Niin. Osaako ton ikäset yleensä pidättää hyvinkin? Koska tämä mun tapaus pissaa ja kakkaa kyllä sisällekkin vaikka olisi ollut kotona ilman ihmisiä vaan muutamankin tunnin... Ei tee aina, mutta usein.
Ja kyllä on opetettu erilaisin keinoin pienestä pitäen sisäsiistiksi, mutta kun ei...
Sitten hyviä keinoja mitkä ovat omalla kohdallanne tepsineet samanlaisessa ongelmassa? Olisi kiva kuulla...
9kk labradorinnoutaja eikä vieläkään sisäsiisti!
4
1335
Vastaukset
- samaa
mutta on vasta reilu 4 kk joten aivan normaalia ehkä vielä.toisinaan ei pissi eikä kakkaa lainkaan ja sitten toisinaan muuten vaan vaikka pääsee ulos milloin haluaa.
olen kokeillut tahallani jättää lehtiä laittamatta lattialle ns. hänen pissinurkkaukseen ja tämä toimii...tietty yöllä tekee tarpeet lehdelle edelleen mutta päivisin toimii kun ei oo lehtii lainkaan ja osaa pyytää ulos jo mikä plussaa ehdottomasti :)paljonko lenkität koiraasi?tekeekö tarpeet silloin?montako ruokaa annat?asutko kerros-rivi-vai omakotitalossa? itse omakotitalossa ja olen päivittäin metsällä vajaan tunnin.tuota hihnassa kulkemista on aika turha vielä koittaa...tai siis koittanut olen mutta leikiksi tuntuu menevän ja vielä kun toinen koira mukana myös.- labraboripentu
oppi sisäsiistiksi 2,5 kk ikäisenä. Toki pieni vahinkopissa saattoi tulla jos leikit liian rajut, mutta nyt kun pentu on jo kohta puolivuotias oppinut pidättelemään hyvin eikä ole tehnyt tarpeitaan sisälle aikoihin.
Aivan alusta lähtien kun pentu meille tuli käytin sitä myös öisin säännöllisesti ulkona. Myös ruoan ja leikin jälkeen saman tien pihalle. Ulkona ollessa hoin kokoajan "pissaa, pissaa" ja kun pentu pissasi kehuin ja palkitsin sen.
Nyt ei tarvitse pennulta kuin "kysyä" onko PISSA hätä niin osaa mennä ovelle odottamaan ulos pääsyä.
- kapinakusentaa
tai eroahdistusta koska tapahtuu yksin ollessa...
- suosittelisi
yölläkin pissattamista.. on käynyt näinkin että "jo sisäsiistiksi opittuaan" ulvoo/vinkuu yölläkin ulos.. tarpeentekopaperit ulko-oven eteen, niin näät kun se on suuntaamassa sinne päin niin kiikutat äkkiä ulos.. ja tietysti aina heti/ihan hetken päästä syömisen tai leikkihetken jälkeen ulos. Ja voi sitä kehumista ja riemua kun ne tarpeet tulevat ulos pihalle. Mutta tosiaan kun on jo tämän ikäinen koira ja tekee sisälle yksin ollessaan, niin voi johtua eroahdistuksesta. Järsiiko tavaroita/haukkuuko/ulvooko/"on tuskissaan" yksin jäädessään? jos tekee näin niin eroahdistusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337812Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213400Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_222382Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521620Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291457PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1831436- 1461315
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport521192Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1771086- 39996