opiskelen tällä hetkellä ammattikorkeassa mutta olen miettinyt osallistuvani lentoemäntä kurssille, koska se työ saattaisi kiinnostaa minua. siksi haluaisin kuulla kokemuksista lentoemännäntyössä? onko se vaki työnne vai voiko sitä tehdä muun työn tai opiskelun ohessa, jos ajatellaan että opiskelu on melko joustavaa? kertokaa kokemuksia ja hyviä ja huonoja puolia siitä työstä, sillä haluaisin tietää lentoemännän hommista enemmän! kiitos!
Hoi Lentoemännät!
20
5227
Vastaukset
- Lue etkä katso
Oletko viime aikoina lueskellut lehtiä tai katsonut uutisia? Ainakaan tällä hetkellä eikä ihan lähitulevaisuudessa uusille lentoemännille ole pahemmin töitä tarjolla. Joten kannattaisi varmaan suunnitella jotain muuta alaa, jos haluaa töitä tehdä.
- emonen
Yleisesti haukutut ammatit: Siivoaja, tarjoilija, asiakaspalvelija. mm. näistä ammateista aika pitkälti koostuu emon ammatti, mutta kun se tapahtuu tuolla ilmassa on se yhtä-äkkiä niin media seksikästä, että hattuun se nousee... (Käännöissä emot siivoaa koneen, jotta seuraavat asiakkaat voivat astua koneeseen, tarjoilevat lähes koko ajan jotain asiakkaille ja vielä kuuntelevat asiakkaiden rutinoita) Toki siihen kuuluu myös vastuuta, huolehtia matkustajista.
- valitut!
Onko Finnairin emokoulutukset aivan jäissä edelleen? Pidettiinkö loppusyksylle kaavailtuja kursseja ikinä? Uusia hakuja on tällä hetkellä varmaan turha odottaa..?
- ..m
valitut! kirjoitti:
Onko Finnairin emokoulutukset aivan jäissä edelleen? Pidettiinkö loppusyksylle kaavailtuja kursseja ikinä? Uusia hakuja on tällä hetkellä varmaan turha odottaa..?
Pidettiin kurssit ja nyt reservissä suurinosa. Muutamat onnelliset saivat 6kk-1v sijaisuudet.
Uusia kursseja saa kyllä odottaa tovin. Toivotaan, että suurinosa viime syksyn kurssilaisista saa edes kesäksi sijaisuuden. - päh
..m kirjoitti:
Pidettiin kurssit ja nyt reservissä suurinosa. Muutamat onnelliset saivat 6kk-1v sijaisuudet.
Uusia kursseja saa kyllä odottaa tovin. Toivotaan, että suurinosa viime syksyn kurssilaisista saa edes kesäksi sijaisuuden.Tämänhän olisit voinut lukea tältä palstalta jo loppukesällä 2008...
- töiden joukossa.
Ei minua ainakaan ole haukuttu töissä, päinvastoin asiakkaat ovat olleet aivan ihania. Tosin oma asenne ratkaisee paljon! Edellisissä työpaikoissa (asiakaspalveluun painottuvia) sain kuunnella rutinaa ja huutoa päivittäin. Jopa haistattelua yms. Odotin huhupuheiden perusteella ilmailualalta hankalia asiakkaita/matkustajia, mutta asia on aivan toinen. Silloin tällöin tulee mutinaa matkatavaroiden sijoittamisesta (yleensä matkustaja on itse tuonut liian ison laukun kabiiniin), ja jos jatkolentoja on mennyt poikki, mutta sekin harvemmin. Työssä aika menee siivillä kirjaimellisesti. Ei tarvitse paljon kelloa vilkuilla kun on kädet täynnä töitä. Ennen olin säännöllisin työajoin töissä arkisin 9-17 joka alkoi puuduttaa, huomasin tässä työssä vuorotyön sopivan minulle paljon paremmin.
"Yleisesti haukutut ammatit: Siivoaja, tarjoilija, asiakaspalvelija. mm. näistä ammateista aika pitkälti koostuu emon ammatti"
Unohdit täysin sen pääasian minkätakia me olemme ylipäätäänsä siellä koneessa. Ammattiin tarvitaan parin kuukauden turvakoulutus, mistä ei sen enenmpää tässä (luottamuksellista tietoa). Selviää sitten koulutuksessa mitä sisältyy siihen. Kahdessa kuukaudessa oppii paljon ja tahti on todella tiukka. Esim. tarjoilu on se pieni osa työstämme mikä näkyy asiakkaille eli matkustajille.
Tarjoilua meille opetettiin tasan kaksi tuntia, se siitä tarjoilijasta. Ja siivous tarkoittaa vöiden laittoa takaisin penkeille, kyllä ne ovat ihan oikeita siivoojia jotka siivoavat koneet. Kiitos heille työstään, ilman teitä tämäkään ei toimisi. Toki aterioinnin jälkeen roskat kerätään.
Kohta joku tulee tänne sanomaan, että kuka tahansa voisi tehdä tätä työtä. Väärin, ei voi. Oikeanlainen luonne ja persoona ratkaisee. Haussa on psykologiset testit. Pään pitää kestää ja sormi ei saa mennä suuhun tiukassakaan paikassa, päätöksiä on tehtävä oli ne huonoja tai hyviä, epäröijiä ei alalle kaivata. Vastuu työssä on valtava. Moni ei tajua, että olemme oikeasti vastuussa ihmishengistä.
Kaikille ei tämä ala sovi ja kaikki eivät siitä tykkää sen ymmärrän, mutta itselleni se on oikea paikka olla tällä hetkellä, eikä palkassakaan ole valittamista. Joitain hyviä etujakin on esim. id-liput, mutta eipä ole aikaa matkustaa töiden takia. Alalla on paljon korkeastikkin koulutettuja ihmisiä.
Tällä palstalla olen lukenut paljon tekstejä missä ammattiamme väheksytään ja haukutaan. Sitä en ymmärrä mistä tämä vihamielisyys kumpuaa. Työtähän tämä on siinä missä kaikki muukin työ, miksi se olisi yhtään sen vähäarvoisempaa kuin sinun työsi? - emolentäjä
töiden joukossa. kirjoitti:
Ei minua ainakaan ole haukuttu töissä, päinvastoin asiakkaat ovat olleet aivan ihania. Tosin oma asenne ratkaisee paljon! Edellisissä työpaikoissa (asiakaspalveluun painottuvia) sain kuunnella rutinaa ja huutoa päivittäin. Jopa haistattelua yms. Odotin huhupuheiden perusteella ilmailualalta hankalia asiakkaita/matkustajia, mutta asia on aivan toinen. Silloin tällöin tulee mutinaa matkatavaroiden sijoittamisesta (yleensä matkustaja on itse tuonut liian ison laukun kabiiniin), ja jos jatkolentoja on mennyt poikki, mutta sekin harvemmin. Työssä aika menee siivillä kirjaimellisesti. Ei tarvitse paljon kelloa vilkuilla kun on kädet täynnä töitä. Ennen olin säännöllisin työajoin töissä arkisin 9-17 joka alkoi puuduttaa, huomasin tässä työssä vuorotyön sopivan minulle paljon paremmin.
"Yleisesti haukutut ammatit: Siivoaja, tarjoilija, asiakaspalvelija. mm. näistä ammateista aika pitkälti koostuu emon ammatti"
Unohdit täysin sen pääasian minkätakia me olemme ylipäätäänsä siellä koneessa. Ammattiin tarvitaan parin kuukauden turvakoulutus, mistä ei sen enenmpää tässä (luottamuksellista tietoa). Selviää sitten koulutuksessa mitä sisältyy siihen. Kahdessa kuukaudessa oppii paljon ja tahti on todella tiukka. Esim. tarjoilu on se pieni osa työstämme mikä näkyy asiakkaille eli matkustajille.
Tarjoilua meille opetettiin tasan kaksi tuntia, se siitä tarjoilijasta. Ja siivous tarkoittaa vöiden laittoa takaisin penkeille, kyllä ne ovat ihan oikeita siivoojia jotka siivoavat koneet. Kiitos heille työstään, ilman teitä tämäkään ei toimisi. Toki aterioinnin jälkeen roskat kerätään.
Kohta joku tulee tänne sanomaan, että kuka tahansa voisi tehdä tätä työtä. Väärin, ei voi. Oikeanlainen luonne ja persoona ratkaisee. Haussa on psykologiset testit. Pään pitää kestää ja sormi ei saa mennä suuhun tiukassakaan paikassa, päätöksiä on tehtävä oli ne huonoja tai hyviä, epäröijiä ei alalle kaivata. Vastuu työssä on valtava. Moni ei tajua, että olemme oikeasti vastuussa ihmishengistä.
Kaikille ei tämä ala sovi ja kaikki eivät siitä tykkää sen ymmärrän, mutta itselleni se on oikea paikka olla tällä hetkellä, eikä palkassakaan ole valittamista. Joitain hyviä etujakin on esim. id-liput, mutta eipä ole aikaa matkustaa töiden takia. Alalla on paljon korkeastikkin koulutettuja ihmisiä.
Tällä palstalla olen lukenut paljon tekstejä missä ammattiamme väheksytään ja haukutaan. Sitä en ymmärrä mistä tämä vihamielisyys kumpuaa. Työtähän tämä on siinä missä kaikki muukin työ, miksi se olisi yhtään sen vähäarvoisempaa kuin sinun työsi?Aivan liian vaatimattomasti jätit mainitsematta plussapuolet:Missä muussa ammatissa-(pitkillä lennoilla)
-kohtaat ja juttelet eri maiden johtajien kanssa
-tapaat ihmisiä maailman jokaiselta kulmalta
-kuulet kannanottoja ja mielipiteitä suoraan asianomaisilta
-voit täydentää tietojasi jututtamalla kanssamatkustajia
-kuulet ammateista joita et edes tiennyt olevan
-kuulet yltäkylläisyydestä tai puutteesta, oli se sitten henkistä tai taloudellista,josta et olisi osannut uneksiakkaan
ja ne kuuluisat matkaedut: koko maailma on avoin! - kai on
töiden joukossa. kirjoitti:
Ei minua ainakaan ole haukuttu töissä, päinvastoin asiakkaat ovat olleet aivan ihania. Tosin oma asenne ratkaisee paljon! Edellisissä työpaikoissa (asiakaspalveluun painottuvia) sain kuunnella rutinaa ja huutoa päivittäin. Jopa haistattelua yms. Odotin huhupuheiden perusteella ilmailualalta hankalia asiakkaita/matkustajia, mutta asia on aivan toinen. Silloin tällöin tulee mutinaa matkatavaroiden sijoittamisesta (yleensä matkustaja on itse tuonut liian ison laukun kabiiniin), ja jos jatkolentoja on mennyt poikki, mutta sekin harvemmin. Työssä aika menee siivillä kirjaimellisesti. Ei tarvitse paljon kelloa vilkuilla kun on kädet täynnä töitä. Ennen olin säännöllisin työajoin töissä arkisin 9-17 joka alkoi puuduttaa, huomasin tässä työssä vuorotyön sopivan minulle paljon paremmin.
"Yleisesti haukutut ammatit: Siivoaja, tarjoilija, asiakaspalvelija. mm. näistä ammateista aika pitkälti koostuu emon ammatti"
Unohdit täysin sen pääasian minkätakia me olemme ylipäätäänsä siellä koneessa. Ammattiin tarvitaan parin kuukauden turvakoulutus, mistä ei sen enenmpää tässä (luottamuksellista tietoa). Selviää sitten koulutuksessa mitä sisältyy siihen. Kahdessa kuukaudessa oppii paljon ja tahti on todella tiukka. Esim. tarjoilu on se pieni osa työstämme mikä näkyy asiakkaille eli matkustajille.
Tarjoilua meille opetettiin tasan kaksi tuntia, se siitä tarjoilijasta. Ja siivous tarkoittaa vöiden laittoa takaisin penkeille, kyllä ne ovat ihan oikeita siivoojia jotka siivoavat koneet. Kiitos heille työstään, ilman teitä tämäkään ei toimisi. Toki aterioinnin jälkeen roskat kerätään.
Kohta joku tulee tänne sanomaan, että kuka tahansa voisi tehdä tätä työtä. Väärin, ei voi. Oikeanlainen luonne ja persoona ratkaisee. Haussa on psykologiset testit. Pään pitää kestää ja sormi ei saa mennä suuhun tiukassakaan paikassa, päätöksiä on tehtävä oli ne huonoja tai hyviä, epäröijiä ei alalle kaivata. Vastuu työssä on valtava. Moni ei tajua, että olemme oikeasti vastuussa ihmishengistä.
Kaikille ei tämä ala sovi ja kaikki eivät siitä tykkää sen ymmärrän, mutta itselleni se on oikea paikka olla tällä hetkellä, eikä palkassakaan ole valittamista. Joitain hyviä etujakin on esim. id-liput, mutta eipä ole aikaa matkustaa töiden takia. Alalla on paljon korkeastikkin koulutettuja ihmisiä.
Tällä palstalla olen lukenut paljon tekstejä missä ammattiamme väheksytään ja haukutaan. Sitä en ymmärrä mistä tämä vihamielisyys kumpuaa. Työtähän tämä on siinä missä kaikki muukin työ, miksi se olisi yhtään sen vähäarvoisempaa kuin sinun työsi?Käyn tässä parhaillaan matkailualan kurssia, jossa yhtenä osana on "Cabin Crew":n tehtävät ja velvollisuudet. Ja oikein ihmetyttää miten paljon tarkastamista ja valvomista työhön kuuluu. Meille matkustajille tutut ruuanjakeluhommat kurssi kuittaa parilla lauseella.
Kateudesta kai moni päätänsä aukoo. Itse ainakin tunnastan, etten pystyisi tuollaista työtä tekemään. - Miekii...
kai on kirjoitti:
Käyn tässä parhaillaan matkailualan kurssia, jossa yhtenä osana on "Cabin Crew":n tehtävät ja velvollisuudet. Ja oikein ihmetyttää miten paljon tarkastamista ja valvomista työhön kuuluu. Meille matkustajille tutut ruuanjakeluhommat kurssi kuittaa parilla lauseella.
Kateudesta kai moni päätänsä aukoo. Itse ainakin tunnastan, etten pystyisi tuollaista työtä tekemään.Minäki oon ihmetelly, mistä kumpuaa tän palstan kirjottajien viha ko ammattia kohtaan... Ja oikeastaan katkeruus koko matkailualaa kohtaan. Välillä tuntuu, ettei kukaan alasta kiinnostunut voi saada mitään informaatiota tai positiivista kuvaa lentoemännän/stuertin tai vaikkapa lähtöselvitysvirkailijan tms. työstä, kun heti tulee negatiivisia vastauksia hirvittävästi. Itteä matkailuala kiinnostaa, mutta vielä en ole päättäny, lähdenkö toteuttamaan haavettani vai laitanko etusijalle erään toisen mielenkiinnon kohteen...=) Kiitokset teille, jotka kirjotitte edes jotain positiivista matkustamohenkilökunnan työstä; ihan oman kokemuksenne kautta!
- muutakin...
kai on kirjoitti:
Käyn tässä parhaillaan matkailualan kurssia, jossa yhtenä osana on "Cabin Crew":n tehtävät ja velvollisuudet. Ja oikein ihmetyttää miten paljon tarkastamista ja valvomista työhön kuuluu. Meille matkustajille tutut ruuanjakeluhommat kurssi kuittaa parilla lauseella.
Kateudesta kai moni päätänsä aukoo. Itse ainakin tunnastan, etten pystyisi tuollaista työtä tekemään.Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Cabin crewn työ on todellakin paljon muutakin kuin vain se asiakaspalvelu mitä matkustaja näkee...
------------------------
www.cabincrew.fi - huipussaan
emolentäjä kirjoitti:
Aivan liian vaatimattomasti jätit mainitsematta plussapuolet:Missä muussa ammatissa-(pitkillä lennoilla)
-kohtaat ja juttelet eri maiden johtajien kanssa
-tapaat ihmisiä maailman jokaiselta kulmalta
-kuulet kannanottoja ja mielipiteitä suoraan asianomaisilta
-voit täydentää tietojasi jututtamalla kanssamatkustajia
-kuulet ammateista joita et edes tiennyt olevan
-kuulet yltäkylläisyydestä tai puutteesta, oli se sitten henkistä tai taloudellista,josta et olisi osannut uneksiakkaan
ja ne kuuluisat matkaedut: koko maailma on avoin!"-kohtaat ja juttelet eri maiden johtajien kanssa
-tapaat ihmisiä maailman jokaiselta kulmalta
-kuulet kannanottoja ja mielipiteitä suoraan asianomaisilta
-voit täydentää tietojasi jututtamalla kanssamatkustajia
-kuulet ammateista joita et edes tiennyt olevan
-kuulet yltäkylläisyydestä tai puutteesta, oli se sitten henkistä tai taloudellista,josta et olisi osannut uneksiakkaan"
No eipä se sitten taida lentoemännän työ ollakaan vaikeaa / kiireistä, kun vain rupatellaan maailman johtajien kanssa (Obama, Putin?), kuunnellaan mielipiteitä suoraan asianosaisilta (keitä he sitten mahtavat olla ja mielipiteitä mistä?) ja täydennetään omia tietoja kyselemällä matkustajien yksityiselämästä.
Kylläpä nyt käy kateeksi. - eipä taida
Eipä taida emot siivoilla konetta. Kyllä siihen ihan siivojat on joka yhtiöllä palkattu.
- usein lentävä
eipä taida kirjoitti:
Eipä taida emot siivoilla konetta. Kyllä siihen ihan siivojat on joka yhtiöllä palkattu.
Ei kai nyt kovin moni ole kateellinen lentoemännille tai lähtöselvitysvirkailijiolle..? Negatiivinen suhtautuminen saattaa hyvinkin johtua siitä että, siitä huolimatta että alalle on "niin tarkat psykologiset testit", saa usein ynseätä palvelua koneessa? Kuvitteleeko emo ettei hän ole palvelemassa asiakkaita vain "on vain heidän hengestään vastuussa"? Huh. No miksi sitten lääkäreitä ja hoitajia kuulutetaan jos jotain ikävää sattuu koneessa kesken lennon?
Ei kait kukaan kuvittelekaan että kahden kuukauden koulutuksen omaava henkilökunta olisi jotenkin korkeakoulutettu? Ehkä koulutusta pitäsi lisätä senverran enemmän että emot ja stuertit oppisivat edes alkeelliset käytöstavat ja palveluasenteen?
Kannattaa välillä katsoa sinne peiliin. On ikävä todeta että vaikka itse on kohtelias ja asiallinen, saa nokkavaa palvelua vain siksi että "palvelemasa" on emo joka kuvittelee ettei hänen tarvitse palvella maksavaa asiakasta. - emolentäjä
huipussaan kirjoitti:
"-kohtaat ja juttelet eri maiden johtajien kanssa
-tapaat ihmisiä maailman jokaiselta kulmalta
-kuulet kannanottoja ja mielipiteitä suoraan asianomaisilta
-voit täydentää tietojasi jututtamalla kanssamatkustajia
-kuulet ammateista joita et edes tiennyt olevan
-kuulet yltäkylläisyydestä tai puutteesta, oli se sitten henkistä tai taloudellista,josta et olisi osannut uneksiakkaan"
No eipä se sitten taida lentoemännän työ ollakaan vaikeaa / kiireistä, kun vain rupatellaan maailman johtajien kanssa (Obama, Putin?), kuunnellaan mielipiteitä suoraan asianosaisilta (keitä he sitten mahtavat olla ja mielipiteitä mistä?) ja täydennetään omia tietoja kyselemällä matkustajien yksityiselämästä.
Kylläpä nyt käy kateeksi.Lentoemännän homma on niin mielenkiintoista kuin sen itselleen tekee!
Titenkin voi olla tuppisuu ja vastata vain "kyllä, ei" kysyttäessä. (Tämä pätee melkein missä tahaansa!) MUTTA jos on kiinnostunut ihmisistä ja heidän oloistaan, tavallisesti ei tarvitse edes kovin paljon kysellä kun matkustajat mielellään kertovat kokemuksistaan.
Ainoa mitä he haluavat on kiinnostunut kuuntelija! - Mymmeliinikö
usein lentävä kirjoitti:
Ei kai nyt kovin moni ole kateellinen lentoemännille tai lähtöselvitysvirkailijiolle..? Negatiivinen suhtautuminen saattaa hyvinkin johtua siitä että, siitä huolimatta että alalle on "niin tarkat psykologiset testit", saa usein ynseätä palvelua koneessa? Kuvitteleeko emo ettei hän ole palvelemassa asiakkaita vain "on vain heidän hengestään vastuussa"? Huh. No miksi sitten lääkäreitä ja hoitajia kuulutetaan jos jotain ikävää sattuu koneessa kesken lennon?
Ei kait kukaan kuvittelekaan että kahden kuukauden koulutuksen omaava henkilökunta olisi jotenkin korkeakoulutettu? Ehkä koulutusta pitäsi lisätä senverran enemmän että emot ja stuertit oppisivat edes alkeelliset käytöstavat ja palveluasenteen?
Kannattaa välillä katsoa sinne peiliin. On ikävä todeta että vaikka itse on kohtelias ja asiallinen, saa nokkavaa palvelua vain siksi että "palvelemasa" on emo joka kuvittelee ettei hänen tarvitse palvella maksavaa asiakasta.Heis,
totuus on kuitenkin se, että sitä huonoa palvelua olen ainakin minä saanut HUOMATTAVASTI useammin apteekissa, kaupankassalla, kelassa ja monessa muussa paikassa. Koneessa en koskaan. Olen kuitenkin jonkin verran matkustellut (jos ei 2 x vuodessa pääse reissuun niin hajoo pää =))
Ja se nyt ainakin on TASAVARMAA, että tuo ihannoitu "korkeakoulutus" ei todellakaan takaa sitä hyvää asiakaspalvelua - lähinnä päinvastoin. Korkeakouluhan oikein syytää yhteiskunnasta syrjäytyneitä väliinputoajia maailmalle. Sitten nuo "ylikoulutetut" (ei oman alan työpaikkaa) alipalkkaisessa työssä olevat "asiakaspalvelijat" kostavat asiakkaille kun asiat ei menneetkään niin kun oli suunniteltu...
Lentoemännän työ ei varmasti joistain kuulosta unelma-ammatilta, mutta entäpä roskakuski (kaveri on ja viihtyy) tai mun kauhukki : lastentarhanopettaja?
Kaikilla meillä on inhokkimme ja unelma-ammatit, enkä vaan pysty ymmärtämään miksi tää jatkuva keskustelu koulutuksen tasosta, palkasta jne?
Itse olen työskennellyt laitehoitajana, sihteerinä, elektroniikkamyyjänä, keskusliikemyyjänä, kirjanpitäjänä jne ja ihan kaikissa työpaikoissa on ollut ne hyvät ja huonot puolensa ja yhteenkään ammattiin/työpaikkaan en ole hakenut vain sen perusteella, kuinka paljon tienaan tai millaisen korkeakoulutuksen saan tai pidetäänkö mua harmaana konttorirottana.
En edelleenkään arvosta ihmistä sen enempää on hän sitten toimari tai siivooja. (itse asiassa voisin arvostaa siivoojaa enemmän..)
Ja kaikille urpoilijoille tiedoksi, että maailma olisi aika ankea paikka ilman niitä roskakuskeja, tarjoilijoita, lentoemäntiä ja mun IHANNOIMIA lastentarhanopettajia. Onneksi meillä kaikilla on omat unelmamme ja toteutamme ne, jotta työntekijöitä riittää ihan kaikille aloille.
P.s kummaa, että tähänkin keskusteluketjuun on eksynyt ihmisiä, joita ei vähempää voisi kiinnostaa lentoemännän työ....?? - nickenackerton
Mymmeliinikö kirjoitti:
Heis,
totuus on kuitenkin se, että sitä huonoa palvelua olen ainakin minä saanut HUOMATTAVASTI useammin apteekissa, kaupankassalla, kelassa ja monessa muussa paikassa. Koneessa en koskaan. Olen kuitenkin jonkin verran matkustellut (jos ei 2 x vuodessa pääse reissuun niin hajoo pää =))
Ja se nyt ainakin on TASAVARMAA, että tuo ihannoitu "korkeakoulutus" ei todellakaan takaa sitä hyvää asiakaspalvelua - lähinnä päinvastoin. Korkeakouluhan oikein syytää yhteiskunnasta syrjäytyneitä väliinputoajia maailmalle. Sitten nuo "ylikoulutetut" (ei oman alan työpaikkaa) alipalkkaisessa työssä olevat "asiakaspalvelijat" kostavat asiakkaille kun asiat ei menneetkään niin kun oli suunniteltu...
Lentoemännän työ ei varmasti joistain kuulosta unelma-ammatilta, mutta entäpä roskakuski (kaveri on ja viihtyy) tai mun kauhukki : lastentarhanopettaja?
Kaikilla meillä on inhokkimme ja unelma-ammatit, enkä vaan pysty ymmärtämään miksi tää jatkuva keskustelu koulutuksen tasosta, palkasta jne?
Itse olen työskennellyt laitehoitajana, sihteerinä, elektroniikkamyyjänä, keskusliikemyyjänä, kirjanpitäjänä jne ja ihan kaikissa työpaikoissa on ollut ne hyvät ja huonot puolensa ja yhteenkään ammattiin/työpaikkaan en ole hakenut vain sen perusteella, kuinka paljon tienaan tai millaisen korkeakoulutuksen saan tai pidetäänkö mua harmaana konttorirottana.
En edelleenkään arvosta ihmistä sen enempää on hän sitten toimari tai siivooja. (itse asiassa voisin arvostaa siivoojaa enemmän..)
Ja kaikille urpoilijoille tiedoksi, että maailma olisi aika ankea paikka ilman niitä roskakuskeja, tarjoilijoita, lentoemäntiä ja mun IHANNOIMIA lastentarhanopettajia. Onneksi meillä kaikilla on omat unelmamme ja toteutamme ne, jotta työntekijöitä riittää ihan kaikille aloille.
P.s kummaa, että tähänkin keskusteluketjuun on eksynyt ihmisiä, joita ei vähempää voisi kiinnostaa lentoemännän työ....??Olipas hyvä kirjoitus:) ja itsekin ihmettelen miten tänne eksyy ihmisiä, joita ei vähempää kiinnosta lentoemännän työ!
- Ei lentoemäntä
huipussaan kirjoitti:
"-kohtaat ja juttelet eri maiden johtajien kanssa
-tapaat ihmisiä maailman jokaiselta kulmalta
-kuulet kannanottoja ja mielipiteitä suoraan asianomaisilta
-voit täydentää tietojasi jututtamalla kanssamatkustajia
-kuulet ammateista joita et edes tiennyt olevan
-kuulet yltäkylläisyydestä tai puutteesta, oli se sitten henkistä tai taloudellista,josta et olisi osannut uneksiakkaan"
No eipä se sitten taida lentoemännän työ ollakaan vaikeaa / kiireistä, kun vain rupatellaan maailman johtajien kanssa (Obama, Putin?), kuunnellaan mielipiteitä suoraan asianosaisilta (keitä he sitten mahtavat olla ja mielipiteitä mistä?) ja täydennetään omia tietoja kyselemällä matkustajien yksityiselämästä.
Kylläpä nyt käy kateeksi."No eipä se sitten taida lentoemännän työ ollakaan vaikeaa / kiireistä, kun vain rupatellaan maailman johtajien kanssa (Obama, Putin?), kuunnellaan mielipiteitä suoraan asianosaisilta (keitä he sitten mahtavat olla ja mielipiteitä mistä?) ja täydennetään omia tietoja kyselemällä matkustajien yksityiselämästä.
Kylläpä nyt käy kateeksi."
- Selvästi kävi kateeksi. - z
eipä taida kirjoitti:
Eipä taida emot siivoilla konetta. Kyllä siihen ihan siivojat on joka yhtiöllä palkattu.
ainakin täällä kotimaan kohteissa se kuuluu lentoemäntien hommaan välilaskun aikana. Helsingissä sitten siivousyhtiö hoitaa homman.
- Koiran duuni
Eikö olisi helpompaa siivota maan pinnalla.
- paljosta paitsi
Silloin ei saa lentoetua vapaa-ajalle eikä yöpyä tasokkaissa hotelleissa päivärahoineen :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838