Uskaltaako venäläistä dieseliä tankata huoletta? Onko esim. svetogorskissa heti rajan jälkeen oleva uudehko asema luotettava?
Rättijärven tatneftilta kerran vettä tankanneena pysyn sieltä sivussa, mutta onko nuijamaan läheisyydessä jotain hyvää asemaa?
Mistä dieseliä
15
1915
Vastaukset
- mainitsemasi
BTK:n asema on luotettava. Itsellä ei ole ollut koskaan ongelmia.En ole tosin ostanut dieseliä.Jotkut puhuu että olisi aina kesälaatua mutta toiset sanoo että koko maassa on talvella arktista laatua.En tiedä kumpi pitää paikkansa vai pitääkö kumpikaan.Ei noita venäläisiä rekkoja näy Suomen tienlaitoihin paljon hyytyneen.Tietysti niillä voi olla lämmittimet suodattimissa.
- Ei muuten
Suomessakaan kannata tankata huoltoasemalla jos näet että säiliöauto on täyttämässä aseman säiliöitä.Säiliön pohjalla oleva vesi saattaa lähteä kiertämään.
- sekä-että...
Kyllä sieltä saa kumpaakin. Syksyllä tuppaa aina vähän kestämään että alkaa saamaan talvilaatua mutta kyllä sitä sieltä aina tulee. Monilla huoltamoilla on jopa mainostolpassa kaksi hintaa dieselille joista halvempi on kesä- ja kalliimpi talvilaatu. Venäjällä ajavat aina kesälaadulla kun lämpötila sallii, arktista on tarjolla keväällä niin pitkälle kuin varastoa kestää ja se voi loppua yllättävänkin pian, tänä keväänä kestänee pitempään.
- juuri noinhan
Ei muuten kirjoitti:
Suomessakaan kannata tankata huoltoasemalla jos näet että säiliöauto on täyttämässä aseman säiliöitä.Säiliön pohjalla oleva vesi saattaa lähteä kiertämään.
siinä sillon kävi. Auto sammui parin kilometrin päähän notkoon. Tottahan en sitä silloin tiennyt ja jos olisin en tietenkään olisi tankannut. Ikävää tuossa oli että ne ei tietenkään ottaneet tapahtuneesta mitään vastuuta.
- offipete
BTK asemalle saa myös kortin ihan Suomen puolelta jos ei halua rupeloiden kanssa pelata. Isona plussana polttoaineen myynti luukulla hallitaan myös peruskohteliaisuudet "päivää, kiitos, ole hyva,do svidanja" niin kuin tapana on. Nämä kun tuntuu olevan ylivoimaisia asioita Medvedevin valtakunnassa toisinaan :(
- on aina
offipete kirjoitti:
BTK asemalle saa myös kortin ihan Suomen puolelta jos ei halua rupeloiden kanssa pelata. Isona plussana polttoaineen myynti luukulla hallitaan myös peruskohteliaisuudet "päivää, kiitos, ole hyva,do svidanja" niin kuin tapana on. Nämä kun tuntuu olevan ylivoimaisia asioita Medvedevin valtakunnassa toisinaan :(
plussaa.. Kunhan palvelu pelaa. Vois tuollaisen kortin hankkia.. Pitääkin ottaa selvää tuleeko tuo kortti kalliimmaksi kuin kylmä käteinen.
- .......................
on aina kirjoitti:
plussaa.. Kunhan palvelu pelaa. Vois tuollaisen kortin hankkia.. Pitääkin ottaa selvää tuleeko tuo kortti kalliimmaksi kuin kylmä käteinen.
Itse kortti ei maksa mitään ja sinänsä ok. Mutta lasku tulee euroissa ja kurssit on sitten mitä sattuu. Sitä kun vaihtaa ruplat itte niin tietää millä kurssilla tankataan. Halvemmaksi ei kortilla tankkaaminen tule koska jollain tapaa sen korttifirmankin pitää elää. Ja ei siellä pelkän polttoaineen takia kannata käydä, että ruplia muutoinkin hyvä olla matkassa.
- vettä pohjalla
Ihan sama mistä tankkaat, joka säiliössä on kondensoitunut vettä pohjalle, olkoon kyseessä Suomi tai Venäjä. Vaan eihän pumpun imuputket (yleensä) pohjalle asti mene.
Rajanpinnan polttoaine tulee joka asemalle Kirishin öljynjalostamolta joten kaikista hanoista saat samaa dieseliä, olkoon kyseessä sitten Neste tai sipuliöljy (lukoil)jne...
Itse olen ajanut yli 600 000 km parilla autolla itälöpöllä ja on katsastuksessa päästöt vielä kohdallaan olleet, syksyisin olen pa suodattimen vaihtanut eikä mitään polttoaineongelmia ole ollut 15 vuoteen.- keksa
kova poika olet!on sitä joutunu tankilla käymään useasti että noi kilometrit on saanu mittariin.jos nyt otettas toi nolla pois.
- Miten niin???
keksa kirjoitti:
kova poika olet!on sitä joutunu tankilla käymään useasti että noi kilometrit on saanu mittariin.jos nyt otettas toi nolla pois.
eihän tuo oo ku 40tkm vuoteen?
- yhden pois
keksa kirjoitti:
Taitas olla halvempaa ajaa taksilla jos tulis 4000km vuoteen kilometrejä.
- harasoo
yhden pois kirjoitti:
Taitas olla halvempaa ajaa taksilla jos tulis 4000km vuoteen kilometrejä.
Vaikka en itse mielestäni kovin usein edes käy niin viime vuonna kahdeksan kertaa käväistiin, Gatsinassa yleensä. Muutaman päivän reissussa kilometrejä kertyy 1200- 1500 eli vuodessa se kymppitonni. Yli puolet meikäläisen ajoista.
Eli ei se 600 tuhatta ole mitenkään paljon 15 vuodessa. No jos rajan pinnassa asuu ja käy niin ei sitten ehkä.
Niiralasta mentäessä ensimmäisellä Lukoilin asemalla kannattaa huomata että mittari 1 antaa kesälaatua ja loput kolme talvilaatua, tuota ei ilmeisesti sen tarkemmin ole mainittu missään, ainakaan minun silmiin ole sattunut.
Tuo tuli kysyttyä kun leudolla ilmalla halusin tietää mistä aseman mittarista tankata halvempaa dieseliä.
90-luvulta tullut käytyä tankkaamassa lähes viikottain dieseliä tai bensaa, kerran asemalta tullut vesibensat tankkiin..- Tiisseliä
Tarkoitatko Puikkolaa vai mikä on ensimmäinen Lukoilin asema? Olen tankannut koko talven Jänismäeltä entiseltä Petro-avtolta nykyiseltä Nordicilta uloimmalta mittarilta katoksessa. On ainakin vielä toiminut ihan normaalisti. Ilmeisesti se on sitten sitä arktista laatua.
Tiisseliä kirjoitti:
Tarkoitatko Puikkolaa vai mikä on ensimmäinen Lukoilin asema? Olen tankannut koko talven Jänismäeltä entiseltä Petro-avtolta nykyiseltä Nordicilta uloimmalta mittarilta katoksessa. On ainakin vielä toiminut ihan normaalisti. Ilmeisesti se on sitten sitä arktista laatua.
Anteeksi inhimillinen erhe, tänään tankatessa vilkasin aseman nykyisen onistajan, ARIS, eli heti ensimmäinen asema niiralan rajalta, jossa mittari 1 antoi halvempaa kesädiiseliä sitä tarvitseville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760