SÄHKÖVIRRAN MUUNTAJAT

Tarvitaanko Floridassa?

Pitääkö jokaiseen sähkölaitteeseen hankkia erikseen vielä muuntaja, jotta laite toimisi Floridassa? Minkälainen jännite Floridan tai USA:n sähköverkossa mahtaa olla?

6

1282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aölkasfölk

Katso laitteitesi tai niiden virtalähteiden tyyppikilvestä mitä käyttöjännitettä ne käyttää. Jos siellä sanotaan, että 100-240V, niin toimii jenkeissä, kunhan vain hankit sovittimen pistorasiaa varten. USA:ssa seinästä tulee 110V jännite.

• Tosinpäin

Jos ostan USA:sta esim. koirankuivaajan, sehän on varustettu "paikallisella töpselillä". Onko siinä myös niin, että jos jännite on ilmoitettu 100-240V, niin adapterin tai jonkun muuntajan kautta pystyn käyttään sitä täällä. Tehoa kuivaimessa 1265 W.

• mb--

Tarkistakaa myös taajuus. Lämmittimillä valaisimilla ym. resistiivisellä kuormalla ei ole väliä, mutta vaikkapa kellot alkaa edistään/jätättään jos taajuus on väärä.

Eurooppa 50Hz
      Usa 60Hz

Laitteessa tulisi lukea siis 50-60Hz, jos haluaa sen toimivan kunnolla kummallakin mantereella.

• Olen niiiiiin tyhmä.

Eli eli. Minulla toki on lähdössä Nyciin mukaan adapteri, mutta mitenkäs nyt, kun suoristinraudassa (hiuksille) lukee seuraavaa: 220-240V ~ 50-60Hz. Tämä ei siis ilmeisesti "jaksa" lämmetä tarpeeksi ilman muuntajaa??
      Hiustenkuivaajan kanssa ei käsittääkseni ongelmia, kun siinä on vipu, jolla voi valita 110V, tai 230V.
      Adapterissa lukee myös MAX 3 400W. Tämäkään ei siis tuota ongelmia, mutta miten nyt siis tuon suoristusraudan kanssa. Joudunko hankkimaan vielä muuntajan ja mistä sellaisen edes saa?

Kiitos jo etukäteen ja anteeksi yksinkertaisuuteni, kun kaiken joutuu vääntämään rautalangasta ;D

• ...

heheh... mietin samaa kun mitä kirjotit, itse lähdössä 28.4 New Yorkkiin.. Saan tosta asiasta päänvaivaa. Kuitenkin senverran neitimäinen olen etten haluaisi tukka pystyssä siellä kävellä.. =P

Vastausta siis odotellessa.. =)

• matkailija-x

Adaptorin avulla suomalainen kihartimeni ei jaksanut oikein toimia, joten ostin jostain marketista jonkun halpiskihartimen, maksoi muistaakseni n. 15 USD. Olen tuon reissun jälkeen käynyt useamman kerran Yhdysvalloissa ja pakannut aina tuon kihartimen mukaan. Ei ihan huippukiharrin, mutta pelastanut pulasta matkoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe