"for the last few years, it has been Fedora"
http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20090202#feature
Linusin käyttämä jakelu
7
426
Vastaukset
- Linus käyttää
Fedoraa. Fedora on hyvä jakelu ja sopii hyvin kokeneemmille käyttäjille ja kehittäjille.
Fedora on vähän liian "bleeding edge" minun makuun ainakin.- jep.
>...ja sopii hyvin kokeneemmille käyttäjille ja kehittäjille.
Vähän selittelyn makua. ;)
Jos Linus päätyy siihen sen takia että:
"My main requirement is that it's fairly easy to install and keep up-to-date"
niin siinä ei oikeastaan ole "kahta puhetta" mikä sopii kenelle tahansa. Buntufaneille tällainen teksti on tietysti myrkkyä mutta sellaista se tahtoo olla kylmässä maailmassa. jep. kirjoitti:
>...ja sopii hyvin kokeneemmille käyttäjille ja kehittäjille.
Vähän selittelyn makua. ;)
Jos Linus päätyy siihen sen takia että:
"My main requirement is that it's fairly easy to install and keep up-to-date"
niin siinä ei oikeastaan ole "kahta puhetta" mikä sopii kenelle tahansa. Buntufaneille tällainen teksti on tietysti myrkkyä mutta sellaista se tahtoo olla kylmässä maailmassa."Buntufaneille tällainen teksti on tietysti myrkkyä mutta sellaista se tahtoo olla kylmässä maailmassa."
Paitsi että samassa haastattelussa Linus kertoi pitäneensä paljon Ubuntusta ja nykyisin kuulemma käyttää Gnomea kun totesi KDE 4:n olevan paska.
Fedora kyllä on sellainen käyttis joka soveltuu varsin huonosti tavalliselle tallaajalle. Tuossahan taitaa olla kaikista yleisistä käyttiksistä lyhin tuki mitä löytyy, vain 13kk. Jotta tämän merkityksen ymmärtäisi, minun pitäisi mennä laittamaan yhtä tietokonetta jonka käyttöjärjestelmän versio lienee vuodelta 2004..
Ei siinä mitään, harrastelijaa ja alanmiehiä nopea päivitystahti ja lyhyt tuki ei haittaa. Itsekin olen miettinyt Fedoraa miniläppäriini kun siinä olisi tuoreet softat ja levynsalauksen saa helposti.- jep.
M-Kar kirjoitti:
"Buntufaneille tällainen teksti on tietysti myrkkyä mutta sellaista se tahtoo olla kylmässä maailmassa."
Paitsi että samassa haastattelussa Linus kertoi pitäneensä paljon Ubuntusta ja nykyisin kuulemma käyttää Gnomea kun totesi KDE 4:n olevan paska.
Fedora kyllä on sellainen käyttis joka soveltuu varsin huonosti tavalliselle tallaajalle. Tuossahan taitaa olla kaikista yleisistä käyttiksistä lyhin tuki mitä löytyy, vain 13kk. Jotta tämän merkityksen ymmärtäisi, minun pitäisi mennä laittamaan yhtä tietokonetta jonka käyttöjärjestelmän versio lienee vuodelta 2004..
Ei siinä mitään, harrastelijaa ja alanmiehiä nopea päivitystahti ja lyhyt tuki ei haittaa. Itsekin olen miettinyt Fedoraa miniläppäriini kun siinä olisi tuoreet softat ja levynsalauksen saa helposti.>...lyhin tuki mitä löytyy,
Jos tuen pituus on kynnyskysymys, ei ole kahta vaihtoehtoa:
" Each CentOS version is supported for 7 years (by means of security updates). "
http://wiki.centos.org/
Mikä sekin on Fedora-perustainen jakelu. ;) jep. kirjoitti:
>...lyhin tuki mitä löytyy,
Jos tuen pituus on kynnyskysymys, ei ole kahta vaihtoehtoa:
" Each CentOS version is supported for 7 years (by means of security updates). "
http://wiki.centos.org/
Mikä sekin on Fedora-perustainen jakelu. ;)"Jos tuen pituus on kynnyskysymys, ei ole kahta vaihtoehtoa:"
CentOS:ssa ei näkynyt levynsalausta helposti asetettavissa. Windows Vista ei miniläppärissä oikein pyöri niin tuntemistani käyttöjärjestelmistä jäisi valinta Debianiin ja Fedoraan. Debianissa olisi pitempi tuki mutta Fedorassa tuoreemmat ohjelmistot.
Eli kyllä sille Fedorallakin vahvuudet on, riippuu vähän mitä ominaisuuksia arvostaa ja kaipaa.- ¡”¥¢‰
M-Kar kirjoitti:
"Jos tuen pituus on kynnyskysymys, ei ole kahta vaihtoehtoa:"
CentOS:ssa ei näkynyt levynsalausta helposti asetettavissa. Windows Vista ei miniläppärissä oikein pyöri niin tuntemistani käyttöjärjestelmistä jäisi valinta Debianiin ja Fedoraan. Debianissa olisi pitempi tuki mutta Fedorassa tuoreemmat ohjelmistot.
Eli kyllä sille Fedorallakin vahvuudet on, riippuu vähän mitä ominaisuuksia arvostaa ja kaipaa.Red Hat Enterprise Linux 5.3:ssa on helppo levyjen salaus. CentOS 5.3 saataneen ulos lähiaikoina.
- yrittänyt...
...vaivihkaa antanut ymmärtää että näin kannattaa tehdä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=500000000000003&posting=22000000041320365
Ratkaisu on kuitenkin jokaisen itse tehtävä omalla kohdallaan ja silloin pitää puntaroida mitkä asiat perustuvat tosiseikkoihin ja toisaalta mitkä propagandaan. Sekään kun ei ole IHAN outo asia näilläkään palstoilla. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780