Hyviä ja huonoja kokemuksia isännöitsijöistä

haku päällä

Onko Helsingin seudulla enää yhtään hyvää isännöitsijätoimistoa, joka kantaisi ihan oikeasti vastuun asuntojen pysymisestä hyvässä kunnossa?

Meillä on kokemuksia Avarasta, Euramaasta ja YH-Isännöinnistä sekä parista yksityisestä. Asukkaat eivät ole olleet tyytyväisiä mihinkään edellä mainituista toista yksityistä lukuun ottamatta. Valitettavasti hän laittoi pillit pussiin ja ryhtyi muihin hommiin.

Toivottavasti teillä muilla on parempia kokemuksia isännöintipalveluista?

34

3024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei saa jutella

      Asia on niin ettei täällä saisi mainita yhtään isännöitsijää, tai huoltoyhtiötä nimellä. Ihan siksi vain koska kyseessä on mainostaminen, ja se on kielletty..
      Täällä juttelee lähinnä isännöitsijät, huoltoyhtiöiden edustajat. Sekä hallituksen jäsenet, sekä muut satunnaiset kävijät.
      Jos täällä joku isännöitsijä todetaan hyväksi, niin eiköhän se ole tämän isännöitsijän kirjoittama omakehu!

      • haku päällä

        Ei kai kuitenkaan hyvien ja huonojen kokemusten kertominen isännöitsijöistä ole mainostamista?

        Lukijan täytyy yrittää suodattaa isännöitsijöiden itsensä kirjoittamat viestit omaan arvoonsa, tällä palstalla "vastuuhan" on joka tapauksessa lukijalla.


    • pitoa

      on se hauskaa kun etsitään kunnollista isännöitsijää pitelemään taloja kunnosa. yleensä talojen huonoon kuntoon syylliset löytyvät itse asukkaista jotka ei ole valmiita maksamaan mistään korjauksista kun vastike nousee. ilman rahaa on vaikea taloa pitää kunnossa ei se isännöitsijä mikään ihmemies/nainen ole joka pysyy kaikki korjauttamaan vain sillä et on hyvä. kaikki korjaukset vaatii rahaa jos sitä ei ole on isännöitsijäkin aseeton

      • haku päällä

        Taisin esittää asian epätarkasti. Kyse ei ole siitä, ettei isännöinnistä haluattaisi maksaa, laadustahan on aina maksettava.


      • pitoa
        haku päällä kirjoitti:

        Taisin esittää asian epätarkasti. Kyse ei ole siitä, ettei isännöinnistä haluattaisi maksaa, laadustahan on aina maksettava.

        edelleen painotan vaikka palkkaisitte öky kalliin isännöitsijän se ei vielä taloa kunnosta vaan se raha kunnostaa taloa eli korjaukset ja remontit ja varaosat ja sen semmoset kysyy rahaa jota ei talonyhtiöt ole valmiita panostamaan ei isännöinti palkkioilla taloa korjata vaan korjaus rahoilla lainalla tai jotain siltä väliltä eli suomeksi vastikkeet nousee ja siinä vaiheessa talon hallitus sanoo ei korjata ja siksi yleensä tulee väärä kuva isännöitsijä ei hoida mitään


    • .........................

      Jos kiinnostaa niin yksi paikka enintään kymmenen pk-seudulla sijaitsevan taloyhtiön asiakaskunnassa on vapaana piakkoin, en hoida isännöintiä OTOna.

      Nimiä ei täällä suvaita joten jatkokeskustelu täytyy käydä muualla...

    • valvomassa

      Nyt tämä keskustelu vaikuttaa hieman sille että isännöitsijät itse valvoisivat tätä palstaa??? Miksi kokemusten kertominen tai nimien mainitseminen muuten olisi kiellettyä? Saahan täällä kehua, haukkua, moittia jne. monia muitakin asioita, firmoja ja jopa ihmisiä!!

      • sekoittaja

        meillä todella huonoja kokemuksia porissa isännötsijästä, osaavat kyllä rahastaa ja nyhtää ja mitään ei haluaisi tehdä rahan tekee..ensi viikolla vaihtuu isännöitsijä heti kun maanantai aamu koittaa...


    • Välkähdys

      Jos isännöitsijä vastaa teillä talon hoidosta eikä hallitus, ja muutkin asiat on hoidettu
      samalla tavoin, ei ole mikään ihme, että mitkään palvelut eivät kelpaa tai sitten
      isännöitsijälle 'riitti tämä keikka'.

      Olen kanssasi samaa mieltä, että hyvää ja asiantuntevaa isännöitsijää on vaikea löytää.

    • Näytön paikka

      vastaus lienee;ei ole
      Joko ne eivät välitä paneutua asiaan,jos siitä ei hyödy itse riittävän hyvin tai sitten ne johtajina sanelevat,mitä tehdä,saavat puheillaan puolelleen kaksi tai kolme tolloa hallituksesta ja runnovat aloitteet läpi.
      Sitten se suurin myötävaikute tälle on,että muut osakkaat eivät a) viitsi korvaansa lotkauttaa taloyhtiöasioille b) eivät tajua vähääkään,missä mennään,eikä kukaan ole rautalangasta vääntämässä.Noilla eväillä mennään sitten,oli mikä lama tahansa ja maksetaan kiltisti palstoilla tapahtumista mutisten.Nyt,jos koskaan kaikkien,kellä valtakirja on,pitää mennä kevätkokoukseen,katsoa,että valtionavustukset tulee TARPEELLISTEN ja KOHTUULLISTEN korjausrakentamisen nimissä kuitatuksi.

    • its-tek hpj

      Suuret valtakunnalliset tai jopa monikansalliset katsovat asioita ensisijaisesti kvarttaalitaloudellisesti(kauniisti ilmaistuna).Muutaman isännöisijän toimisto lisukkeineen hoitaa hinta-laatusuhteen mukaisesti parhaiten varsinkin jos taloudellinen ja tekninen osaavuus on hoidettu.Hallituksella tulee olla rohkeutta käyttää asiantuntijoita isännöintiä selvittäessä ja mahdollisessa kilpailutuksessa.

    • Osakkeenomistaja.

      Isännöitsijälle ei saa antaa minkäänlaista valtaa hoitaa talon kunnossapitoa. Isännöitsijän tehtäviin kuuluu ainoastaan taloyhtiön kirjanpito. Mikäli isännöitsijälle antaa valtuudet kiinteistön kunnossapitoon ja korjauksiin, alkaa silloin konsultit ym. kosteusmittaajat jne. juoksemaan ja rahaa palaa. Olkaa tarkkana.

      • täynnä näitä

        taloyhtiöitä joissa konsultteja ei ole paljon nähty. Hallitukset suuressa viisaudessaan ja uskossa, että osaavat jotain tehdä, hoitavat kiinteistöä miten sattuu. Kaikki tehdään talkoilla eikä mikään saa maksaa mitään, kenenkään osaamista ei kyseenalaisteta kunhan vaan saadaan halvalla.

        Homma pyörii kunnes vanhat väsyy ja uusia tulee tilalle.


      • isännöitsijän...
        täynnä näitä kirjoitti:

        taloyhtiöitä joissa konsultteja ei ole paljon nähty. Hallitukset suuressa viisaudessaan ja uskossa, että osaavat jotain tehdä, hoitavat kiinteistöä miten sattuu. Kaikki tehdään talkoilla eikä mikään saa maksaa mitään, kenenkään osaamista ei kyseenalaisteta kunhan vaan saadaan halvalla.

        Homma pyörii kunnes vanhat väsyy ja uusia tulee tilalle.

        Ja minkäs isännöitsijäfirman puheenvuoro tuo olikaan?


      • vuoden kokemuksella
        isännöitsijän... kirjoitti:

        Ja minkäs isännöitsijäfirman puheenvuoro tuo olikaan?

        uskallan näin sanoa eikä esimerkkejä tarvitse hakea montaa korttelia, rakennukset näkee ihan omilla silmillä kun käy pihalla ja rapussa.

        Tämä ei toki koske pelkästään Helsinkiä.


    • eläkevakuutusyhtiö

      vaihtoi vuodenvaihteessa isännöintiyhtiötä.Suuri monikansallinen sai lähteä ja tilalle tuli suuri kotimainen(ehkä).Jokohan hommat alkaa toimimaan?

    • isännöitsijöistä

      Itse hallitukseen kuuluvana olen sitä mielttä, että kannattaa teetättää taloyhtiölle tämmönen monivuotinen korjasuunnitelma ulkopuolisella.
      tämänjälkeen on hyvä kun valitaan isännöinti huoltoyhtiöstä jossa on niinsanotusti teknillinen ja talouspuolen tunteva isännöinti osaamista.
      Älkää ikinä valitko isännöitsijää joka osaa vain toisen alueen tai on vaikka täällä meilläpäin eri kaupungista tai sitten huoltotoiminta on eri yhtiöstä kun isännöitsijä, sillä aina isännöitsijä töppäystensä jälkeen syyttää huoltoyhtiötä.
      Myöskin halpa isännöitsijä käyttää enemmän ulkopuolisia palveluja kun itse ei uskalla ottaa vastuuta.

    • Miguel1983

      Kunnossapito vaatii rahaa. Jos taloyhtiö sanoo isännöitsijälle, että rahaa ei tipu, niin ei tule myös rahaa vaativaa kunnossapitoa.

      Itse olen aloittelija isännöinnissä. Yksi taloyhtiö oli semmonen, että ei ollut taloyhtiön tilillä varaa vaivaiseen hiekkakasaan pihan hiekoitusta varten.

      Sitten halutaan tärkeitä remppoja lykätä vuodesta toiseen. Sitten taas puhelimet soi kuumana, kun huoltoyhtiö ei tee mitään... vettä kellarissa, putkivuoto. Tekee aina mieli muistuttaa, että putkiremonttia ehdotettiin jo kolme vuotta sitten yhtiökokouksessa, mutta sitä päätettiin äänestyksen pohjalta lykätä...

      Kun ei haluta rahoitusvastiketta korottaa ja puhelin soi, kun on vikaa...

      • sitä katsoo

        tuollaista menoa mutta pidemmän päälle siinä menee oma maine (omalla nimellä isännöidään vaikka firmassa toimitaankin) ja hermot. Sitten vaan taloyhtiö pihalle ja uutta tilalle, tosiasia vaan on että asiakkaita tulee ikkunoista ja ovista.


      • kysyä

        Saisikos kysyä, että mikä onkaan edustamasi isännöintifirma?


      • mainostaa niin
        kysyä kirjoitti:

        Saisikos kysyä, että mikä onkaan edustamasi isännöintifirma?

        en firmaakaan yksilöi, toimintaympäristö ei ole vielä valmis avoimeen keskusteluun jos haluat diplomaattisemman vastauksen.

        On muuten jännä huomata kuinka negatiivisesti suhtaudutaan kun isännöitsijäntoimisto laittaa asiakkaan pihalle. Hallitukset kyllä huutelee rinta rottingilla kuinka kilpailutetaan mutta kun itse saa kenkää niin tulee suru puseroon, oikeasti kysymys on siitä että joutuu etsimään uuden ja selittämään osakkaille miksi näin kävi. Mukavampi olisi tietysti kertoa kuinka huono isännöitsijä sai lähteä, kuin että hallitusta ei isännöitsijä enää katsellut.


      • väärin
        mainostaa niin kirjoitti:

        en firmaakaan yksilöi, toimintaympäristö ei ole vielä valmis avoimeen keskusteluun jos haluat diplomaattisemman vastauksen.

        On muuten jännä huomata kuinka negatiivisesti suhtaudutaan kun isännöitsijäntoimisto laittaa asiakkaan pihalle. Hallitukset kyllä huutelee rinta rottingilla kuinka kilpailutetaan mutta kun itse saa kenkää niin tulee suru puseroon, oikeasti kysymys on siitä että joutuu etsimään uuden ja selittämään osakkaille miksi näin kävi. Mukavampi olisi tietysti kertoa kuinka huono isännöitsijä sai lähteä, kuin että hallitusta ei isännöitsijä enää katsellut.

        Kyse ei ensinnäkään ole minkäänlaisesta mainostamisesta ja alkaa pahasti haiskahtaa sille, ettei täällä kukaan muu kiellä kertomasta OMIA mielipiteitään ja kokemuksiaan hyvistä tai huonoista isännöintikokemuksista kuin isännöitsijät ITSE! Yksittäisten henkilöiden mielipiteiden kertominen niin hyvistä kuin huonoista isännöitsijöistä on käsittääkseni yhtä sallittua kuin mielipiteet esim. hyvistä tai huonoista liikkeistä, ravintoloista, vaatteista, autoista, huoltoasemistatai muista palveluista ja niitähän netti on pullollaan.

        Yritetänpä nyt tehdä selväksi ero siitä, mikä on mainostamista ja mikä ei. Ymmrrän täysin, että esim. sinä firmasi edustajana et itse voi kertoa täällä kuinka hyviä isännöintipalveluja teillä on tarjolla tai kuinka suosittu isännöintifirmasi on. Ymmärrän myös sen, ettet itse halua kertoa niistä huonoista kokemuksista, joita taloyhtiöt ovat kokeneet isännöitsijafirmasi taholta. Ymmärrän myös sen, ettet itse pidä siitä, jos täällä joku kertoo omista huonoista kokemuksistaan isännöitsijäfirmasi kanssa - onkohan sekin mainostamista? Ymmärrän myös sen, että tarvittaessa voidaan selvittää, onko viestin lähettäjä itse ko. ammatinharjoittaja vai ei. Ymmärrän täysin myös sen, että isännöitsijäfirman etu on vahtia tämän palstan kirjoituksia aktiivisesti ja puuttua jokaiseen vähänkin negatiiviseen vistiin, MUTTA SITÄ EN YMMÄRRÄ, MIKSI ME TAVALLISET IHMISET EMME SAISI SINUN MIELESTÄSI KERTOA OMIA MIELIPITEITÄMME JA KOKEMUKSIAMME ERI ISÄNNÖITSIJÄFIRMOISTA SAMALLA TAVALLA KUIN ESIM. AUTOJEN VIOISTA TAI HUOLTOLIIKKEIDEN PALVELUISTA?

        Isännöintifirma ei siis saa mainostaa täällä omia mahdollisesti hyviäkin palveluitaan, MUTTA ASIAKKAAT JA ENNEN KAIKKEA YKSITTÄISET HENKILÖT VOIVAT KERTOA OMIA MIELIPITEITÄÄN EIKÄ SE OLE MINKÄÄN FIRMAN MAINOSTAMISTA! Jos olet eri mieltä, niin linkitä tänne kyseinen lakipykälä, millä kumoat tuon edellä olevan, kiitos.

        Keskustelupalstaa ylläpitää suomi.24, ei isännöitsijät, isännöitsijäliitto tms, vaikka välillä tuntuukin sille, että em. itse yrittävät määrillä mitä palstalla saa kirjoittaa ja mitä ei.

        Jos kaikesta huolimatta ylläpito katsoo jonkun viestin mainostamiseksi, niin ylläpidon tehtävä on poistaa kyseinen viesti - ei ole isännöitsijöiden ITSENSÄ tehtävä ETUKÄTEEN estää sitä, ettei täällä voisi kertoa OMIA MIELIPITEITÄÄN eri isännöitsijätoimistoista.

        Ylläpito ei ole millään tavoin puuttunut edes tämän ketjun aloitusviestiin, vaikka siinä on mainittu nimeltä eri isännöitsijäfirmoja. Olet varmaan monen muun isännöitsijän tavoin jo ilmoittanut siitä ylläpitoon, että poistaisivat viestin, JOS katsovat sen mainostamiseksi?


      • erkki janhonen
        väärin kirjoitti:

        Kyse ei ensinnäkään ole minkäänlaisesta mainostamisesta ja alkaa pahasti haiskahtaa sille, ettei täällä kukaan muu kiellä kertomasta OMIA mielipiteitään ja kokemuksiaan hyvistä tai huonoista isännöintikokemuksista kuin isännöitsijät ITSE! Yksittäisten henkilöiden mielipiteiden kertominen niin hyvistä kuin huonoista isännöitsijöistä on käsittääkseni yhtä sallittua kuin mielipiteet esim. hyvistä tai huonoista liikkeistä, ravintoloista, vaatteista, autoista, huoltoasemistatai muista palveluista ja niitähän netti on pullollaan.

        Yritetänpä nyt tehdä selväksi ero siitä, mikä on mainostamista ja mikä ei. Ymmrrän täysin, että esim. sinä firmasi edustajana et itse voi kertoa täällä kuinka hyviä isännöintipalveluja teillä on tarjolla tai kuinka suosittu isännöintifirmasi on. Ymmärrän myös sen, ettet itse halua kertoa niistä huonoista kokemuksista, joita taloyhtiöt ovat kokeneet isännöitsijafirmasi taholta. Ymmärrän myös sen, ettet itse pidä siitä, jos täällä joku kertoo omista huonoista kokemuksistaan isännöitsijäfirmasi kanssa - onkohan sekin mainostamista? Ymmärrän myös sen, että tarvittaessa voidaan selvittää, onko viestin lähettäjä itse ko. ammatinharjoittaja vai ei. Ymmärrän täysin myös sen, että isännöitsijäfirman etu on vahtia tämän palstan kirjoituksia aktiivisesti ja puuttua jokaiseen vähänkin negatiiviseen vistiin, MUTTA SITÄ EN YMMÄRRÄ, MIKSI ME TAVALLISET IHMISET EMME SAISI SINUN MIELESTÄSI KERTOA OMIA MIELIPITEITÄMME JA KOKEMUKSIAMME ERI ISÄNNÖITSIJÄFIRMOISTA SAMALLA TAVALLA KUIN ESIM. AUTOJEN VIOISTA TAI HUOLTOLIIKKEIDEN PALVELUISTA?

        Isännöintifirma ei siis saa mainostaa täällä omia mahdollisesti hyviäkin palveluitaan, MUTTA ASIAKKAAT JA ENNEN KAIKKEA YKSITTÄISET HENKILÖT VOIVAT KERTOA OMIA MIELIPITEITÄÄN EIKÄ SE OLE MINKÄÄN FIRMAN MAINOSTAMISTA! Jos olet eri mieltä, niin linkitä tänne kyseinen lakipykälä, millä kumoat tuon edellä olevan, kiitos.

        Keskustelupalstaa ylläpitää suomi.24, ei isännöitsijät, isännöitsijäliitto tms, vaikka välillä tuntuukin sille, että em. itse yrittävät määrillä mitä palstalla saa kirjoittaa ja mitä ei.

        Jos kaikesta huolimatta ylläpito katsoo jonkun viestin mainostamiseksi, niin ylläpidon tehtävä on poistaa kyseinen viesti - ei ole isännöitsijöiden ITSENSÄ tehtävä ETUKÄTEEN estää sitä, ettei täällä voisi kertoa OMIA MIELIPITEITÄÄN eri isännöitsijätoimistoista.

        Ylläpito ei ole millään tavoin puuttunut edes tämän ketjun aloitusviestiin, vaikka siinä on mainittu nimeltä eri isännöitsijäfirmoja. Olet varmaan monen muun isännöitsijän tavoin jo ilmoittanut siitä ylläpitoon, että poistaisivat viestin, JOS katsovat sen mainostamiseksi?

        Nyt alkaa se jokavuotinen lämmönkerjääminen, vvo:n tyyli asukas soittaa loka-marraskuussa kylmistä pattereista 2-3 viikon päästä tulee kaksi huoltomiestä toteamaane
        t on ne kylmät ja lähtevät. 3-4 viikon päästä tulevat sitten korjaamaan patterit

        Et ihmetyttää kenen perseseen ne vuokrarahat menee, viranomaiset vois tehdä tukimuksen mitä mätää siel on rikollisia ne ei vaan jää kiinni.


    • MEILAHTI ASUKKI

      ÄLKÄÄ IKINÄ OTTAKO RAISIONTIEN LÄMPÖ OY:TA!!!!!!!!!!

      Asun Meilahdessa ja isännöintiämme hoitaa Raisiontien Lämpö Oy. Elokuun puolessa välissä makuuhuoneeni katostani tuli vettä läpi aiheuttaen parketille vesilätäkön. Asun ylimmässä kerroksessa, joten ilmeistä oli, että vesi tulee ullakolta.

      Kävin ullakolla katsomassa tulviiko se vettä, mutta suuria vesimääriä ei tuolloin näkynyt. Ilmoitin seuraavana aamuna isännöitsijälle, joka lähetti huoltomiehen mittaamaan kosteutta katostani ja totesi samalla talon ullakon molempien päätyjen ikkunat ovat karmeista mätiä ja ikkunat vuotavat sateella. Tästä parin päivän päästä ulkopuolinen yritys tuli tekemään kosteusmittauksen ja kirjoitti raportin. Elimme tuolloin siis elokuun 20. päivän tienoota 2014.

      2.10.2014 aloin jo odotella, että milloin remontti asunnossani alkaa ja huomasin kosteusvaurioiden/katon kupruilun ja vesivalumajälkien seinissä levinneen myös olohuoneeseen. Kävin katsomassa ullakon ikkunaa, jolle EI OLTU TEHTY VIELÄKÄÄN yhtään mitään.

      Soitin ponnekkaan puhelun isännöitsijälle, jossa vaadin toimenpiteitä. Tästä seuraavana päivänä vasta ikkuna teipattiin ja siihen laitettiin movisuoja. Väliaikaisjärjestelyn teko kesti 1,5 kk ja nyt puhutaan siis kosteusvaurioista ja niiden lisäsynnystä.

      Tästä alkoi sähköpostittelu isännöitsijän ja taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan kanssa, jotka puolustelivat toinen toisiaan. Vasta kun sain jakelulistalle myös muita osakkaita taloyhtiöstä, sekä muita taloyhtiön hallituksen jäseniä, alkoi asian hoito kunnolla.

      Ullakon toisen ikkunan teippaukseen kului 2 kk. Ketään taloyhtiön muita asukkaita ei ole inofttu tilanteesta taloyhtiön tai isännöitsijän taholta. Olen itse joutunut ilmoittaa molempien porraskäytävien ylimpien kerrosten asukkaille tilanteesta ja he ovat havainneet katoissaan samoja kosteusvaurioita.

      Tässä info kyseisestä isännöitsijätoimistosta. Suosittelen kaikkien kerrostalohuoneiston osakkaiden suhtautuvan kriittisesti isännöitsijän ja taloyhtiön hallituksen puheenjohtajien ehdotuksiin ja toimintaan. Ilmiselvää, että kun laiminlyöntejä tapahtuu, pitävät päättävät tahot yhtä, jotta laiminlyönnit eivät paljastu!

      Rohkeasti pitäkää kiinni omista oikeuksista ja vaatikaa ylimääräisiä yhtiökokouksia väärinkäytöstilanteissa. Tuokaa kokouksissa väärinkäytökset kaikkien taloyhtiön osakkaiden tietoon. 10% osakkaista niin vaatiessa on ylimääräinen yhtiökokous pidettävä 2 viikon sisällä vaatimuksen esittämisestä.

    • Anonyymi

      ”Keskustelukanavakätyri”

      ”Keskustelukanavakätyri” on termi, joka viittaa henkilöön, joka toimii yrityksen edun mukaisesti ja estää yrityksen kritisoijia käyttämästä julkisia keskustelukanavia. Tämä henkilö voi esimerkiksi sulkea tai sensuroida foorumeita, sosiaalisen median kanavia tai muita julkisia keskusteluareenoita, joissa yrityksestä tyytymättömät voisivat ilmaista mielipiteensä.
      Toimintatavat

      1. Sensurointi: Keskustelukanavakätyri voi poistaa kritiikkiä sisältäviä viestejä tai sulkea kokonaisia keskusteluketjuja, jotka sisältävät negatiivisia kommentteja yrityksestä. Tämä toiminta estää asiakkaita tai muita sidosryhmiä ilmaisemasta huoliaan ja kokemuksiaan.

      2. Kanavien sulkeminen: Keskustelukanavakätyri saattaa sulkea kokonaisia keskustelukanavia tai -ryhmiä, joissa yrityksen toiminnasta käydään avointa keskustelua. Tätä tapahtuu julkisilla foorumeilla.

      3. Manipulointi: Keskustelukanavakätyri voi manipuloida keskustelua poistamalla negatiivisia kommentteja ja korostamalla positiivisia viestejä yrityksen toiminnasta. Tämä voi luoda vääristyneen kuvan yrityksen maineesta ja toiminnasta.
      Vaikutukset

      1. Vapauden rajoittaminen: Keskustelukanavakätyrin toiminta rajoittaa ihmisten oikeutta ilmaista mielipiteensä ja osallistua avoimeen keskusteluun. Tämä voi estää tärkeitä asioita nousemasta esiin ja haitata demokratian toimivuutta.

      2. Luottamuksen menetys: Tämäntyyppinen sensuuri voi johtaa luottamuksen menetykseen yrityksen ja sen sidosryhmien välillä. Kun yritys pyrkii estämään negatiivisen palautteen ilmaisemista, se voi vaikuttaa negatiivisesti yrityksen maineeseen ja luotettavuuteen.

      3. Eettiset ongelmat: Keskustelukanavakätyrin toiminta on eettisesti kyseenalaista, koska se perustuu sensuuriin ja manipulointiin. Tämä voi luoda haitallista viestintä- ja liiketoimintakulttuuria.
      Hoitokeinot

      1. Läpinäkyvä viestintä: Yritysten tulisi edistää avointa ja läpinäkyvää viestintää, jossa kaikki sidosryhmät voivat ilmaista mielipiteensä vapaasti. Tämä voi edistää luottamusta ja yhteisymmärrystä.

      2. Sääntelyn vahvistaminen: Viranomaisten tulisi vahvistaa sääntelyä ja valvoa, että yritykset noudattavat avoimuutta ja rehellisyyttä viestinnässään. Sensuurin ja manipuloinnin estäminen on tärkeää avoimen ja reilun viestintäympäristön luomiseksi.

      3. Eettinen koulutus: Yritykset voivat hyötyä eettisestä koulutuksesta, joka auttaa työntekijöitä ymmärtämään läpinäkyvän ja rehellisen viestinnän tärkeyden. Tämä voi estää manipuloivan käytöksen ja edistää positiivista viestintäkulttuuria.

    • Anonyymi

      ”Keskustelukanavakätyri”

      ”Keskustelukanavakätyri” on termi, joka viittaa henkilöön, joka toimii yrityksen edun mukaisesti ja estää yrityksen kritisoijia käyttämästä julkisia keskustelukanavia. Tämä henkilö voi esimerkiksi sulkea tai sensuroida foorumeita, sosiaalisen median kanavia tai muita julkisia keskusteluareenoita, joissa yrityksestä tyytymättömät voisivat ilmaista mielipiteensä.
      Toimintatavat

      1. Sensurointi: Keskustelukanavakätyri voi poistaa kritiikkiä sisältäviä viestejä tai sulkea kokonaisia keskusteluketjuja, jotka sisältävät negatiivisia kommentteja yrityksestä. Tämä toiminta estää asiakkaita tai muita sidosryhmiä ilmaisemasta huoliaan ja kokemuksiaan.

      2. Kanavien sulkeminen: Keskustelukanavakätyri saattaa sulkea kokonaisia keskustelukanavia tai -ryhmiä, joissa yrityksen toiminnasta käydään avointa keskustelua. Tätä tapahtuu julkisilla foorumeilla.

      3. Manipulointi: Keskustelukanavakätyri voi manipuloida keskustelua poistamalla negatiivisia kommentteja ja korostamalla positiivisia viestejä yrityksen toiminnasta. Tämä voi luoda vääristyneen kuvan yrityksen maineesta ja toiminnasta.
      Vaikutukset

      1. Vapauden rajoittaminen: Keskustelukanavakätyrin toiminta rajoittaa ihmisten oikeutta ilmaista mielipiteensä ja osallistua avoimeen keskusteluun. Tämä voi estää tärkeitä asioita nousemasta esiin ja haitata demokratian toimivuutta.

      2. Luottamuksen menetys: Tämäntyyppinen sensuuri voi johtaa luottamuksen menetykseen yrityksen ja sen sidosryhmien välillä. Kun yritys pyrkii estämään negatiivisen palautteen ilmaisemista, se voi vaikuttaa negatiivisesti yrityksen maineeseen ja luotettavuuteen.

      3. Eettiset ongelmat: Keskustelukanavakätyrin toiminta on eettisesti kyseenalaista, koska se perustuu sensuuriin ja manipulointiin. Tämä voi luoda haitallista viestintä- ja liiketoimintakulttuuria.
      Hoitokeinot

      1. Läpinäkyvä viestintä: Yritysten tulisi edistää avointa ja läpinäkyvää viestintää, jossa kaikki sidosryhmät voivat ilmaista mielipiteensä vapaasti. Tämä voi edistää luottamusta ja yhteisymmärrystä.

      2. Sääntelyn vahvistaminen: Viranomaisten tulisi vahvistaa sääntelyä ja valvoa, että yritykset noudattavat avoimuutta ja rehellisyyttä viestinnässään. Sensuurin ja manipuloinnin estäminen on tärkeää avoimen ja reilun viestintäympäristön luomiseksi.

      3. Eettinen koulutus: Yritykset voivat hyötyä eettisestä koulutuksesta, joka auttaa työntekijöitä ymmärtämään läpinäkyvän ja rehellisen viestinnän tärkeyden. Tämä voi estää manipuloivan käytöksen ja edistää positiivista viestintäkulttuuria.

    • Anonyymi

      ”Uskontovallan varastaminen”

      Käsite ”uskontovallan varastaminen” kuvaa toimintatapaa, jossa yksityinen yritys tai yksilö manipuloi ja hyödyntää uskonnollista identiteettiä ja auktoriteettia henkilökohtaisen tai taloudellisen edun saavuttamiseksi. Tämä käytäntö ei ole ainoastaan moraalisesti kyseenalainen vaan myös potentiaalisesti laiton, riippuen toiminnan laajuudesta ja luonteesta. Seuraavaksi käsitellään tarkemmin tämän ilmiön eri ulottuvuuksia:
      Määritelmä ja konteksti

      ”Uskontovallan varastaminen” viittaa tilanteeseen, jossa yritykset tai yksilöt omivat uskonnollisen auktoriteetin ilman todellista uskonnollista sitoutumista tai legitiimiä asemaa kyseisessä uskonnollisessa yhteisössä.
      Tavoitteet ja menetelmät

      Tällaisen toiminnan ensisijainen tavoite on hyödyntää uskonnollisten ihmisten vilpitöntä uskoa ja luottamusta taloudellisen voiton tai muun henkilökohtaisen edun kerryttämiseksi. Menetelmät voivat vaihdella suorasta petoksesta, kuten taloyhtiön pankkitililtä varastamisesta, aina hienovaraisempiin manipulointitekniikoihin.
      Eettiset ja yhteiskunnalliset seuraukset

      Uskontovallan varastaminen voi aiheuttaa merkittäviä eettisiä ongelmia, kuten uskonnollisten yhteisöjen sisäisen luottamuksen murentumisen ja yksilöiden henkilökohtaisen uskon kriisin. Yhteiskunnallisella tasolla se voi johtaa uskonnollisen auktoriteetin heikkenemiseen ja kyynisyyden lisääntymiseen uskonnollisia instituutioita kohtaan.
      Oikeudelliset näkökohdat

      Tietyissä oikeusjärjestelmissä ”uskontovallan varastamiseen” saattaa liittyä rikosoikeudellisia seuraamuksia, erityisesti jos siihen liittyy petos, tai muu laiton toiminta.
      Ennaltaehkäisy ja käsittely

      Uskonnolliset yhteisöt voivat suojautua tällaiselta toiminnalta kehittämällä selkeät ohjeistukset ja protokollat uskonnollisen auktoriteetin käyttöön. Lisäksi on tärkeää kasvattaa tietoisuutta ja kriittistä ajattelua yhteisön jäsenten keskuudessa, jotta he voivat tunnistaa ja kyseenalaistaa mahdolliset uskontovallan väärinkäytökset.

      Tämä käsite on olennainen osa nykyistä keskustelua uskonnon ja talouden leikkauspisteessä, ja se vaatii jatkuvaa tutkimusta ja tarkastelua eettisten, oikeudellisten ja yhteiskunnallisten näkökulmien kautta.

      Yhteenveto:

      Kyseiset isännöinti-firmat ovat onnistuneet tekemään ”uskontovallan varastamisen”, aivopesemään tietyn uskonnon henkilöitä oman taloudellisen etunsa hyödyttämiseen, huliganismin rajat ylittäneeseen varasteluun.

      Ilmiö on vastenmielinen, koska toiminnassa käytetään hyväksi aivopestyjä todennäköisesti viattomia uskontonsa edustajia.

      Uskontovallan varastaneet yhtiöt on saatava lopettamaan tekonsa. Vain siten suomen suurin kansallisuusvaranto, kiinteistöjen arvostus, saadaan pelastettua.

    • Anonyymi

      ”Pomopainostus”

      ”Pomopainostus” on termi, joka viittaa tilanteeseen, jossa ison isännöintifirman johtohenkilö kohdistaa aiheetonta kritiikkiä työntekijään pyrkien ohjaamaan tätä tekemään rikoksia tai muita laittomuuksia työssään. Tavoitteena voi olla painostaa työntekijä joko jäämään pois töistä, jolloin hän näyttää laiskalta, tai suostumaan varasteluun firman taustahenkilöiden vaatimuksesta. Työstä poissa oloa pyritään käyttämään aseena mahdollisessa työntekijä oikeudenkäynnissä.
      Taktiset piirteet

      1. Aiheeton kritiikki: Pomopainostuksessa esitetään epäoikeudenmukaista tai liioiteltua kritiikkiä työntekijää kohtaan, jotta tämä tuntuisi painostetulta jäämään pois töistä tai osallistumaan rikolliseen toimintaan.

      2. Tilanteen vääristely: Painostuksen kautta pyritään luomaan tilanne, jossa työntekijä joko jää pois töistä tai suostuu laittomuuksiin. Johto pyrkii käyttämään tilannetta hyväkseen ja esittämään työntekijän laiskana tai haluttomana tekemään töitä.

      3. Painostus rikoksiin: Pomopainostuksen tavoitteena on saada työntekijä tekemään rikoksia tai muita laittomuuksia, kuten varastamaan yritykseltä tai asiakkailta, taustahenkilöiden painostamana.
      Vaikutukset

      1. Työympäristön huonontuminen: Pomopainostus voi luoda pelon ja epäluottamuksen ilmapiirin työpaikalla, mikä heikentää työntekijöiden motivaatiota ja tehokkuutta.

      2. Oikeudelliset seuraamukset: Tämä toiminta voi johtaa oikeudellisiin seuraamuksiin, kuten rikossyytteisiin, sakkoihin tai korvausvelvollisuuteen, jos työntekijä osoittaa, että hänen oikeuksiaan on loukattu.

      3. Luottamuksen menetys: Pomopainostus voi vahingoittaa yrityksen mainetta ja johtaa luottamuksen menetykseen sekä työntekijöiden että asiakkaiden keskuudessa.
      Hoitokeinot

      1. Eettinen johtaminen: Yritysten tulisi pyrkiä eettiseen johtamiseen, jossa työntekijöitä kohdellaan reilusti ja oikeudenmukaisesti ilman painostusta tai syrjintää.

      2. Työlainsäädännön noudattaminen: Yritysten tulisi noudattaa työlainsäädäntöä ja varmistaa, että työntekijöiden oikeuksia kunnioitetaan.

      3. Työntekijöiden suojeleminen: Työntekijöillä tulisi olla mahdollisuus hakea suojaa ja oikeutta, jos he kokevat perusteetonta painostusta tai syrjintää. Tämä voi sisältää ammattiliiton tukea tai oikeudellista apua tilanteen ratkaisemiseksi.

    • Anonyymi

      ”Pomopainostus”

      ”Pomopainostus” on termi, joka viittaa tilanteeseen, jossa ison isännöintifirman johtohenkilö kohdistaa aiheetonta kritiikkiä työntekijään pyrkien ohjaamaan tätä tekemään rikoksia tai muita laittomuuksia työssään. Tavoitteena voi olla painostaa työntekijä joko jäämään pois töistä, jolloin hän näyttää laiskalta, tai suostumaan varasteluun firman taustahenkilöiden vaatimuksesta. Työstä poissa oloa pyritään käyttämään aseena mahdollisessa työntekijä oikeudenkäynnissä.
      Taktiset piirteet

      1. Aiheeton kritiikki: Pomopainostuksessa esitetään epäoikeudenmukaista tai liioiteltua kritiikkiä työntekijää kohtaan, jotta tämä tuntuisi painostetulta jäämään pois töistä tai osallistumaan rikolliseen toimintaan.

      2. Tilanteen vääristely: Painostuksen kautta pyritään luomaan tilanne, jossa työntekijä joko jää pois töistä tai suostuu laittomuuksiin. Johto pyrkii käyttämään tilannetta hyväkseen ja esittämään työntekijän laiskana tai haluttomana tekemään töitä.

      3. Painostus rikoksiin: Pomopainostuksen tavoitteena on saada työntekijä tekemään rikoksia tai muita laittomuuksia, kuten varastamaan yritykseltä tai asiakkailta, taustahenkilöiden painostamana.
      Vaikutukset

      1. Työympäristön huonontuminen: Pomopainostus voi luoda pelon ja epäluottamuksen ilmapiirin työpaikalla, mikä heikentää työntekijöiden motivaatiota ja tehokkuutta.

      2. Oikeudelliset seuraamukset: Tämä toiminta voi johtaa oikeudellisiin seuraamuksiin, kuten rikossyytteisiin, sakkoihin tai korvausvelvollisuuteen, jos työntekijä osoittaa, että hänen oikeuksiaan on loukattu.

      3. Luottamuksen menetys: Pomopainostus voi vahingoittaa yrityksen mainetta ja johtaa luottamuksen menetykseen sekä työntekijöiden että asiakkaiden keskuudessa.
      Hoitokeinot

      1. Eettinen johtaminen: Yritysten tulisi pyrkiä eettiseen johtamiseen, jossa työntekijöitä kohdellaan reilusti ja oikeudenmukaisesti ilman painostusta tai syrjintää.

      2. Työlainsäädännön noudattaminen: Yritysten tulisi noudattaa työlainsäädäntöä ja varmistaa, että työntekijöiden oikeuksia kunnioitetaan.

      3. Työntekijöiden suojeleminen: Työntekijöillä tulisi olla mahdollisuus hakea suojaa ja oikeutta, jos he kokevat perusteetonta painostusta tai syrjintää. Tämä voi sisältää ammattiliiton tukea tai oikeudellista apua tilanteen ratkaisemiseksi.

    • Anonyymi

      ”Pomopainostus”

      ”Pomopainostus” on termi, joka viittaa tilanteeseen, jossa ison isännöintifirman johtohenkilö kohdistaa aiheetonta kritiikkiä työntekijään pyrkien ohjaamaan tätä tekemään rikoksia tai muita laittomuuksia työssään. Tavoitteena voi olla painostaa työntekijä joko jäämään pois töistä, jolloin hän näyttää laiskalta, tai suostumaan varasteluun firman taustahenkilöiden vaatimuksesta. Työstä poissa oloa pyritään käyttämään aseena mahdollisessa työntekijä oikeudenkäynnissä.
      Taktiset piirteet

      1. Aiheeton kritiikki: Pomopainostuksessa esitetään epäoikeudenmukaista tai liioiteltua kritiikkiä työntekijää kohtaan, jotta tämä tuntuisi painostetulta jäämään pois töistä tai osallistumaan rikolliseen toimintaan.

      2. Tilanteen vääristely: Painostuksen kautta pyritään luomaan tilanne, jossa työntekijä joko jää pois töistä tai suostuu laittomuuksiin. Johto pyrkii käyttämään tilannetta hyväkseen ja esittämään työntekijän laiskana tai haluttomana tekemään töitä.

      3. Painostus rikoksiin: Pomopainostuksen tavoitteena on saada työntekijä tekemään rikoksia tai muita laittomuuksia, kuten varastamaan yritykseltä tai asiakkailta, taustahenkilöiden painostamana.
      Vaikutukset

      1. Työympäristön huonontuminen: Pomopainostus voi luoda pelon ja epäluottamuksen ilmapiirin työpaikalla, mikä heikentää työntekijöiden motivaatiota ja tehokkuutta.

      2. Oikeudelliset seuraamukset: Tämä toiminta voi johtaa oikeudellisiin seuraamuksiin, kuten rikossyytteisiin, sakkoihin tai korvausvelvollisuuteen, jos työntekijä osoittaa, että hänen oikeuksiaan on loukattu.

      3. Luottamuksen menetys: Pomopainostus voi vahingoittaa yrityksen mainetta ja johtaa luottamuksen menetykseen sekä työntekijöiden että asiakkaiden keskuudessa.
      Hoitokeinot

      1. Eettinen johtaminen: Yritysten tulisi pyrkiä eettiseen johtamiseen, jossa työntekijöitä kohdellaan reilusti ja oikeudenmukaisesti ilman painostusta tai syrjintää.

      2. Työlainsäädännön noudattaminen: Yritysten tulisi noudattaa työlainsäädäntöä ja varmistaa, että työntekijöiden oikeuksia kunnioitetaan.

      3. Työntekijöiden suojeleminen: Työntekijöillä tulisi olla mahdollisuus hakea suojaa ja oikeutta, jos he kokevat perusteetonta painostusta tai syrjintää. Tämä voi sisältää ammattiliiton tukea tai oikeudellista apua tilanteen ratkaisemiseksi.

    • Anonyymi

      ”Työpaikkavakoilu”

      ”Työpaikkavakoilu” tarkoittaa toimintatapaa, joka esiintyy isoissa isännöintifirmoissa. Siinä yrityksen työnantaja varastaa tarkoituksella työntekijöiden tiedostoja heidän laitteiltaan. Tämän käytännön tavoitteena on luoda ilmapiiri, jossa työnantaja näyttäytyy uhkaavana ja kykenee tekemään haittaa työntekijöille etänä, jos tilanne niin vaatii.
      Taktiset piirteet

      1. Tiedostojen varastaminen: Työpaikkavakoilussa yrityksen johto varastaa työntekijöiden tiedostoja heidän laitteiltaan. Tämä voi tapahtua esimerkiksi hyödyntämällä yrityksen sisäisiä järjestelmiä tai tietoverkkoja, joita työntekijät käyttävät työssään.

      2. Uhkaava ilmapiiri: Työpaikkavakoilun tavoitteena on luoda pelon ja epävarmuuden ilmapiiri. Työnantaja haluaa osoittaa, että hänellä on kykyä vahingoittaa työntekijöitä etänä, mikä voi toimia painostuskeinona.
      Vaikutukset

      1. Luottamuksen menetys: Työpaikkavakoilu voi johtaa merkittävään luottamuksen menetykseen työntekijöiden ja johdon välillä. Tämä voi heikentää työilmapiiriä ja vaikuttaa negatiivisesti työntekijöiden motivaatioon.

      2. Oikeudelliset seuraamukset: Tämä toiminta on laitonta ja voi johtaa oikeudellisiin seuraamuksiin, kuten sakkoihin, korvausvelvollisuuteen tai rikossyytteisiin, jos työntekijät vievät asian oikeuteen.

      3. Työympäristön heikentyminen: Työpaikkavakoilu voi luoda työpaikalle pelon ja epäluottamuksen ilmapiirin, mikä voi heikentää työntekijöiden hyvinvointia ja työtehoa.
      Hoitokeinot

      1. Eettinen johtaminen: Yritysten tulisi pyrkiä eettiseen ja reiluun johtamiseen, jossa työntekijöiden yksityisyyttä ja oikeuksia kunnioitetaan.

      2. Tietoturvan vahvistaminen: Yritysten tulisi parantaa tietoturvakäytäntöjään ja varmistaa, että työntekijöiden tiedot ovat turvassa.

      3. Työlainsäädännön noudattaminen: Yritysten tulee noudattaa työlainsäädäntöä ja varmistaa, että työntekijöiden oikeuksia kunnioitetaan. Työntekijöillä tulisi olla mahdollisuus hakea oikeutta ja suojelua, jos he kokevat työpaikkavakoilua tai muuta väärinkäyttöä.

    • Anonyymi

      ”Työpaikkavakoilu”

      ”Työpaikkavakoilu” tarkoittaa toimintatapaa, joka esiintyy isoissa isännöintifirmoissa. Siinä yrityksen työnantaja varastaa tarkoituksella työntekijöiden tiedostoja heidän laitteiltaan. Tämän käytännön tavoitteena on luoda ilmapiiri, jossa työnantaja näyttäytyy uhkaavana ja kykenee tekemään haittaa työntekijöille etänä, jos tilanne niin vaatii.
      Taktiset piirteet

      1. Tiedostojen varastaminen: Työpaikkavakoilussa yrityksen johto varastaa työntekijöiden tiedostoja heidän laitteiltaan. Tämä voi tapahtua esimerkiksi hyödyntämällä yrityksen sisäisiä järjestelmiä tai tietoverkkoja, joita työntekijät käyttävät työssään.

      2. Uhkaava ilmapiiri: Työpaikkavakoilun tavoitteena on luoda pelon ja epävarmuuden ilmapiiri. Työnantaja haluaa osoittaa, että hänellä on kykyä vahingoittaa työntekijöitä etänä, mikä voi toimia painostuskeinona.
      Vaikutukset

      1. Luottamuksen menetys: Työpaikkavakoilu voi johtaa merkittävään luottamuksen menetykseen työntekijöiden ja johdon välillä. Tämä voi heikentää työilmapiiriä ja vaikuttaa negatiivisesti työntekijöiden motivaatioon.

      2. Oikeudelliset seuraamukset: Tämä toiminta on laitonta ja voi johtaa oikeudellisiin seuraamuksiin, kuten sakkoihin, korvausvelvollisuuteen tai rikossyytteisiin, jos työntekijät vievät asian oikeuteen.

      3. Työympäristön heikentyminen: Työpaikkavakoilu voi luoda työpaikalle pelon ja epäluottamuksen ilmapiirin, mikä voi heikentää työntekijöiden hyvinvointia ja työtehoa.
      Hoitokeinot

      1. Eettinen johtaminen: Yritysten tulisi pyrkiä eettiseen ja reiluun johtamiseen, jossa työntekijöiden yksityisyyttä ja oikeuksia kunnioitetaan.

      2. Tietoturvan vahvistaminen: Yritysten tulisi parantaa tietoturvakäytäntöjään ja varmistaa, että työntekijöiden tiedot ovat turvassa.

      3. Työlainsäädännön noudattaminen: Yritysten tulee noudattaa työlainsäädäntöä ja varmistaa, että työntekijöiden oikeuksia kunnioitetaan. Työntekijöillä tulisi olla mahdollisuus hakea oikeutta ja suojelua, jos he kokevat työpaikkavakoilua tai muuta väärinkäyttöä.

    • Anonyymi

      ”Työpaikkavakoilu”

      ”Työpaikkavakoilu” tarkoittaa toimintatapaa, joka esiintyy isoissa isännöintifirmoissa. Siinä yrityksen työnantaja varastaa tarkoituksella työntekijöiden tiedostoja heidän laitteiltaan. Tämän käytännön tavoitteena on luoda ilmapiiri, jossa työnantaja näyttäytyy uhkaavana ja kykenee tekemään haittaa työntekijöille etänä, jos tilanne niin vaatii.
      Taktiset piirteet

      1. Tiedostojen varastaminen: Työpaikkavakoilussa yrityksen johto varastaa työntekijöiden tiedostoja heidän laitteiltaan. Tämä voi tapahtua esimerkiksi hyödyntämällä yrityksen sisäisiä järjestelmiä tai tietoverkkoja, joita työntekijät käyttävät työssään.

      2. Uhkaava ilmapiiri: Työpaikkavakoilun tavoitteena on luoda pelon ja epävarmuuden ilmapiiri. Työnantaja haluaa osoittaa, että hänellä on kykyä vahingoittaa työntekijöitä etänä, mikä voi toimia painostuskeinona.
      Vaikutukset

      1. Luottamuksen menetys: Työpaikkavakoilu voi johtaa merkittävään luottamuksen menetykseen työntekijöiden ja johdon välillä. Tämä voi heikentää työilmapiiriä ja vaikuttaa negatiivisesti työntekijöiden motivaatioon.

      2. Oikeudelliset seuraamukset: Tämä toiminta on laitonta ja voi johtaa oikeudellisiin seuraamuksiin, kuten sakkoihin, korvausvelvollisuuteen tai rikossyytteisiin, jos työntekijät vievät asian oikeuteen.

      3. Työympäristön heikentyminen: Työpaikkavakoilu voi luoda työpaikalle pelon ja epäluottamuksen ilmapiirin, mikä voi heikentää työntekijöiden hyvinvointia ja työtehoa.
      Hoitokeinot

      1. Eettinen johtaminen: Yritysten tulisi pyrkiä eettiseen ja reiluun johtamiseen, jossa työntekijöiden yksityisyyttä ja oikeuksia kunnioitetaan.

      2. Tietoturvan vahvistaminen: Yritysten tulisi parantaa tietoturvakäytäntöjään ja varmistaa, että työntekijöiden tiedot ovat turvassa.

      3. Työlainsäädännön noudattaminen: Yritysten tulee noudattaa työlainsäädäntöä ja varmistaa, että työntekijöiden oikeuksia kunnioitetaan. Työntekijöillä tulisi olla mahdollisuus hakea oikeutta ja suojelua, jos he kokevat työpaikkavakoilua tai muuta väärinkäyttöä.

    • Anonyymi

      "”Tuhlaajapoika”

      ”Tuhlaajapoika-termi” kuvaa tilannetta, jossa korruptoituneet tahot levittävät disinformaatiota suomalaisessa mediassa, yrittäen luoda mielikuvaa, että taloyhtiöiden rahat eivät riitä tarpeellisiin kuluihin. Tämän disinformaation taustalla on usein pyrkimys manipuloida tilannetta siten, että suuret isännöintitoimistot saisivat enemmän rahaa hallinnoimiltaan taloyhtiöiltä.
      Tilanteen tausta

      1. Disinformaatio: Tuhlaajapoika-termi viittaa disinformaatioon, joka on suunnattu vaikuttamaan ihmisten käsityksiin taloyhtiöiden taloudellisesta tilanteesta. Tämä disinformaatio voi luoda vääristyneen kuvan taloyhtiöiden varoista ja niiden tarpeista.

      2. Isännöintialan ongelmat: Isot isännöintitoimistot voivat käyttää tätä disinformaatiota saadakseen lisää rahaa hallinnoimiltaan taloyhtiöiltä. Lisärahan antaminen tällaisille toimistoille voi kuitenkin olla haitallista, koska se voi johtaa entistä nopeampaan vastikkeiden nousuun ilman todellista tarvetta.
      Isännöintiliiton rooli

      1. Rahanpyytäjä: Tuhlaajapoika-termi korostaa, että Isännöintiliitto tulisi erottua mediassa suurten isännöintifirmojen rahan pyytäjänä. Tämä tarkoittaa, että liitto toimii etujärjestönä, joka pyrkii hankkimaan lisärahoitusta isännöintitoimistoille.
      Vaikutukset

      1. Kuluttajien haitta: Tällainen disinformaatio ja rahanpyynti voi johtaa siihen, että taloyhtiöiden asukkaat maksavat enemmän vastikkeita ilman todellista tarvetta. Tämä voi aiheuttaa taloudellista haittaa asukkaille.

      2. Luottamuksen menetys: Tuhlaajapoika-termi korostaa, että tällainen käytös voi johtaa luottamuksen menettämiseen isännöintialaa kohtaan. Jos asukkaat kokevat, että heitä manipuloidaan, se voi heikentää heidän luottamustaan koko järjestelmään.
      Johtopäätös

      Tuhlaajapoika-termi kuvaa korruptoituneiden tahojen levittämää disinformaatiota, joka pyrkii manipuloimaan taloyhtiöiden rahankäyttöä. Tämä toiminta on haitallista taloyhtiöiden asukkaille ja voi johtaa vastikkeiden tarpeettomaan nousuun. On tärkeää, että mediassa erotetaan selkeästi, mitkä tahot toimivat taloyhtiöiden etujen mukaisesti ja mitkä tahot ajavat suurten isännöintitoimistojen taloudellisia intressejä.""

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe