Antakaas PC / videoeditori vinkkejä

Pekka Kakko

Moi!

Antakaapa pc vinkkejä! Hinta mielellään alle 1000 euroa.

Koneella olisi Ubuntu, Vista(ainakin kokeilen) ja tarkoitus olisi silloin tällöin tehdä videoeditointia.

Olen tehnyt videoeditointia iMoviella.

Löytyykö Ubuntulle jotain iMovieta vastaavaa videoeditoria jota olisi myös yksinkertaista ja vakaata käyttää?

7

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ubuntulle videoeditorit on joko ilmaisia tai sitten parasta ammattitasoa. Keskisarjan editorit 1000€ pintaan loistavat poissaolollaan.

Ilmaisista olen käyttänyt Cinelerraa (leikkaus) ja Avidemuxia (jälkikäsittely ja pakkaus) mutta löytyy sitten Kinoa, Pitiviä ja Open Movie Editoria myös. Kino vaikuttaisi olevan sellainen peruseditori yhdellä kameralla kuvatun materiaalin käsittelyyn, noihin kahteen jäljelle jäävään en ole tutustunut.

Windows Vistalle voisi sitten ostaa jonkun Avid:n tai Adobe Premieren.

Vakaus sitten on videoeditoreissa vähän sellainen juttu, että Avidemux kaatuilee kuin mikäkin Movie Maker, paitsi että sillä Avidemuxilla kuitenkin saa jotain tehtyäkin, Cinelerra on erittäin hiomattoman oloinen vaikka ei varsinaisesti kaatuile, Adobe Premierestä on kokemuksia jumiutumisesta tämän mukana tulevalla mpeg-2 kodekilla.. Taitaa olla niin, että mitä vaativampaa muokkausta tekee niin sitä helpommin näiden kanssa törmää bugeihin.

• Pekka Kakko

Vinkkejä halutaan alle 1000 euron PC-koneesta.

Sekä iMovieta vastaavasta videon editointi ohjelmasta.

Kiitos!

• pöööp
        Pekka Kakko kirjoitti:

Kiitos!

http://www.linuxkauppa.fi/tryhma/5

tuolta saa esiasennettuna.

• Pekka Kakko kirjoitti:

Kiitos!

"Vinkkejä halutaan alle 1000 euron PC-koneesta."

Kaikkihan ne koneet on PC:itä... Mutta kerro pitäisikö olla pöytäkone vaiko kannettava, jos on pöytäkone niin pitääkö monitori saada samalla hinnalla.

• Pekka Kakko
        M-Kar kirjoitti:

"Vinkkejä halutaan alle 1000 euron PC-koneesta."

Kaikkihan ne koneet on PC:itä... Mutta kerro pitäisikö olla pöytäkone vaiko kannettava, jos on pöytäkone niin pitääkö monitori saada samalla hinnalla.

Mulla on Acer Aspire Onessa Ubuntu 8.10 ja se taitaa mobiili tarpeeni tyydyttää.

Mutta, pöytäkone kiinnostaisi. Sellainen josta löytyisi jo jonkin verran tehoja.

Nyt mulla on 19" näyttö, mutta voisin sen päivittää 24" näyttöön, mikäli sopivalla hinnalla saa.

Hmmm...ehkä monitori sekä pöytäkone noin 1000 eurolla.

P.S. Otan vastaan hyviä vinkkejä kannettavistakin joissa Ubuntu toimisi hyvin.

• Pekka Kakko kirjoitti:

Mulla on Acer Aspire Onessa Ubuntu 8.10 ja se taitaa mobiili tarpeeni tyydyttää.

Mutta, pöytäkone kiinnostaisi. Sellainen josta löytyisi jo jonkin verran tehoja.

Nyt mulla on 19" näyttö, mutta voisin sen päivittää 24" näyttöön, mikäli sopivalla hinnalla saa.

Hmmm...ehkä monitori sekä pöytäkone noin 1000 eurolla.

P.S. Otan vastaan hyviä vinkkejä kannettavistakin joissa Ubuntu toimisi hyvin.

Täältä katselisin:

http://www.linuxkauppa.fi/

• tyylinen

ubuntun enkkufoorumilla oli samantapainen thread jossa kyseltiin iMovien tyylistä (kuten sinäkin tuossa täsmensit) ja vastauksena lähimpänä sen tyylistä osoitettiin lopulta Kdenlive ohjelmaa: http://www.kdenlive.org/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe