Miten nopeasti teillä on Prednisolon-kuuri auttanut astman pahenemisvaiheessa? Syön tuota lääkettä 20 mg/pv viikon ajan. Kuuri puolessa välissä, eikä vaikutusta...Mutta unettomuutta kyllä on!
Prednisolon
6
1878
Vastaukset
- toinen astmatyttö
Prednisolonilla minulle on yllättävän hyvä. Jos olen isommalla kuurilla (40mg), jo kolmantena päivänä huomaa taas olevansa elossa. Normaalistikin menee kymppi joka päivä ainakin toistaiseksi.
Oletko muuten tehostanut lääkitystäsi? Hoitavan osuus, paljonko menee avaavia? Toivottavasti olet sairaslomalla kuurisi aikana. Kun unirytmi menee sekaisin, täytyy joskus edes levätä.- kyselijä...
Olen tehostanut lääkitystäni jo ajat sitten, mutta se ei riittänyt, siksi Prednisolon-kuuri. Avaavaa menee koko ajan, mutta ei siitäkään juurikaan apua. Vaikka ahdistaakin lähes koko ajan, olo kuitenkin ihan hyvä muuten. Mun olis varmaan pitäny myös aloittaa isommalla annostuksella, olisikohan silloin tullut apu nopeammin.
Olen sairaslomalla. Olen ymmärtänyt, että se auttaa myös keuhkoja toipumaan paremmin, vaikka muuten en ole sairasloman tarpeessa. Tai no, tietysti tuo unettomuus...täytyyhän sitä joskus edes levätä, mutta en mä kyllä päivälläkään nuku. Tosin voi olla muuten vaan rauhakseen ja levossa, vaikkei nuku. - kuurilla
kyselijä... kirjoitti:
Olen tehostanut lääkitystäni jo ajat sitten, mutta se ei riittänyt, siksi Prednisolon-kuuri. Avaavaa menee koko ajan, mutta ei siitäkään juurikaan apua. Vaikka ahdistaakin lähes koko ajan, olo kuitenkin ihan hyvä muuten. Mun olis varmaan pitäny myös aloittaa isommalla annostuksella, olisikohan silloin tullut apu nopeammin.
Olen sairaslomalla. Olen ymmärtänyt, että se auttaa myös keuhkoja toipumaan paremmin, vaikka muuten en ole sairasloman tarpeessa. Tai no, tietysti tuo unettomuus...täytyyhän sitä joskus edes levätä, mutta en mä kyllä päivälläkään nuku. Tosin voi olla muuten vaan rauhakseen ja levossa, vaikkei nuku.Minä kans olen kuurilla 20mg/pvä vkon ajan. Huomasin jo seuraavana pvänä että peffit nousi heti pari pykälää. Nyt kolmas pvä menossa ja huomenna varmaan puhaltelen jo normaalit. Voiko se olla niin että toiselle auttaa toiselle ei?
Oleellista on myös missä vaiheessa aloitit kuurin. Jos olit ollut tukossa ja pitemmän aikaa, toipuminenkin on hitaampaa. - Astmaatikko...
kuurilla kirjoitti:
Minä kans olen kuurilla 20mg/pvä vkon ajan. Huomasin jo seuraavana pvänä että peffit nousi heti pari pykälää. Nyt kolmas pvä menossa ja huomenna varmaan puhaltelen jo normaalit. Voiko se olla niin että toiselle auttaa toiselle ei?
Oleellista on myös missä vaiheessa aloitit kuurin. Jos olit ollut tukossa ja pitemmän aikaa, toipuminenkin on hitaampaa.Kyselepä lääkäriltä seuraavalla kerralla nukahtamista helpottavia lääkkeitä. Minä sain niitä, sillä astmalääkkeet (Seretide, Prednisolon) vie minut aivan liian levottomaksi ilalla. Yleensä Prednisolon auttaa toisena tai kolmantena päivänä, jos annostus on minulla 30-40 mg.
- kyselijä...
Astmaatikko... kirjoitti:
Kyselepä lääkäriltä seuraavalla kerralla nukahtamista helpottavia lääkkeitä. Minä sain niitä, sillä astmalääkkeet (Seretide, Prednisolon) vie minut aivan liian levottomaksi ilalla. Yleensä Prednisolon auttaa toisena tai kolmantena päivänä, jos annostus on minulla 30-40 mg.
En halunnut nukahtamislääkkeitä. En tajunnut silloin, että unettomuudesta tulee näin iso riesa.
Niin, kai se on yksilöllistä, miten nopeasti lääke auttaa. Ja niin kuin joku mainitse, miten kauan ja miten tukossa on ollut. Ja näyttää annostusten määräkin täällä meillä vaihtelevan. Sitä vaan odottaa, että lääke auttaisi nopeasti. On niin huono olo kuitenkin. Vaikka tuossa aiemmin kirjoitin, että muuten tunnen oloni terveeksi, mutta huono olo mulla on myös toisinaan, välillä useinkin.
- ½ vuoden aikana 3 kuuria
Minä olen käyttänyt 30 mg /pv n. 10 pv ajan. Viidessä pv:ssä auttaa. Ainut lääke mikä pistää minut takaisin elämään. Lääkärit vain ei tahdo uskoa miten huono olo voi olla astmassa ja siihen auttaa Prednisolon.Kalkista on huolehdittava!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286