Uskovaiset hallitsevat Kristuksen kanssa:

Muutamia perusasioita nyt!

Rakas apostoli sanoo selvästi:
1.Joh.2:18. "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika", eli ei tule mitään uutta aikaa.

Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18).

Uskovaiset hallitsevat maan päällä (Room.5:17; Ilm.1:9;1. Piet.2:9).
Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, siis, Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11; 6:9-11;1.Kor.6:2-3).

4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät(Biblia)(uskovaisen sielu jatkaa elämistä kuoltuaankin) ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).

Viimeisellä tuomiolla on kerralla kaikki ihmiset. Uskovaisia ei tosin tuomita, sillä heillä on osana Kristuksen kuolema ja elämä:

Ilm.2012. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).
Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29).

Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
-” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21).

Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).

” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.

Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.

11

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmä Weha

      Jeps, mutta lääkekin löytyy
      Kirjoittanut: admata 2.2.2009 klo 20.45

         
         Olen vuosikausia keskustellut Wehan kanssa ja verrannut häntä välillä niin muutamaa lausetta toistavaan robotiin, kuin papukaijaankin. Yleensä weha heittää kehiin muutaman fraasin tai muutaman Raamatunpaikan wanhasta koukeroisesta käännöksestään. Mitään omaa kommentointia tai tulkintaa on tältä turha tivata.

      Kun fraasit loppuvat ja weha löytää itsensä umpisolmusta, niin hän jättää vastaamatta tai jopa poistaa avauksensa. Sitten jonkin ajan päästä weha aloittaa alusta syytäen jälleen muille käsittämättömät fraasinsa tai Raamatunpaikkansa kehiin ja sama toistuu.

      Tuo "Teijänki kans kun keskustellee usko asioista, se o sama ku pellais pulun kans shakkia." on myös hyvä vertaus näiden yksinkertaisimpien ja kiihkeimpien vl:ien kanssa. He kaatavat nappulat, paskovat pelilaudalle ja lentävät oman laumansa luokse julistautuen pelin voittajaksi ;)

      Näiden Wehan kaltaisten kanssa on kuitenkin yksi hyvä lääke. En enää edes avaa wehan avauksia. Miksi nähdä vaivaa kun toinen kirjoittelee lähinnä samoista syistä kuin jotkut lukevat mantroja; vahvistaakseen omaa vl-aivopesuaan. Ei hänenkaltaisillaan ole edes tarkoitus keskustella sanan varsinaisessa merkityksessä.

      • *Ruu*

        -” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
        ;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21).

        Voiko se olla Rauhanyhdistyksessä? Katso, se on Rauhanyhdistyksessä?

        Onko Jumalan valtakunta vain vanhoillislestadiolaisten keskellä?


      • *Ruu* kirjoitti:

        -” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
        ;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21).

        Voiko se olla Rauhanyhdistyksessä? Katso, se on Rauhanyhdistyksessä?

        Onko Jumalan valtakunta vain vanhoillislestadiolaisten keskellä?

        Jeesushan sanoi Fariseuksille, että Jumalan valtakunta oli heidän keskellään. Olihan siinä Jeesus ja hänen opetuslapsensa, sydämestä sydämeen, joka tietysti nähdään uskon silmillä: "sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne"


      • minulla on sinusta päinvastainen käsitys. Ole nyt avaamatta sitten.


      • hakopaja

        no ei toi sun juttu ollu kopsauksen arvoinen, tuosta selviää täydellinen tyhmyytesi, mut joo, tyhmyyttäsihän sen uudellen laitoitkin, tuplatyhmyys.

        ai niin, et aikonut avata enää wehan avausta, olet sitten sanasi syöjä(ei sitä kukaan uskonutkaan)

        jk. otahan yö-lääkkeesi, myös ne vaaleanpunaset


      • haukkua
        hakopaja kirjoitti:

        no ei toi sun juttu ollu kopsauksen arvoinen, tuosta selviää täydellinen tyhmyytesi, mut joo, tyhmyyttäsihän sen uudellen laitoitkin, tuplatyhmyys.

        ai niin, et aikonut avata enää wehan avausta, olet sitten sanasi syöjä(ei sitä kukaan uskonutkaan)

        jk. otahan yö-lääkkeesi, myös ne vaaleanpunaset

        väärää puuta! Mutta kyllähän nuo sinunkin viestisi kertoo todellisen sydämesi tilan, vl!


    • vilkaissut tätä?
    • Kempelainen

      Rakas apostoli sanoo selvästi:
      1.Joh.2:18. "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika", eli ei tule mitään uutta aikaa. ** Juuri näin, aika on iankaikkisuus.

      Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18).** Hallelujaa.

      Uskovaiset hallitsevat maan päällä (Room.5:17; Ilm.1:9;1. Piet.2:9).** Siitä puhuu myös Ilmestytyskirja.

      Hallinta on seuraava.

      Jerusalemin Temppeli, joka on Jeesus ja Jumala, Israelissa, Jonka Jumala on laskenut alas taivaasta,

      Tässä hallinto, Jumalasta ihmiseen.

      Ylimpänä on Kristus Jesaja 9;5-6 >> Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. 6 Suuri on hänen valtansa, ja rauha on loputon Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnassaan. Oikeus ja vanhurskaus on sen perustus ja tuki nyt ja aina. Tämän saa aikaan Herran Sebaotin pyhä kiivaus.

      Jumala 1 Kor 15;28 >Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkeen.

      PH Joh 14;16 >Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti,

      Heidän allaan on ”hallitus”.

      Israelin Pyhät Matt, 27; 51-53 > Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.
      Seurakunta 1 Kor 15;23 > jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee< Room 8,7 > ihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä. < Ilm 12;5 > Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, He kuulivat, kuinka taivaasta huudettiin kovalla äänellä: "Nouskaa tänne!", ja vihollistensa nähden profeetat nousivat pilven kannattelemina taivaaseen. Kansat kulkevat sen valossa, ja maailman kuninkaat tuovat sinne mahtinsa kaiken loiston

    • kommentointia

      .Joh.2:18. "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika", eli ei tule mitään uutta aikaa.

      Uusi aika alkoi Jeesus Kristuksen ylösnousemuksesta. Jeesus oli ensimmäinen olento, joka voitti kuoleman ja saavutti iankaikkisen elämän. Tämä on jokaisen päämäärä. Sillon ihminen on vasta pelastunut. Muuten toisella kuolemalla on valtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4750
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      277
      2884
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      210
      1458
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1176
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1144
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1071
    Aihe