä".

• Puolustaa...

Maailmanmenoa palstalla aina ja kaikessa Putinin venäjää.Onkohan putinilla olympus?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe