auttakee! Oletteko käyneet yksityiseltä gyneltä vai miten?
mistä olette saaneet clomit?
5
367
Vastaukset
- sain yksityiseltä
Kävin yksityisellä gynellä noin vuoden yrittämisen jälkeen ja sain clomit saman tien. Jotkut lääkärit kyllä haluaa ensin tehdä tutkimuksia... Ja ihan järkevää se varmaan olisikin.
- gynet suunnilleen
maksavat? itse menin silloin kunnallisen puolelta ja jouduin odottelemaan melkein kaksi vuotta yhteensä kun menin sitten naistenklinikalle. en millään jaksaisi enään odottaa yhtä kauan pelkkien clomien saamista.
- ......
gynet suunnilleen kirjoitti:
maksavat? itse menin silloin kunnallisen puolelta ja jouduin odottelemaan melkein kaksi vuotta yhteensä kun menin sitten naistenklinikalle. en millään jaksaisi enään odottaa yhtä kauan pelkkien clomien saamista.
Itsellä ainakin jäi maksettavaa vajaat 70 e Kelakorvauksen jälkeen.
- minä80
Itse sain väestöliitolta tutkimusten jälkeen. En suosittele ottamaan niitä vastaan ilman kunnon tutkimuksia! Vaikka ne ovatkin lapsettomuushoidoissa "kevyemmästä" päästä, niin ovat kuitenkin ihan tuhteja hormoneja sivuvaikutuksineen. MM. kuumia aaltoja, tajutonta hikoilua, kiukunpuuskia tai itkeskelyä ilman syytä jne. Ja voivat esim. pahentaa tilannetta jos on endometrioosia. Ja jos on pco, niin ilman seurantaultria on ihan oikea monikkoraskauden riski: eihän ne kaksoset vielä mitään, mutta siitä useampi niin keskosuuden riskit yms. lisääntyy aika huimasti.
Ensin olisi syytä tutkia ainakin ne miehen siittiöt (turha syöttää hormoneja sinulle jos vika onkin miehessä - asian selvittäminen kun on vieläpä niin helppoa!). Myös sinulle olisi syytä tehdä perustutkimukset. Jos on esim. putket tukossa niin saat syödä clomeja vaikka loppuelämän ilman tulosta... Eli vaadi ensin tutkimuksia ja vasta sitten lääkkeitä. Clomit eivät ole mikään takuukonsti joka vaivaan, vaan auttavat nimenomaa ovulaation ongelmiin.- alkup.
noista clomeista. yritimme esikoista yli kaksi vuotta ja ensimmäisellä clomikierrolla tärppäsi.jouduin odottelemaan noiden clomien saamista vuoden ja ajattelin että nyt en haluaisi tällä kertaa odotella noin kauan. eli olimme tutkimuksissa naistenklinikalla ja kaikki tutkittiin sillon. eli itselläni pco ja vain yksi munasarja kasvaimen vuoksi ja en ole koskaan bongannut ovulaatiota muulloin kuin sillon kun käytin clomeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057