Tämäkin kysymys kuuluu varmaan jollekkin muulle palstalle, mutta hyvät naiset paljonko teille on raskauden aikana tullut kiloja? ja paljonko jäänyt laitokselle? ja mitä sitten kotiin tuliaisiksi?
Raskaus kilot
12
1232
Vastaukset
- Nimetön
moi!
raskaus kiloja tuli semmooset 30 kg! nestettä kerty todella palion. Laitokselle jäi sellaaset 15 kilua. Loppujen kans kamppaalen erelleen. Synnytyksestä 4kk aikaa.- todellakin
Miten sitä niin paljon voi tulla? Kyllä mä ymmärrän että itselleen voi syödä raskauskiloja... mutta tuota nesteen kerääntymistä en pysty ymmärtämään...
- kilojatulijameni
Kiloja tuli 34kg. Ei jäänyt laitoikselle kuin 7kg. Loput sitten laihdutin kun lopetin imetyksen. Ennen raskautta painoa oli 65kg, sitten n imetyksen jälkeen laihdutin painon 57kg. :) aika kova työ oli, mutta vauvan terveys on tärkein.
- 25 kg lihonut.
Laihduttamaan aloin kun vauva oli reilu puolivuotias, ja yöunet sai nukkua rauhassa. Lähti helposti, terveellistä ruokaa, liikuntaa ja paljon vettä.
Laitokselle jäi 6 kiloa.
Kaikki pulskistuneet älkää stressatko kiloista heti synnytyksen jälkeen, vaan keskittykää vauvan hoitoon ja omaan jaksamiseen! Ruuassa ei kannata pihtailla. Niin moni sairastuu raskauden jälkeiseen masennukseen! Mieli pysyy hyvänä, kun sallii itselle pikku makunautinnot raskaassa mutta onnellisessa elämänvaiheessa :) - helmivauva09
ja kaikki ne on tossa mahassa, eli mihkään muualle ei kilot oo kertyneet. Vielä ois 10 päivää laskettuun, että ehtii tässä vielä painokin nousta. Saa nähdä sitten montako kiloa jää laitokselle. Olin ennen raskautta alipainoinen, painoin vaan vajaat 50kg että on tuota painoa saanutkin tulla ihan rutkasti :)
- RV 39
Mulle ei ole tullut lisäkiloja kuin 8....Mietin juuri, että nehän jo melkein jää laitokselle! Että miten sitten kun imetän, laihdun varmaan kiloja lähtöpainsta...Lähtöpaino oli 62 kg, pituus 169 cm.
Mitä mieltä olettte?- Kesä_äiti_78
Ihan varmasti ei voi sanoa, että jos raskauskiloja tulee vain vähän, että ne jäisivät lähes kaikki laitokselle. Esikoisen aikaan minulle tuli 9kg(lähtömitat 171cm/65kg), joista noin 4 jäi laitokselle ja loput 5 istuivat erittäin sitkeässä imetyksestä huolimatta. Lapsen täyttäessä vuoden, olinkin sitten jo 13 kiloa alle lähtöpainon, mutta siihen vaikutti varmasti ero lapsen isästä, eli ruoka ei oikein maistunut ja helpotin pahaa oloani tekemällä lapsen kanssa 3 kertaa päivässä yli tunnin vaunulenkkejä.
- jo hyvin
hoikka raskautta ennen ollut niin on normaalia ettei painokaan nouse huimasti. Eikä välttämättä myöskään laske raskauden jälkeen itsestään kokonaan pois.
- ole juurikin
jo hyvin kirjoitti:
hoikka raskautta ennen ollut niin on normaalia ettei painokaan nouse huimasti. Eikä välttämättä myöskään laske raskauden jälkeen itsestään kokonaan pois.
niinpäin että jos lähtöpainoa on vähän niin kiloja ropisee sitten kunnolla. sehän on tietysti ihan tapauskohtasta mutta noin olen itse lukenut/kuullut. tosin itsellä normipaino ennen raskautta ja nyt tullu 13kg ja vasta viikolla 30 ollaan. luultavasti lisää tulee vielä ja ja reilusti jää pudotettavaakin.
- mrs sixty
Lapsen syntyman jalkeen itsellani oli niin kiire koko ajan hoitaa vauvaa, kotia ja miesta, seka tehda sivutyota, etten edes kerennyt syomaan herkkuja vain terveellinen ruoka maistui.
Kuukauden kuluttua olin jo normaalipainossa.
Imetysaika ei ole mikaan tekosyy alkaa lihomaan, painvastoin imettavan aidin ruuan ravintotiheyden tulee olla suuri ja sisaltaa c vitamiinia ja hyvia rasvoja, koska ne siirtyvat lapselle. - tuli ja meni
enimmillään oli painoa tullu 5.8 kg ja kaikki jäi laitokselle. imetys vei sit vielä enemmän ku kerkesin lisää hankkia ja siitä syystä loppu maitoki sit kesken kaiken. =(
Mieluummin oisin tiputellu niitä kiloja imetyksen jälkeen ku koittanu hommata sen aikana lisää.
Kolme vuotta meni että pääsin takasin ihannepainoon. - raskauskilottaja
ennen raskautta: 68 kg
viimeinen punnitus: 82 kg
synnytyksen jälkeen: 76 kg
1,5 viikkoa syn jälk: 73 kg
eli kyllä se pikkuhiljaa alkaa palailemaan normaaliin lukemiin... ainakin toivottavasti... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865199
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h764696Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232464Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241860- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141429- 1851318