voiko YT-tunnin

vuoksi velvoittaa

Voiko pelkän YT-tunnin vuoksi velvoittaa menemään työpaikalle?

Kuvitellaanpa seuraava tilanne:

Henkilö X:llä on kaikki muut päivät 8-15 tai 8-16, mutta torstai vapaana tunneista yhden jakson ajan. Kuitenkin torstaina ensi jaksossa on YT-tunti 8-9, ja hlö X:llä siis vapaata oppituntien pidosta. Pitääkö henkilö X:n ajaa 50km (=työmatkan pituus) käydäkseen YT-tunnilla kello 8-9?
Mitäpä tehdä, jos rehtorin mielestä täytyy?

7

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun mielestäni

YT-tuntia ei saa sijoittaa työjärjestykseen. Jokainen opettaja on itse vastuussa omasta yt-ajastaan. Tokihan rehtori voi määrätä opettajainkokouksia vaikka joka viikolle, mutta miksi hän sellaista tekisi. Mielestäni rehtorinne ei ole ajatellut asiaa loppuun saakka, jos hän vaatii teitä saapumaan paikalle viikottain. Miksi päivää ei voisi vaihtaa aina välillä?

• näinpä näin

juu, päivä on ollut aina ti tai to. Ja nyt tietysti se osuu torstaille - sen ainoan kerran koko vuonna, kun henkilö X:llä on siinä ainoan kerran tuo tunniton päivä.
        Rehtori on sitä mieltä, että tultava on.
        OAJ on sanonut selkeästi, että ei saa laittaa lukkariin. Tästä olen sanonut itsekin miljoona kertaa - ei vaikutusta.
        Olemmeko aivan voimattomia tämän YT:n edessä?
        Luottamusmieskin on sitä mieltä, että YT voi olla lukujärjestyksessä.
        Mitä tässä voi opettaja enää yksin tehdä???

• suuri kiitosss
        näinpä näin kirjoitti:

juu, päivä on ollut aina ti tai to. Ja nyt tietysti se osuu torstaille - sen ainoan kerran koko vuonna, kun henkilö X:llä on siinä ainoan kerran tuo tunniton päivä.
        OAJ on sanonut selkeästi, että ei saa laittaa lukkariin. Tästä olen sanonut itsekin miljoona kertaa - ei vaikutusta.

Kauhea soppa ja kukaan ei tiedä mistään mitään!

Tätä kun kertoo muiden ammattien ja ennen kaikkea muiden ammattiliittojen jäsenille, niin
        kyllä pitkän kesäloman kateus pikkuisen vähenee.

• sen verran
        näinpä näin kirjoitti:

Voittehan toki kokeilla sitäkin keinoa, että käytätte ne kolme yt-tuntia maanantain ja keskiviikon aikana, ja toteatte rehtorille, että näin on päässyt nyt käymään. Muutaman viikon ajan, kun jatkatte tuolla tapaa, niin eiköhän rehtori ole jo taipuvainen luopumaan typerästä yt-tunnistaan.

• mikä on
        suuri kiitosss kirjoitti:

Kauhea soppa ja kukaan ei tiedä mistään mitään!

Tätä kun kertoo muiden ammattien ja ennen kaikkea muiden ammattiliittojen jäsenille, niin
        kyllä pitkän kesäloman kateus pikkuisen vähenee.

Monessa paikassa siitä puhutaan vieläkin kuin jostain uutuudesta.

Olin ihan nuori opettaja silloin, kun yt tuli sen ainutkertaisen opettajien lakon jälkeen. Siitä on nyt 25 vuotta. Luulisi, että tässä ajassa olisi jo ehditty tottua ja luoda systeemit, millä saadaan yt-työt tehtyä siten, että yt-aika riittää niihin. Meillä koulussa keskimäärin riittää. Ollaan tässä vuosikymmenten varrella opittu ja opetettu myös juniorit.

• ......
        näinpä näin kirjoitti:

voi kyseisen päivän aamuna tulla vaikkapa aivan hillitön päänsärky tai vatsatauti, jonka vuoksi pitää olla kyseinen päivä sairaslomalla.

• tuleekin, mutta
        ...... kirjoitti:

voi kyseisen päivän aamuna tulla vaikkapa aivan hillitön päänsärky tai vatsatauti, jonka vuoksi pitää olla kyseinen päivä sairaslomalla.

joka viikko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2401
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2017
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1883
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1683
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1032
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      818
    Aihe