Minkälaista palvelua olette saaneet Helsingin väestöliiton lapsettomuusklinikalla?
Itsellä on ensimmäinen aika sinne tulossa, eikä mitään tietoa minkälainen lääkäri on vastassa.
Kaikenlaisia kokemuksia haluaisin kuulla. Onko lääkärit kiinnostuneita vaan meneekö vaan liukuhihnalla niinkuin julkisellaki, vai onko siellä oikeesti "tekemisen meininki"?
Ja jos jollakulla on oikeen hyviä kokemuksia, niin ehkä sit voi jopa lääkärin nimenkin kertoa?
Palvelu väestöliitolla?
10
4794
Vastaukset
- hoidoissa ollut
Hei,
Olemme olleet hoidossa Hesan Väestöliitossa. Kokemusta ei ole periaatteessa kuin yhdestä lääkäristä, joka oli ihan asiallinen ja hoiti hommansa. Se jäi päällimäiseksi fiilikseksi.
Varsinaisen koeputkihedelmöityksen suorittanut lääkäri, jota nähtiin vain pari kertaa, oli aivan lämminhenkinen.
Kaiken kaikkiaan moitteetonta palvelua. Ei kuitenkaan jäänyt mitenkään erityisesti semmonen fiilis, että olis ollu tosi ihanaa palvelua tms.
Nyt mietinkin, että miten yleistä on se, että vaihtaa lääkäriä. Kuten sanoin, palvelu oli ok.. Olemme jatkamassa hoitoja näillä näkymin maaliskuussa, joten olis kiinnostavaa tietää muiden kokemuksia. Kertokaapas niitä!
Miten yleistä on, että yksi ja sama lääkäri on mukana jokaisessa hoidossa?- Väestöliitossa
Me ollaan saatu vain hyvää palvelua Hesan Väestöliitossa. Lähes joka käynnillä on ollut eri lääkäri, mutta kaikki ovat olleet ihan yhtä hyviä. Ajanvarauksen yhteydessä aina hoitojen alussa ovat kysyneet haluammeko samalle lääkärille kuin viime kerralla. Meille on kuitenkin ollut täysin yhdentekevää kuka on lääkärinä. Kaikki ovat yhtä päteviä, ei ne muuten siellä töissä olisi. Sitä paitsi ajan saa paremmin, kun ei ala liian ronkeliksi. Hoitajat on myös olleet aina tosi kivoja.
- lääkärinvaihtoa mietin..
Väestöliitossa kirjoitti:
Me ollaan saatu vain hyvää palvelua Hesan Väestöliitossa. Lähes joka käynnillä on ollut eri lääkäri, mutta kaikki ovat olleet ihan yhtä hyviä. Ajanvarauksen yhteydessä aina hoitojen alussa ovat kysyneet haluammeko samalle lääkärille kuin viime kerralla. Meille on kuitenkin ollut täysin yhdentekevää kuka on lääkärinä. Kaikki ovat yhtä päteviä, ei ne muuten siellä töissä olisi. Sitä paitsi ajan saa paremmin, kun ei ala liian ronkeliksi. Hoitajat on myös olleet aina tosi kivoja.
Meillä vl:ssä lääkäkärinä ollut nainen on aina vähän "pihalla" meidän tilanteesta, vaikka koko ajan, yhtä kertaa lukuunottamatta, on ollut meillä sama lääkäri. Itse koen, että en saa parasta mahdollista hoitoa, enkä neuvoja ja meidän hoitoon suhtaudutaan jotenkin ylimalkaisesti eikä meidän tilanteeseen ole paneuduttu ollenkaan. Vastaanotolta lähtiessä on aina vähän hölmistynyt olo.
Onko kenelläkään samoja kokemuksia? En viitsi nimeä mainita. - väestöliitossa
lääkärinvaihtoa mietin.. kirjoitti:
Meillä vl:ssä lääkäkärinä ollut nainen on aina vähän "pihalla" meidän tilanteesta, vaikka koko ajan, yhtä kertaa lukuunottamatta, on ollut meillä sama lääkäri. Itse koen, että en saa parasta mahdollista hoitoa, enkä neuvoja ja meidän hoitoon suhtaudutaan jotenkin ylimalkaisesti eikä meidän tilanteeseen ole paneuduttu ollenkaan. Vastaanotolta lähtiessä on aina vähän hölmistynyt olo.
Onko kenelläkään samoja kokemuksia? En viitsi nimeä mainita.Ensimmäinen lääkärimme oli uusi ja vähän epävarama. En käynyt hänellä kuin muutaman kerran, sitten vaihtuivat lääkärit tiuhaan tahtiin, kun tärkeämpää oli päästä tiettyinä päivinä(monessa kohtaahan täytyy käydä ultrassa tai toimenpiteessä tiettynä päivänä ja kaikilla lääkäreillä ei ole vastaanottoa 5 pv/viikko) ja mieluiten otin aamuaikoja, ettei tarvitse töissä selitellä ja olla poissa. Joka kerta on varausta soittaessani kyllä kysytty, haluanko jollekin tietylle lääkärille.
Punktioita ja alkionsiirtoja tekee yksi lääkäri per päivä, joten oma lääkäri ei välttämättä ole näisssä toimenpiteissä.
Osa on ollut enemmän vai lääketieteellisesti suhtautuneita, muutama on lääketieteellisen puolen lisäksi kiinnittänyt enemmän huomioita myös henkiseen puoleenkin.
Viimeksi ekassa ultrassa näkyi syke, mutta myöhemmin todettiin sikiön kuolleen, lääkärimme oli molemmilla kerroilla aivan ihana, ensin todella iloinen puolestamme ja toisella kerralla empaattinen joutuessaan kertomaan, että sykettä ei enää ole ja myötätuntoisesti vakuutti, että millään mitä olin tehnyt tai jättänyt tekemättä ei ollut tekemistä keskenmenon kanssa. Hän myös samalla kannusti jatkamaan, mutta muistutti samalla, että henkiselle toipumiselle pitää antaa aikaa, jos siltä tuntuu. Hänen suhtautumisensa osaltaan kannusti jatkamaan hoidoissa, julkisen puolen lääkäri lääkkeellisen tyhjennyksen lääkkeitä hakiessa olikin sitten ihan eri luokkaa, kamala kohtelu.
Tämän Väestöliiton lääkärin vastaanotolle haluan edelleenkin, seuraava käynti vain osuu ajankohdan puolesta päivälle, jolloin hän tekee punktioita/alkionsiirtoja, joten joudun sillä käynnillä toiselle lääkärille. - tutkimuksissa
väestöliitossa kirjoitti:
Ensimmäinen lääkärimme oli uusi ja vähän epävarama. En käynyt hänellä kuin muutaman kerran, sitten vaihtuivat lääkärit tiuhaan tahtiin, kun tärkeämpää oli päästä tiettyinä päivinä(monessa kohtaahan täytyy käydä ultrassa tai toimenpiteessä tiettynä päivänä ja kaikilla lääkäreillä ei ole vastaanottoa 5 pv/viikko) ja mieluiten otin aamuaikoja, ettei tarvitse töissä selitellä ja olla poissa. Joka kerta on varausta soittaessani kyllä kysytty, haluanko jollekin tietylle lääkärille.
Punktioita ja alkionsiirtoja tekee yksi lääkäri per päivä, joten oma lääkäri ei välttämättä ole näisssä toimenpiteissä.
Osa on ollut enemmän vai lääketieteellisesti suhtautuneita, muutama on lääketieteellisen puolen lisäksi kiinnittänyt enemmän huomioita myös henkiseen puoleenkin.
Viimeksi ekassa ultrassa näkyi syke, mutta myöhemmin todettiin sikiön kuolleen, lääkärimme oli molemmilla kerroilla aivan ihana, ensin todella iloinen puolestamme ja toisella kerralla empaattinen joutuessaan kertomaan, että sykettä ei enää ole ja myötätuntoisesti vakuutti, että millään mitä olin tehnyt tai jättänyt tekemättä ei ollut tekemistä keskenmenon kanssa. Hän myös samalla kannusti jatkamaan, mutta muistutti samalla, että henkiselle toipumiselle pitää antaa aikaa, jos siltä tuntuu. Hänen suhtautumisensa osaltaan kannusti jatkamaan hoidoissa, julkisen puolen lääkäri lääkkeellisen tyhjennyksen lääkkeitä hakiessa olikin sitten ihan eri luokkaa, kamala kohtelu.
Tämän Väestöliiton lääkärin vastaanotolle haluan edelleenkin, seuraava käynti vain osuu ajankohdan puolesta päivälle, jolloin hän tekee punktioita/alkionsiirtoja, joten joudun sillä käynnillä toiselle lääkärille.Olen ollut Väestöliitossa 1 IVF tuoresiirrossa, joka meni kesken ja nyt olin Pas siirrossa. Ultrassa lääkäri tutki ja tutki, kysyin mikä vikana, ei kuulema löydä toista munasarjaani. Sanoin että ei varmaan löydy koska se on poistettu, ei ole kun toinen jäljellä. Että sen verran oli tutustunut papereihini. On ollut joka kerta eri lääkäri. Muuten ollut ihan asiallista hommaa.
- onkohan sama
lääkärinvaihtoa mietin.. kirjoitti:
Onko kenelläkään samoja kokemuksia? En viitsi nimeä mainita.lääkäri meillä lääkärin vaihtoa miettivän kanssa.
Toisinaan olen saanut oikeinkin hyvää palvelua ja toisinaan taas vähemmän hyvää. Tuntuu olevan vähän riippuvainen siitä onko lääkärillä hyvä vai huono päivä.
- Tia72
Hei! Minullakin on todella hyvät kokemukset Helsingin väestöliitosta:) Olimme aluksi hoidossa Naistenklinikalla, mutta halusin vaihtaa yksityiselle, koska Naistenklinikalla asiat etenivät hitaasti ja tunsin, että kohtelu oli liukuhihnameiningillä, tympeää siis. Väestöliitolla minun kohdalleni osuvat lääkärit olivat ihanan kannustavia ja empaattisia. Ajanvarauksessa todellakin kysyttiin haluaako tutulle lääkärille, itselleni ei ollut väliä. Aikoja löytyi mukavasti, tokikin vastaanotolle pääsi aina hieman myöhässä. Kävin väestöliitolla hoidoissa vain 2 kuukauden ajan, koska raskauduin toisesta hoidosta ( piti olla ivf, mutta tehtiin inssi,kun mulla kehittyi vaan 2 munarakkulaa)ja nyt minulla on kaksoset 1v7kk. Onnistuneessa hoidossa minua hoiti Mari Sälevaara niminen aivan ihana lääkäri:) En vaan tiedä työskenteleekö hän vielä väestöliitolla. Onnea kaikille sydämestäni hoitoihin!!!!
- Ihminen Psykofyysinen kokon...
Mari Sälevaara on Iso poikkeus ammattikuntansa edustajien keskuudessa. Hän on inhimillinen, empaattinen ja "kaiken " näkevä alansa ammattitaitoinen edustaja. Suurella sydämellä ihmisiä ja ihmisten elämää ymmärtävä "Lääkäri". Kaikkea hyvää hänelle.
- Beoz
En tykkännyt VL:sta (Hki) ollenkaan! Meillä diagnoosina on selittämätön lapsettomuus. Joka kerta oli eri lääkäri, josta kyllä annoin sitten negatiivista palautettakin. Lääkäri totesi palautteeseeni saman, minkä joku ylläkin totesi, että kaikille asiakkaille vaihtuvuudella ei ole mitään väliä. Tämän ymmärrän, mutta itselle lapsettomuuskriisi oli suurin tähänastisista kriiseistä elämässäni, ja olisin todella kaivannut ammattitaitoista ja pysyvää hoitosuhdetta!
Ensimmäinen lääkäri, jonka kanssa asioimme ei maininnut lainkaan, että oli vain väliaikaisesti VL:llä töissä. Muutaman kerran jälkeen ajanvaraukseen soittaessani minulle vain ilmoitettiin että "lääkäri X ei ole enää täällä töissä, kenelle haluaisit ajan ja mitä asia koskee?" Piti siis käydä uudelleen kaikki elin- seksitavat läpi seuraavan lääkärin kanssa... Ei näin.
Papereita ei ollut usein kunnolla luettu/hoito oli epäjohdonmukaista. Esim. söin clomi-kuurin vaikka munanjohtimien aukioloa ei ollut tutkittu (olin niin sekaisin etten älynnyt kyseenalaistaa päätöstä). Jälkikäteen lääkäri totesi, että "ei se ole niin tarkkaa kun olette terveitä muuten kuitenkin" (!!!). On kuulemma todella harvinaista että munanjohtimet olisivat tukossa...?
Muutenkin selittämättömien hoito oli ihme haahuilua. Kun maksan lääketieteen asiantuntijalle fyysisen ongelman hoidosta, niin odotan hänen myös osaavan antaa tietoa ja vastauksia ongelmaan. Tätä en Väestöliitosta saanut. Lääkäri muun muassa totesi, että painon pudotus voisi auttaa (lievä ylipaino), muttei osannut selittää miten, kun PCO oli jo poissuljettu ja kierto normaali, eli olin terve.
Psyykkistä(kään) puolta ei hoidettu yhtään. Kun purskahdin itkuun vastaanotolla, lääkäri totesi että kannattaa mennä juttelemaan jollekin, "mutta ota huomioon, että sitten kun ja jos siirrytte raskaampiin hoitoihin on stressi vielä suurempi". WTF?? Yritin sitten varata VL psykologille keskusteluaikaa, mutta kaikki ajat oli varattuja eivätkä vastaanotosta osanneet vinkata ketään muuta ammattiauttajaa, joka olisi erikoistunut lapsettomuuteen. Jäin siis yksin tässäkin.
Puhelinsoittoajat eivät ikinä pitäneet paikkaansa. Siis lääkärin oli tarkoitus soittaa tuloksia esim. klo 11, niin soitto saattoi tulla yli tunnin myöhässä. Oli ikävää yrittää sovitella omia menoja sen mukaan, ettei olisi esim. ihmisjoukossa juuri silloin kun mahdollinen huono uutinen tulisi. Näistä viiden minuutin raportointi-puhelinajoista laskutettiin tietysti vielä parikymppiä kerta, vaikkei niissä muutamaa sähköpostiriviä enempää tietoa tai apua saanut. Tuli hyväksikäytetty ja turhautunut olo.
Huh, en tajunnutkaan miten vihainen olen kokemuksestani ennen kuin aloin kirjoittaa... Pakko tähän loppuun vielä todeta, että juuri pari päivää sitten keskustelin tuttuni kanssa, jolla ei ollut muuta kuin hyvää sanottavaa kyseisestä klinikasta ja lääkärikin oli joka operaatiossa ollut sama. Mutta: Kun jatkamme hoitoja lähitulevaisuudessa, valitsemme luultavasti jonkin muun klinikan kuin Väestöliiton (vaikka se maksaisikin enemmän), niin paskoja kokemukseni paikasta olivat. - Ex-potilas
Itse olen saanut todella hyvää ja ystävällistä palvelua Hgin klinikalla. Viime käynnistäni on kyllä jo aikaa, mutta samoja lääkäreitä siellä näyttää vieläkin olevan nettisivujen mukaan.
Pääsääntöisesti kävin aina samalla lääkärillä, mutta toimenpide-päivien ym vuoksi tämä ei ollut aina mahdollista. Kaikki lääkärit olivat hyvin ajan tasalla siitä mikä vaihe milloinkin hoidoissa oli menossa. Kävin varmaan noin seitsemällä eri lääkärillä, kun lasketaan kaikki mukaan.
Kaikki lääkärit olivat mielestäni mukavia, osa jopa erittäin mukavia. Tietenkin joka lääkärillä oli vähän oma näkemyksensä asioista, mutta erittäin asiantuntevia olivat kaikki. Myös hoitajat ja toimistohenkilökunta olivat mukavia. Epäselviin asioihin sai aina vastauksen, kun kysyi. Itse klinikkakäynneistä ei minulle jäänyt koskaan pahaa mieltä, vaikka mieli olikin välillä maassa kun hoidot eivät tuntuneet tehoavan.
Sinulle Sandy haluan toivottaa onnea - ja kärsivällisyyttä. Tiedän kokemuksesta, että hoidot vievät oman aikansa, koska elimistö ja luonto toimivat kuitenkin omaan tahtiinsa hoidoista huolimatta. On vain edettävä pienin askelin. Joskus hoidoista ei ole apua ja joskus tapahtuu ihmeitä. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475505Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612436Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181900Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1461773- 171635
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361622Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5141881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181125Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771098Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2281089