Onko kenellä tietoa vw k-70:stä. Ostin vast´ikään sellaisen ja olen kiinnostunut sen kunnossapitoon liittyvästä kirjallisuudesta, osaamisesta, nikseistä, varaosapalveluista jne.
Mielenliikutukseni kertoo, että auto pitäisi saada museorekisteriin. Olisin kiitollinen tiedosta joka johtaisi minut sellaisen henkilän luokse jolla olisi samanlainen auto m-rekkareissa. "Näkemä on parempi kuin lukema".
vw k-70
14
2505
Vastaukset
- Jomppe
Löytyy alkuperäinen myyjille tehty argumenttiopas ja jotain muuta K70 juttua.
- juhakri
Kiitos vaan, ne minulla sattuu juuri olemaan. Korjauspuolen kirjallisuus on tarpeellinen.
- Rellu5L
juhakri kirjoitti:
Kiitos vaan, ne minulla sattuu juuri olemaan. Korjauspuolen kirjallisuus on tarpeellinen.
Itse asiasssa auto NSU RO 80 seuraaja NSU K 70.
- Veli Puivari
Rellu5L kirjoitti:
Itse asiasssa auto NSU RO 80 seuraaja NSU K 70.
NSU Ro80 oli isompi, Wankel-moottorilla varustettu auto, "ei läheistä sukua" VW K-70:lle.
NSU 110 on taas tavallaan K-70:n edeltäjä. NSU vain taisi ajautua VW:n omistukseen ennen kuin tehdas sai K-70:n markkinoille omalla nimellään ja mallin lanseeraus jäi sitten Volkkarin tehtäväksi, VW:n nimellä.
NSU-juttua täällä:
http://www.phnet.fi/public/pepih1/epk/projekti/nsut.htm
ja miksipäs ei täälläkin:
http://www.nsu-ig.de/p-post/technik/nsu110k70.htm - Rellu5L
Veli Puivari kirjoitti:
NSU Ro80 oli isompi, Wankel-moottorilla varustettu auto, "ei läheistä sukua" VW K-70:lle.
NSU 110 on taas tavallaan K-70:n edeltäjä. NSU vain taisi ajautua VW:n omistukseen ennen kuin tehdas sai K-70:n markkinoille omalla nimellään ja mallin lanseeraus jäi sitten Volkkarin tehtäväksi, VW:n nimellä.
NSU-juttua täällä:
http://www.phnet.fi/public/pepih1/epk/projekti/nsut.htm
ja miksipäs ei täälläkin:
http://www.nsu-ig.de/p-post/technik/nsu110k70.htmNSU K 70 on nimenomaan RO 80:n seuraaja ja sitä myytiin Saksassa NSU K 70 mallina. Kun Volkkarilla olivat lopettaneet päällään hyppimisen, niin ymmärsivät, että jotain täytyy tehdä. Ja näin K 70:stä tuli "ensimmäinen" etuveto Volkkari.
- Veli Puivari
Rellu5L kirjoitti:
NSU K 70 on nimenomaan RO 80:n seuraaja ja sitä myytiin Saksassa NSU K 70 mallina. Kun Volkkarilla olivat lopettaneet päällään hyppimisen, niin ymmärsivät, että jotain täytyy tehdä. Ja näin K 70:stä tuli "ensimmäinen" etuveto Volkkari.
NSU oli ehkä havainnut, ettei Ro80:lla ollut sittenkään asiaa vakiintuneiden merkkien hallitsemalle isojen autojen reviirille. Hieno ja ajastaan edellä oleva auto sinänsä, mutta wankelmoottorissa oli liikaa lastentauteja.
Saattaa hyvinkin olla, että K 70 oli tarkoitettu epäonnistuneen Ro80-hankkeen paikkaajaksi, mutta tuon mallin pohjalle se ei suinkaan rakennu.
K 70:llä ei ole juuri mitään yhteistä Ro80:n kanssa - ei koko, ei muotoilu, ei voimanlähde... NSU 110 on selvästikin huomattavasti lähempänä K 70:ää. - kooko
Veli Puivari kirjoitti:
NSU oli ehkä havainnut, ettei Ro80:lla ollut sittenkään asiaa vakiintuneiden merkkien hallitsemalle isojen autojen reviirille. Hieno ja ajastaan edellä oleva auto sinänsä, mutta wankelmoottorissa oli liikaa lastentauteja.
Saattaa hyvinkin olla, että K 70 oli tarkoitettu epäonnistuneen Ro80-hankkeen paikkaajaksi, mutta tuon mallin pohjalle se ei suinkaan rakennu.
K 70:llä ei ole juuri mitään yhteistä Ro80:n kanssa - ei koko, ei muotoilu, ei voimanlähde... NSU 110 on selvästikin huomattavasti lähempänä K 70:ää.mun tietääkseni NSU (typ) 110 oli takamoottorinen ja huomattavasti pienemmän luokan peli kuin K70.
Itellä nimittäin oli 3 vuotta tämmöinen K70 käytössä ja kyllä se oli nimenomaan Ro80:n seuraaja. Korissa erot oli lähinnä keulan ja perän
muotopelleissä. Kuten todettua NSU:han tää K70 alunperin oli. Näitä oli esim. stadissa useita kappaleita mm. takseina. Ajoltaan K70 oli todella
miellyttävä matka-auto, mutta omassa ainakin vetonivelet oli kulutustavaraa ja kaikenlaista pikkuvikaa oli vähän väliä. - NUSU:.!1#%?+
kooko kirjoitti:
mun tietääkseni NSU (typ) 110 oli takamoottorinen ja huomattavasti pienemmän luokan peli kuin K70.
Itellä nimittäin oli 3 vuotta tämmöinen K70 käytössä ja kyllä se oli nimenomaan Ro80:n seuraaja. Korissa erot oli lähinnä keulan ja perän
muotopelleissä. Kuten todettua NSU:han tää K70 alunperin oli. Näitä oli esim. stadissa useita kappaleita mm. takseina. Ajoltaan K70 oli todella
miellyttävä matka-auto, mutta omassa ainakin vetonivelet oli kulutustavaraa ja kaikenlaista pikkuvikaa oli vähän väliä..
"NSU K70.
NSU:n tekemä auto, tavoista poiketen etuvetoinen ja - moottorinen sekä vielä vesijäähdytteinen. Myyty Saksassa muutama kappale NSU:na, ja sen jälkeen VW osti sen, koska siitä olisi saattanut tulla hyvä kilpailija VW:lle."
http://www.phnet.fi/public/pepih1/epk/projekti/bonus.htm
NSU Ro 80
http://www.phnet.fi/public/pepih1/epk/projekti/ro80.htm
Eikö tämä NSU Ro 80 ole moottoria lukuunottamatta selkeästi Audi 100:n edeltäjä??????
.
- Jomppe
Osoitteessa www.fvwa.fi on ollut juttua K70;sestä.
Nyt oli myytävänä joitain osia kulkimeen. - Veekasiii
Hieno ja erikoinen auto!
Tuollakin asiasta jtn keskustelua: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=94497&postdays=0&postorder=asc&start=0 - Typ 4
K70 ei NSUlla ollut Ro80 mallin seuraaja vaan sen alapuolelle tehty pienempi ja halvempi malli. Rinnakkainen mallisarja siis. Ei sen ollut tarkoitus syrjäyttää Ro80 mallia joka maksuoi puolitoistakertaa K70 hinnan verran. Niillä oli ihan eri kohderyhmät.
K70 suunnittelu ja Ro80 moottoriongelmat oli NSUlle iso ponnistus ja NSU ei saanut K70 tuotantoa kunnolla käyntiin koko aikana. Rahat loppuivat, kävi sama mikä Saabille nyt.
Lopulta VW sitten osti vaikeuksiin joutuneen NSUn, joka johti siihen että Ro80 tuotanto lakkautettiin vähitellen ja VW otti pari vuotta aiemmin esitellyn K70 mallin tuotantoon ja risti sen VWksi.
Niinpä VWllä oli samaan aikaan myynnissä sekä 412 että K70 mallisarjat - kaksi aika erilaista lähestymistapaa sen ajan ylemmän keskiluokan autoon :-)- Anonyymi
Onko siihen syytä tiedossa miksi NSU K70 kulutus oli aika korkea uudeksi autoksi (10-12 litraa sadalla) johtuiko NSU:n puutteista ettei ehtinyt hioa moottoriteknologiaa kunnolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siihen syytä tiedossa miksi NSU K70 kulutus oli aika korkea uudeksi autoksi (10-12 litraa sadalla) johtuiko NSU:n puutteista ettei ehtinyt hioa moottoriteknologiaa kunnolla?
Ilmeisesti aerodynamiikat jäi vähän hiomattomaksi NSU:lla
"Nykyaikaiset testiraportit johtavat yleensä suuren testikulutuksen K70: een: se oli 11–14 litraa. Yksi syy oli huono aerodynamiikka Cd:llä 0,52. Vuosikilometreillä ja lempeämmällä vanhanaikaisella toiminnalla ei varmasti ole enää väliä. "
https://topgear-autoguide.com/category/tech-future/vw-k70-typ-48-1970-to-1975-purchase-advice1607478081
- Anonyymi
omistin 80-luvulla kaksikin yksilöä.
en ollut siihen mennessä ikään tavannut oikukkaampaa autoa, tuntui että niitä riivasi jokin demoni.
milloin se sylki ulos öljyt milloin nesteet. joskus se keitti konetta ihan muuten vain.
tarkistettiin kannet ja tiivisteet uusittiin niin meni muutama viikko ja sama peli alkoi taas.
muutakin vikaa se syyti kuin runsauden sarvi, aina oli jokin rikki.
varmaankin tämänpäivän volkkarit on parempia mutta minuun K70 jätti jäljen jotta volkkarit kierrän kaukaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734416- 332511
- 402324
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211815Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251552- 811536
- 1491346
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145