abortti

mielessä..

Siis,menkat ei ole alkaneet.
tilasin netistä parit raskaustestit kun en jaksa lähteä prismaan asti hakemaan sitä liuskatestiä ja apteekin omat kalliita.

mietin että jospa menkat on jäänneet pois stressin takia tai muuta.
syön prismpania koska sain semmoisen kohtauksen jossa käsi meni veltoksi ja puolet suusta puutui ja jalat lähti alta.
olen myös nyt kefalex kuurilla pahan hengitystien infektion takia.

minulla on kaksi lasta.
kohta vuoden vanha ja neljävuotias.

en jaksaisi lasta kylläkään juuri nyt,siis kolmatta.
olemme käyttäneet kondomia ja sekin on jäännyt kerran vain pois,seksielämämme ei ole vilkasta ja en tule helposti raskaaksi joten kummastelen ja minulla ei ole ollut pahoinvointia yhtään kuten edellisissä raskauksissa oli jo ennen kun menkat jäi pois niin oksentelin koko ajan.
kummassakin raskaudessa siis.
voisiko nyt olla ettei ole pahoinvointia,raskaudethan voi olla erilaisia?

olen myös masentunut.
se alkoi toisen lapsen syntymän jälkeen,olen harkinnut itsemurhaa,nyt on parempi mieli,sain lääkkeet.
ja käyn terapiassa.

pelkään,tietysti olisi pitänyt käyttää sitä kondomia.
e-pillerit ei sopineet minulle,syön muutenkin jo liikaa omasta mielestäni lääkkeitä.

kierukkaa olen ajatellut että jos sen asentaisi.

haluaisin kysyä neuvoa tuosta abortista että miten se onnistuu jos sen haluaa?
pitääkö ottaa yhteys lääkäriin?siis terveyskeskus lääkäriin vai voiko mennä yksityiselle?
yksityiselle meno olisi niin paljon helpompaa jotenkin.
käyn muutenkin usein terveyskeskuksessa joten tunnen sieltä melkein kaikki lääkärit,en kehtaisi mennä sinne.
vai pitääkö mennä gynekologille?
koska tiedän että tarvitsee lähetteen että pääsee sairaalaan aborttiin.

olemme myös aika varattomia vaikka mieheni käy työssä ja on vakituisessa työssä.

3

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso alenpaa avausta

Miten voi alkaa kaduttamaan moiset aikeet.

• et ehkä

olekaan raskaana, vaikka raskaus on tietysti tavallisin syyn kuukautisten pois jäämiseen.

Tuulimunaraskaus ei muuten aiheuta yleensä rskausoireita. Ehkä sinulla on taas sellainen. Itselläni on ollut kolme tuulimunaraskautta.

• satuapa

Se, jaksatko kolmannen lapsen tilanteessanne, on vain sinun ja miehesi päätettävissä. Valitettavasti siinä on ulkopuolisen paha auttaa. Kun olet jo nyt kärsinyt masennuksesta, on se sinällään riskitekijä abortistakin masentumiseen. Siis sinun on vain yritettävä miettiä, kumman vaihtoehdon uskot olevan sinun ja perheesi tulevaisuudelle parempi ja pienempi masennusriski. Se on toki helpommin sanottu kuin tehty. Kun kerran käyt terapiassa, juttele ihmeessä terapeuttisi kanssa, ehkä hän osaa kysyä sinut paremmin tuntien sinulta oleellisimmat kysymykset ja tietää ehkä vähän muutenkin, miten sinä tulisit aborttiin tai lapsen pitämiseen suhtautumaan.

Eri raskauksien oireet saattavat vaihdella, jonkun kanssa voi olla enemmän pahoinvointia kuin toisen raskauden kanssa.

Kierukan asentamiseksi kannattaa käydä gynekologilla.

Jos mietit aborttia, ei ole sinällään väliä, kenelle lääkärille menet. Voi mennä terveyskeskukseen tai yksityiselle. Ne tekevät sitten lähetteen varsinaiseen keskeytyssairaalaan. Ainakin itsellä asiat etenivät siten, että menin terveydenhoitajalle, jolta sain lähetteen raskaustestiin laboratorioon ja sitten positiivisen vastauksen jälkeen suoraan ajan yleislääkärille. Yleislääkäri jutuutti ja tutki kohdun suurentuneen ja vastaako se suurinpiirtein uskottua hedelmöitysajankohtaa ja täytettiin hakemuskaavake. (Hakemuksen kirjoittamiseen ei siis välttämättä tarvita gynekologia). Jos varaat ajan yksityiselle, kannattaa kertoa heti ajanvarauksessa, mitä asia koskee, niin osaavat ohjata oikeassa järjestyksessä (siis esim. pitääkö ensin hakea lähete raskaustestiin joltain jne.)

Tämän jälkeen varattiin aika varsinaisesta keskeytyssairaalasta ja siellä ultrattiin jne.

Kaavakkeen/hakemuksen täyttäminen tai itse aborttilupakaan eivät ole sitovia, keskeytyksen saa peruuttaa vielä varsinaisessa keskeytyssairaalassakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4421
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      68
      4271
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2947
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      66
      2835
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2119
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      2002
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1689
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      111
      1373
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      182
      1286
    Aihe