9kk labradorinnoutaja eikä vieläkään sisäsiisti!

mustikkamaija

Niin. Osaako ton ikäset yleensä pidättää hyvinkin? Koska tämä mun tapaus pissaa ja kakkaa kyllä sisällekkin vaikka olisi ollut kotona ilman ihmisiä vaan muutamankin tunnin... Ei tee aina, mutta usein.
Ja kyllä on opetettu erilaisin keinoin pienestä pitäen sisäsiistiksi, mutta kun ei...
Sitten hyviä keinoja mitkä ovat omalla kohdallanne tepsineet samanlaisessa ongelmassa? Olisi kiva kuulla...

4

1335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa

mutta on vasta reilu 4 kk joten aivan normaalia ehkä vielä.toisinaan ei pissi eikä kakkaa lainkaan ja sitten toisinaan muuten vaan vaikka pääsee ulos milloin haluaa.
      olen kokeillut tahallani jättää lehtiä laittamatta lattialle ns. hänen pissinurkkaukseen ja tämä toimii...tietty yöllä tekee tarpeet lehdelle edelleen mutta päivisin toimii kun ei oo lehtii lainkaan ja osaa pyytää ulos jo mikä plussaa ehdottomasti :)paljonko lenkität koiraasi?tekeekö tarpeet silloin?montako ruokaa annat?asutko kerros-rivi-vai omakotitalossa? itse omakotitalossa ja olen päivittäin metsällä vajaan tunnin.tuota hihnassa kulkemista on aika turha vielä koittaa...tai siis koittanut olen mutta leikiksi tuntuu menevän ja vielä kun toinen koira mukana myös.

• labraboripentu

oppi sisäsiistiksi 2,5 kk ikäisenä. Toki pieni vahinkopissa saattoi tulla jos leikit liian rajut, mutta nyt kun pentu on jo kohta puolivuotias oppinut pidättelemään hyvin eikä ole tehnyt tarpeitaan sisälle aikoihin.

Aivan alusta lähtien kun pentu meille tuli käytin sitä myös öisin säännöllisesti ulkona. Myös ruoan ja leikin jälkeen saman tien pihalle. Ulkona ollessa hoin kokoajan "pissaa, pissaa" ja kun pentu pissasi kehuin ja palkitsin sen.

Nyt ei tarvitse pennulta kuin "kysyä" onko PISSA hätä niin osaa mennä ovelle odottamaan ulos pääsyä.

• kapinakusentaa

tai eroahdistusta koska tapahtuu yksin ollessa...

• suosittelisi

yölläkin pissattamista.. on käynyt näinkin että "jo sisäsiistiksi opittuaan" ulvoo/vinkuu yölläkin ulos.. tarpeentekopaperit ulko-oven eteen, niin näät kun se on suuntaamassa sinne päin niin kiikutat äkkiä ulos.. ja tietysti aina heti/ihan hetken päästä syömisen tai leikkihetken jälkeen ulos. Ja voi sitä kehumista ja riemua kun ne tarpeet tulevat ulos pihalle. Mutta tosiaan kun on jo tämän ikäinen koira ja tekee sisälle yksin ollessaan, niin voi johtua eroahdistuksesta. Järsiiko tavaroita/haukkuuko/ulvooko/"on tuskissaan" yksin jäädessään? jos tekee näin niin eroahdistusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7812
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3400
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      2382
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1620
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1457
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      183
      1436
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1315
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      52
      1192
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      177
      1086
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      996
    Aihe