Onko Kellään tietoa tuosta devin termarista.Meillä kolmevuotta vanha devi metelöi aika ajoin vaikka esim ei ole lämmitys päällä...kilk...klak..onko tullut tiensä päähän ...ja jos niin onko korjattavissa..
deviheat 550
5
3012
Vastaukset
- Osku.
Jonkinlaista "räpsymistä"!
Vaihdoin jälkikasvulle ko Devireg 550 termostaatin lämmityssymboli kuva ( vastuksen kuva rele ei varmaankaan vetänyt päälle ) oli päällä vaikka maailman tappiin ja lattia oli kylmä ( kiukaan vuorottelu otettiin pois eli nyt on ehjä sähkö ans kattoo ).
Ilmeisesti jännitekatkokset sekoittaa termostaatin näytön, se saattaa jäädä vilkkumaan vaikka termostaatti toimisikin muutoin, pitäisi olla 100 h varakäynti mutta silti…
Devi 550 on hiukan hankala termostaatti, kun siitä ei saisi katkaista sähköä pois ja näinhän käy sähkölämmitystalon tehon rajoitustoiminnan aikana ( kiukaan vuorottelu ).
Yleensäkin nämä ohjelmoitavat laitteet soveltuvat vain sellaisiin talouksiin, jossa käyttäjä hallitsee elektronisten laitteiden käytön, muutoin joutuu melko usein käymään säätämässä niitä, ja taas termostaatti miettii vähintään 2 vrk ennen kuin se on päässyt jyvälle vallitsevista olosuhteista.
Onhan noissa 550 termostaateissa hyviäkin ominaisuuksia, niille käyttäjille, jotka osaavat nappulatekniikkaa ja voivat hyödyntää niitä.
Pojan taloudessa on tullut huomattavaa sähkön säästöä ( hän säätää termostaatin itse ).
Aiemmin eräs Devin omistaja kirjoitti:
>2004 valmistuneessa omakotitalossa on sähkölämmityksen ohjaukseen Devireg550 termostaatit. Nyt pari päivää on yhdessä huoneessa lattia pysynyt kylmänä ja termostaatti räpsyy "resetoituu" muutaman minuutin välein. Muut huoneet ok. Sulakkeet yms kunnossa. Onko vastaavia kokemuksia? Termostaatti sökö?<
Ei Devi mielestäni itse suorita resitointia se vaan ilmoittaa virheet vilkkuvalla kellokehällä ja vika ilmoitetaan numerolla 2-7 viikonpäivien kohdalla
Virheilmoitus kuitataan käymällä läpi kaikki perusasetusten kohdat.
Katso asennusohje sivu 15 koodi 0044
Anturi on myös voinut saada kosteutta virhe 5 tai 6 vaihda anturi.
Ja täällä virheilmoitukset sivu 10.
http://www.deviuutiset.net/ohjeet/d550.pdf
Devin ohje:
Termostaatti kytketään “ehjään” sähköön ilman
yösähköohjauksia. Eli SLY 1.2-kytkentää ei
käytetä lattialämmityksen ohjaukseen.
Mikäli kiuasvuorottelua käytetään, otetaan ohjaus
esimerkiksi kiukaan merkkivalosta.
Useat sähkökatkot, jotka johtuvat vuorottelusta,
saattavat häiritä termostaatin toimintaa.
Ps vaikka on kahden vuoden takuu yritä kumminkin jos myyjä vaihtaisi takuuna uuteen, näissä on tietääkseni ollut paljon vikoja!- termari
Kiitos seikkaperäisestä viestistä. Sähköasennuksista ei ole mitään hajua tai miten asentaja on ne tehnyt.Kiukaan päällä olo vie osan lämmityksitä kuitenkin pois. Eikä se myöskään herjaa mitään virhettä...räpsyy pirullisesti kuitenkin ajoittain .
- Deviriggi
termari kirjoitti:
Kiitos seikkaperäisestä viestistä. Sähköasennuksista ei ole mitään hajua tai miten asentaja on ne tehnyt.Kiukaan päällä olo vie osan lämmityksitä kuitenkin pois. Eikä se myöskään herjaa mitään virhettä...räpsyy pirullisesti kuitenkin ajoittain .
Minulla oli sama ongelma pari vuotta sitten ja nyt taas eli kun lämmityskausi alkaa niin lattiat on kylmät. Syynä oli rikkinäiset termostaatit, joita viimeksi vaihdatin 4 kpl. Nyt näyttää siltä, että taas on muutama rikki. En tiedä rikkooko esim. ukkonen näitä kesän aikana vaikka niissä ei ole edes virrat päällä? Mutta alkaa tosiaan riepomaan, kun näin kalliita termostaatteja saa vaihdattaa joka vuosi. Muutamiin vähemmän ohjausta vaativiin huoneisiin olen laittanut halvat ja normaalit termostaatit ja kohta taitaa koko talo olla noiden halpojen "ohjauksessa"....
- 9++++++++90000000000
- tietää.
Deviheat 550-tuotenimellä ei ole valmistettu enää 11 vuoteen. Suden tilalle tuli Devireg 550-merkkisenä. Nyt se taitaa olla Devi 550.
Deviheat oli ainakin offset- ja vuorottelutoimintojen osalta susi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760