Olen 16v lukiolainen ja kahden maan kansalainen. Tarkemmin sanottuna venäjän ja suomen kansalainen. Olen syntynyt venäjällä ja tullut suomeen 4vuotiaana. Päälle vuosi sitten minulle myönnettiin suomen kansalaisuus. En ole siis koskaan käynyt venäläisesä koulussa, mutta olen kurssittanut itseäni jo 3 vuoden ajan. Venäjän puhuminen on minulla hyvällä tasolla(oikeanlainen aksentti) , mutta kielioppi ja sanavarasto todella heikkoja. Lähiaikoina olen huomannut että ruotsi menee tosi huonosti ja ellen ala käyttämään suurta osaa ajastani ruotsin lukuun en pääse lukiosta läpi(irosnista sillä kaikki muut aineet 9 ja 8).
Kysymys kuuluu näin: pitääkö minun opiskella ruotsia suomalaisessa lukiossa, vai voisinko käyttää tuon ajan oppiakseni venäjää kunnolla.
Kaksoiskansalaisuus ja ruotsi
OlegBeloV
2
423
Vastaukset
- Turha teekkari...
Mikä on äidinkielesi siis virallisesti, jos se on venäjä niin oletettavasti voisit kirjoittaa venäjän ja suomi-toisena kielenä. En kuitenkaan ole varma tästä.
- OlegBeloV
Viralisesti kai suomi:::::::
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770