Annan sinulle mereni
se pelottaa minua nykyään
niinkuin sinäkin pelotit
vihassasi, raivossasi
kaadoit päälleni
suuret suolaiset aallot
huuhtoivat minut märäksi
ja minä katsoin sinua
tyhjin silmin, ihmettelin
itseeni kääntyneenä
ikävässäni
annoin huuhtoa ylitseni
seisoin märkine vaatteineni
mistään välittämättä
ja kuuntelin
Tyhjin silmin
15
315
Vastaukset
- Miekko
Olipas hyvä! Voimakas tunne tässä selvasti mukana.. Hmmm... en osaa selittää, mutta tuli elävästi mieleen tilanne, jota en tiedä onko koskaan tapahtunutkaan... Niin kuin joskus tulee jostakin kirjasta, tarinasta - jokin tuttu asia, joka koskettaa enkä tiedä miksi. Se on lähellä minua, enkä osaa selittää miksi. Tässä oli se, minä tunnistin sen.
- Keltainen-toukokuu
.. me jaamme toisillemme sielunmaisemiamme, tutkia, ottaa, eritellä ja samaistua, sitähän tämä runojen kirjoittelu pitää sisällään. Monasti olen itsekin kokenut saman tuttuuden tunteen. Ilahduttaa toki aina, kun asia sanotaan ääneen. Kiitos kun tämän luit, mukavaa että pidit ja kommentoitkin.:)
- Miekko
Keltainen-toukokuu kirjoitti:
.. me jaamme toisillemme sielunmaisemiamme, tutkia, ottaa, eritellä ja samaistua, sitähän tämä runojen kirjoittelu pitää sisällään. Monasti olen itsekin kokenut saman tuttuuden tunteen. Ilahduttaa toki aina, kun asia sanotaan ääneen. Kiitos kun tämän luit, mukavaa että pidit ja kommentoitkin.:)
..niin, näin siitäkin huolimatta, että olen tässä runossa sillä väärällä puolella.. vaikkakaan en vihastunut, raivostunut, huutava... Mutta muuten ymmärtämätön, tunteita tappava, en ilkeyttäni vaan tietämättömyyttäni. Joskus se on pahempaa kuin suora raivo.
- Keltainen-toukokuu
Miekko kirjoitti:
..niin, näin siitäkin huolimatta, että olen tässä runossa sillä väärällä puolella.. vaikkakaan en vihastunut, raivostunut, huutava... Mutta muuten ymmärtämätön, tunteita tappava, en ilkeyttäni vaan tietämättömyyttäni. Joskus se on pahempaa kuin suora raivo.
.. ei aina vaistoa kaikkea toisesta, kun kaikkea ei pysty kertomaan. Joskus pelkkä läsnäolo on tarpeeksi. Toisessa tapauksessa, pahaan oloon tarvitaan joku, joka kykenee näkemään raivon ja vihan läpi itse ihmisen kipuineen, suruineen ja ongelmineen. Katsomaan ongelmia raivostumatta, ja ottamaan kantaa asioihin ulkopuolisena. Tämä oli viitekehys tähän runoon, kaikessa yksinkertaisuudessaan. :)
- Minanoita
Äärettömän voimakas runo
Sinulta ja niin paljon kertova,
tuo loppu kruunasi kaiken:
"annoin huuhtoa ylitseni
seisoin märkine vaatteineni
mistään välittämättä
ja kuuntelin "- Keltainen-toukokuu
.. sinulle tämän lukemisesta. Yksi tovi elämässä huuhtoutui tässäkin tarinassa luettavaan muotoon. Ainahan näissä jokin totuuden siemen mukana on. Tunne ja tunnelma säilyy ja kulkee tällä tavoin mukana. Kiva kun kommentoit ja tykkäsitkin vielä.:)
Hyvin ymmärrettävästi olet luonut
tyhjin silmin sanoin kuvatuksi
tunnon tummemmalta puolen,joka
hivelee sen ääripuolta
kauempana
ilosta.
Pidän tästä
sen tummuudesta
tunteen pelosta.- Keltainen-toukokuu
..asiassa, pääpaino oli ennemminkin tyhjyydellä tuossa tarinassa. Mutta en kenties kyennyt kertomaan tarkoittamallani tavalla. Toki pelkoakin, mutta ennemminkin ulkopuolisuutta ja tyhjää oloa koitin saada esiin tällä kirjoitelmallani. Toisaalta vain vivahde-ero tulkinnassa. Kiitos kun taas vilkaisit tekelettäni ja kommentoitkin.:)
..asiassa, pääpaino oli ennemminkin tyhjyydellä tuossa tarinassa. Mutta en kenties kyennyt kertomaan tarkoittamallani tavalla. Toki pelkoakin, mutta ennemminkin ulkopuolisuutta ja tyhjää oloa koitin saada esiin tällä kirjoitelmallani. Toisaalta vain vivahde-ero tulkinnassa. Kiitos kun taas vilkaisit tekelettäni ja kommentoitkin.:)
Hyvin mielelläni runojasi luen,joka
on enemmän kuin pelkkää nk.hömppää
pintaliidolla,vaikka toki niitäkin
tarvitaan...keventämään.
Vaatii kirjoittajalta enemmän,kun
kurkistaa peilin taakse,eli maskin,
ja sen ilmaiseminen,mitä syvissä
vesissä tunteet liikkuu.
Hyvää toivotan huomiseen.- Keltainen-toukokuu
dolan kirjoitti:
Hyvin mielelläni runojasi luen,joka
on enemmän kuin pelkkää nk.hömppää
pintaliidolla,vaikka toki niitäkin
tarvitaan...keventämään.
Vaatii kirjoittajalta enemmän,kun
kurkistaa peilin taakse,eli maskin,
ja sen ilmaiseminen,mitä syvissä
vesissä tunteet liikkuu.
Hyvää toivotan huomiseen... ystävällisesti sanailet. Kirjoittelen elämääni, ja joskus mieltäkin keventääkseni. Joskus toki ihan hassujakin. Aamua toivotan sinulle kauniin kiitoksen kera.:)
.. ystävällisesti sanailet. Kirjoittelen elämääni, ja joskus mieltäkin keventääkseni. Joskus toki ihan hassujakin. Aamua toivotan sinulle kauniin kiitoksen kera.:)
Näinhän se meillä kirjoittajilla on,
että omasta ja vierestä kuin tunnoista.
Ei koskaan tai aina itsekään tiedä
mikä ja mistä runoa saa kimmokkeensa.
Päivää hiven jo aurinkoa
nättäytyy valollaan
iloa päivääsi.
- Belethiel
Voimaa todella on tässä runossasi, se tuntui täällä asti. Synkänpuoleisia virtauksia tyhjyydestäkin huolimatta. Upea runo, jonka on täytynyt tulla jostain syvyyksistä.
- Keltainen-toukokuu
.. syvältä hyvinkin, ja voima olkoon kanssamme.:)
- runo64-1
...myllerykset sydämen meren
vellovissa maningeissa tunteiden
voivat pelottaa niille aaloille
uskaltavaa...
myrskyjen pärskeet kastelee
ja kuulet pauhaavat tuulet...
vähän koskettavaa kuvausta
ja tämä hieno runosi sai ajattelemaan
syntyjä syviä...
hyvä upea keltainen-toukokuu!!!- Keltainen-toukokuu
.. koukistan polveni kiitokseen. Tämä oli sellainen mietiskelevän ihmisen syvemmältä kaivettu tuotos. Mukavaa kumminkin että luit, kiitos. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925961
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262800Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764