Kirjoittanut: ahvennainen 29.1.2009 klo 16.57
Hapansilakka ei kuulu ahvenanmaalaiseen ruokavalioon, joten ei kuulu palstalle. Suomen tv-lupa-asiat kuuluvat muualle, koska me maksamme lupamme maakuntahallitukselle. Suomalaisia tv-kanaviakaan ei täällä kovin paljon katsella, joten väärä palsta niillekin.
Ahvenanmaan suomenkieliset eivät katso suomalaisia kanavia ahvenanmaalla?
Ja miksi hapansilakka ei kuulu ahvenanmaalaisen ruokapöytään?
Miksi yleensä moinen Ahvenanmaa kuuluukaan suomeen?
Onko palsta väärä kaikelle mikä koskee suomalaisuutta ahvenanmaalla?
Tv-lupa-asiat kuuluvat muualle
5
399
Vastaukset
En minä tiedä miksi hapansilakka ei kuulu täkäläiseen ruokapöytään, se ei vain ole Ahvenanmaalla suosittu. Ehkä siksi, että Ahvenanmaa kuuuluu Suomeen, jossa ei myöskään tietääkseni syödä hapansilakkkaa??
Suomen tv-kanavat käsittelevät harvoin Ahvenanmaata, joten niitä voi mielestäni käsitellä muualla, varsinkin kun kolmonen ja nelonen eivät ilman korttia edes näy täällä. Mielestäni Ahvenanmaan palstalla pitää käsitellä Ahvenanmaan asioita. Nyt yli yhdeksänkymmentä prosenttia käsittelee tuon 5 prosentin asioita ja vielä melko kummallisesti katsottuna.- Atwa
Kun nämä kirjoittajat kuvittelevat "tietävänsä" Ahvenanmaan asioista eikä elämässä muuta ole, niin pitää tälle palstalle tulla pitämään "älämölöä".
Käypä tsekkaamassa esim. Suomi24 keskustelupalstaa Uskonnot ja uskomukset sen Ateismi-palstaa. Siellä uskovaiset käyvät kirjoittelemassa kaikenlaista. Ja onhan sitä muillakin palstoilla samaa.
Nämäkin tietämättömät kirjoittelevat vaan noita typeriä klisheitä vuodesta toiseen tällä palstalla ja haukkuvat ihmisiä rasisteiksi, vaikka heidän omat kirjoituksensa täyttävät rasismin tunnusmerkistön täysin.
Mutta, aina täytyy löytää se valoinen puoli elämästä, kuten elokuvan "Brianin elämä" lopussa porukat laulavat ristillä että "Always look on the bright side of life".
Tarkoitan sitä, että oikeastaan me tarvitsemme tällaisia tietämättömiä, tänne asiattomuuksia kirjoittelevia tyyppejä, koska näin huomaamme että kuinka hyvin meillä muilla menee.
Tämän valoisan puolen huomaaminen on yhtä yksinkertaista, kuin nämä tyypit ovat.
Lippu korkealle vaan. - ålanderi
Atwa kirjoitti:
Kun nämä kirjoittajat kuvittelevat "tietävänsä" Ahvenanmaan asioista eikä elämässä muuta ole, niin pitää tälle palstalle tulla pitämään "älämölöä".
Käypä tsekkaamassa esim. Suomi24 keskustelupalstaa Uskonnot ja uskomukset sen Ateismi-palstaa. Siellä uskovaiset käyvät kirjoittelemassa kaikenlaista. Ja onhan sitä muillakin palstoilla samaa.
Nämäkin tietämättömät kirjoittelevat vaan noita typeriä klisheitä vuodesta toiseen tällä palstalla ja haukkuvat ihmisiä rasisteiksi, vaikka heidän omat kirjoituksensa täyttävät rasismin tunnusmerkistön täysin.
Mutta, aina täytyy löytää se valoinen puoli elämästä, kuten elokuvan "Brianin elämä" lopussa porukat laulavat ristillä että "Always look on the bright side of life".
Tarkoitan sitä, että oikeastaan me tarvitsemme tällaisia tietämättömiä, tänne asiattomuuksia kirjoittelevia tyyppejä, koska näin huomaamme että kuinka hyvin meillä muilla menee.
Tämän valoisan puolen huomaaminen on yhtä yksinkertaista, kuin nämä tyypit ovat.
Lippu korkealle vaan.Tässä tämä älykäs nimimerkillä "atwa"kirjoitti.
"Nämäkin tietämättömät kirjoittelevat vaan noita typeriä klisheitä vuodesta toiseen tällä palstalla ja haukkuvat ihmisiä rasisteiksi, vaikka heidän omat kirjoituksensa täyttävät rasismin tunnusmerkistön täysin".
Mitkä tunnusmerkistön nämä täyttävät?
Ahvenanmaalla kaikilla EU-kansalaisilla ei ole samoja oikeuksia. Ahvenanmaan lait ovat siis ristiriidassa EU:n syrjintäristiriidan kanssa.
Suomalaislapsille ei saa opettaa esimerkiksi päiväkodissa lauluja ja leikkejä suomen kielellä.
Ahvenanmaalaisessa päiväkodissa henkilökunta halusi opettaa lapsille suomenkieltä, ensiks laulujen ja leikkien kautta kerran viikossa. Sitten siitä nousikin aikamoinen meteli, sitten siellä kunnanvaltuustossa vai maakuntahallituksessa.
Mutta siinä kävi niin, että kun siitä otettiin sitten keskustelu, niin siellä maakuntahallituksessa sitten kiellettiin se suomenkielen, suomenkieliset laulut ja riimut ja sadut lapsilta. - ålanderi
Kirjoittanut: ahvennainen 2.2.2009 klo 15.47
"En minä tiedä miksi hapansilakka ei kuulu täkäläiseen ruokapöytään, se ei vain ole Ahvenanmaalla suosittu. Ehkä siksi, että Ahvenanmaa kuuuluu Suomeen, jossa ei myöskään tietääkseni syödä hapansilakkkaa??
Suomen tv-kanavat käsittelevät harvoin Ahvenanmaata, joten niitä voi mielestäni käsitellä muualla, varsinkin kun kolmonen ja nelonen eivät ilman korttia edes näy täällä. Mielestäni Ahvenanmaan palstalla pitää käsitellä Ahvenanmaan asioita. Nyt yli yhdeksänkymmentä prosenttia käsittelee tuon 5 prosentin asioita ja vielä melko kummallisesti katsottuna".
Suomenkieliset aivopesun uhrit.
Silti siinä esiintyy samoja perusaineksia kuin muissakin "aivopesu"-ohjelmissa eli ohjeiden toistoa, kirjoissa, lehdissä ja kokouksissa hoetaan samaa asiaa jatkuvasti ja saadaan kuva, että vain ruotsalaisuus on se oikea suunta suomenkieliselle ahvenanmaalla. - Atwa
ålanderi kirjoitti:
Tässä tämä älykäs nimimerkillä "atwa"kirjoitti.
"Nämäkin tietämättömät kirjoittelevat vaan noita typeriä klisheitä vuodesta toiseen tällä palstalla ja haukkuvat ihmisiä rasisteiksi, vaikka heidän omat kirjoituksensa täyttävät rasismin tunnusmerkistön täysin".
Mitkä tunnusmerkistön nämä täyttävät?
Ahvenanmaalla kaikilla EU-kansalaisilla ei ole samoja oikeuksia. Ahvenanmaan lait ovat siis ristiriidassa EU:n syrjintäristiriidan kanssa.
Suomalaislapsille ei saa opettaa esimerkiksi päiväkodissa lauluja ja leikkejä suomen kielellä.
Ahvenanmaalaisessa päiväkodissa henkilökunta halusi opettaa lapsille suomenkieltä, ensiks laulujen ja leikkien kautta kerran viikossa. Sitten siitä nousikin aikamoinen meteli, sitten siellä kunnanvaltuustossa vai maakuntahallituksessa.
Mutta siinä kävi niin, että kun siitä otettiin sitten keskustelu, niin siellä maakuntahallituksessa sitten kiellettiin se suomenkielen, suomenkieliset laulut ja riimut ja sadut lapsilta.Näköjään myös luetun ymmärtämisessäkin vaikeuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522