paikka Joensuu opiskelijan näkökulmasta on ? Löytyykö minkä verran esim. yökerhoja ja baareja jne.. Yritän kovasti päättää joensuun ja oulun välillä ja siksi haluaisin tietää :)
Minkälainen
8
602
Vastaukset
- on juurikin
Joensuu on nimenomaan opiskelijakaupunki, johtuen isohkoista korkeakouluista ja toisen asteen koulujakin on reilusti. Löydät paljon asiallisempaa tietoa ihan muualta kuin Suomi24 pentujen paratiisista. Yökerhoista (muutamia) ja baareista (reilusti) löydät myös tietoa, kyllä niitä tarpeeksi on jopa opiskelijan tuloilla käytettäväksi ;-)
- sinäkin
ne pennut rauhaan...mene pois...
- voi kato ku oon ihquuu!!11
sinäkin kirjoitti:
ne pennut rauhaan...mene pois...
En jätä, koska en ole setä vaan pikku-poju, kuten sinä ja kaikki muutkin suomikaxneloslaiset. Paitsi onhan joukossa toki myös pikkutyttöjä.
- Itsekin opiskelija
Joensuu on oikein mukava kaupunki opiskelijalle. Menopaikkoja löytyy kyllä useammanlaista, jokaiselle varmasti jotakin. Opiskelija- ja ainejärjestöillä on todella usein eriteemaisia bileitä näissä menopaikoissa, lisäksi on erilaisia häppeninkejä pitkin vuotta. Vapun kruunaa Kasiappro-baarikierros :) Opiskelijakortilla saa joissakin baareissa oluesta alennusta/ison pienen hinnalla jne.
Ja ettei mene pelkäksi juhlimiseksi, positiivista on myös itse yliopistoalue. Rakennukset ja tiedekunnat ovat lähellä toisiaan, ruokailu ja terveydenhuolto onnistuu aivan kampusalueella ja yliopisto on aivan keskustan tuntumassa.
Asunnon saa myös (jos ei nirsoile asumismuodon [soluasunto] suhteen) todella nopeasti opiskelija-asuntopalveluista. Itse hakiessani opiskelupaikkaa kävin ensin pääsykokeissa, 6pv siitä sain vahvistuspyynnön opiskelupaikan vastaanottamisesta ja samana päivänä laitoin Joensuun elliin asuntohakemuksen, 6pv siitä minulle tuli asuntotarjous. Vaikka asunto olisikin kauempana, niin busseja kulkee ihan ok:sti ja pyöräily onnistuu myös hyvin.
Itselleni Joensuu on kyllä ollut oiva valinta jo 3½ vuoden ajan. Riippuu toki myös siitä, minkäkokoiselta paikkakunnalta tulee, itse olen pienestä maalaiskunnasta lähtöisin. Mutta kuten tuossa edellä mainittiin, niin Joensuussa on paljon kyllä opiskelijoita ja täällä viihtyy hyvin. :) - pellava
yökerhossa aiot opiskella. Valmistuuhan sieltä mahdollisesti tiettyyn ammattiin.
- kehumista ole
Minun kaverit haluaa pois täältä lähteä,minäkin olen sitä paljon miettinyt, täällä on paljon rasismia ja ulkomaalaisia jotka ei tänne oikein ole sopeutuneet, sitten on tuo kamala myrkkyjuttu jota pääsi ilmaan tuolta lukkotehtaalta, sitä miettii että mitenkä se vaikuttaa myöhemmin maaperään ja kasvustoon täällä?
- tosiaan ole kehumista
Olet niiiiiiin läpinäkyvä trolli kuin vain voi olla. Katsos kun jokainen kyllä tietää, että rasismi täältä hävisi jo -95 paikkeilla ja mitään myrkkyongelmaa ei ole.
- Kulkumies Kullervo
Jos baarit ja yökerhot ratkaisee..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 875439
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804722Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113027Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv882955Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232564Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328