Monta tuntia unta?

Vauva 2kk

Mites te muut iskät kuinka paljon vauvelit on vaikuttanut nukkumisee`? Paljonko tulee nukuttua arkisin? Ite pyrin aikasemmin siis ennen vauvaa nukkuu sen 6-7tuntia. Nyt tahtoo jäädä siihen katkonaiseen 5tuntiin. Ihmeen pirtee olo vielä

10

1333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika 9kk

Poika alkoi nukkua 8 tunnin yöunia putkeen vajaan 3kk iässä. Sitä ennen oli yleensä sitä 6 tuntia. Pyrittiin alkuaikana itsekin nukkumaan silloin kun lapsi nukkui. Nyt poika on jo 9kk, ja on useita kuukausia nukkunut 11-12 tuntia yössä putkeen (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta). Jää itselle siis 8 tunnin unien lisäksi myös muuta "omaa" tai parisuhdeaikaa. Eipä siis vaikuta enää mitenkään. Tai no kyllä me aikasemmin nukkumaan mennän kuin ennen, ainakin viikonloppuisin, kun poika herää kuitenkin aina kasin aikoihin.

• teininfatsi

On ollu molempien mukaujwn kanssa sellanen diili(emännän ajatus), että niin kauan kun imettää niin hoitaa kaiken yssin öisin ja sen jälkeen saa nukkua aamuisin pitkään ja mie herään aamuvirkkuna ekana koska muksutkin ovat.Hyvin on toiminnu tämä järjestely 14 vuotta :)

En sitten tiedä oliko kumman kannalta edullisempi diili.Mutta kumpikaan ei ole valitellu, eli kai se oli :)

Tosin nykyään se emäntä tahtoo valvottaa mua öisin mutta se nyt on mieluisaa vaikkakin joskus raskasta ja tulee hikikii ;)

• vai niin
        teininfatsi kirjoitti:

On ollu molempien mukaujwn kanssa sellanen diili(emännän ajatus), että niin kauan kun imettää niin hoitaa kaiken yssin öisin ja sen jälkeen saa nukkua aamuisin pitkään ja mie herään aamuvirkkuna ekana koska muksutkin ovat.Hyvin on toiminnu tämä järjestely 14 vuotta :)

En sitten tiedä oliko kumman kannalta edullisempi diili.Mutta kumpikaan ei ole valitellu, eli kai se oli :)

Tosin nykyään se emäntä tahtoo valvottaa mua öisin mutta se nyt on mieluisaa vaikkakin joskus raskasta ja tulee hikikii ;)

sä saat oikein pillua?

• kahden isukki

nukun eri huoneessa ja vaimo hoitaa vauvan yösyötön. Aamulla menen tosi aikaisin töihin. Vilkas 2,5v vie enemmän aikaa. Hoidan iltatoimet , jotta vaimo jaksaa vauvan kanssa. Viikonloppuna pyrin hoitamaan myös öisin , jotta vaimo saa nukkua. Molempien äidit ovat nyt käyneet enemmän , jotta vaimolle pieniä taukoja koska esikoinen ei nuku lainkaan päivisin. Idea lähti vaimolta kun olin väsymyksestä kolarissa läheltä piti tilanteessa. Odotamme aikaa muutaman kuukauden päähän , jotta yöt pitenevät...

• Hikisika
        vai niin kirjoitti:

sä saat oikein pillua?

Paskat se mitään saa.
        Muija on pakottanu tänne "kehumaan" ettei totuus paljastuisi.

• joka yö
        vai niin kirjoitti:

sä saat oikein pillua?

vaimo syätti /syöttää (harvoin vkl autan)
        onneks ei oo vuorotyötä muuten ei tulis mitään. 5- kertaa oon menny peruhuoneesee nukkuun. tulpat ja kupusuojaimetha on kaikilla olemassa?

• yh84

Nyt jo 5v ja 4v, mut meillä oli "tosi helpot" vauvat. Joskus nelikuisena alko molemmat nukkua yöt kokonaa. Ei myöskään koliikkia tai muuta. Ku lapset oli 1v6kk ja 5kk jäin yh-isäks, et sen kannalta oon ollu tosi onnekas, et on saanu nukkuu hyvin, ku nuo taaperot ansaitsevat vireän iskän vierelleen. =)

• iskä*4

puoliltaöin ite rupean nukkumaan, 2kk vanha poika herää syömään siitä parin tunnin päästä, sitte töihin 4-5 aikaan, kyllä riittää sekin uni

• Riittää se

Me käymään maate 23-23.30maissa ja poika noin 21-22.Herää tarkasti 01, 04 ja sit vielä joskus kuuden maissa. Ite ponkasen 5.45 hereille

• verran nukun

Meillä on neljä lasta ja saman verran olen nukkunut öisin kaikkien vauva-aikoina kuin yleensäkin. Vaimo on hoitanut vauvojen yösyötöt (imetys) ja minä olen riittävän sikeäuninen, etten siihen yleensä ole herännyt. Viikonloppuisin vaimo on sitten saanut nukkua vähän pidempään, jos on halunnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10506
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4070
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe