Turkuun

ehkä?

Olen ajatellut Turkua yhtenä mahdollisena opiskelupaikkna, joten Voisitte kertoa esim. seuraavia asioita:

- liikenneyhteydet, millaiset? paljonko maksaa
kuukausilippu? entä opiskelijalle

- minkä tyyppisiä ihmiset ovat? Itse olen
parikymppinen lappalainen, saako helposti uusia
tuttavuuksia?

- yleisesti sää?

- Minkälaisia opiskelija tapahtumia? opiskelija
liikuntaa? (ammattikouluun tulossa oisin)

- Onko asunnon saanti helppoa? Entä opiskelija-
asuntola, millainen? Entä mahdollisuus saada?

- Keskusta, hyviä kauppoja? Onko
vaikeakulkuinen/sekainen?

- kertokaa lisäksi mitä mieleen tulee...

Kiitos(:

3

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus kaikkeen

Julkinen liikenne toimii busseilla ja lappilaisen näkökulmasta käsittämättömän hyvin.

Hinnoista en tiedä, kun en käytä, katso netistä.

Turulaiset eivät ole sellaisia mitä helsiläiset ja tamperelaiset sanoo.

Itsestähän se on kiinni miten sinuun suhtaudutaan ja miten saat kavereita.

Itse olen muuttanut Lapista Turkuun yli kymmenne vuotta sitten ja olen viihtynyt loistavasti. Ainoa mikä on alkanut turkulaisena kyrsiä on turun päättäjät. Kaupunkia johdetaan ihan oikeasti todella huonosti.

• ....

Ainakin pyöräilijöille Turku on hyvä kaupunki. Pyöräteitä on paljon. Turku on myös sopivan "pieni iso kaupunki", mihinkään ei ole kovin pitkä matka.

• jtn...

-Liikenneyhteydet:
      * Omasta mielestäni todella hyvät, busseja menee päivällä 10min ja myöhemmin illalla 20 min välein. Opiskelijakortti maksaa kk 28 euroa.

-Sehän riippuu ihan ihmisestä itsestään. Ihan yhtä sisäänpäin tai ulospäinkääntyneitä kuin muutkin etelä-suomalaiset:) Kyllä meille puhua uskaltaa, ja varmasti saat kavereita opiskelupiirissä helpostikkin.

-Sää on lämpimämpi kuin siellä lapissa ainakin:D Merikaupunki, joten tottakai saattaa tuulla enemmän, kuin esim Tampereella

-Opiskelijatapahtumia on paljon, eli jos olet kova juhlimaan, väsyt varmasti ennenkuin juhlat loppuvat

-Asuntoa voi hakea esim. TYS:iltä (Turun Ylioppilaskyläsäätiö). Jonot on melko suuret, mutta eturiviin menevät ne jotka muuttavat toiselta paikkakunnalta ja vasta aloittavat opiskelunsa.

Asuntoa voi myös hakea Turun kaupungilta (saa luultavasti nopeammin kuin TYS:iltä) ja Turun ja Kaarinan srk-yhtymältä. Näissä etuna se että on halvat vuokrat ainakin:)(niin ja ei tosiaan tarvi olla uskovainen vaikka srk:lta kämppää hakisikin, näin vaan varmistuksena:D)

-Keskustasta löytyy kaikki peruskaupat mitä nyt kuvitella saattaa. Mielestäni keskusta-alue on hyvin selkeä, sillä se menee ruutukaavana. Yksi ostoskeskus, Hansa-kortteli keskellä keskustaa. Ei ole sekava ainakaan omasta mielestäni. Vähän kauempaa, Raisiosta löytyy sitten ostoskeskus Mylly, jossa aika pitkälti samat liikkeet kuin Turun keskustassakin. Sinne on myös helppo liikkua. Pääsee niin bussilla kuin autollakin hyvin. Itäiseen turkuun avataan myös uusi liikekeskus Skanssi tässä aivan parin kuukauden päästä, jonne myös hyvät kulkuyhteydet.

Turku on ihan kiva paikka asua, jos kuitenkin tykkää että hinta-taso esim asumisen suhteen ei ole super-korkea. Helsingistä tykkään itse myös, mutta opiskelijana en sinne muuttaisi, sillä se on hinta-tasoltaan niin helv. kallis.

Toiv. tästä oli jtn apua:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10506
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4070
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe