Olen 16v lukiolainen ja kahden maan kansalainen. Tarkemmin sanottuna venäjän ja suomen kansalainen. Olen syntynyt venäjällä ja tullut suomeen 4vuotiaana. Päälle vuosi sitten minulle myönnettiin suomen kansalaisuus. En ole siis koskaan käynyt venäläisesä koulussa, mutta olen kurssittanut itseäni jo 3 vuoden ajan. Venäjän puhuminen on minulla hyvällä tasolla(oikeanlainen aksentti) , mutta kielioppi ja sanavarasto todella heikkoja. Lähiaikoina olen huomannut että ruotsi menee tosi huonosti ja ellen ala käyttämään suurta osaa ajastani ruotsin lukuun en pääse lukiosta läpi(irosnista sillä kaikki muut aineet 9 ja 8).
Kysymys kuuluu näin: pitääkö minun opiskella ruotsia suomalaisessa lukiossa, vai voisinko käyttää tuon ajan oppiakseni venäjää kunnolla.
kaksoiskansalaisuuden vaikutus ruotsinopiskeluun
6
953
Vastaukset
- Läs och Lös
Riippuu täysin paikkakunnasta missä asut ?
- OlegBeloV
Eurassahan minä asustelen.....
- Uudet säännöt
Eikös ole tullut uusi asetus, että ruotsin opiskelu ei ole enää pakollista?
Kysy koulusi rehtorilta. Minun mielestä sinun kannattaisi keskittyä venäjän opiskeluun, että saisit kieliopin ja muut kuntoon.
Jätä pois ruotsi tässä vaiheessa ja keskity muihin aineisiin. Hyvä venäjänkielen taito on etu Suomessa. Parempi yksi kieli kunnolla.
Voit joskus myöhemmin opiskella ruotsia, jos tarvitset.- määkii
ootko kiiskinmäkiläinen vai nikkarist vai luistarist vai tolppamäes. käytkö siwas. ooks euran ylääasteel
- --
määkii kirjoitti:
ootko kiiskinmäkiläinen vai nikkarist vai luistarist vai tolppamäes. käytkö siwas. ooks euran ylääasteel
Ruotsia on pakko opiskella, mutta sitä ei tarvitse ylioppilaskokeissa kirjoittaa. Useimmat opettajat kyllä päästävät kursseista läpi, jos yritystä löytyy (tai näyttää siltä) ja on valmis tarvittaessa tekemään korvaavia tehtäviä, epäonnistuneita suorituksia täydentämään. Eli juttele ruotsin opettajasi kanssa, läpi pääsy tuskin vaatii kohtuutonta työmäärää ja voit "rauhassa" keskittyä venäjän opintoihisi.
- RIMMIR
ja jaksat kyllä panostaa kumpaankin kieleen. Niistä kielistä on hyötyä monilla ammattialoilla tulevaisuudessa ja sitten aikuisempa olet kiitollinen itsellesi siitä että jaksoit lukea, vaikka juuri tällähetkellä tuntuisikin turhalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit695788KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2284499Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202547Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei262472Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111383Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT711305- 961295
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281276Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191141Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1461121