kaksoiskansalaisuuden vaikutus ruotsinopiskeluun

OlegBeloV

Olen 16v lukiolainen ja kahden maan kansalainen. Tarkemmin sanottuna venäjän ja suomen kansalainen. Olen syntynyt venäjällä ja tullut suomeen 4vuotiaana. Päälle vuosi sitten minulle myönnettiin suomen kansalaisuus. En ole siis koskaan käynyt venäläisesä koulussa, mutta olen kurssittanut itseäni jo 3 vuoden ajan. Venäjän puhuminen on minulla hyvällä tasolla(oikeanlainen aksentti) , mutta kielioppi ja sanavarasto todella heikkoja. Lähiaikoina olen huomannut että ruotsi menee tosi huonosti ja ellen ala käyttämään suurta osaa ajastani ruotsin lukuun en pääse lukiosta läpi(irosnista sillä kaikki muut aineet 9 ja 8).

Kysymys kuuluu näin: pitääkö minun opiskella ruotsia suomalaisessa lukiossa, vai voisinko käyttää tuon ajan oppiakseni venäjää kunnolla.

6

958

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läs och Lös

Riippuu täysin paikkakunnasta missä asut ?

• OlegBeloV

Eurassahan minä asustelen.....

• Uudet säännöt

Eikös ole tullut uusi asetus, että ruotsin opiskelu ei ole enää pakollista?

Kysy koulusi rehtorilta. Minun mielestä sinun kannattaisi keskittyä venäjän opiskeluun, että saisit kieliopin ja muut kuntoon.

Jätä pois ruotsi tässä vaiheessa ja keskity muihin aineisiin. Hyvä venäjänkielen taito on etu Suomessa. Parempi yksi kieli kunnolla.

Voit joskus myöhemmin opiskella ruotsia, jos tarvitset.

• määkii

ootko kiiskinmäkiläinen vai nikkarist vai luistarist vai tolppamäes. käytkö siwas. ooks euran ylääasteel

• --
        määkii kirjoitti:

ootko kiiskinmäkiläinen vai nikkarist vai luistarist vai tolppamäes. käytkö siwas. ooks euran ylääasteel

Ruotsia on pakko opiskella, mutta sitä ei tarvitse ylioppilaskokeissa kirjoittaa. Useimmat opettajat kyllä päästävät kursseista läpi, jos yritystä löytyy (tai näyttää siltä) ja on valmis tarvittaessa tekemään korvaavia tehtäviä, epäonnistuneita suorituksia täydentämään. Eli juttele ruotsin opettajasi kanssa, läpi pääsy tuskin vaatii kohtuutonta työmäärää ja voit "rauhassa" keskittyä venäjän opintoihisi.

• RIMMIR

ja jaksat kyllä panostaa kumpaankin kieleen. Niistä kielistä on hyötyä monilla ammattialoilla tulevaisuudessa ja sitten aikuisempa olet kiitollinen itsellesi siitä että jaksoit lukea, vaikka juuri tällähetkellä tuntuisikin turhalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      149
      3531
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      137
      1003
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      857
    Aihe