En tiedä minkälaiset merkit pitää täyttyä tähtitaivaalla, että saisin Windows Vistan Ultimaten toimiaan luotettavasti HP NC8430 -kannettavassani.
Olen testaillut kohta viikon Vistaa työympäristössäni ja olen törmännyt jo seuraaviin ongelmiin:
-Ensimmäisenä päivänä Vista kadotti profiilini ja suostui kirjautumaan domainiin vain temp-profiililla. Kaikki muut profiilit toimivat paitsi oikeasti käytössä oleva. Netistä löytyi onneksi ohjeet tuon ongelman poistamiseksi, joskin jouduin tekemään uuden profiilin paikalliselle koneelle. Jos jollain on vinkkiä miten tuntemattoman profiilin saa kopioitua olemassa olevan päälle niin voi kommentoida. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva kokeilla miten se onnistuisi. Windowsin työkaluilla sitä ei näy, muuta kuin ”profiili-ikkunassa”. Eikä tuntematonta profiilia löydy käyttäjät-hakemistosta.
-Tulostukset toimivat satunnaisesti, välillä jopa Excelin taulukot tulostuvat väärin. Eikä Vista ainakaan ymmärrä uutta Xeroxia. Noh, eiköhän tuo korjaannu ajuripäivityksillä jossain vaiheessa.
-Näytön asetukset saattavat hukkua välillä, myös resoluutiot. Kannettavan telakka tuntuu sekoittavan välillä Vistaa.
-Äänikortin ajuri hajoaa aina koneen uudelleen käynnistyksen yhteydessä, joudun poistamaan ajurin ja etsimään muutokset laitteistoon jonka jälkeen äänikortti toimii jälleen.
-Kone on innokas ajamaan chkdskiä joka käynnistyksen yhteydessä, koska sen mielestä Messenger –ohjelma on hajonnut. Joskin hyvin sitä pystyy käyttämään vaikka se on Windowsin mielestä hajonnut. Kiintolevy on vaihdettu koneeseen pari kuukautta sitten, eikä siinä ole yhtään ”bad sectoreita”.
-Kone ei lähde toimimaan palauduttuaan virransäästötilasta, vaan näytöllä näkyy ainoastaan kursori jota voi ohjailla.
Tässä muutamia ongelmia joita on tullut jo esiin, päivitykset ja ajuripäivitykset korjaavat varmaan suurimman osan ongelmista, mutta silti niitä on esiintynyt yllättävän paljon. Plussana voi mainita sen, että kaikki vanhemmat meillä käytössä olevat Windows-ohjelmat ovat tähän asti toimineet ihan ok. Yrityskäytössä Windows XP tulee olemaan vielä kova sana
Vista on aivan mahtava
6
177
Vastaukset
- Vista_fani
Olen huomannut sellaisen asian että linuks käyttäjillä on aina uskomattomia vaikeuksia Windowsien kanssa, erityisesti Vista on vaikea linuks käyttäjille.
Niinpä pysyn Vistassa ja ainoa ongelma on se että joskus jotkut sovellukset eivät ihan aina toimi 100%.
Näitäkään ei niin hirveästi ole ja yleensä löytyy toimivampi vaihtoehto jos on tarvetta.
Vista on ollut luotettava kuin peruskallio.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3523214.jpg- Linux-hippi
Itsellänikin näyttää tuo kuvaaja Vistassa suunnilleen tuollaiselta. Siitä voi päätellä, ettei kyseinen kuvaaja tarkoita mitään. Totta on se, että minullakin on usein ongelmia Windowsien kanssa. Se johtuu pääosin siitä, että monet pyytävät minua selvittämään Windows-ongelmiaan.
- Vista_fani
Linux-hippi kirjoitti:
Itsellänikin näyttää tuo kuvaaja Vistassa suunnilleen tuollaiselta. Siitä voi päätellä, ettei kyseinen kuvaaja tarkoita mitään. Totta on se, että minullakin on usein ongelmia Windowsien kanssa. Se johtuu pääosin siitä, että monet pyytävät minua selvittämään Windows-ongelmiaan.
"Siitä voi päätellä, ettei kyseinen kuvaaja tarkoita mitään."
Näkee siitä kait ainakin sen kone on tilttaillut? - Vista_fani
Vista_fani kirjoitti:
"Siitä voi päätellä, ettei kyseinen kuvaaja tarkoita mitään."
Näkee siitä kait ainakin sen kone on tilttaillut?Näkee siitä kait ainakin sen onko kone tilttaillut?
- Linux-hippi
Vista_fani kirjoitti:
Näkee siitä kait ainakin sen onko kone tilttaillut?
Aika harvoin on minullakin sitten kuvaajan mukaan niin käynyt. Totuus on kuitenkin toisenlainen.
- kuukerin elli
Win. Xp,llä varustettuun yritysläppäriin,Vistan ja sitten pitäis toimia kuin tyhjää vaan,voi jumalauta anna mun kaikki kestää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018294- 565182
- 244817
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni274730Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv364550Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h744447- 624013
- 423665
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on402944- 452649