TSSG:ssä tänään..

Äidiksi?

Tänäänpä kävin sitten munatorvien aukiolotutkimuksessa ja ilokseni sain kuulla, että molemmat munatorveni ovat avoimet!!!:)
Nyt sain sitten Clomifen-reseptin ja seuraava askel on kokeilla antaako se apuja raskautumiseen (mulla siis syy lapsettomuuteen todennäköisesti ovuloimattomuus, ultrassa ei näkynyt johtofollikkelia joka sitten puhkeaisi).
Millaiset kokemukset teillä on kyseisestä tssg-tutkimuksesta? Minulla tutkimus oli muuten kivuton, mutta alussa, ilmeisesti katetria laittaessa, tuntui valtava vihlova kouraisu, mutta sekin kipu oli siedettävissä. Mutta melko heti sen jälkeen kun lähdin sairaalasta pois niin alkoi kamalat kivut. Vatsaan sattui ja selkä oli hartioihin asti tosi kipeä, että hädin tuskin kävelemään pääsi. Otin kuitenkin panadol-burana-coctailin ja se vei kivun pois. Vieläkin alavatsa on kipeä, mutta sen kanssa pärjää.
Oli vaan pakko kirjoittaa hyvät uutiset tänne, kun niitä joskus edes saa :)

6

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kans

tuskainen, ikävä kyllä alusta loppuun. huh, meinasin kuolla ja jouduin makaan toimenpiteen jälkeen tunnin sivuhuoneessaa, 800 mg buranakaan ei heti tehonnut. oli kyllä todellakin yllättävän kivulias vaikka auki olivat minullakin. kuin järjettömät menkkakivut jotka ei hellitä.. mutta kaiken sitä kestää.(:

• fyysinen puoli ok

En mitenkään väheksy muiden kipuja ja kokemuksia, mutta ihmeekseni kaikki tutkimukset ja hoidot ovat menneet todella hyvin ja kivuttomasti.

Ennen aukiolotutkimusta otin buranan ohjeiden mukaan. Ei mitään kipuja, hankalinta lähinnä oli odotella lääkäriä rakko täynnä...

Pistoshoidot inseminaatioita ja punktioita ennen menivät täysin ilman mitään oireita, suuresti pelkäämäni punktiokin oli täysin kivuton.

Jopa keskenmenon lääkkeellinen hoito meni hvyin, vain pari tuntia kuin tosi pahoja kuukautiskipuja ja pari kertaa oksentelua, mutta ei mitään päivien kipuja ja vuolasta vuotoa, josta oli varoiteltu.

Vastinkäymisiä hoitojen aikana tosin on ollut kaikissa muodoissaan ja välillä on aika epäuskoinen suhtautuminen koko hommaan, mutta onneksi fyysinen puoli on edes mennyt ongelmitta.

• Äidiksi?

Haluaisin vielä kysyä, että onko teillä tullu toimenpiteen jälkeen vuotoa ja kuinka kauan sitä on kestänyt? Kun mulla on nyt toinen päivä tutkimuksen jälkeen ja vuoto on runsasta.

• vuotoa
        Äidiksi? kirjoitti:

Haluaisin vielä kysyä, että onko teillä tullu toimenpiteen jälkeen vuotoa ja kuinka kauan sitä on kestänyt? Kun mulla on nyt toinen päivä tutkimuksen jälkeen ja vuoto on runsasta.

Vuotoa ei ollut ollenkaan, tosin sanoivat, että tiputteluvuotoa voisi tulla pari päivää. Soita klinikalle ja kysy neuvoja, jos vuoto jatkuu.

• Mamutsi
        vuotoa kirjoitti:

Vuotoa ei ollut ollenkaan, tosin sanoivat, että tiputteluvuotoa voisi tulla pari päivää. Soita klinikalle ja kysy neuvoja, jos vuoto jatkuu.

Mulla ei ollut vuotoa eikä kipujakaan oikeestaan jälkeenpäin.
        Mutta itse toimenpide kyllä sattui ihan järjettömästi ja mulle tuli tosi paha olo ja huimas. Olin ihan valkonen ja hikinen ja makasin pää alaspäin ainakin tunnin. Ja mieli oli niin kurja, vaan itkeä vollotin koko ajan. Valitettavasti se lääkäri oli tosi idiootti (olen vaihtanut nyt lääkäriä) eikä ottanut mua mitenkään huomioon. Käski mun vaan ite siirtyä tutkimustuolista lavitsalle joka oli työnnetty viereen. Sanoin olevani ihan voimaton, mutta eihän se auttanut... joten yritin sit ite mutta huimauksen johdosta en kontrolloinut kroppaani ja löin pääni johonkin metalliputkeen ennen kuin hoitajat ehti hätiin.
        Se lääkäri sanoi myös välittömästi toimenpiteen jälkeen että molemmat putket ok, mutta noin 15 minuutin päästä se sanoikin että tehdään inseminaatio(!) koska toinen putki ei ehkä avoinna..?? Tällanen sekava informaatio itkevälle pahoinvoivalle potilaalle ei mun mielestä ole ihan ok. Mutta ei myöhempikään neuvonta-aika mitään auttanut. Yhtä sekavaa ja pintapuolista. Vaihdettiin klinikkaa ja uus lääkäri ihmetteli tutkimustulosta, joka on kirjoitettu täysin epäjohdonkukaisesti ja josta ei siis käy edes ilmi että onko se toinen putki nyt sitten auki vai ei! Eli kauheet kärsimykset eikä kuitenkaan edes järkevää tulosta!! Ärsyttää vieläkin! Mutta selvittiinpäs siitäkin kuitenkin. Ja kuten sanottu, olen nyt uudessa hyvässä hoitosuhteessa.

• Äidiksi
        Mamutsi kirjoitti:

Mulla ei ollut vuotoa eikä kipujakaan oikeestaan jälkeenpäin.
        Mutta itse toimenpide kyllä sattui ihan järjettömästi ja mulle tuli tosi paha olo ja huimas. Olin ihan valkonen ja hikinen ja makasin pää alaspäin ainakin tunnin. Ja mieli oli niin kurja, vaan itkeä vollotin koko ajan. Valitettavasti se lääkäri oli tosi idiootti (olen vaihtanut nyt lääkäriä) eikä ottanut mua mitenkään huomioon. Käski mun vaan ite siirtyä tutkimustuolista lavitsalle joka oli työnnetty viereen. Sanoin olevani ihan voimaton, mutta eihän se auttanut... joten yritin sit ite mutta huimauksen johdosta en kontrolloinut kroppaani ja löin pääni johonkin metalliputkeen ennen kuin hoitajat ehti hätiin.
        Se lääkäri sanoi myös välittömästi toimenpiteen jälkeen että molemmat putket ok, mutta noin 15 minuutin päästä se sanoikin että tehdään inseminaatio(!) koska toinen putki ei ehkä avoinna..?? Tällanen sekava informaatio itkevälle pahoinvoivalle potilaalle ei mun mielestä ole ihan ok. Mutta ei myöhempikään neuvonta-aika mitään auttanut. Yhtä sekavaa ja pintapuolista. Vaihdettiin klinikkaa ja uus lääkäri ihmetteli tutkimustulosta, joka on kirjoitettu täysin epäjohdonkukaisesti ja josta ei siis käy edes ilmi että onko se toinen putki nyt sitten auki vai ei! Eli kauheet kärsimykset eikä kuitenkaan edes järkevää tulosta!! Ärsyttää vieläkin! Mutta selvittiinpäs siitäkin kuitenkin. Ja kuten sanottu, olen nyt uudessa hyvässä hoitosuhteessa.

Soitin sitten sinne polille ja sanoivat tuosta vuodosta, ettei toimenpiteen jälkeen pitäisi olla kuin tuhruvuotoa. Ilmeisesti mulla laukaisi se jonkin välivuodon sitten.. Aloitin kuitenkin terot normaalisti tähän kiertoon vaikka sitä vuotoa vähän on vieläkin.
        Clomitkin odottaa tuossa pöydällä ja malttamattomana odotan päivää, jolloin saan ruveta ottamaan niitä ja kattoa onko niistä apua.
        Edellisellä kirjoittajalla on kyllä sattunut todella ikävä lääkäri.. Vaikka mulla on joka kerta ollu eri lääkäri niin kaikki ovat olleet erittäin mukavia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe