Väsymys

tsaidu

Eli,minulla masennusta ja lääkityksenä Sepram 20mg.Olen hoitovapaalla nuorimman kanssa,onneksi.Nyt on alkanut ottaa päähän tää ainainen väsymys.Aamulla nukutaan neidin kanssa pitkään,onneksi hän nukkuu aamuisin pitkään.Iltapäivästä olen jo ihan kanttuvei kun väsyttää niin mahdottomasti.Jos menen pötköttää niin nukahdan saman tien.Isommat lapset toki vahtivat silloin nuorinta...illallakin voisin mennä 9 jo nukkumaan.Voisin vaan nukkua,nukkua ja nukkua...painokin noussut ja vaikka kuinka liikun ja katon mitä syön niin väsyttää aina vaan...Onko kellään samanlaista? Tää häiritsee jo elämää! En saa mitään kotonakaan aikaiseksi kun vaan väsyttäää.....=/

6

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsähtänyt minäkin

      Kun sanot että voisit vaan nukkua ja nukkua ja painokin ilman syytä noussut, niin joskus nuo vaivat ovat merkkejä kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Itse olen menossa samasta syystä verikokeisiin,koska meillä suvussa niin paljon kilpirauhasen vajaatoimintaa.

      Toinen mikä tulee myös mieleen, syötkö monivitamiineja tai rautaa?

      Suosittelisin, että menisit lääkäriin tarkistuttaa veriarvot. Voihan sekin olla, että Sepram väsyttää, mutta mulle se ei sitä tehnyt. Syön nyt Efexoria, mikä on varsin tehokas ja piristää.

      • ap.

        Olen käynyt monesti kilpirauhaskokeissa.Viime keväänä arvo oli "rajalla" mutta kesällä normaali.Tiä sit et lihooko "syyttä" kun vaan vois nukkua ja nukkua.Et vaikka kuinka yrittää liikkua niin välillä se jää vaan yrittämiseksi.Syön vitskuja mutta en rautaa...nyt tuli mieleen että kun menkatki on tosi runsaat et josko raudasta olis hyötyä...mut vaikuttaako se runsas vuoto koko kuukauden rautavarastoihin?Jos ymmärrät mitä tarkoitan....Alkuun Sepram ei väsyttänyt...et väsyttäiskö nytkin ihan joku muu...mut rasittavaa se väsymys kuitenkin on...NIIN paljon alkaa väsyttämään että koko kroppa on väsyny...on vaan pakko oikasta...ja sit voisin nukkua pariki tuntia...aamupäivästä sekä iltapäivästä ja illalla menisin ihan kevyesi 9ltä jo nukkumaan.*huoh*


      • väsähtänyt minäkin
        ap. kirjoitti:

        Olen käynyt monesti kilpirauhaskokeissa.Viime keväänä arvo oli "rajalla" mutta kesällä normaali.Tiä sit et lihooko "syyttä" kun vaan vois nukkua ja nukkua.Et vaikka kuinka yrittää liikkua niin välillä se jää vaan yrittämiseksi.Syön vitskuja mutta en rautaa...nyt tuli mieleen että kun menkatki on tosi runsaat et josko raudasta olis hyötyä...mut vaikuttaako se runsas vuoto koko kuukauden rautavarastoihin?Jos ymmärrät mitä tarkoitan....Alkuun Sepram ei väsyttänyt...et väsyttäiskö nytkin ihan joku muu...mut rasittavaa se väsymys kuitenkin on...NIIN paljon alkaa väsyttämään että koko kroppa on väsyny...on vaan pakko oikasta...ja sit voisin nukkua pariki tuntia...aamupäivästä sekä iltapäivästä ja illalla menisin ihan kevyesi 9ltä jo nukkumaan.*huoh*

        Jos et ole ihan lähiaikoina käynyt. Nimittäin jos sulla kerran ollut arvot siinä rajalla, saattaa olla taipumusta sitten kilpparin häiriöön. Joskus lääkärit saattavat aloittaa lääkehoidon, vaikka arvot olisi rajalla, jos potilas kovin voimakkaasti oireilee. Ja lääkityksen aikana sitten huomaa,onko siitä apua. Mutta moni lääkäri haluaa selvät tulokset ennen kuin aloittavat lääkityksen. Kannattaisi mennä uudestaan lääkäriin, ja pyytää, että tutkivat perusteellisesti verestä myös paljon muutakin kuin kilpparin.

        Kokeilepa rautaa, jos hemoglobiini on alhainen, se aiheuttaa voimakasta väsymystä. Kyllä runsaat kuukautiset edesauttavat rautavarastojen alenemisen.

        Itse olen kanssa niin väsynyt koko ajan, mutta olen menossa lääkäriin, kunhan vain ehtisi...


    • äiti xxxx

      tai harrastatko liikuntaa? Tapaatko kavereita ilman lapsia? Käytkö harrastamassa jotain?
      Itse olin tosi yksin kun lapset oli pieniä ja se aiheutti masennusta. Lääkkeet auttaa ja kannstan ulkoilemaan ja tapaamaan kavereita!

      • tsaidu

        Olen vuoden alusta käynyt kerran viikossa jumpassa.En juurikaan tapaa kavereita ilman lapsia koska HE rehaavat lapsensa mukaan joka paikkaan.Myönnän että kaipaan lapsivapaata aikaa aikuisten seurassa.Eikä mulla ole sellaisa kavereita täällä missä asutaan joiden kanssa vois lähtee vaik leffaan ja syömään.Ulkona ei ole mitään tekemistä kun asutaan maalla keskellä ei mitään.Siis lapsi ei viihdy yksin kanssani omassa pihassa.Kylläpä nyt valitan...;) Kyllähän mulla tekemistä olis pihalla mm.lumityöt.Mut kun kuopus valittaa ja kitisee koko ajan vieres ni hermot palaa.Nytkin ekaluokkalainen potilaana kotona niin en voi jättää häntä yksin sisälle.
        Autoa ei ole päivisin joten en pääse lähtee minnekään.Eikä ketään kiinnosta lähtee meillekään...tai oikeatsaan ihmisillä on niin kiire nykyään etteivät kerkee...eivätkä he sit kaipaa päivisin seuraa...No,tää nyt on tätä.Huomaan vaan et ku olen niin paljon yksin niin kaipaan kotikaupunkiini Helsinkiin kun siellä oli lasten kans AINA tekemistä ja menemistä enkä tarvinnut autoa liikkumiseeni.


      • vinkkejä
        tsaidu kirjoitti:

        Olen vuoden alusta käynyt kerran viikossa jumpassa.En juurikaan tapaa kavereita ilman lapsia koska HE rehaavat lapsensa mukaan joka paikkaan.Myönnän että kaipaan lapsivapaata aikaa aikuisten seurassa.Eikä mulla ole sellaisa kavereita täällä missä asutaan joiden kanssa vois lähtee vaik leffaan ja syömään.Ulkona ei ole mitään tekemistä kun asutaan maalla keskellä ei mitään.Siis lapsi ei viihdy yksin kanssani omassa pihassa.Kylläpä nyt valitan...;) Kyllähän mulla tekemistä olis pihalla mm.lumityöt.Mut kun kuopus valittaa ja kitisee koko ajan vieres ni hermot palaa.Nytkin ekaluokkalainen potilaana kotona niin en voi jättää häntä yksin sisälle.
        Autoa ei ole päivisin joten en pääse lähtee minnekään.Eikä ketään kiinnosta lähtee meillekään...tai oikeatsaan ihmisillä on niin kiire nykyään etteivät kerkee...eivätkä he sit kaipaa päivisin seuraa...No,tää nyt on tätä.Huomaan vaan et ku olen niin paljon yksin niin kaipaan kotikaupunkiini Helsinkiin kun siellä oli lasten kans AINA tekemistä ja menemistä enkä tarvinnut autoa liikkumiseeni.

        meillä tehdään temppuratoja pihalle - esim. keppejä pystyyn joita pujotellaan vaikka pyöräillen. Tarpeeksi leveä lankku, jota pitkin voi joko kävellen tai pyöräillen tasapainoilla...

        Aarteenetsintä on kivaa - väsäät kartan ja pyydät lapsia sen avulla etsimään jotain.

        Risumajan voi tehdä - mielikuvitus vain valloilleen ja lapset mukaan suunnitteluun.

        Itse asumme kaupungissa, mutta lähimetsissä me mieluiten samoilemme ja keksimme kaikenlaista touhuilua ulkona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe