Kuulin, että paistinpannun saa laittaa, mutta ite oon sitä mieltä, et ei saisi
paistinpannu astianpesukoneeseen?
10
8984
Vastaukset
- Laittaa, jos
Kaikki muut paistinpannut voi pestä astianpesukoneessa paitsi valurautapannut.
- The Rat
Teflonpannunkin kanssa voi olla varovainen... Niistä kun tuo pinnoite irtoaa turhan helposti.
Miksei valurautapannua saisi pestä? Okei, pitää rasvata sen jälkeen ainakin... Itse pesen silloin tällöin pesuaineella nuo, kai se saman asian ajaisi koneessakin? - pesusta..
The Rat kirjoitti:
Teflonpannunkin kanssa voi olla varovainen... Niistä kun tuo pinnoite irtoaa turhan helposti.
Miksei valurautapannua saisi pestä? Okei, pitää rasvata sen jälkeen ainakin... Itse pesen silloin tällöin pesuaineella nuo, kai se saman asian ajaisi koneessakin?Valurauta on huokoista ainetta ja ainakin teoriassa siihen saattaa imeytyä tiskiainetta ja jäädä pesuainejäämiä.
Toinen homma on se, että rasvaus lähtee konetiskissä perusteellisesti. Uudelleenrasvaus jollain voinokareella ei aja samaa asiaa kuin kunnon kuumarasvaus possun ihralla.
Teflonpannujakaan ei ainakaan suositella pestäväksi koneessa. Miksi, sitä en osaa arvailla.. - Boshkhi
pesusta.. kirjoitti:
Valurauta on huokoista ainetta ja ainakin teoriassa siihen saattaa imeytyä tiskiainetta ja jäädä pesuainejäämiä.
Toinen homma on se, että rasvaus lähtee konetiskissä perusteellisesti. Uudelleenrasvaus jollain voinokareella ei aja samaa asiaa kuin kunnon kuumarasvaus possun ihralla.
Teflonpannujakaan ei ainakaan suositella pestäväksi koneessa. Miksi, sitä en osaa arvailla..tehokas irrotusaine ja sitten ihmetellään miksi se ei sovi .....
No teflonpinta on muovipinta metallinpäällä ja sitä ei parane irrotella.
Siksi ei suositella....
Valurautapannua ei pesukoneseen eo. vastauksen syistä! - milloin
The Rat kirjoitti:
Miksei valurautapannua saisi pestä? Okei, pitää rasvata sen jälkeen ainakin... Itse pesen silloin tällöin pesuaineella nuo, kai se saman asian ajaisi koneessakin?Milloin tämä teflonpinnoitteen irtoaminen on odotettavissa?
...mikäli asiaa ei edesauteta raapimalla pannun pohjaa metallisilla välineillä (koska kuumankestävät muovisetkin on keksitty) eikä pannua päästetä ylikuumenemaan.
Nimim. montako vuotta pitää vielä odottaa. - The Rat
milloin kirjoitti:
Milloin tämä teflonpinnoitteen irtoaminen on odotettavissa?
...mikäli asiaa ei edesauteta raapimalla pannun pohjaa metallisilla välineillä (koska kuumankestävät muovisetkin on keksitty) eikä pannua päästetä ylikuumenemaan.
Nimim. montako vuotta pitää vielä odottaa.Minulla teflonpannut ovat käytössä kestäneet vaihtelevasti. Noin 1 vko - 5 vuotta. Eikä aina kyse ole siitä, että kallis kestäisi paremmin, joskaan ihan halpaa ei näemmä kannata ostaa. :)
Tuo ylikuumeneminen on vähän outo juttu. Kyllä minä tiettyjä ruokalajeja paistaessani haluan sen pannun sen verran kuumaksi, kuin vain mahdollista on. Ja tietysti liekitys on kiellettyä...
Ei kai se pinnoite irtoa, kunhan on täysin ehjä. Yksikin naarmu voi kyllä aiheuttaa ongelmia pesukoneessa. Siksipä en pese koneessa noita. Nopea harjanpyöräytys on riittänyt yleensä. Ja kyllä niitä naarmuja näemmä saa aikaan muovivälineilläkin (tai sitten joku käy salaa naarmuttamassa paistinpannujani). - summerwoman_86
milloin kirjoitti:
Milloin tämä teflonpinnoitteen irtoaminen on odotettavissa?
Nimim. montako vuotta pitää vielä odottaa.tavallista pannua laittaa koneeseen? ei teflon
- tiskari
summerwoman_86 kirjoitti:
tavallista pannua laittaa koneeseen? ei teflon
Tavallisen paistinpannun (joka käytännössä on kattila, mutta laakea) saa toki laittaa. Teflonpannua (jonka useimmat mieltävät tavalliseksi paistinpannuksi sen yleisyyden takia) ei mielellään ja valurautapannua, jota ei saisi pestä edes käsitiskiaineella, ei todellakaan kannata laittaa, tai pannu on käyttökelvoton.
- tavallinen pannu ?
summerwoman_86 kirjoitti:
tavallista pannua laittaa koneeseen? ei teflon
Yleensä paistinpannut ovat teflonpinnoitteisia pannuja tai valurautapannuja. Valurautapannun kanssa on täysin selvää (optettiin aikoinaan jo koulussa yläasteella), pannua ei pestä astianpesuainellakaan vaan huuhtaistaan kuuman veden alla tai pyyhitään talouspaperilla. Mikäli pesee miedolla astianpesuaineella (olen pessyt) joutuu pannun rasvaamaan, itse olen käyttänyt ruokaöljyä sen vuoksi kun ihraa on hankalampi hankkia kaupasta. Valurautapannu ruostuu mikäli sen rasvaus pestään huokosista pois, joten aina kannattaa öljytä pesun jäljiltä.
Teflonpannua en pane pesukoneeseen, koska en halua ostella jatkuvasti uusia paistinpannuja. Koneessa teflonpinnoite pikkuhiljaa naarmiutuu, koska pesuaineet ovat koneissa yleensä niin voimakkaita (pesuaineet tarkoitettu myös kuivuneen lian irrottamiseen astioista). Teflonpannun pesu astianpesuaineella on helppoa heti käytön jälkeen huuhtoa ja kuivata.
- valmistajat...
lupaavat ko. toimenpiteen, siitä maininta pakauksessa. Lukekaa siitä, kun ostatte uutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117181Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594777- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493899- 513838
- 2173807
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263383- 512741
- 382721
- 392317