Hei!
Olen raskaana kahdeksannella kuulla. Vauvani ei ollut suunniteltu, mutta olin jo pitkään halunnut lasta ja koen olevani täysin valmis äidiksi. Ymmärrän kyllä kaikki vaikeudet, koulukin on kesken. Olen 8 luokalla eli 14 ja opiskelen nyt kotona. Poikaystäväni, lapsen isä oli ainakin mukana tässä, mutta toissapäivänä hän yht´äkkiä ilmoitti, ettei välttämättä haluakkaan lasta. Kyllä minä ilman häntäkin pärjäisin, mutta tottakai toivon hänen jäävän ja ottavan vauvasta vastuun. Sain vähän aikaa sitten, ultrassa käytyäni tietää vauvan sukupuolen, se on tyttö! Nimikin on jo valmiiksi mietitty, tästä pikku enkelistä tulee Olivia.
kirjoitin tälle palstalle, koska halusin vain kuulla mahdollisia kokemuksia ja mielipiteitä.
Saa antaa negatiivista ja positiivistä palautetta:D
kahdeksannella kuulla
11
1463
Vastaukset
- sitä se on.
esinäkin haluut positiivista/negatiivista palautetta mistä????! siitä että olet 14, mies jätti vaan miten pärjätä yksinhuoltajana??
- teiniäiti<3
Ihan hyvin voi pärjätäkin! Tosi moni pärjää yksin huoltajana, koska äitiys katsoo vain sitä henkistä ikää (jota sulla on ehkä viis vuotta. :D)
Aloittajalle tosi paljon jaksamista ja onnee! - gvgf
Kersa tekee kersan ni se on sairasta. Ja 14v kokee olevansa valmis äidiksi paskapuhetta! Jää tytöllä nuoruus eikä ole ihme että jätkä lähtis kävelemään.
- tää on pelkkää
öpinää. Jos oot 14 ja muka kauan halunnut vauvaa jne.
Poikaystäväsi on sekaantunut alaikäiseen ja tuosta koko sopasta tulee lastensuojeluasia, mikäli on totta.
Lopeta pilailu!- Marjo27
että poikaystävä on täysikänen?? Ei missään. Tai mie en ainakaa semmosta huomannu.
- teinimamma90
Marjo27 kirjoitti:
että poikaystävä on täysikänen?? Ei missään. Tai mie en ainakaa semmosta huomannu.
Hei kuulkaa nyt ihmiset eikö se ole tytön oma asia jos tekee lapsen...ja jos poika on niin tyhmä ja lähtee kävelee niin se on heippa, eikö? kun on päättänyt pitää lapsen niin ottaa riskin että sen kanssa jää yksin.. on monia 14-18v lapsen tehneitä jotka oikeesti pärjää... ja ei ne "aikuiset*" sen paremmin pärjää ku tilastoi kattelee..
- Nnenna
Mistä sait päähäsi, että poikaystäväni on täysi-ikäinen?? Ihan tiedoksesi vaan hän on myös 14 ja samalla luokalla minun kanssa! sovittiin pojan kans, että ollaan kavereita ja mietitään vielä miten hän osallistuu kasvatukseesn vai osaalistuuko ollenkaan?! Vauvani on alkanut potkia kovasti, välillä se sattuu välillä ei, mutta onihana kun tietää, että se on ainakin vielä elossa:D
-Kiitos kommenteista - selkäsauna
Nnenna kirjoitti:
Mistä sait päähäsi, että poikaystäväni on täysi-ikäinen?? Ihan tiedoksesi vaan hän on myös 14 ja samalla luokalla minun kanssa! sovittiin pojan kans, että ollaan kavereita ja mietitään vielä miten hän osallistuu kasvatukseesn vai osaalistuuko ollenkaan?! Vauvani on alkanut potkia kovasti, välillä se sattuu välillä ei, mutta onihana kun tietää, että se on ainakin vielä elossa:D
-Kiitos kommenteistapaikallaan!
Mitä te oikein kuvittelette itsestänne?
Yhteikunnan eläteiksi jättäydytte.
Hävetkää! - :D::D:D:D:D:D
Nnenna kirjoitti:
-Kiitos kommenteistaEI VOI KUN NAURAA ::DDDDD nii ja jos joku provoilee niin sellaselleki ihmiselle vaan täytyy nauraa:D:DD
- minun tyttöni
niin voin kertoa, että saisit ainakin kotiarestia siksi aikaa, kunnes olet 18 vuotias.
sitten voisit ihan vapaasti lähteä, etsiä itsellesi ja äpärällesi kodin , itsellesi töitä jne. - niinpäniin...
En voi muuta sanoo kun hitto että olette ihmiset ahdasmielisiä! :O
Ok, olen itse myös sitä mieltä että välttämättä 14 vuotias ei ole valmis kaikkeen siihen mitä lapsi tuo tullessaan, raha-asiat, asunnot yms.. Itsekin voin 18vuotiaana sanoa että näiden maailmanparhaiden äitin mukaan, ketkä täällä haukkuvat nuoria äitejä olisin varmasti ihan yhtä kakara. Mutta tosiasia on se, että lapsi kannattaa miettiä harkiten pidätkö todella lapsen, se sitoo sinua loppuelämäksi, rahanmeno vaikka karulta kuullostaa, mutta fakta on se että ilman kunnon tuloja ei välttämättä tule pärjäämään! ja et kuitenkaan koko ikääsi voi olla vanhempien nurkissa, pakko etsiä työ, asunto ja työhön tarvitaan lähes kaikkeen nykyään koulutus. Ei lasta kannata tehdä sen takia koska se vaan on niin ihanaa kun on vauva.
tämä on mielipiteeni. En ymmärrä näitä karrikoivia äitejä täällä asiasta eivät ilmeisesti osaa keskustella, mutta ovat olevinaan niin aikuisia ja hyviä mammoja.. ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996174
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993072Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262135Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?881053Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784