Kun kävelen rantareittiä, joka paikassa tienvarsilla on koiran ulostetta. Sama homma jatkuu lasten leikkipuistojen läheisyydessä.
Tämä ongelma ei ole vain täällä rikkaiden alueella vaan joka paikassa muuallakin.
Asiaa selvitettyäni, tulin siihen päätelmään.
Koiraihmisten kotonakaan ei hygienia taso voi olla kovin korkea(olen käynyt tutustumassa mooneen perheeseen, jossa on koira.)
On osa yhteiskunnan ongelmaa, kun ei pystytä huolehtimaan enään lapsista, otetaan koira sen verukkeella, sen voi jättää kotiin, siitä voi luopua kun ei enää jaksa.
Päästään lähelle sitä, kulttuuria kun eläimet lehmät ja muut tuotantoeläimet asuivat samassa tilassa ihmisten kanssa.
Koiranomistajat siivontonta sakkia.
35
1000
Vastaukset
- koittanut!
Jokaisen kevään vakiokeskustelu taas alkaa...jipii!
Näen sieluni silmin nenäänsä nyrpistelevän naisen "hienostoalueella", joka on jopa eksynyt köyhien puolelle! - oletpa
löytänyt harrastuksen itsellesi. Jos vielä paneutuisit tarkemmin noihin koirien jätöskasoihin, voisit eritellä syökö rikkaiden alueiden koirat erilaista ruokaa, kuin ns. tavallisen alueen koirat.
Ei muuta, kuin tonkimaan. Tsemppiä. - kirjoittajan kanssa...
Olen samaa mieltä. Miksi se koira pitää paskattaa heti siihem omalle lähikadulle. Itse tiedän jo paskakasan ulkonäöstä, kenen koitasta on kyse.
Ajattelinkin askarrella sellaisia tikun päässä olevia nimilappuja. Niitä voi sitten laittaa pystyyn siihen paskaläjään tyyliin: 'Laitisen Penan koiran paska'. - 3:n koiranomistaja
heipsulihei!
eli itse olen kolmen koiran omistaja ja siltikään taloni ei ole millään tavalla sotkuinen.
siivoan joka ikinen päivä, mm. imuroin.
omistan siis aikuisen sakemannin ja aikuisen sheltin plus sakemannin pennun.
mielestäni on väärin arvioida kodin "sotkuisuus" jos talossa on koiria/koira.
sillä ainakaan minun kotini on siisti.(mutta olenhan siivous ihmisiä ja päivät kotona):)
ja mitä tulee tuohon että koirien jätöksiä on jokapaikassa, kyllä maar mutta alkaisitko itse siivoamaan vaikkapa tanskandogin/suuren koiran kakat kadulta?et varmasti!?
tuskin on mukava kantaa isoa "jätesäkkiä" jossa on PALJON paskaa.:D
sen nyt ymmärrän että jonkun pienen koiran jätökset kerätään,ja varsinkin kaupungeissa.
mutta itsehän asun maalla katraani kanssa niin ei tarvi kantaa jätesäkkejä mukana..:)- on berhandilainen
ja kerään sen jätökset ;)
- minäkin..
ja saman huomannut. Itse kerään jätökset mikäli on hoidettu alue, eipä sillä koirani osaa kyllä puskaan kauas tiestä mennä asiansa muutenki tekemään.
Eilen kuitenkin kotiin tullessani huomasin jatkuvan kusivanan poukkoilevan 20 metrin matkalta, mikä koira sellaiseen pystyy? Kusivanan lopusta löytyi myös yrjökasa..
Kesällä löytyi likaisia vaippoja keskeltä käytävää.
Usein löytyikin.
Toimiessani viheralalla ongin monet ruiskut, lasinsirut ja tölkit istutuksista.
Kun koirani oli pentu sen lempihuvia oli syödä maasta löytämiään tupakantumppeja ja purukumeja. Ja niitä löytyi joka askeleen päästä.
Että kyllä niitä siivottomia löytyy joka suunnalta! - !!!
Kyllähän ne koiranpaskat siellä on.. minä en ala keräilemään kikkaran kikkaraa ojanpohjalta! jos niitä pitää katsoa ja lasten sinne päälle mennä leikkimään niin vapaasti vain! vaikka omistan koiran, osaan kyllä huolehtia hygieniasta (teen jopa töitä hygienia-alalla) Että jos koirat ja niiden omistajat kovin harmittavat niin ole hyvä ja muuta sinne missä niitä ei ole! On erittäin loukkaavaa laittaa tuollaista tänne yleistäen.. Tervetuloa piipahtamaan, luulen että kotini on kovinkin paljon puhtaampi kuin sinun.
- Täällä meillä
"rikkaiden alueella" näkyy kyllä paljon muutakin saastaa kuin koiranpaskaa.Voi v mitä juttua.....Tiedätkö,että täälä meillä "rikkaiden" kissat käy kuseksimassa lasten hiekkalaatikolla>kulmakunnan kollit merkkailemassa,tietenki.Ja joo.Itselläni on 2 kääpiökoiraa ja olen satavarma,että saastaisempiakin asuntoja on.Kukin taaplaa tyylillään.En kait minä laspsenlastani konttauta saastan seassa!Eikä ole vielä kukaan siisteydestä moittinut.Kato se juju on siinä,että itse hommaat lemmikkisi ja myös itse siivoat sen jäljet!Jos joku ei viitsi vaivautua,ei pidä yleistää.Täälä siivotaan-joka päivä.
- Mullakin on koira.
Kulkeeko ihmiset/muut koiranomistajat silmät kiinni. Katsokaa ympärillenne, ei 1 tai 2 koiraa pysty noin paljon kuseksimaan ja paskantamaan mitä tuolla ulkona on, se on yleinen tapa. Mitä tulee kodin siisteyteen, niin eläimet kuuluu maaseudulle. Tämä on tosi.
- jke
Mullakin on koira. kirjoitti:
Kulkeeko ihmiset/muut koiranomistajat silmät kiinni. Katsokaa ympärillenne, ei 1 tai 2 koiraa pysty noin paljon kuseksimaan ja paskantamaan mitä tuolla ulkona on, se on yleinen tapa. Mitä tulee kodin siisteyteen, niin eläimet kuuluu maaseudulle. Tämä on tosi.
"Kulkeeko ihmiset/muut koiranomistajat silmät kiinni. Katsokaa ympärillenne, ei 1 tai 2 koiraa pysty noin paljon kuseksimaan ja paskantamaan mitä tuolla ulkona on, se on yleinen tapa."
Totta tosiaan, virtsaaminen ja ulostaminen on useimmille eläimille "yleinen tapa". Myös sinulle.
Teepä pieni laskutoimitus. Koira vääntää tortut keskimäärin kolmesti päivässä. Jos jossain pienessä taajamassa asuu vaikka vain viisi koiranomistajaa, jotka systemaattisesti jättävät tortut keräämättä, jää kadulle reilu 100 höyryävää läjää viikossa ja yli 400 kuukaudessa. Talvella kun nuo kasat vieläpä pakkasessa säilyvät, niin liukumiinoja tuntuu olevan aivan joka paikassa. Eikä niiden takana tarvitse olla kuin muutama "mie en kakkaa kerää pussiin" -persoona.
Todellisuudessa taitaa ollakin siis niin, että vain hyvin pieni vähemmistö jättää koiransa jätökset keräämättä.
"Mitä tulee kodin siisteyteen, niin eläimet kuuluu maaseudulle. Tämä on tosi."
Ei, vaan se oli sinun henkilökohtainen mielipiteesi. Ilman minkäänlaisia perusteluja se on meille kanssakeskustelijoille täysin arvoton.
- jke
Mukavaa että tulit tänne meille ilmottamaan olevasi kykeneväinen vain ääliömäiseen induktiiviseen päättelyyn ja yleistämiseen.
Oletko muuten koskaan tullut ajatelleeksi, että ne keräämättömät jätökset häiritsevät ihan samalla tavalla meitä muita koiran omistajia kuin teitä koirattomiakin ulkoilijoita? - Amandax
Ihan väärin!
Siis koirahan otetaan pitämään lapsille seuraa, kun lapset on sen ikäsiä, ettei pääse enää iltapäiviks kerhoihin. Kun ite ei jaksa eikä viitsi kiinnostua niitten tekemisistä saati sitten kuunnella tai pitää kiinni aikuisten oikeuksista ja velvollisuuksista kasvattaa lapsiaan.
Siinä sitten iloinen sekamelska, kun vanhemmat on ikiteinejä, lapset yrittää kantaa aikuisten vastuuta, kukaan ei ole pomo: siis perheen koira joutuu tahtoen tai tahtomattaan laumanjohtajaksi.
Ehkä ongelma on suurin siellä rikkaiden alueella, (ylläri ylläri), mutta varsinaisen vastuukeskustelun ydinasiasta (joka ei ehkä olekkaan se kakka...:-o), voit ehkä saada paremmin aikaiseksi vaikka tuolla vanhempien palstalla. Sillä provohan tää on, eikös.- Amandax
... ai niin, vähän jatkoa edelliseen. Siis just sikshän ne kakat on siellä ulkona, että koti pysyy siistinä :-)
Taidat olla aika tyytymätön elämääsi, kannattais hankkia koira, niin olis ainakin yksi ystävä. - Todellakin.
Amandax kirjoitti:
... ai niin, vähän jatkoa edelliseen. Siis just sikshän ne kakat on siellä ulkona, että koti pysyy siistinä :-)
Taidat olla aika tyytymätön elämääsi, kannattais hankkia koira, niin olis ainakin yksi ystävä.Sinuna kyllä panostaisin sen aikaa mitä käytät koiran kouluttamiseen, senkin ajan lastenkasvattamiseen.
Jos koira on sun ainoa kaveri, kannattaa hakea apua. Lapset kyllä sua muistavat hyvänä koirankouluttajana. - Teen tutkimusta.
Amandax kirjoitti:
Taidat olla aika tyytymätön elämääsi, kannattais hankkia koira, niin olis ainakin yksi ystävä.Kerään tosta kadulta kymmenen koiranomistajaa sattumalta ja käsken näyttää mihin keräätte koiran jätökset. koiran omistajat: Mitä luulette tulokseksi.
- sitten
Teen tutkimusta. kirjoitti:
Kerään tosta kadulta kymmenen koiranomistajaa sattumalta ja käsken näyttää mihin keräätte koiran jätökset. koiran omistajat: Mitä luulette tulokseksi.
varovainen, kun menet heitä kuulustelemaan, saatat löytää ne paskat vaikka naamaltasi, mutta vedellähän siitä selviää.
Onnea matkaan. - Amandax
Todellakin. kirjoitti:
Sinuna kyllä panostaisin sen aikaa mitä käytät koiran kouluttamiseen, senkin ajan lastenkasvattamiseen.
Jos koira on sun ainoa kaveri, kannattaa hakea apua. Lapset kyllä sua muistavat hyvänä koirankouluttajana.Hyvin olen ne kasvattanut. Kulkevat minun ja koiran perässä ja keräävät jätökset pussiin :-)
Kyllä, ne tulevat muistamaan minut aina ;-) - vielä ne
Amandax kirjoitti:
Hyvin olen ne kasvattanut. Kulkevat minun ja koiran perässä ja keräävät jätökset pussiin :-)
Kyllä, ne tulevat muistamaan minut aina ;-)heittämään niillä jätöspusseilla tuollaisia nirppanokkia, jotka täällä päätään aukovat. Ei pahaa tekis paskapussi päähän, tai vaikka ilman pussia,heh.
- Hyvin kävi.
Teen tutkimusta. kirjoitti:
Kerään tosta kadulta kymmenen koiranomistajaa sattumalta ja käsken näyttää mihin keräätte koiran jätökset. koiran omistajat: Mitä luulette tulokseksi.
3kpl kymmenestä näytti olevan pussi mukana, Mutta ei nekään virtsaa kerää, vaan antavat päästellä tien viereen.
Olen tullut siihen tulokseen että antaa koiraihmisten asua paskassaan saavat tyydytystä näköjään siitä. - täh??
Hyvin kävi. kirjoitti:
3kpl kymmenestä näytti olevan pussi mukana, Mutta ei nekään virtsaa kerää, vaan antavat päästellä tien viereen.
Olen tullut siihen tulokseen että antaa koiraihmisten asua paskassaan saavat tyydytystä näköjään siitä.Ja mistähän ihmeestä sä pystyt päättelemään kellä on kakkapussi mukana ja ei. Itse kuljetan sellaista aina taskussa. Vai kysyitkö kaikilta vastaantulijoilta asiaa??
- mutta saatko itse mitään ai...
mietippä hetki!! jos viiden kilometrin säteellä asuu viisi ihmistä, joilla on koira, ja he lenkittävät näitä koiria samalla reitillä, kuin sinäkin, ja löydät sieltä 2 piskuista paskaläjää, on eritäin suuri todennäköisyys että vain kaksi näistä viidestä omistajasta eivät keränneet paskojaan.vielä suurempi todennäköisyys että "en niinQ tod kerää paskoja" ihmisiä oli vain yksi viidestä. niimpä voimme olettaa että sillä tietyllä kuvitteellisella viiden kilometrin säteellä olevalla paikalla Neljä viidestä kerää paskat. aika hyvin, vai mitä?
Seuraavaksi aletaan miettiä sinun hygieniaasi.kas niin, lähdet aamulla töihin, ja sylkäiset maahan purkan, jota jystit aamupalan jälkeen happohyökkäyksen pysäyttämiseksi.joku pieni lapsi/koira/kissa/mikä tahansa muu pieni eliölaji joka maapallolla asustaa, löytää purkan, ja pitää sitä melko mielenkiintoisena ja maistamisen arvoisena. Niimpä tämä mikä ikinä onkaan olio pistää purkan suuhunsa ja se ei sulakkaan vatsahapoissa, vaan aiseuttaa vakavia suolisto ongelmia!pienelle vauvalle se voisi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa kuoleman.aamuun mennnessä olet siis aiheuttanut kuoleman!
Kun pääset töihin, ja kahvitauolle, menet ulos polttamaan tupakkaa.Vaikkapa läheiseen kahvilaan jssa on ulkoterassi jolla voi sauhutella. Siellä on myös mukava pieni perhe johon kuuluu 5 vuotias poika ja vanhemmat. passiivinen tupakointi on tiettävästi paljon vaarallisempaa kuin tahallinen. voit siis aiheuttaa lapsellle keuhkosyövän!Jihuu!!
kun pääset töistä, päätät syödä jonkin kivan enrgia patukan kävelymatkalla kotiin.kun olet syönyt sen, et näe lähelläsi roskista ja päätät vain heittääpaperin maahan. paikalle sattuu karannut ja nälkiintynyt koira joka haistaa enrgiapatukan jäänteiden kutsuvan tuoksun! se menee ja syö paperit. tästä sille aiheutuu vakavia vatsa ongelmmia ja kun omistajat löytävät sen, ensitöikseen se pitääkin viedä lääkäriin, sitten kirurgille, ja lopulta piikille!
Saman päivän aikana roskaat varmasti paljon enemmän ja vakavammin, muunmuassa heittelet muita roskia, tupakantumppeja ja kaljapulloja sinne tänne.
nyt mieti, kumpi on vaarallisempi pikkuiselle ryömimään opettelevalle vauvalle: Sauhuava tupakan tumppi vatsassa, vai kakkatahra haalarin lahkeessa?- lunta ja ...
Olihan se. On juoksujen aika ja muutenkin paska näkyy lumessa paremmin.
Koira teki aamun ensimmäiset isoon kinokseen kauas remmistä. Sinne jäi, sulaa ojaan kevään tullen.
Kusta on vaikea kerätä. - voi...
lunta ja ... kirjoitti:
Olihan se. On juoksujen aika ja muutenkin paska näkyy lumessa paremmin.
Koira teki aamun ensimmäiset isoon kinokseen kauas remmistä. Sinne jäi, sulaa ojaan kevään tullen.
Kusta on vaikea kerätä.ruiskauttaa hieman kulkuväylän ulkopuolelle. Meillä päin ainakin jokainen lumikokkare on ruiskittu keltaiseksi. Ei kovin hyvältä näytä, ei. Mutta ihan ikuisuus kysymyshän tämä on, ja kyllä koiraihmiset voisivat paljon sen eteen tehdä.
- nähtävästi viksu
voi... kirjoitti:
ruiskauttaa hieman kulkuväylän ulkopuolelle. Meillä päin ainakin jokainen lumikokkare on ruiskittu keltaiseksi. Ei kovin hyvältä näytä, ei. Mutta ihan ikuisuus kysymyshän tämä on, ja kyllä koiraihmiset voisivat paljon sen eteen tehdä.
Miten koiraihminen ruiskauttaa väylän ulkopuolelle?
Koirahan se on mikä kusee.
- olemme
onnekkaita..meillä on ihania koiria :)
- Onnelline koiran omistaja
HEHEEEEEE!!! Vai että pissin keräykseenkin keinot pitää löytää?! On tämä kanssa ollut keskustelu.. Totta, kakkaa löytyy tieltä välillä.. mutta jos se on pientareella niin ketä se haittaa?? sinne se maatuu! kukin kävälköön muualla kun pientareella, kun hjalkakäytävälle kui9tenkin mahtuu..
Ehkä sikkaana ihmisenä voisi jopa laittaa siivoojan kävelemään edessä!!!!! tai sitten pysyä lukaalissaan, siistissä ihanassa kodissa jossa ei eläimen karvoja ja paskaa ole! ainoa paska on oma ego! - et ymmärrä
Onnelline koiran omistaja kirjoitti:
HEHEEEEEE!!! Vai että pissin keräykseenkin keinot pitää löytää?! On tämä kanssa ollut keskustelu.. Totta, kakkaa löytyy tieltä välillä.. mutta jos se on pientareella niin ketä se haittaa?? sinne se maatuu! kukin kävälköön muualla kun pientareella, kun hjalkakäytävälle kui9tenkin mahtuu..
Ehkä sikkaana ihmisenä voisi jopa laittaa siivoojan kävelemään edessä!!!!! tai sitten pysyä lukaalissaan, siistissä ihanassa kodissa jossa ei eläimen karvoja ja paskaa ole! ainoa paska on oma ego!Sen kusenkin voi ruiskauttaa kauemmaksi.
Tiedä miten? Jokin ohitussysteemi koiran pippeliin?
Mutta sitten se lentäisi naapurin terassille tai pihaan. Olisiko sekään hyvä vaihtoehto.
Juoksussa olevat nartut. Miten niiden kanssa, nehän niiaavat. Miten niiden kanssa?
Tämä on tätä vähän tasoa että mistä sipuleista ruusuja kasvatetaan keväällä ...
- eli sinulle
laita vaaleanpunaiset rillit takaisin ja smell the coffee elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. :)
saat vielä sydärin jos noin pienet asiat sut vie raiteiltaan- Ihan pihalla
Taloyhtiömme piha on koirien ulkoilu alue. Asun parinkymmenen huoneiston rivarissa ja koiria kymmenkynta.
Taloyhtiömme piha-alueet ovat aivan keltaisena ja kakkaläjiä siellä täällä.Lapsia lähes nelisenkymmentä jotka ulkoiluttavat koiriaa pihalla..järkyttävää. Päiväkoti-ikäiset peuhaavat lumessa innoissaan itse en antaisi omien lasteni peuhata ollenkaan... järkyttävää.
Järjestyssäännöt kieltävät koirien ulkoiluttamisen..pakko valittaa isännöitsijälle - kunnon säännöt.
Ihan pihalla kirjoitti:
Taloyhtiömme piha on koirien ulkoilu alue. Asun parinkymmenen huoneiston rivarissa ja koiria kymmenkynta.
Taloyhtiömme piha-alueet ovat aivan keltaisena ja kakkaläjiä siellä täällä.Lapsia lähes nelisenkymmentä jotka ulkoiluttavat koiriaa pihalla..järkyttävää. Päiväkoti-ikäiset peuhaavat lumessa innoissaan itse en antaisi omien lasteni peuhata ollenkaan... järkyttävää.
Järjestyssäännöt kieltävät koirien ulkoiluttamisen..pakko valittaa isännöitsijälleAsun taloyhtiössä, jossa 42 huoneistoa ja niissä yhteensä 15 koiraa. Piha-alueillamme ei ole koirien jätöksiä koskaan.
Meillä on tiukat säännöt ja niitä myös valvotaan.
Koirat saavat oleskella pihalla, mutta tarpeillaan ne käyvät muualla.
Se on todella sikamaista, jos koirien jätökset lepäävät missä sattuu ja joka ainut koira kyllä oppii tuon, että pihalle ei tehdä.
Kuria lisää, ei siitä ole paljon hyötyä, jos siinä järjestyssäännössa, joka siellä jossain seinällä roikkuu, onkin kielto.
Ei sitä kukaan sieltä lue. Kirjallinen huomautus jokaiseen asuntoon. Siihen tiukka kielto, ettei koirat, kissat saa käydä tarpeillaan piha-alueilla.
Meillä myös vaaditaan, että niitten pitää olla kytkettyinä pihoilla.
Hyvin toimii, kaikki ovat tyytyväisiä. - on yleinen
Ihan pihalla kirjoitti:
Järjestyssäännöt kieltävät koirien ulkoiluttamisen..pakko valittaa isännöitsijällepalsta me emme voi auttaa sinun taloyhtiösi pihaa.
järkyttävää on tehotuotanto esim siat jotka elää ahtaasti järkyttävää on kuolinuhrit uutisissa järkyttävää on lasten pahoinpitelyt... - sais ne
kunnon säännöt. kirjoitti:
Asun taloyhtiössä, jossa 42 huoneistoa ja niissä yhteensä 15 koiraa. Piha-alueillamme ei ole koirien jätöksiä koskaan.
Meillä on tiukat säännöt ja niitä myös valvotaan.
Koirat saavat oleskella pihalla, mutta tarpeillaan ne käyvät muualla.
Se on todella sikamaista, jos koirien jätökset lepäävät missä sattuu ja joka ainut koira kyllä oppii tuon, että pihalle ei tehdä.
Kuria lisää, ei siitä ole paljon hyötyä, jos siinä järjestyssäännössa, joka siellä jossain seinällä roikkuu, onkin kielto.
Ei sitä kukaan sieltä lue. Kirjallinen huomautus jokaiseen asuntoon. Siihen tiukka kielto, ettei koirat, kissat saa käydä tarpeillaan piha-alueilla.
Meillä myös vaaditaan, että niitten pitää olla kytkettyinä pihoilla.
Hyvin toimii, kaikki ovat tyytyväisiä.lapset pois pihasta palloilla leikkimästä ja häiritsemästä, kaljaa kittailemasta ja spreijaamasta ja joka paikkaa hajottamasta..mutta siihenkin auttaa kuri ja selvät säännöt :)
onneksi meidän taloyhtiössä lapsia on enään vähän. Ja ollaan saatu kuri että menee läheiseen leikkipuistoon riehumaan tai nuorisoharrastepaikkoihin..nyt kun hiekkalaatikko ja keinutkin on jo saatu pois. Pysyy pyykkikin puhtaana ja voi rauhassa kävellä. :) - .....
on yleinen kirjoitti:
palsta me emme voi auttaa sinun taloyhtiösi pihaa.
järkyttävää on tehotuotanto esim siat jotka elää ahtaasti järkyttävää on kuolinuhrit uutisissa järkyttävää on lasten pahoinpitelyt...Voi voi kun koirat paskantaa pihalle ... eIhän niin saisi tehä ? Haha toivon sydämeni pohjasta että tämän viestiketjun aloittaja astuu vielä joku päivä paskaläjään !! Mitä me voimme tehdä täältä keskustelu palstalta? VAi luuletko että tulemme poimimaan ne paskat ???
- olla ...
minua ei haittaa kakat eikä pissit ne kyllä haihtuu olemattomiin yllättävän nopeasti.
ja mitä tulee huusholliini imuroitten kerran viikossa ja pidän paikat järjestykseessä en muuta...siivouksen suhteen olen kaukana neuroottisuudesta. Ja viihdyn näin hyvin paremmin kuin ylisiistissä ympäristössä.. mikä ahdistaisi :) - omgZZZ
Mua vituttaa kyl enemmän tupakan tumpit kuin koiran paskat. Mut tosiasiassa kaupungissa niitä tulee ainaoleen.
Itse keräsin aluksi koirani jätökset, mutta sitten kun huomasin ettei toistuvasti koirani kokoista (mulla on pieni koira) jätöskasaa ole kerätty, niin en viitti kerättä niitä pikku pipanoita mitä koirani päästää.. Mielestäni koirankakkapussien valmistaminen ja niiden ostaminen niitä kakkanirppuja varten jota koirani tekee ei ole luontoystävällistä. Tosin en ole asiaa tutkinut.
Enkä koe niitä kovin kovaksi haitaksi, olen opettanut koirani käymään hieman syrjemmällä kakilla, ja jos siellä sitte joku sattuu talsimaan niin voivoi. Itse ole astunut paljain varpain kuoleen hiiren päälle niin että sen suolet pursusi varpaideni välistä niin miettikää sitten vaikka sitä seuraavan kerran kun kengän alusta hieman liikaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2944176Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820