olen parikymppinen tyttö ja olen ihmetellyt mikä mua vaivaa. Välillä hirveää masennusta, joka aiheuttaa lieviä paniikkikohtauksia ihmisten seassa ja ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa, toisinaan taas vedän aivan överiksi ja selitän suunapäänä vaikka ventovieraalle ja vedän päälle hirveän shoun. On myös kaikkea muuta mitä tulee tehtyä ja ihmeteltyä jälkikäteen että "mitä hittoa??".. juuri tuli yle teemalta dokkari maanisdepressiivisyydestä ja kun k.o ohjelmassa esiteltiin tästä sairaudesta kärsiviä, tunnistin heidän oireistaan hyvin pitkälti itseni...
Toisaalta olisi ihanaa jos oudolle käytökselleni löytyisi selitys eikä mun "tarvisi" enää ruoskia itseäni siitä, että teen kaikkea, mitä en haluaisi itseni tekevän. Ennenkaikkea haluaisin apua. En vaan tiedä miten lähtisin sitä hakemaan. Olen opiskelija ja koulusta löytyy terveydenhoitaja , jostain syystä tämä kyseinen henkilö vaikuttaa sellaiselta että en hänelle osaisi mennä puhumaan. Muutenkin minulle on aina ollut erittäin vaikea puhua tälläisistä henkilökohtaisista asioista. (kerran kävin psykologisella sairaanhoitajalla juttusilla mutta siitä ei tullut mitään koska en vaan osaa puhua, esitän hyvän tuulista ja iloista vaikka tiedän että juuri se on paikka missä sitä ei tarvitsisi tehdä...) Nyt vaan kaipaisin APUA, kuinka olette itse päässeet hoitoon? varsinkin te jotka olette tälläisiä itseni kaltaisia "puheongelmaisia" yksilöitä? (jos on :D):)
kuinka toimia jos epäilee olevansa?
3
716
Vastaukset
- saa puhua
ihmisille eikä ne shoutkaan aina pahaa tee. Maailma olisi tylsä paikka, jos kukaan ei enää uskalla puhua mistään ja käyttäytyvät kuin robootit konsanaan ja syövät pillereitä vaikuttaakseen tasapaksuilta.Anna itsellesi armoa. Nuorena tulee joskus vain hävenneeksi käytöstään vaikkei siihen välttämättä toisten silmissä mitään syytä olisikaan. Muilla on vain hauskaa.
- pidä varasi
Minun pitäisi mennä kanssa..en tiedä mikä mulla on mutta mitä oon lähimmäisilleni puhunut heistä jokainen, jokaikinen on sitä mieltä että voisin käydä ammattiauttajalla juttelemassa.
ongelmani on etten pysty puhumaan heille siellä..kokemusta on ja alan panikoida ja itkeä...nyt vuosiin en ole käynyt..mutta nyt on tilanne se, että mulla ei kohta enää ole perhettä ellen tee jotain..ajattelin sen niin, ehkä tästä sinullekin apua..että kirjoittaisin paperille kaikki mistä haluaisin puhuttavan..antaisin sitten sen paperin heille, tai sille kuin vain ja siitä voisi päästä keskustelemaan. Mä inhoon sitä kun ihmiset on myötätuntosia, se saa mut aina itkemään. Sitten epäilen että on niitä jotka on väärällä alalla ja tekee sitä vaan rahasta ja ajattelee että tuokin sekopää tuossa..
Kun katsoo, nielee kaiken sen mitä eteen tarjotaan. Seisoo selkä seinää vasten ja tahtoo paeta. Kun ihminen ei viihdy itsessään. Kun kaiken mitä onnistut korjaamaan, särjet itse uudelleen. Kun rakkautta olisi mutta ei kykyä ottaa sitä vastaan. Kun menneisyys muovaa sinua etkä saa sitä ravistettua itsestäsi irti, vaikka mitä tekisit. Kun ahdistus saa sellaiset mitat että tuntuu kuin pää sekoaisi.kun vihaat itseäsi niin paljon, ettei ole enää sanoja sitä tunnetta kuvaamaan.- Oinaski
Hyvin olet kuvannut tilannettasi.Se kirjoittaminen on fiksua.Kun kaikki tuntuu menevän pieleen,niin tuntee itsensä sekopääksi.Sitähän sitten onkin sillä hetkellä.Onneksi joihinkin asioihin voi vaikuttaa,ihan itse tai avun kanssa.Menneisyyttä ei voi muuttaa.Suhtautumista itseen ja nykyisyyteen voi.Vaaditaan kai vähän nöyrtymistä ja samalla omanarvontunteen kohotusta.Sinä olet arvokas ihminen.Ristiriitaista vai mitä,niin on elämäkin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1024867Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701353En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145