"Pahimmillaan työyhteisön hallitsematon kateus tukahduttaa ajattelun, tallaa luovuuden, estää oppimisen, rakentavan yhteistyön, hapattaa ilmapiirin ja aiheuttaa henkistä pahoinvointia" Kertoo Susanna Lundell kirjassaan Kateus työyhteisössä. Mitä kaikkea kateus saakaan aikaan, huhhuh.
Kateus työpaikalla
5
2279
Vastaukset
- että menetin työn
Josta pidin tosi paljon.Joku muu mokas ja minä kärsin viulut. Että kiitti vaan, vanhat kateelliset akat.
- paha tauti
Kateus jo sinänsä itsessään aikasmoinen voimavara ihmisen mielessä mitä pahaa se saa aikaan,kateellinen ihminen on happaman näköinen ja aneeminen.
- määräilijät kuriin
Ne ijät ajat ns. kalustoon kuuluneet juoruämmät, siis 40- 50´ reipas ylipaino ja kaikentietävä asenne ja kova ääni.Siinä yhdistelmä joka tappaa luovuuden ja tekee arkipäivän sietämättömäksi. Näitä ämmien terrorisoimia työyhteisöjä on pilvin pimein maamme pullollaan. Rumat ja lihavat rulettaa eli jyrää pirullisuudellaan ja massallaan muut.
- kokemusta on
määräilijät kuriin kirjoitti:
Ne ijät ajat ns. kalustoon kuuluneet juoruämmät, siis 40- 50´ reipas ylipaino ja kaikentietävä asenne ja kova ääni.Siinä yhdistelmä joka tappaa luovuuden ja tekee arkipäivän sietämättömäksi. Näitä ämmien terrorisoimia työyhteisöjä on pilvin pimein maamme pullollaan. Rumat ja lihavat rulettaa eli jyrää pirullisuudellaan ja massallaan muut.
Aika paha kommentti sinulla, ajatteletko että itse olet myös jossanin elämäsi vaiheessa 50 ja ehkä ylipainoinen , ei saa yleistää kaikkea ja kaikkia 50 . Eiköhän se jokaisella työpaikalla oleva johtaja loppujen lopuksi määrää kaikesta ja saa suut suppuun jos on tarpeeksi ekoa.
- näinkö palkitaan hyvä työ
Kysyisin.?Voisinko pitää sellaista työ kaveria kateellisena vai onko kyse jostain muusta.Työ kaverini on pomon kanssa yhtä puuta,minusta se antaa pomolle koko aika sellaista tietoa joka ei ole totta,kyttäilee minun työskentely aikoja ja väittää että en kerkijä tekemään töitäni aina tietyssä ajassa.Väheksyy minua työn tekijänä ,voinko sanoa hänelle jotenkin hienotunteisesti että lopettaisi minun piinaamisen, vai pahentaako se vain entisestään asioita?Minusta hän on antanut pomolle väärän kuvan,onko hänellä pelko oman työ paikkansa menettämisestä vai vain halu saada minut huonoon valoon.Pomo on kyllä asiasta vaitonainen ,onko hänkin samassa juonessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1932604Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki402483Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from582159- 1082113
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276702054Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen402040Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la681444- 1321267
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei241137- 561001