Minulla on kaikki hyvin, asiat ihanasti. Tunnen silti lähes päivittäin syyllisyyttä mitä typerimmistä asioista. Jos olen ollut juhlimassa olen vihainen itselleni kun rahaa meni, syytän itseäni jos syön jotain epäterveellistä, jos vain olen ja makoilen tunnen ahdistusta etten tee mitään järkevää... Jotkut ihan menneetkin jutut tuottavat mieleen syyllisyyttä ja ahdistusta, vaikka ei edes olisi syytä? Mietin aina jälkeen päin eri tilanteissa käyttäytymistäni ja tunnen häpeää ja syyllisyyttä, vaikka olisin ollut ihan normaalisti?
Onko kenelläkään samanlaisia tuntemuksia? Tämä oikeasti pilaa elämäni... miten voisin opetella olemaan vähemmän ankara itselleni?
Auttakaa...
2
224
Vastaukset
- I'm so tired of being here...
Minulla samaa, mutta ehkä hiukan eri asioista. Esimerkiksi; ystväväni (sanotaanpas häntä tässä nyt vaikka Joniksi) meinasi tehdä itsemurhan pari vuotta sitten. Vaikken edes tuntenut Jonia vielä silloin, syytän itseäni siitä, että hän yritti sitä. Jonin tyttöystävän kaveri joutui auto-onnettomuuteen n. puolitoista kuukautta sitten ja tämä oli ainakin vielä silloin koomassa, kriittisessä tilassa. Syytin itseäni siitä, että hänelle kävi niinkuin kävi. Nyt kun on lehdissä juttua tästä Norasta, joka katosi 5 päivää sitten, syytän itseäni siitäkin. Olen jopa itkenyt sen takia, että olen pilannut esim, Jonin tyttöystävän ja tämän kaverin elämän, koska hän joutui auto-onnettomuuteen minun takiani. En saa näitä ajatuksia pois. Tämä on aivan madotonta, tiedän sen, mutten voi sille mitään. Aina jos jollekkin henkilölle sattuu jotain pahaa, syytän siitä itseäni..
- Suvituuli61
Minua vaivaa ihan nuo samat asiat masentuneena. Apua tilanteeseeni on tuonut terapia sekä Sertraliini masennuslääkitys ja Ketipinor unilääkkeenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261