"Pahimmillaan työyhteisön hallitsematon kateus tukahduttaa ajattelun, tallaa luovuuden, estää oppimisen, rakentavan yhteistyön, hapattaa ilmapiirin ja aiheuttaa henkistä pahoinvointia" Kertoo Susanna Lundell kirjassaan Kateus työyhteisössä. Mitä kaikkea kateus saakaan aikaan, huhhuh.
Kateus työpaikalla
5
2211
Vastaukset
- että menetin työn
Josta pidin tosi paljon.Joku muu mokas ja minä kärsin viulut. Että kiitti vaan, vanhat kateelliset akat.
- paha tauti
Kateus jo sinänsä itsessään aikasmoinen voimavara ihmisen mielessä mitä pahaa se saa aikaan,kateellinen ihminen on happaman näköinen ja aneeminen.
- määräilijät kuriin
Ne ijät ajat ns. kalustoon kuuluneet juoruämmät, siis 40- 50´ reipas ylipaino ja kaikentietävä asenne ja kova ääni.Siinä yhdistelmä joka tappaa luovuuden ja tekee arkipäivän sietämättömäksi. Näitä ämmien terrorisoimia työyhteisöjä on pilvin pimein maamme pullollaan. Rumat ja lihavat rulettaa eli jyrää pirullisuudellaan ja massallaan muut.
- kokemusta on
määräilijät kuriin kirjoitti:
Ne ijät ajat ns. kalustoon kuuluneet juoruämmät, siis 40- 50´ reipas ylipaino ja kaikentietävä asenne ja kova ääni.Siinä yhdistelmä joka tappaa luovuuden ja tekee arkipäivän sietämättömäksi. Näitä ämmien terrorisoimia työyhteisöjä on pilvin pimein maamme pullollaan. Rumat ja lihavat rulettaa eli jyrää pirullisuudellaan ja massallaan muut.
Aika paha kommentti sinulla, ajatteletko että itse olet myös jossanin elämäsi vaiheessa 50 ja ehkä ylipainoinen , ei saa yleistää kaikkea ja kaikkia 50 . Eiköhän se jokaisella työpaikalla oleva johtaja loppujen lopuksi määrää kaikesta ja saa suut suppuun jos on tarpeeksi ekoa.
- näinkö palkitaan hyvä työ
Kysyisin.?Voisinko pitää sellaista työ kaveria kateellisena vai onko kyse jostain muusta.Työ kaverini on pomon kanssa yhtä puuta,minusta se antaa pomolle koko aika sellaista tietoa joka ei ole totta,kyttäilee minun työskentely aikoja ja väittää että en kerkijä tekemään töitäni aina tietyssä ajassa.Väheksyy minua työn tekijänä ,voinko sanoa hänelle jotenkin hienotunteisesti että lopettaisi minun piinaamisen, vai pahentaako se vain entisestään asioita?Minusta hän on antanut pomolle väärän kuvan,onko hänellä pelko oman työ paikkansa menettämisestä vai vain halu saada minut huonoon valoon.Pomo on kyllä asiasta vaitonainen ,onko hänkin samassa juonessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379