Onko mitään konstia, millä saisi nestettä pois kehosta ?
Olo on kun turnipsilla ja kosmetologikin sanoi, että jopa kasvosikin ovat turvoksissa, siis nestettä.
En vain ymmärrä, mistä sitä on tullut ja millä siitä pääsisi eroon.
Paino on noussut ihan silmissä, vaikka liikun ihan normaalisti, kuten ennenkin>> en kuitenkaan mikään siis himoliikkuja tmv.
Olisikohan vaihdevuosilla jotain tekemistä tämän asian kanssa? Olen 54-vuotias.
Mitään lääkityksiä ei ole. Eikä siis sairauksiakaan.
Pitäisikö ihan oikeesti hakeutua johonkin lääkäriin ?
Rupee jo häiritsemään, kun tuttavat kysyvät tavatessaan minut " mitä sulle on tapahtunut " ?
Olisko mitään neuvoja kelläkään ?
Nestettä ?
7
907
Vastaukset
- ....
Voi tietysti johtua vaihdevuosistakin, mutta ensimmäinen mieleen tuleva asia on kilpirauhasen vajaatoiminta. Muita oireita mm. hikoilun loppuminen, palelu, ihon kuivuus, kuukautishäiriöt, väsymys, jne. Oireet alkavat pikkuhiljaa ja ne on itsekin helppo laittaa minkä tahansa muun syyksi, eli talvi kuivattaa ihoa, paleltaa kun on vähän flunssaa, ym. Lääkärikin saattaa vähätellä oireita. Pyydä kuitenkin kilpirauhaskokeet sekä myös tulehdusarvot, koska myös pitkäaikainen kilpirauhastulehdus saattaa aiheuttaa voimakkaitakin vajaatoiminnan oireita ilman että vajaatoiminta muuten verikokeissa näkyy.
- tiina.turvonnut
Otanpas heti huomenna yhteyttä tk-lääkäriin ja ruinaan kokeisiin pääsyä.
Mistähän tai siis millaiset nuo kilpparikokeet sitten ovat ? - kivuliaita ? - inhottavia ?
Eipä ole ollut hikoiluja, paleluita, eikä menkkojakaan moneen vuoteen (-lopetettiin horm.kierukalla, jota ei enää ole)
Kiitos vastauksestasi kuitenkin - täytyypä vähän googlettaa. - .....
tiina.turvonnut kirjoitti:
Otanpas heti huomenna yhteyttä tk-lääkäriin ja ruinaan kokeisiin pääsyä.
Mistähän tai siis millaiset nuo kilpparikokeet sitten ovat ? - kivuliaita ? - inhottavia ?
Eipä ole ollut hikoiluja, paleluita, eikä menkkojakaan moneen vuoteen (-lopetettiin horm.kierukalla, jota ei enää ole)
Kiitos vastauksestasi kuitenkin - täytyypä vähän googlettaa.Kilpirauhasarvot otetaan normaaleilla verikokeilla, ei sen kummempaa siis. Mahdollisesti varmistellaan sitten ultraäänellä tai ohutneulanäytteillä (ja se valitettavasti sattuu). Pitkäaikainen tulehdus löytyi itsellä kohonneen tulehdusarvon ja oudon kurkkukivun kautta, ärtynyt rauhanen löytyy myös tunnustelemalla kaulalta. Myös äkillinen painonnousu kuuluu kuvaan, itsellä aikanaan 15 kg/4 kk. Ja tulehduksen kuriin saaminen vaati sitten usean kuukauden kortisonilääkityksen, mikä valitettavasti turvottaa vielä lisää.
- turvonnut.tiina
..... kirjoitti:
Kilpirauhasarvot otetaan normaaleilla verikokeilla, ei sen kummempaa siis. Mahdollisesti varmistellaan sitten ultraäänellä tai ohutneulanäytteillä (ja se valitettavasti sattuu). Pitkäaikainen tulehdus löytyi itsellä kohonneen tulehdusarvon ja oudon kurkkukivun kautta, ärtynyt rauhanen löytyy myös tunnustelemalla kaulalta. Myös äkillinen painonnousu kuuluu kuvaan, itsellä aikanaan 15 kg/4 kk. Ja tulehduksen kuriin saaminen vaati sitten usean kuukauden kortisonilääkityksen, mikä valitettavasti turvottaa vielä lisää.
Noh, minulla on painonnousu ollut kyllä kans aivan hurjaa - enkä ymmärrä siis miksi,
Mutta, ehkä tämä turvonnut olo rupeaa sitten selviimään pikkuhiljaa.......huomenna otan tohtoriin yhteyttä ja varaan ajan.
PS. onko painosi sitten laskenut tulehduksen ja kortisonien jälkeen?
Kiitos.. - ....
turvonnut.tiina kirjoitti:
Noh, minulla on painonnousu ollut kyllä kans aivan hurjaa - enkä ymmärrä siis miksi,
Mutta, ehkä tämä turvonnut olo rupeaa sitten selviimään pikkuhiljaa.......huomenna otan tohtoriin yhteyttä ja varaan ajan.
PS. onko painosi sitten laskenut tulehduksen ja kortisonien jälkeen?
Kiitos..Olin ennen sairastumistani laihduttanut Painonvartijoissa reilun 20 kg mutta olin silti reilusti ylipainoinen. Sairastelu ja lääkitys toivat kaiken korkoineen takaisin. Koska varsinaista vajaatoimintaa ei ollut, en siis tarvitse tyroksiinia. Kaikkiaan sairastelu kesti kolmisen vuotta (en pelottele, kaikilla ei tulehdus ole yhtä sitkeä) ja korkeampi paino valitettavasti säilyi pari vuotta sen jälkeen. Reilu kaksi vuotta sitten pistin elämäntavat uusiksi - sohvaperunasta kuntoilijaksi - ja nyt olen lähes 40 kg kevyempi. :). Käy kertomassa, mitä lääkärissä sanottiin.
- tiina.t.
.... kirjoitti:
Olin ennen sairastumistani laihduttanut Painonvartijoissa reilun 20 kg mutta olin silti reilusti ylipainoinen. Sairastelu ja lääkitys toivat kaiken korkoineen takaisin. Koska varsinaista vajaatoimintaa ei ollut, en siis tarvitse tyroksiinia. Kaikkiaan sairastelu kesti kolmisen vuotta (en pelottele, kaikilla ei tulehdus ole yhtä sitkeä) ja korkeampi paino valitettavasti säilyi pari vuotta sen jälkeen. Reilu kaksi vuotta sitten pistin elämäntavat uusiksi - sohvaperunasta kuntoilijaksi - ja nyt olen lähes 40 kg kevyempi. :). Käy kertomassa, mitä lääkärissä sanottiin.
Voi Wautsi ! Toi -40kg sopis kyllä mullekin;)).
Juu, tulen kyllä kertomaan miten mun käy.
Tosiaan täydellinen elämäntaparemontti varmaan olis ihan asiaa mullakin, vaikka en ole mikään herkkujen syöjä, makeaa en syö juurikaan - ainakaan tietoisesti. Siksipä tämä outo turvotus ja lihoominen on ruvennutkin askarruttamaan mieltä. Kun en keksi mitään syytä, mikä nämä kilot aiheuttaisi. Kun mielestäni ei kaikkea voi sentään vv:n syyksi laittaa - kait ?
Palataan.
- liikuntasuorituksen
jälkeen kehoon kerääntyy nestettä, kun on liikkumatta 1-2 päivää nestettä lähtee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603649- 443605
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062831Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512559Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211539- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251