Pitäisikö olla huolestunut, kun 10 kk:den ikäinen vauvamme liikuu "vasta" ryömimällä. Ryömimisen oppi 9 kk:den iässä ja mennä viipeltääkin siten joka paikkaan.
Jos kävelytän häntä, niin sipsuttelee varpaillaan. Sen verran on tosiaan kehitystä tapahtunut, että menee jaloista välillä konttausasentoon, mutta kädet pysyvät kyynärpäitä myöten lattiassa.
Eräät lähisukulaisistamme "arvostelevat" vauvaamme ja kehottavat ottamaan pikaisesti yhteyttä neuvolaan, kun on niin motoriikaltaan jäljessä!
Meidän vanhempien mielestä vauvamme on aivan ihana, utelias ja iloinen vesseli; tulee aina kovalla vauhdilla ryömien ja iloisesti kiljahdellen minua vastaan, jos olen ollut hetken poissa palatessani kotiimme.
Minä äitinä otan kovasti itseeni nämä eräiden sukulaistemme arvostelut. Mitä mieltä te muut äidit olette, pitäisikö tosiaan soittaa neuvolaan?
Seuraava neuvokäyntihän on vasta 1-vuotiaana.
Ei vielä konttaa, mutta ryömii
4
458
Vastaukset
- huolissasi!
Eiväthän kaikki edes konttaa, vaan lähtevät suoraan kävelemään.
Pääsee kuitenkin eteenpäin ja on iloinen ja virkeä lapsi.
Annat piut paut sukulaisten arvostelulle, varmasti on kehitykseltään normaali lapsi! =) - ole huolissasi!
minun poika tuli eilen 10kk ja just vast ruvennut muutaman konttaus"askeleen" ottamaan. tiedän, miltä sukulaisten ihmettelyt ja arvostelut tuntuu..mutta lapsesi on ihan varmasti normaali, ihana, suloinen ja tietysti kaikkein paras :) kyllä hän vielä ehtii konttaamaan ja kävelemään, ole huoleti.
- poika...
Meillä poika nyt viikkoa vaille 11kk ja muutama päivä sitten oppi konttamaan. Ryömimään myös lähti siinä 9kk paikkeilla. Kyllä sinunkin vauvasi vielä ehtii kontata, vaikka vasta sitten kun oppinut ensin kävelemään. :) No hätä siis!!!
- Äippäliini + tyttövauva
Meillä tyttö rupesi ryömimään 7,5kk,konttaamaan 11kk. Vielä vähän aikaa sitten meni puolet ryömimällä puolet konttaamalla. Nyt enemmän kontaten. Toiset jättää konttaamisen kokonaan välistä. Turhaan huolehditte :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750