Jos maksat 40 euroa tai 50 euroa toimitetusta klapikuormasta/kuutio, syyllistyt todennäköisesti varkauteen, koska metsän omistajat saavat saman myös sahoilta/paperitehtailta. Kuitupuusta saa tällä hetkellä 42 euroa motti. Jos klapikauppias on omasta metsästä puut hankkinut ja sosiaalimaksunsa hoitanut, sen lisäksi myös arvonlisäveron sekä muut työnantajamaksut, jos kerääjänä on ollut työntekijä. Pitäisi ilman materiaali, polttoainekulut ja konekuoletukset hinta olla vähintään sekaklapin kohdalla 180 euroa motti. Jos siihen lisätään materiaalikulut ja muut maksut, motin hinta pitäisi olla noin 300 euroa minimissään. Tällä hinnalla saa Porissa ostaa myös klapeja. Joten on hyvä pyytää aina kuitti jotta ei tule tuettua harmaata taloutta. Älä syyllisty rikokseen, maksa aina täysi hinta ja pyydä aina kuitti.
Klapikauppa
25
5686
Vastaukset
- osote
saako kotitalous vähennys
- jeeeee.e
ok.hinta sopii.
- huoranpenika
mä haen itse pinosta sekaklapia,kuivaa 20 euroa motti-eli mitä vittua sä sekoilet ton hintas kanssa
- kaikesta
maksaa.
- väsyny
onko se sinun mielestäsi oikea hinta?
- Jotain tietäväkin
Ei muuten ihan pidä paikkaansa nuo luvut... Ensin:ei mikään yhtiö maksa 42 euroa kuitupuusta. Ja toisekseen, vaikka maksaisi niin se on hinta kiintokuutiolle. Kiintokuutiosta taas tulee n.2,5 heittomottia klapeja. Ja klapit myydään lähes poikkeuksetta juuri heitto-, eli irtokuutioina. Jos vaikka sit laskee tuolla valheellisella 42 euron kiintokuutiohinnalla niin klapeina saa samasta puumäärästä 105 euroa.
- hinta
pystykaupasta kuluineen?
- kaikesta kaikki
jos sää kerra tiedät kaikki. ni minkä vitun takia sää rupeet tinkaamaan. saatanan runk... anna toisten ottaa raha ulos jos ne kerran tekee oikeeta työtäkin..
- huhhhaahhhhhhheiiii
Kantsii ostotilanteessa paikan päältä varmistaa millaista tavara on, ettei käy kuten tutulle ja tule "kuiva klapi" märkänä ja trukkilavanpätkinä pihamaalle ennenkuin ehtii kissaa sanoa.
- mää ihmettelen..
Ketjun aloittaja taitaakin olla jonkun klapikauppiaan naapuri, kun on noin tuskastunut.
- lisäys alkuun
Kyllä klapimotista olisi kivempi saada 300 tai yli kuin vain 40-50. On meinaan helvetisti hommia, kun sen metsästä hakee, roudaa klapipaikalle, heittelee sen johonkin kuivaan tilaan kuivumaan vuodeksi ja sitten lastaa sen lavalle ja vie jollekin väsyneelle joka kitisee joka asiasta.
- vs- tukki
lisäys alkuun kirjoitti:
Kyllä klapimotista olisi kivempi saada 300 tai yli kuin vain 40-50. On meinaan helvetisti hommia, kun sen metsästä hakee, roudaa klapipaikalle, heittelee sen johonkin kuivaan tilaan kuivumaan vuodeksi ja sitten lastaa sen lavalle ja vie jollekin väsyneelle joka kitisee joka asiasta.
paperi tehtaassakin saa täyde raha ku on töissä.
- Sekamotti/25e
Itse olen ostanut jo 10vuoden ajan sekamotin ja maksanut siitä sen 25e/motti.Mitäs mä sillä kuitilla teen?Saan toki kuitin jos pyydän,mutta mitä mä sillä teen?
- Naurettavaa
Joo o...
Kuitilla sytyttäisit pesällisen tietysti. Kuka maksais jotain 300 € motti ? Kyllä taitaa keskustelun aloittaja tosiaan olla katkera kun on sähkölämmitys ? Vai mikä ihme pistää ihmisen noin avautumaan ??? - Metsämiess
Naurettavaa kirjoitti:
Joo o...
Kuitilla sytyttäisit pesällisen tietysti. Kuka maksais jotain 300 € motti ? Kyllä taitaa keskustelun aloittaja tosiaan olla katkera kun on sähkölämmitys ? Vai mikä ihme pistää ihmisen noin avautumaan ???Ketjun aloittajalla ei ole mitään tietoa mistään.
Kuitupuusta ei mikään metsäyhtiö maksa MITÄÄN tällähetkellä. Tukkipuusta voi joku saha maksaa 40e/m3. Isot firmat eivät osta puuta ollenkaan, eivät tukkia, eivät kuitua. Torstaina kuullaan, että sellutehtaat laitetaan kuukausiksi kiinni, eli kuitupuuta ei tarvita. - syttyy hyvin
Sillä sytyttää kerran pesän jos sattuu olemaan kuivaa klapii ja iso kuitti. Eihän se muuten käy edes paskapaperiksi.
- oikeeta työtä
Naurettavaa kirjoitti:
Joo o...
Kuitilla sytyttäisit pesällisen tietysti. Kuka maksais jotain 300 € motti ? Kyllä taitaa keskustelun aloittaja tosiaan olla katkera kun on sähkölämmitys ? Vai mikä ihme pistää ihmisen noin avautumaan ???ei ole sähkölämmitystä. Mutta voi olla että on klapikauppaa ja olis kiva saada kunnon liksa työstä.
- ilmatteeks
Ostajalle: jos on liian kallista -älä osta!
Myyjälle: Jos on liian halpaa -älä myy!
Aina kun kaupat syntyy, hinta on oikea!
kysyntä -tarjonta määrää lopulta nouseeko vai laskeeko hinta - Leenuinen
Olisi mukavaa, että kun tällä palstalla keskustellaan asioista, jätettäisiin ne kirosanat ja herjaukset pois ja kirjoitettaisiin asiallisesti. Täältä joku hakee neuvoja ja ohjeita,eikä kaipaa kirosanamaratonia. Hyi : (
- W8
Jos maksaa 55e motti tai enemmän jostain klapeista niin ei kyllä enää voi säästää takkaa polttamalla..
Alkaa olla jo sairaaaaaan kallista - rusinaa tassin alla
kaikenmoista kauppaa on aina tehty myös porissa. itsekin yli 50 vuotta kaikkee nähneenä"ovat suurimpia rosvoja" autokorjaajat sekä parturi-kampaajat! oletko joskus saanut heiltä"kuitin"?? minä en ole koskaan saanut vaikka olen pyytänyt! nämä entiset vennamolaiset"nykyiset soinilaiset" suurimpia rosvoja tässä maassa!!nih!
- edullista, eikö vaan
Sain parturilta kuitin. Leikkaus maksoi 22 e. Kotona huomasin, että kuitissa luki 2 e. Mutta mitä sitten?
- Klapi-pappa
Klapikauppaan ja Porin kaupunkiin liittyen... Paras Porista tehty dokumentti on mielestäni tuo "Porin halkokauppias". Siis tuo pappa joka ajeli Nalle-Sisuautollaan ympäri kaupunkia toimittelemassa asiakkaille klapeja.
http://kuukuna.net/masinistit/13142.html
Tämän parempaa dokumenttielokuvaa Porin Kaupungista ei ole tähän mennessä tehty.
Kaupungin maisemat ovat täysin hienot, pienillä puutalokaduilla ajelemisissä on oma entisen maailman romantiikkansa ym.
Ja tietenkin tuo super-positiivinen vanha halkokauppias -setä itse.
Mahtaneeko mies vielä elää, ja hoidella klapikauppaa? En näetsen itse asu Porissa, joskus olen kurssituksilla siellä ollut, mutta en tunne seudun tapahtumia.
.- Halko-Sisu
Halkokauppiaan pieni Nalle-Sisu ajeli Paanakedonkatua vielä pari viikoa sitten,
enpä nähnyt kuka oli kuskina.
- ihanko tosi
Onko nuo sun klapit ihan puhtaasta kullasta valettuja ku rupee hinnat oleen 300€ motti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754