Miten kauan tätä kestää? Huh huh. Olen ollut kuivilla jo 7 kuukautta, mutta vitutuksen ja masennuksen määrä on rajaton.
Lenkkeilen, otan kirkasvalohoitoa, harrastuksia on uusia ystäviä, jota eivät mitään tiedä, että olen ollut ns. kaappijuoppo.
Vaan illalla iskee vieläkin niitä ahdistuksen omaisia masennusjaksoja. Niitä saattaa tulla päivälläkin.
Järkyttävää tajuta, miten vakavasti ja tiukasti ja monella muotoa alkoholi koukuttaa.
Minusta tämä masennus on pahin viekkari mitä alkoholista tulee.
Siinä sanonnassa, että jos ihminen valittaa jotain tylsyyttä tai pitkästymistä tai masennus etc... Niin joku saattaa tokaista leikkisästi, että ei tuo ole kuin viinan puutetta.
Miten h...tin totta tuo lausahdus onkaan. Kun ei ne minunkaan juomamäärät mitään päätä huimaavia ollut. Laskeskelin etten ole alkoholistikaan kun pidin rajana sitä 24 viikkoannosta.
Mutta lopultahan se on aivän älytön määrä alkoholia kori olutta viikossa siis aika paljon.
Valtio kusettaa meitä tässä päihdepolitiikassa, että muka turvallista. Ei todellakaan ole.
VAKAVIN VIEROTUSOIRE
9
672
Vastaukset
- menisi
vaikka terapiaan tai psykiatrille pyytämään mielialalääkitystä?
Tuossa ajassa kyllä pitäisi olla masennuksen jo tiessään, siis jos se oli viinan aikaansaamaa. Minulla se oli sitä ja masis häipyi tuossa kolmen kuukauden raittiuden jälkeen.
Suomessa yleinen mielipide on tosiaan hyvin alkoholimyönteistä, jopa lääkäreiden osalta. Ehkä monilla on oma lehmä allikossa. Kannabista (miedompaa myrkkyä) kyllä kovalla äänellä vastustetaan, mutta jos on alkoholista kyse, niin puolustajia löytyy kaikilta aloilta ja nykyisin ei saada mitään tilaisuutta aikaiseksi niin, ettei siellä olisi vähintään viiniä tai olutta tarjolla.
Oma kantani kaikkiin hermomyrkkyihin on kielteinen, sillä niin moni niihin sortuu vähitellen ja huomaamattaan. Omaa kokemustakin on parilta vuosikymmeneltä ja vaikeuksien kautta ymmärsin ja lopetin. Helppoa ei todellakaan ollut!- delirium tremens
olen itsekkin käyttänyt alkoholia jo parinkymmenen vuoden ajan ja samoin koittanut pysyä "rajoissa", masennuin työuupumuksen johdosta ja työssä ollessa hain viinasta apua jaksamiseen kun lääkärit eivät pystyneet auttaa. mutta varsinaiseen kysymykseen, oliko minkäänlaista vieroitusoireita kun aloit vähentää alkoholin käyttöä?
- toivoatoivoen
Tuo oli kuin omasta suusta. Ei voi muuta sanoa. 6kk tässä raittiina, ja aion jatkaa. Terapiaa minulla muutenkin kerran kuussa.. En sit osaa sanoa onko mitään hyötyä.
- alk per. kirj.
Niin meinaa vain tuo usko välillä loppua, ettei tämä tästä parane. Mutta tuntuu vain päivä päivältä kuitenkin paranevan.
Aina kun onnistuu jossain, niin alkaa tuntua paremalta. Joku fiksu sanoi, että niin kauan masennus kestää mennä pois kun on kestänyt tullakin.
Eli mulla tuli otettua reippaammin noin 4 vuotta. Että sen verran tätä vielä kestää.
Mutta nyt jo tuntuu niin hyvältä, etten ikinä palaa sihen paskaan. Ennemmin vaikka lääkkeitä alan vetämään kuin viinaa tai huumeita.
Tuolla viereisellä palstalla kovasti niitä kehuvat, etteivät kaikki ole niin pahoja kuin alkoholi. Mutta paras olla ilman mitään. vaan jos olo pahenee niin lekuriin ja jotain mietoja lääkkeitä sitten.
- Oolofi
Minulla se on varmaan masennus, johon liittyy myös uniongelmat.
Esimerkki. Olin maanantain täysin raitis. Tiistaina iltapäivällä kuitenkin tuli todelliset itsemurhafiilikset ja oli korkattava. Ja se helpottikin. Nyt on taas krapula. Päätä särkee. Ei tee mieli ottaa huikkaa(alkoholia). - lölkklhhuiui
mene ihmessä lääkäriin.Itse kärvistelin 3.5kk perse oloissa sain cipralex mielialalääkkeen olo helpottanut huomattavasti ja raittiutta jatkunut melkein 8kk.
- viikossa
ei ole mikään ongelma. Itselläni menee saman verran ja hiukan päällekin, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Vaimolla sen sijaan on masennuslääkkeet jonka lisäksi vetää siideriä enemmän kuin laki sallii....
En edes voi ymmärtää mikä on masennus.
Elämässäni ei voisi tulla mitään mikä voisi ajaa minut masennukseen. Menisi sitten työt tai tulisi avioero..... Mitä sitten, elämä jatkuu. Miksi vaipua masennukseen??????? - jepjep-
Maanantai-aamulla terkkariin. Masis varsin voimallinen ja unilääkkeitä kai oisin tarvinnut ikäni.
Oli melkein tipaton tammikuu, nyt oon vetänyt 18- päkin päivässä, ootellessa. Ei uskalla selvitä.
Pillerit on kylläkin huumeita nekin, ainoastaan laillisia. Oon välttänyt kumpaakin ossaa kuin ruttoa koko ikäni. Nyt päätin mennä pillerijonoon. Pakko tehdä jotain. Pillerivieroista kyllä kuuluu paljonkin kauhutarinoita. Liekö alas-ajot ja terapiat menneet mäkeeen.
Siis mä saan rännin poikki kun ajaa siististi alas. Ei oo viinan himoo, ei fyysisiä vierareitakaan. Mutta masis on monesti ihan kaamea. En ees muista, milloin ois sinnitellyt kuukauden...
Vaikka mitä väitettäisiin, juopottelu ja masis kulkee käsikädessä. Ite olin 100% varmasti masentunut ennen kuin aloin dokaileen. Se auttoi kymmeniä vuosia. Nyt se lähinnä lisää masista. Kankkuset mielenkiintoisia joskus.
Kaksi tutia, kaksi hoitoa, ne kulkevat käsikädessä. En tosin usko, että kumpikaan on helppo nakki. Juomatta voi toki olla, mutta jos masista sais helponnettua, kuivistelukin olisi aivan varmasti helpompaa. Psyyke sitä viinaa kaipaa, ruumis vain rajallisen ajan.
Päihdepolitiikka nyt on, mmitä on. Kemikaalivastaisena olen kuitenkin vähän sitä mieltä, että kemikaaliham se viinakin noin käytännössä on. Noit tötsyn totuudentorvet voi tavallaan olla oikeillakin jäljillä. Ongelma vaan se, ei pötsyttelyä ikinä voi laillistaa tässä kulttuurissa. Eli verot tulee viinasta, harmaatalous ja rikollisuus pötsystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912833
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454780Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392788Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201955Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1111706Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471