Ponsse

vähentää...

22

5126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

Johtajan uusi Bentley on tilauksessa säästyneillä rahoilla?

Onko aika jo vaihtaa helikopteri?

• vaihtaa....

Jos päähenkilö haluaa vaihtaa mainittuja koneitaan, niin vaihtakoon. Omillaanpahan vaihtelee. Ottaisit mallia ja pyrkisit samaan, etkä valittaisi.

• firmat

vähentää se on selvä no paitsi Olvi.

Turha tätä lamaa on kauhistella porvarieitten aikaan saannoksia. Niin kauan kuin porvarit ovat vallan kahvassa sama meno jatkuu.
      Sanokaa minun sanoneen, että nyt julkisenalan leikkauksia tulee. Porvarit halua säästää meidän duunareitten rahoja. Näin on asiat
      Turha väittää muuta.

• pistänyt pihalle

viime vuoden lopulla.Uusi erä sai kenkää vuoden alussa.Kts.ylempi kirjoitus.....

• alullepanijaa

ei tartte morkata on lähtenyt kovista oloista ja työllään hankkinut. Kaikilla on samat mahdollisuudet rikastua työtätekemällä.
        Turha haaveilla pörsissä rikastumisella ja mitään tekemättä.

• irtisanottu
        alullepanijaa kirjoitti:

ei tartte morkata on lähtenyt kovista oloista ja työllään hankkinut. Kaikilla on samat mahdollisuudet rikastua työtätekemällä.
        Turha haaveilla pörsissä rikastumisella ja mitään tekemättä.

Einari lienee hankkinut jo tarpeeksi elämänsä varrella. Jos hän nyt pääomistajana osallistuisi säästötalkoisiin eikä kuittaisi niitä lisämiljooniaan, monelle olisi töitä.

Näin se menee, omistajat pitävät kiinni osingoistaan ja työntekijällä ei tässä juoksussa ole osaa eikä arpaa. Paitsi silloin kun hyvin menee...

• siinä näette
        irtisanottu kirjoitti:

Einari lienee hankkinut jo tarpeeksi elämänsä varrella. Jos hän nyt pääomistajana osallistuisi säästötalkoisiin eikä kuittaisi niitä lisämiljooniaan, monelle olisi töitä.

Näin se menee, omistajat pitävät kiinni osingoistaan ja työntekijällä ei tässä juoksussa ole osaa eikä arpaa. Paitsi silloin kun hyvin menee...

Siinäs näette että saa ne firmatkin tukiaisia kun aina viljelijöitä haukutte. Eikun tukiaiset valtiolta pois ja firma kiinni.

• tuo kateus
        irtisanottu kirjoitti:

Se on tuo kateus kaamea tauti. Ala vaan sinäkin tehdä yhtä paljon hommia kuin Einari on tehnyt, äläkä täällä vingu ilmaisen rahan perään kuin joku loinen.

• mieleen

Ihmisten olisi syytä ottaa huomioon, että suuryritysten perustajat ja omistajat ovat tehneet paljon hyviä tekoja mm. verojen maksun välityksellä yhteiskunnallemme sekä työllistämällä kansalaisia yrityksissään. On jokaisen yrittäjän oma asia päätellä mikä on kulloinkin riittävä omaisuus hänelle itselleen.

Minäkin tahtoisin itselleni rahaa suuria summia, jopa niin, että voisin sanoa itseäni upporikkaaksi. Valitettavasti näin vain ei ole asian laita - tavallinen palkansaaja olen minäkin. Silti en tunne pienintäkään kateutta menestyneitä ihmisiä kohtaan. He ovat kenties olleet fiksumpia, rohkeampia tai ehkä vain onnekkaampia kuin minä. Minkäs minä sille voin, eikä se haittaa minun moponi ohjaukseen mitenkään.

Suvaitsevaisuutta ihmiset.

• billionar

Nyt onkin kysymys siitä, että riittääkö näillä miljonääreillä, joita et kadehdi, ymmärtämystä sille tosiasialle, että jotkut ovat kortensa heidänkin rahakekoonsa kantaneet. Jos kuittaisi vain miljoonan osinkoja eikä viisi. Rahaa kun on jo ihan riittävästi...

• mieleen
        billionar kirjoitti:

Nyt onkin kysymys siitä, että riittääkö näillä miljonääreillä, joita et kadehdi, ymmärtämystä sille tosiasialle, että jotkut ovat kortensa heidänkin rahakekoonsa kantaneet. Jos kuittaisi vain miljoonan osinkoja eikä viisi. Rahaa kun on jo ihan riittävästi...

Just, ja kuten sanottu, niin eiköhän aikuinen mies osaa itse päätellä mikä on hänelle riittävästi ja mikä ei. Varmasti jotkut ovat kantaneet kortensa miljonääriyrittäjän rahakekoon, mutta isoimman korren on kantanut se, joka on koko bisnesajatuksen takana.

Aika moni miljonääriyrittäjä on jo periaatteessa maksanut työntekijöidensä talot, autot, harrastukset jne. Eiköhän liene puntit aikalailla tasoissa satsauksiin nähden, vai?

• billionar
        mieleen kirjoitti:

Just, ja kuten sanottu, niin eiköhän aikuinen mies osaa itse päätellä mikä on hänelle riittävästi ja mikä ei. Varmasti jotkut ovat kantaneet kortensa miljonääriyrittäjän rahakekoon, mutta isoimman korren on kantanut se, joka on koko bisnesajatuksen takana.

Aika moni miljonääriyrittäjä on jo periaatteessa maksanut työntekijöidensä talot, autot, harrastukset jne. Eiköhän liene puntit aikalailla tasoissa satsauksiin nähden, vai?

Einari, joka on laajalti kehuttu mies, voisi nyt olla johtotähtenä tietynlaisesta Koljonvirran taistelussa.

Hallituksen kokouksessa hän esittäisi, yhtiön pääomistajana, osinkojen rajua leikkaamista. Kyseiset, kasvottomalta pääomalta säästyneet varat, hän ohjaisi oman säätiönsä kautta niille ponsselaisille, joiden tilanne on toivottomin.

Tällä tempulla Einari jäisi mieliin jälkipolville paremmin kuin miehenä, jolla oli helikopteri aikana, joilta kaikki muu vietiin.

Kirkasotsainen kun olen, ehkä muutkin pörssiyhtiöiden omistajat heltyisivät ja tekisivät saman tempun.

Anteeksi, olen varmasti tiedottomassa humalatilassa, kun tällaista lopputulosta ajattelen.

• mieleen
        billionar kirjoitti:

Einari, joka on laajalti kehuttu mies, voisi nyt olla johtotähtenä tietynlaisesta Koljonvirran taistelussa.

Hallituksen kokouksessa hän esittäisi, yhtiön pääomistajana, osinkojen rajua leikkaamista. Kyseiset, kasvottomalta pääomalta säästyneet varat, hän ohjaisi oman säätiönsä kautta niille ponsselaisille, joiden tilanne on toivottomin.

Tällä tempulla Einari jäisi mieliin jälkipolville paremmin kuin miehenä, jolla oli helikopteri aikana, joilta kaikki muu vietiin.

Kirkasotsainen kun olen, ehkä muutkin pörssiyhtiöiden omistajat heltyisivät ja tekisivät saman tempun.

Anteeksi, olen varmasti tiedottomassa humalatilassa, kun tällaista lopputulosta ajattelen.

En kiistä etteikö tapasi ajatella olisi kaunis. Vetäisin itsekin kättä lippaan, jos mainitsemasi henkilö tekisi jotain kuvaamasi kaltaista tai jotain vastaavaa. Se on kuitenkin hänen oikeutensa päättää mitä tekee. Itse asissa en lainkaan ihmettelisi, jos jotain tuollaista tapahtuisikin. Siinä tyypissä on nimittäin potentiaalia. Seurataan tilannetta.

• billionar
        mieleen kirjoitti:

En kiistä etteikö tapasi ajatella olisi kaunis. Vetäisin itsekin kättä lippaan, jos mainitsemasi henkilö tekisi jotain kuvaamasi kaltaista tai jotain vastaavaa. Se on kuitenkin hänen oikeutensa päättää mitä tekee. Itse asissa en lainkaan ihmettelisi, jos jotain tuollaista tapahtuisikin. Siinä tyypissä on nimittäin potentiaalia. Seurataan tilannetta.

Sen verran kirjoitusvirheetöntä on tekstisi, että "alan mieheltä" vaikutat. Mitäpä siihen muuta kuin, että JESS!

• pyhä yksinkertaisuus,
        mieleen kirjoitti:

eiköhän duunari jotakin vastinetta näille ykyille ole antanut taloistaan ja autoistaan.

• mieleen
        pyhä yksinkertaisuus, kirjoitti:

eiköhän duunari jotakin vastinetta näille ykyille ole antanut taloistaan ja autoistaan.

Kommentistasi päätellen et osaa nähdä metsää puilta. Vastinetta ei kukaan kiistäkään. Kysymys onkin uhrausten - jotka eivät ole duunarinkaan kannalta aivan vähäisiä - ja vastuun sekä riskin jakamisen suhteista.

Sitä paitsi kumpikin on osansa vapaaehtoisesti itse valinnut.

• billionar
        mieleen kirjoitti:

Kommentistasi päätellen et osaa nähdä metsää puilta. Vastinetta ei kukaan kiistäkään. Kysymys onkin uhrausten - jotka eivät ole duunarinkaan kannalta aivan vähäisiä - ja vastuun sekä riskin jakamisen suhteista.

Sitä paitsi kumpikin on osansa vapaaehtoisesti itse valinnut.

Jos Edvin Laine olisin...

Laittaisinpa Ponssen koneen Koljonvirran puusillan päähän tukin rungolla huiskimaan.

Einari sitten ohjaamosta huutaisi: Äl' yli päästä perhanaa (taantumaa)...

Taistellaan

• Toope

Eipä ollut sanakaan Iisalmen Sanomien verkossa. Mikäpä lienee? Onko mediaa saunotettu?

• tuo Iiisalmen

Sanomat väsää juttuja Pyhäjärven asioista? Oulun läänin puolella oleva kylä, jonne on vielä Kiuruvedeltäkin pitkä liukonen.

• KATISKASSA

oli asialliset jutut ja kuvat aiheesta.Osta uu-
        det lasit Tiimarista jos et entisillä näe!

• se tämä?

• jossain keskivälillä
        se tämä? kirjoitti:

Mitäs se tämä sitten on? Katso linkistä:

http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/yla-savo/ponsse-irtisanoo-158-työntekijää/351586

tai sitten sitä ei ole lainkaan. Yrittäjä tarvitsee hyviä työntekijöitä ja hyviä asiakkaita. Ilman niitä ei yrittäjä rikastu. Omalla työllä ei rikastu vaan muiden työllä. Toisaalta ketju jatkuu ja koneurakoitsijat tarvitsevat työntekijöitä ja sekä urakanantajia jne jne jne Näinhän markkinatalous toimii.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3649
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      44
      3605
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2831
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2559
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1539
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe