Hanki maassa, järki jäässä

gg-10

Ensi kuun jälkeen on vappu. Näin kaunis talvipäivä. Valkoinen hanki ja sininen taivas. Mollikka taivaalla, joka päivä korkeemmalla.

Ja lupaan että vappuna… hmmm. Vedän lärvit. En pysty parempaan vappulupaukseen

25

774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

...ei suinkaan ole jäässä, vaan lanttu leikkaa paremmin näin kylmällä...

Kun tarvitsee koko ajan miettiä mitä tekisi, että tulee lämmin.

Vappuna minä menen uimaan.

• gg-10

Terävää kuin partaveitsen viilto, aivotyö.

Vappuna uimaan joo, toivottavasti silloin ei tartte liikkua lämpimikseen. Uimahalli...

• Oltsu.L

lärvi aloitus, tähän on helppo yhtyä... vappuna :))

• gg-10

Jokunen kerta ennenkin. Viikonloppu on sentään joka viikko.

• Oltsu.L
        gg-10 kirjoitti:

Jokunen kerta ennenkin. Viikonloppu on sentään joka viikko.

Alkoholin aiheuttama maksavaurio voi johtua itse alkoholista, alkoholin aiheuttamista muutoksista maksan aineenvaihdunnassa tai alkoholin hajoamistuotteista, asetaldehydistä ja etikkahaposta. Alkoholi itse voi saada aikaan fysikaalisia muutoksia maksasolun solukalvossa ja osaltaan vaikuttaa maksasolun vaurioitumiseen.

Tärkein alkoholin aiheuttama aineenvaihduntamuutos on maksan hapetuspelkistystasapainon muutos. Sen eräänä seurauksena rasvahappojen palaminen estyy. Tällöin maksasolujen rasvapitoisuus kasvaa: syntyy rasvamaksa. Asetaldehydi on kemiallisesti hyvin aktiivinen aine. Se voi sitoutua valkuaisaineisiin ja muuttaa siten esimerkiksi entsyymien toimintaa. Lisäksi asetaldehydi tuhoaa solukalvojen rasvamolekyylejä.

Elikäs turvallisin mielin voin ottaa "vappuistasimaa" jo 14/2/2009 niin ei tule chokkina se vappupallo sit ja ku mulla menee ne simat tonne päähän eikä maksaan vaikka se hieman maksaakin :)
        Eli, Jokunen kerta ennenkin :)

• Conan OBrien

tarkoitit aprillipäivää sittenkin...

• gg-10

Mulla ei o mitään käsitystä mimmonen kalenteri, almanakka tai ajanlasku ylipäätänsä sulla on käytössä. Mut mun laskelmat perustuu historian elikkäs menneisyyden jo tutuksi opettamiin asioihin. Jossa muuten vuoden pituus 365,25 vuorokautta.

• Putkivalo

kohta on taas joulu! Pitää kai mennä joululahjaostoksille että on varautunut :)

• gg-10

Nauraa. :)))

Ei mun kiikari näe noin kauas.

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

Nauraa. :)))

Ei mun kiikari näe noin kauas.

mun omat kiikarit oli väärinpäin, näinkin menneen joulun :)

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

mun omat kiikarit oli väärinpäin, näinkin menneen joulun :)

No ni, selkis sekin homma. Aikamatka läpikäyty. Tervetuloa tulevaisuuteen.

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

No ni, selkis sekin homma. Aikamatka läpikäyty. Tervetuloa tulevaisuuteen.

Ootas, mä katon vielä kerran, ja huomenaamulla ennen töihin menoa toisen :) sitten soitan pomolle että en tuu töihin koska on joulu tai maksa tuplapalkka jonka jälkeen hän ottaa jonkun toisen sinne tekemään muun duuneja ja joka onkin niin paljon paremi kuin minä että saan kenkää ja nyt lähden viemään nämä okulaarit auton renkaan alle...

• miljoonapulu

Luulin, että vain uudenvuodenaattona tehdään lupauksia tulevalle vuodelle. Mutta jo vappulupauskin on tehtävä. Hm. menee mielenkiintoiseksi.

Minkähän vappulupauksen minä tekisin.

Se voisi olla vaikka se, että ennen pubiin lähtöä vappuna (vapunaattona siis) puen mustapunaisen (musta pohja jossa punaisia ruusun kuvia) minihameen mustan t-paidan kanssa ylleni.

Ja sitten pubiin. Siitä voisi alkaa terassikausi siipan kanssa. :)

P.S. se varmaan jää ainoaksi kerraksi kun puen alesta ostamani lyhyen hamosen ylleni.
      (Taisin olla mielenhäiriössä kun ko hameen ostin :). Minä kun en hameita käytä ollenkaan, yleensä. Pitää kai sitten kerrankin räväyttää kunnolla pukeutumalla hm rohkeammin...)

• gg-10

Luvattu mikä luvattu. :))

• sivupersooNaNa
      • miljoonapulu

Toi oli muuten hauska linkki.

• sivupersooNaNa
        miljoonapulu kirjoitti:

Toi oli muuten hauska linkki.

Niin oli hauskaa katsottavaa,
        yhtä hauskaa ei jos itse tuossa jamassa.
        Sekin vielä se ankee aamu;=)

• gg-10

Muuten kuin vappuna mutta vappuna ei sada. Ei koskaan.

• Jermuxi tms.

Vappuna olet kuitenkin palstalla ja mietiskelet, mitähän tässä oikein kirjoittaisi, kun tuo Jermukin oli oikeassa....Kjähähää!

• gg-10

Palstalla millä palstalla. Palstaa on niin monenlaista.

• käynyt suksilla luisteluradalla, kaatunut ja kolauttanut pääsi?

• gg-10

Luisteluradalla kolauttanut pääni kyllä. Mutt ei ollut suuri suksee.

• mira-ley

Hei,

Kevättä taitaa olla rinnassa...mut sittenhän on vielä huhtikuu --aprillia, syö silliä juo kuravettä päälle...

t:mira-ley ;))

• gg-10

Aprillia joo. Mutt selvitetään ensiks tää ruuneperi. Menee ruuneperiks.

• kevään juhla

luonto herää, leivoset ilmassa leikkiä lyö...
      ja viikon luontoäänenä lärvikäkönen, ihanaaa...

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe