Niin. Osaako ton ikäset yleensä pidättää hyvinkin? Koska tämä mun tapaus pissaa ja kakkaa kyllä sisällekkin vaikka olisi ollut kotona ilman ihmisiä vaan muutamankin tunnin... Ei tee aina, mutta usein.
Ja kyllä on opetettu erilaisin keinoin pienestä pitäen sisäsiistiksi, mutta kun ei...
Sitten hyviä keinoja mitkä ovat omalla kohdallanne tepsineet samanlaisessa ongelmassa? Olisi kiva kuulla...
9kk labradorinnoutaja eikä vieläkään sisäsiisti!
4
1387
Vastaukset
- samaa
mutta on vasta reilu 4 kk joten aivan normaalia ehkä vielä.toisinaan ei pissi eikä kakkaa lainkaan ja sitten toisinaan muuten vaan vaikka pääsee ulos milloin haluaa.
olen kokeillut tahallani jättää lehtiä laittamatta lattialle ns. hänen pissinurkkaukseen ja tämä toimii...tietty yöllä tekee tarpeet lehdelle edelleen mutta päivisin toimii kun ei oo lehtii lainkaan ja osaa pyytää ulos jo mikä plussaa ehdottomasti :)paljonko lenkität koiraasi?tekeekö tarpeet silloin?montako ruokaa annat?asutko kerros-rivi-vai omakotitalossa? itse omakotitalossa ja olen päivittäin metsällä vajaan tunnin.tuota hihnassa kulkemista on aika turha vielä koittaa...tai siis koittanut olen mutta leikiksi tuntuu menevän ja vielä kun toinen koira mukana myös.- labraboripentu
oppi sisäsiistiksi 2,5 kk ikäisenä. Toki pieni vahinkopissa saattoi tulla jos leikit liian rajut, mutta nyt kun pentu on jo kohta puolivuotias oppinut pidättelemään hyvin eikä ole tehnyt tarpeitaan sisälle aikoihin.
Aivan alusta lähtien kun pentu meille tuli käytin sitä myös öisin säännöllisesti ulkona. Myös ruoan ja leikin jälkeen saman tien pihalle. Ulkona ollessa hoin kokoajan "pissaa, pissaa" ja kun pentu pissasi kehuin ja palkitsin sen.
Nyt ei tarvitse pennulta kuin "kysyä" onko PISSA hätä niin osaa mennä ovelle odottamaan ulos pääsyä.
- kapinakusentaa
tai eroahdistusta koska tapahtuu yksin ollessa...
- suosittelisi
yölläkin pissattamista.. on käynyt näinkin että "jo sisäsiistiksi opittuaan" ulvoo/vinkuu yölläkin ulos.. tarpeentekopaperit ulko-oven eteen, niin näät kun se on suuntaamassa sinne päin niin kiikutat äkkiä ulos.. ja tietysti aina heti/ihan hetken päästä syömisen tai leikkihetken jälkeen ulos. Ja voi sitä kehumista ja riemua kun ne tarpeet tulevat ulos pihalle. Mutta tosiaan kun on jo tämän ikäinen koira ja tekee sisälle yksin ollessaan, niin voi johtua eroahdistuksesta. Järsiiko tavaroita/haukkuuko/ulvooko/"on tuskissaan" yksin jäädessään? jos tekee näin niin eroahdistusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1613063
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541799Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461754Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571600- 761532
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3341418Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m771251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201248- 1581082
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251045