olen 14v ja 183 cm painan 64kg kasvu pyrähdys tapahtui viime vuoden kesällä jolloin kasvoin 15 cm ja nyt talvella olen kasvanut 3 cm lisää elikkä lihasta ei juuri nyt löydy pituuteen nähden juuri yhtään joten miten saisin sitä hankittua koti konstein pelaan jalkapalloa treenit 3krt viikossa plus teen kuntopiiriä 3-4 kertaa viikossa ruokavaliostani olen melko tarkka viikon loppuna tulee vähän popsittua .. salille en vielä pääse jten minulla on 2x3kg käsipainot ja paljon tilaa treenaamiseen. tavoitteena olisi ainakin jonkin lainen "sixpack" ja käsiin jonkinlaiset "möykyt" eli tekemistä riittää voisinko antaa jotain vinkkejä ?? kiitos jo etukäteen
onko pitkien vaikea saada lihasta ?
2
468
Vastaukset
Pitkillä pituuskasvuun menee aika paljon energiaa, joten sun täytyy ihan ensiks syödä paljon ruokaa mis on hiilihydraatteja ja proteiineja. Kummatkin välttämättömiä lihasten kasvun edellytyksiä. Jos haluut olla lihomatta, niin koita syödä mahdollisimman vähärasvasta mut paljon.. Esim kananmuna, vähärasvainen liha, pavut, herneet, soija, lisäproteiinivalmisteet on hyviä tapoja saada proteiinia. Hiilihydraattia saa esim riisi, ruisleipä..
Jonkinlaiset möykyt voit saada ihan kotireenilläkin, ja jos sul ei mikään loistava lihaskunto oo, niin suosittelen sitä. Jos vaikka selailet youtubesta videoita hakusanalla "push up routine" niin sieltä löytyy varmaan hyviä vinkkejä. Itte kans kirjotusten takia en oo käynyt salilla ja oon yllättyny kotireenauksen tehokkuudesta. Keksi ittellesi mukava punnerrus rutiini, mahdollisimman tuskaset liikkeet kannattaa valita tehokkuuden kannalta ;)¨
Täs on monii hyvii vinkkäjä http://www.youtube.com/watch?v=k2J9uuU1BCY
Joo on aika iljettävät housut ja leija äijä, mut hyödyllinen vidoeo! :D
Ite tykkäsit tehä niin et ensin lämmittelys 10 tavallista punnerrusta,
sit 10 merijalkaväen punnerrusta eli läpsyä, niin et työnnät ittes sen verran voimalla ylös et kerkiät läppästä kädet yhteen ennenkun läsähdät alas.
Sit kymmenen noita mitä tos sanotaan E-workiks, eli toinen käsi edempänä ja toinen taaempana ja jokasel työnnöl vaihtuu. Tää on hyvä hartioillekki.
Sit 10 noita "leanin tower", silleen et nojaa toiselle kädelle ja toinen käsi menee suoraks, sit nojaa toiselle puolelle ja toinen käsi suoraks. Tää on tehokas ojentajille.
Sit jos vaan voimaa riittää niin voi tehä myös yhden käden punnerruksia, eli toinen käsi selän takana. Se ottaa myös vinoihin selkälihaksiin..
Ja siis mielellään toi punnerrus rutiini silleen ihan putkeen, ettet pidä mitään taukoja noitten eri liikkeiden välil, vaan niinkun yhtena sarjana ne liikkeet mitä valitset. Sit toistat tän rutiinin vaikka 3kertaa joka toinen päivä tms. Sit voit liittää siihen vatsalihas harjotuksia. Jalkoja voi reenata vaikka niin et pistät toisen jalan suoraks ilmaan ja meet kyykkyyn ja ylös yhellä jalalla. Kaikkee voi kokeilla ;) Sit youtubesta kun selailee niin voi löytää hyvii harjotusvinkkejä, kuhan muistaa olla kriittinen ja miettii mihin ne vaikuttaa ja mite.
Toivottavasti oli jotain apua =)- Luontainensteroidimies
Paska puhetta tuon pituuden vaikutus lihaksien kasvuun. Arnoldihan oli lähes 190cm ja silti omasta mielestäni ja monen mielestä kaikkien aikojen parhaan kehon omaaja. Nykyään tosin arvostetaan noita pätkiä joilla lihasta on enemmän kuin laki sallii ja hyvän kun persettä pystyy pyyhkiin, kun on niin levee selkä. Itse olen lähes 190cm ja lihasta tulee ilman steroidejakin ihan hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242531Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492140Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261982Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o141820Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581578Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121112Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181099- 55960
- 63945
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2908