Mikä saari ja paikka?

Kerran ollut

Kertokaa, mikä Kanariansaarista olisi paras nyt helmikuussa. Ystäväni haluaa viikon lomalle nyt puolenkuun jälkeen. Harrastan itse kaukomatkoja, Kanarialla olen käynyt vain kerran. Meitä lähtisi kaksi keski-ikäistä naista. Äkkilähtöjä katsellaan, mutta antakaa vinkkejä kohteista. Lähtisin mieluummin Kyprokselle taikka Espanjaan, mutta kun vähän lämpöäkin halutaan, niin kaipa se on Kanarialle suunnitettava. Kerrat Egyptissä ja Marokossa riittävät.

19

1731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puerto2

Teneriffa ja Puerto de la Cruz. Aito, siisti, vehreä kanarialainen kaupunki.

• Mentira

puhuu asiaa eli kyllä se Cruz iiiiihana paikka on! Toinen erinomainen vaihtoehto voisi olla vaikkapa Las Palmas. Mutta toisaalta, se kohteen valinta riippuu vähän siitäkin että mitä lomaltanne odotatte ja mitä haluatte tehdä. Kuntoloma, rantaloma, shoppailuloma, biletysloma vai mikä?

• Minä t aas

Odotamme lomalta lähinnä taukoa puurtamiseen ja vaihtelua. Biletystä ei kaivata, mutta mukavia istumispaikkoja ja hyviä ruokapaikkoja saisi olla. Kuntoilla voimme kotonakin, mutta tykkäämme kyllä kävellä ja sitä varmasti lomallakin teemme. Shoppailu ei ole tarpeellista, mutta toki kaupoissakin voi välillä kierrellä. Hotelli mielellään viihtyisä, luxusta ei tarvitse olla.

• Mentira
        Minä t aas kirjoitti:

Odotamme lomalta lähinnä taukoa puurtamiseen ja vaihtelua. Biletystä ei kaivata, mutta mukavia istumispaikkoja ja hyviä ruokapaikkoja saisi olla. Kuntoilla voimme kotonakin, mutta tykkäämme kyllä kävellä ja sitä varmasti lomallakin teemme. Shoppailu ei ole tarpeellista, mutta toki kaupoissakin voi välillä kierrellä. Hotelli mielellään viihtyisä, luxusta ei tarvitse olla.

Ok, sitten kyllä suosittelen jo edellä mainitsemiani kohteita. Itse tykkään myös paljon Puerto del Carmenista Lanzarotella vaikka itse kohde onkin aika lailla turistisellainen, MUTTA itse saari mielenkiintoinen kun vain lähtee liikekannalle!

Itsellä vähän samat lomakuviot kuin teillä, ja seuraava lomani onkin Cruzissa (jossa olen aina viihtynyt kun en 100% aurinkoa kaipaa).

• Mikä hotelli?
        Mentira kirjoitti:

Ok, sitten kyllä suosittelen jo edellä mainitsemiani kohteita. Itse tykkään myös paljon Puerto del Carmenista Lanzarotella vaikka itse kohde onkin aika lailla turistisellainen, MUTTA itse saari mielenkiintoinen kun vain lähtee liikekannalle!

Itsellä vähän samat lomakuviot kuin teillä, ja seuraava lomani onkin Cruzissa (jossa olen aina viihtynyt kun en 100% aurinkoa kaipaa).

Kiitos, Mentira, vastauksistasi. Osaisitko vielä suositella jotain hotellia?

• PdlC:ssa olleet
        Mikä hotelli? kirjoitti:

Kiitos, Mentira, vastauksistasi. Osaisitko vielä suositella jotain hotellia?

Mitä hotellivaihtoehtoja teillä olisi eli mikä matkatoimisto (eli toimistoilla eri hotellitarjontaa). Puerto de la Cruzissa on tarjolla rantahotelleja merivesialtaiden lähellä, siellä ei ole kovin paljoa autoliikennemelua kävelykatujen ansiosta. Lisäksi hienostokaupunginosa La Pazissa on viihtyisiä hotelleja, rannan ja näiden välillä on n. kilometrin matka - välillä rappuset (224 askelmaa), kauniita asuintaloja matkalla, rauhallista. Rappusten alapäässä on Martianezin ostari. Siellä ylhäälläkin on kyllä ruokakauppoja ja runsaasti ravintoloita.
        Niin että kumpi alue kiinnostaa, lisäksi tietysti ns. vanhakaupunki omine majoitustiloineen.
        Olimme Puerto Cruzissa juuri noin kuukausi sitten ja ihastuimme paikkaan. Hotellimme oli Masaru, yläkaupungissa eli juuri noiden rappusten yläpäässä.

• Merestä pitävä
        PdlC:ssa olleet kirjoitti:

Mitä hotellivaihtoehtoja teillä olisi eli mikä matkatoimisto (eli toimistoilla eri hotellitarjontaa). Puerto de la Cruzissa on tarjolla rantahotelleja merivesialtaiden lähellä, siellä ei ole kovin paljoa autoliikennemelua kävelykatujen ansiosta. Lisäksi hienostokaupunginosa La Pazissa on viihtyisiä hotelleja, rannan ja näiden välillä on n. kilometrin matka - välillä rappuset (224 askelmaa), kauniita asuintaloja matkalla, rauhallista. Rappusten alapäässä on Martianezin ostari. Siellä ylhäälläkin on kyllä ruokakauppoja ja runsaasti ravintoloita.
        Niin että kumpi alue kiinnostaa, lisäksi tietysti ns. vanhakaupunki omine majoitustiloineen.
        Olimme Puerto Cruzissa juuri noin kuukausi sitten ja ihastuimme paikkaan. Hotellimme oli Masaru, yläkaupungissa eli juuri noiden rappusten yläpäässä.

Mieluummin rantahotelli tai sitten vanha kaupunki. En ole vielä ehtinyt katsella kuin AM:n tarjontaa, kun aloitin sen miettimisestä, mille saarelle suunnattaisiin.

• Mentira
        Merestä pitävä kirjoitti:

Mieluummin rantahotelli tai sitten vanha kaupunki. En ole vielä ehtinyt katsella kuin AM:n tarjontaa, kun aloitin sen miettimisestä, mille saarelle suunnattaisiin.

Rannan eli Playa Jardinin lähellä on ainakin Aurinkomatkoilla Noelia Playa joka on ihan kiva ja Finnmatkoilla Teneguia, Canaima ja Tenerife Ving. Valle Luz´sta olen kuullut sen verran negatiivista palautetta etten sitä uskalla suositella vaikken itse siinä ole asunutkaan.
        Vanhan kaupungin puolella taitaa Auringolla olla ainakin Park Plaza jota ookke on täällä kehunut ja Chimisay josta tuttavani (juuri sieltä palasi) sanoi että ihan ok mutta jo aika vanha ja kulunut. Tjäreborgilla on Florida Plaza ja Girasol hyvällä paikalla Charcon lähistöllä, ja Alta sekä Palmeras Playa palmukujan luona lähellä Playa Martianezia. Muistaako muut vielä muita?

Näistä hotelleista on itsellä kokemusta Noeliasta, Teneguiasta, Tenerife Ving´stä ja Palmeras Playasta joissa kaikissa olen viihtynyt ihan hyvin. Noelia ehkä parastasoisin, mutta ei mitään vikaa ole ollut muissakaan. Nämä keskitason hotellit kun loppupeleissä eivät hirveästi toisistaan eroa.

• nautitaan lomasta
        Minä t aas kirjoitti:

Hyviä hottelleja myös nämä, Atalaya (FM) Taoron puiston kupeessa, hintaan kuuluu puolihoito, tasokkaat huoneet, kauniit näköalat, viihtyisä. Kehun tätä eritoten kun monesti epäillään sijainnin olevan huonon, pidin kovasti.

Valle Mar (FM) merivesialtaita vastapäätä, loistava buffeeaamiainen.
        Bahia Principe San Felipe, puolihoito kuuluu hintaan (AM)

Pidän itse siitä kun hotellissa on mukavat allasalueet ja kunnon buffeaamiainen. Huomaavaista palvelua on kiva saada lomallaan, onhan loma!

• don luis

on oma viehätyksensä ja toisen puolesta päättäminen on mahdotonta.ingles on ehkä monipuolisin,mutta ei suinkaan ainoa vaihtoehto.eteläisenä paikkana se on myös sopivan lämmin ja runsaan majoitustarjonnan puolesta myös edullisin.

• ei ole

monipuolisin paikka vaan yksi tylsemmistä Kanarian saarilla. Ostoskeskuksia, hiekkaa ja suomibaareja.

• hyvä paikka

koska jos haluaa varmemmin aurinkoista on se parempi kuin pohjois-teneriffa.

• kyseli myös
        hyvä paikka kirjoitti:

koska jos haluaa varmemmin aurinkoista on se parempi kuin pohjois-teneriffa.

hotellisuosituksia

• ookkekara
        kyseli myös kirjoitti:

hotellisuosituksia

hotellitarjonta on monipuolinen. Merivesialtaiden lähellä on Aurinkomatkojen Tenerife Playa (H10), Finmatkojen Las Vegas, Nämä siis hotelleita. Sitten huoneistohotelleja siinä lähellä on Palmeras Playa (Tjäre). Keskustassa Charcon aukion vieressä on Chimisay (AM), Park Plaza (AM), jossa itse majailen aika usein, Girasol (Tjäre). Lähellä Playa Jardin rantaa, kuten Mentiirakin kertoi, on Noelia Playa (AM)hyvätasoinen huoneistohotelli, Tenerife Ving (Tjäre). La Paz on todella kaunista seutua, mutta nousua ja laskua kun käy keskustassa ja rannalla. Casablanca (AM) on oikein hyvä huoneistohotelli, pientä nousua ja laskua sinnekin. Ja lomakohteista vielä, hauskaa on missä vaan kun lähtee positiivisella mielellä.

• don luis
        ei ole kirjoitti:

monipuolisin paikka vaan yksi tylsemmistä Kanarian saarilla. Ostoskeskuksia, hiekkaa ja suomibaareja.

etsivät hiekkaa,ostareita ja suomibaareja,paikka on kiva.niitäkin on.

• don luis
        kyseli myös kirjoitti:

hotellisuosituksia

koneella.puuttuu kuin ääni euroviisukarsinnoista.

• ei uskoisi
        ookkekara kirjoitti:

hotellitarjonta on monipuolinen. Merivesialtaiden lähellä on Aurinkomatkojen Tenerife Playa (H10), Finmatkojen Las Vegas, Nämä siis hotelleita. Sitten huoneistohotelleja siinä lähellä on Palmeras Playa (Tjäre). Keskustassa Charcon aukion vieressä on Chimisay (AM), Park Plaza (AM), jossa itse majailen aika usein, Girasol (Tjäre). Lähellä Playa Jardin rantaa, kuten Mentiirakin kertoi, on Noelia Playa (AM)hyvätasoinen huoneistohotelli, Tenerife Ving (Tjäre). La Paz on todella kaunista seutua, mutta nousua ja laskua kun käy keskustassa ja rannalla. Casablanca (AM) on oikein hyvä huoneistohotelli, pientä nousua ja laskua sinnekin. Ja lomakohteista vielä, hauskaa on missä vaan kun lähtee positiivisella mielellä.

että ookke tätä suosittelee? Taitaa saada Mikolta jotain kun ainoa paikka jota hän suosittelee...sataa sataa ropisee ja surkeimmat kelit siellä ainakin on.

• ookkekara
        ei uskoisi kirjoitti:

että ookke tätä suosittelee? Taitaa saada Mikolta jotain kun ainoa paikka jota hän suosittelee...sataa sataa ropisee ja surkeimmat kelit siellä ainakin on.

edes lukemaan palstahörhö, hörhö ei tavaa kuin nimimerkin niin sillä jo päässä sanoo niks, naks.

• Teneriffan

saari ja Playa De Las Americas.
      Teneriffan aurinkoisin alue! Viihtyisä kaikin puolin ja yks kiva hotelli mm: Ocean Palace.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe