Hävettää. Olen viiltänyt itseäni yli 10 vuotta. Joskus menee pitkiäkin aikoja, etten tee sitä. Petin uutta miesystävääni, joka kylläkin antoi anteeksi, mutta eipä mennyt montakaan päivää, kun vedin lärvit ja seisoin taas verilammikossa.
En tiedä, mikä mua vaivaa tai mitä tehdä asioille. Syön cipralexeja 20 mg ja yritän välillä elää terveesti. Mutta joku ihme ahdistus mua on ajanut takaa muutaman vuosikymmenen ja masennun helposti. En kykene keskittymään ja olen alisuoriutuja. En osaa käyttää lahjakkuuttani. Dokaan liikaa ja ihmettelen, miten lapsistani on kasvanut melko täysjärkisiä. Nuorimmainen tosin kärsii lisääntyvästä juomisestani.
Aika voimaton olo. Tarttis taas alkaa tylsä terve elämä...
Viilsin taas
2
210
Vastaukset
- ja voimaa
Minun lämmin neuvo on sinulle, että lopeta dokaaminen kokonaan, siis ihan kokonaan. Lopettaminen ei ole helppoa ja siksi tarvit siihen apua. Paikallinen AA, tai mielenterveystso tai lääkäriin meno olisi askel oikeaan suuntaa. Siitä se parempi elämä voisi lähteä.
Olen itse juonut aikoinaan todella ahkerasti ja tiedän että siihen jää koukkuun ja eroon pääseminen on työn ja tuskan takana. Itse pääsin ( osittain eroon.. prosessi jatkuu.. )eroon lääkärin ja lääkkeen avulla ja sillä että aloin miettimään että tästä helvetistä täytyy päästä pois. 3 ekaa kk raittiina olivat järkyttäviä; viina tuli uniinkin. Mutta senjälkeen alkoi tulla valoa elämään ja elämä tuntua paremmalta kuin koskaan !
Viina vaikeuttaa asioiden käsittelyä ja tasapainoisen elämän saavuttamista.. tai riittävän tasapainoisen... ainakin minulla.
Silloinkun oli nousuhumala niin kyllä oli ideoita ja kaikki tuntui ei enää niin pahalta, mutta sitten kun kännin taso nousi niin ahdistus, pahamieli ja masennus vaan kasvoivat ja sitten tuli tehtyä kaikkea typerää esim juuri viilleltyä. Aamulla sitten mietti, että voi h..ti olenko mä hullu.. en mä hullu ole tai ollut, huonossa kunnossa vain henkisesti. Tästä mä pääsin eroon ( siis prosessi vielä kesken ) kun lopetin dokaamisen, dokaaminen lisää muuten syyllisyyden tunnettakin todella paljon ja silloin siitä syyllisyyden tunteesta haluaa päästä eroon.
Helppo sanoo, että lopeta dokaaminen, mutta se on se ensimäinen askel mikä sun pitää tehdä, jotta jaksta ajatella enemmän itseäsi. Paljon voimia ja valoa sulle !!!- joko lopetat viinan kokonaa...
pillerit tai sitten lopetat pillerit ja juot viinaa.Kumikin johtaa ennenaikaiseen kuolemaan 100%.jos taas lopetat viinan kokonaan ja pikku hiljaa lääkkeet niin silloin alkaa ELÄMÄ.Itse kokenut saman,mutta se kesti pitkään,kunnes sain narun päästä kiinni joka veti yläs tuosta kierteestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1097197
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h965225Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333392Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961491Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346- 481114