Minkälainen

ss20

paikka Joensuu opiskelijan näkökulmasta on ? Löytyykö minkä verran esim. yökerhoja ja baareja jne.. Yritän kovasti päättää joensuun ja oulun välillä ja siksi haluaisin tietää :)

8

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on juurikin

Joensuu on nimenomaan opiskelijakaupunki, johtuen isohkoista korkeakouluista ja toisen asteen koulujakin on reilusti. Löydät paljon asiallisempaa tietoa ihan muualta kuin Suomi24 pentujen paratiisista. Yökerhoista (muutamia) ja baareista (reilusti) löydät myös tietoa, kyllä niitä tarpeeksi on jopa opiskelijan tuloilla käytettäväksi ;-)

• sinäkin

ne pennut rauhaan...mene pois...

• voi kato ku oon ihquuu!!11
        sinäkin kirjoitti:

ne pennut rauhaan...mene pois...

En jätä, koska en ole setä vaan pikku-poju, kuten sinä ja kaikki muutkin suomikaxneloslaiset. Paitsi onhan joukossa toki myös pikkutyttöjä.

• Itsekin opiskelija

Joensuu on oikein mukava kaupunki opiskelijalle. Menopaikkoja löytyy kyllä useammanlaista, jokaiselle varmasti jotakin. Opiskelija- ja ainejärjestöillä on todella usein eriteemaisia bileitä näissä menopaikoissa, lisäksi on erilaisia häppeninkejä pitkin vuotta. Vapun kruunaa Kasiappro-baarikierros :) Opiskelijakortilla saa joissakin baareissa oluesta alennusta/ison pienen hinnalla jne.

Ja ettei mene pelkäksi juhlimiseksi, positiivista on myös itse yliopistoalue. Rakennukset ja tiedekunnat ovat lähellä toisiaan, ruokailu ja terveydenhuolto onnistuu aivan kampusalueella ja yliopisto on aivan keskustan tuntumassa.

Asunnon saa myös (jos ei nirsoile asumismuodon [soluasunto] suhteen) todella nopeasti opiskelija-asuntopalveluista. Itse hakiessani opiskelupaikkaa kävin ensin pääsykokeissa, 6pv siitä sain vahvistuspyynnön opiskelupaikan vastaanottamisesta ja samana päivänä laitoin Joensuun elliin asuntohakemuksen, 6pv siitä minulle tuli asuntotarjous. Vaikka asunto olisikin kauempana, niin busseja kulkee ihan ok:sti ja pyöräily onnistuu myös hyvin.

Itselleni Joensuu on kyllä ollut oiva valinta jo 3½ vuoden ajan. Riippuu toki myös siitä, minkäkokoiselta paikkakunnalta tulee, itse olen pienestä maalaiskunnasta lähtöisin. Mutta kuten tuossa edellä mainittiin, niin Joensuussa on paljon kyllä opiskelijoita ja täällä viihtyy hyvin. :)

• pellava

yökerhossa aiot opiskella. Valmistuuhan sieltä mahdollisesti tiettyyn ammattiin.

• kehumista ole

Minun kaverit haluaa pois täältä lähteä,minäkin olen sitä paljon miettinyt, täällä on paljon rasismia ja ulkomaalaisia jotka ei tänne oikein ole sopeutuneet, sitten on tuo kamala myrkkyjuttu jota pääsi ilmaan tuolta lukkotehtaalta, sitä miettii että mitenkä se vaikuttaa myöhemmin maaperään ja kasvustoon täällä?

• tosiaan ole kehumista

Olet niiiiiiin läpinäkyvä trolli kuin vain voi olla. Katsos kun jokainen kyllä tietää, että rasismi täältä hävisi jo -95 paikkeilla ja mitään myrkkyongelmaa ei ole.

• Kulkumies Kullervo

Jos baarit ja yökerhot ratkaisee..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      87
      5439
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4722
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3027
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      88
      2955
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2564
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe