PayPal touhuaa omiaan

Nyrriitti

En ole PayPalia erään nettifirman sivutilasta neljännesvuosittain maksaessani valinnut mitään automaattista toimintoa että kyseinen maksu otettaisiin Visa-tililtäni automaattisesti, vaan tarkoitus on että itse maksan kun se minulle ja tililleni sopii.

Viime vuonna PayPal meni kerran ominpäin ottamaan maksun automaattisesti. Muistikuvani mukaan lopetin tilin ja laadin uuden, jossa erityisesti kyttäsin sitä että en vahingossakaan laita rastia mihinkään automaattitoimintoon.

Ja kas, tänään taas samaa paskaa: PayPal on mennyt automaattisesti velottamaan Visa-tiliäni, paitsi että minulla ei tänään ole siellä rahaa, huomenna olisi.

Mistä ihmeestä voin nyt tietää onnistuiko maksu vai ei? Lisäksi minun pitäisi maksaa sivujen tunnuksen vuosimaksu (.net) ja tätä PayPal ilmeisesti ei ole ottanut ominpäin.

PayPallin ohjeet ja tiedot ovat minulle ilmeisesti yhtä hepreaa vaikka osaan englantia aika hyvin, rahaan ja talouteen liittyvät termit eivät kaiketi sitten avaudu. En siis vanno ettäkö ihan 100 % varmuudella olisin osannut valita kertaluontoissuorituksen viimeksi PayPal-tilin avattuani, mutta todellakin vahdin sitä asiaa silloin ja mielestäni en mitään automatiikkaa ole valinnut enkä sellaiseen sitoutunut.

Lienee syytä siirtyä jatkossa maksamaan pankkisiirrolla, koska en pysty PayPalliin luottamaan.

Jos joku firma haluaa ehdointahdoin käyttää pelkästään PayPallia, niin pitääkö jokaikinen kerta tilin luotuaan ja rahan maksettuaan lopettaa se tili, ettei jatkossa mene mitä sattuu milloin sattuu? Käsitin niin että joku tili kumminkin on PAKKO luoda?

6

2655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulen, että maksun saaja on rekisteröinyt maksun toistuvaksi (recurring payment). Voit tarkistaa asian PayPalista ja poistaa toistuvan veloituksen seuraavasti:
      - Mene sivulle www.paypal.com ja kirjaudu sisään.
      - Valitse valikosta "My Account" ja alavalikosta "Profile".
      - Valitse alavalikosta tai sivulla olevasta linkistä "Edit Profile".
      - Valitse sarakkeesta "Financial Information" kohta "Recurring Payments".
      - Valitse maksuluettelosta kyseinen maksu ja poista sen toistuvuus. En osaa tarkkaan sanoa, kuinka se tehdään, kun minulla ei ole nyt yhtään toistuvaa maksua voimassa, mutta varmaankin siinä on tarjolla "delete" tai "remove" tms. nappi.

      Ettei maksu ilmestyisi uudelleen toistuvaksi, sinun pitää mahdollisesti purkaa maksun saajan kanssa tekemäsi sopimus, jonka mukaan heillä on oikeus suoraveloitukseen.

      • Jäi sanomatta, että PayPal on luotettava firma, joka toimii saamiensa maksuohjeiden mukaisesti eikä maksa mitään asiakkaan tililtä ominpäin. Lue tarkkaan se sopimus, jonka olet tehnyt maksun saajan kanssa. Katso, oletko siinä mahdollisesti sopinut, että sopimus jatkuu automaattisesti, ellei sitä irtisanota. Jos olet antanut suostumuksen sopimuksen automaattiseen jatkamiseen, maksun saajalla on oikeus veloittaa uuden sopimuskauden maksu, olipa maksukanavana sitten PayPal tai luottokortti.


      • Nyrriitti
        Timontti kirjoitti:

        Jäi sanomatta, että PayPal on luotettava firma, joka toimii saamiensa maksuohjeiden mukaisesti eikä maksa mitään asiakkaan tililtä ominpäin. Lue tarkkaan se sopimus, jonka olet tehnyt maksun saajan kanssa. Katso, oletko siinä mahdollisesti sopinut, että sopimus jatkuu automaattisesti, ellei sitä irtisanota. Jos olet antanut suostumuksen sopimuksen automaattiseen jatkamiseen, maksun saajalla on oikeus veloittaa uuden sopimuskauden maksu, olipa maksukanavana sitten PayPal tai luottokortti.

        En ole maksunsaajan kanssa allekirjoittanut minkäänlaista automaattisen maksusuorituksen sopimusta, mutta ehkä niissä maksutiedoissa itsessään tosiaankin on jokin sellainen kohta joka saa tämän ilmiön aikaiseksi. Omituiselta vain vaikuttaa että eräpäivä on 22.2. ja PayPal lähtee asialle 2.2.

        Täytyy työstää se PayPal läpi antamiesi neuvojen avulla, ja jos se nyt ihan kauhean vaikeaksi muodostuu, niin ehkä siirryn sitten viitenumerolliseen pankkisiirtoon - se ei kai voine mitenkään muuttua väkisin automaattitoiminnoksi...


      • Nyrriitti kirjoitti:

        En ole maksunsaajan kanssa allekirjoittanut minkäänlaista automaattisen maksusuorituksen sopimusta, mutta ehkä niissä maksutiedoissa itsessään tosiaankin on jokin sellainen kohta joka saa tämän ilmiön aikaiseksi. Omituiselta vain vaikuttaa että eräpäivä on 22.2. ja PayPal lähtee asialle 2.2.

        Täytyy työstää se PayPal läpi antamiesi neuvojen avulla, ja jos se nyt ihan kauhean vaikeaksi muodostuu, niin ehkä siirryn sitten viitenumerolliseen pankkisiirtoon - se ei kai voine mitenkään muuttua väkisin automaattitoiminnoksi...

        "Omituiselta vain vaikuttaa että eräpäivä on 22.2. ja PayPal lähtee asialle 2.2. !"

        Luulen, että ennen eräpäivää tapahtuvaa veloitusta ei käynnistä PayPal vaan se maksun saaja. Minulla on USA:ssa Web-hosting -tili, jonka maksu veloitetaan luottokortilta tai PayPalista aina 14 päivää ennen eräpäivää. Ideana on se, että ellei veloitus onnistukaan, on vielä 2 viikkoa aikaa selvittää, mistä se kiikastaa. Luottokortilla maksettaessa käy nimittäin usein niin, että kortin voimassaoloaika on vuoden aikana muuttunut, jolloin veloitus ei onnistu samoilla tiedoilla kuin edellisenä vuonna. PayPalin kautta maksaja on voinut lopettaa koko tilin tai sen takana oleva luottokortti on voinut vanhentua, jolloin veloitus ei onnistu. Ellei ensimmäinen veloitusyritys onnistu, asiakkaalla on riittävästi aikaa ennen eräpäivää päivittää uuden luottokorttinsa tiedot systeemeihin tai järjestää jokin muu maksutapa.


      • Nyrriitti
        Timontti kirjoitti:

        "Omituiselta vain vaikuttaa että eräpäivä on 22.2. ja PayPal lähtee asialle 2.2. !"

        Luulen, että ennen eräpäivää tapahtuvaa veloitusta ei käynnistä PayPal vaan se maksun saaja. Minulla on USA:ssa Web-hosting -tili, jonka maksu veloitetaan luottokortilta tai PayPalista aina 14 päivää ennen eräpäivää. Ideana on se, että ellei veloitus onnistukaan, on vielä 2 viikkoa aikaa selvittää, mistä se kiikastaa. Luottokortilla maksettaessa käy nimittäin usein niin, että kortin voimassaoloaika on vuoden aikana muuttunut, jolloin veloitus ei onnistu samoilla tiedoilla kuin edellisenä vuonna. PayPalin kautta maksaja on voinut lopettaa koko tilin tai sen takana oleva luottokortti on voinut vanhentua, jolloin veloitus ei onnistu. Ellei ensimmäinen veloitusyritys onnistu, asiakkaalla on riittävästi aikaa ennen eräpäivää päivittää uuden luottokorttinsa tiedot systeemeihin tai järjestää jokin muu maksutapa.

        Ok. Taidan tosiaan lopettaa koko PayPallin ja siirtyä hoitamaan asian pankkisiirroin kun sellaisenkin mahdollisuus on. Menee vähän liian yli hilseen meikäläiseltä nämä kaikki jipot, ja sekoilen itsekin (se höpötykseni ettei Visa-tilillä ollut rahaa, no eihän siellä tietenkään tarvitsekaan olla ennenkuin maksan koko _Visa-laskun_...) :P


    • pallitili

      sama tapahtui minulle kiiren vilkkaa suljin ensin korttini kuinka ollakaan samanapäivänä kun menin pankkiin halusin lopettaa tilini pankkinjohtaja ei tiennyt mitään eikä virkailija paypallista ja kas kummaa katevarauksessa seisoo 1 euro kun soitin pankkiin kenen se on ei vastausta ei luulisi että perkele ollaan umpio maassa otin itse selvää.Ja en ole riksteröinnyt tiliäni eli vahvistanut sähköpostilla pallitiliä itsesuojeluvaistoni sanoi joku ei ole kohdallaan kannattaa aina sulkea koko tili ottaa kaikki uudelleen kortit tilinumerot SE SIITTÄ PALLITILISTÄ .....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      191
      4025
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      194
      2871
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1746
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      118
      1710
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1528
    6. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      69
      1404
    7. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1357
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      94
      1309
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      62
      1291
    10. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      76
      1229
    Aihe