Käytäntö on osoittanut, että jos on palauttanut pulloja ja kassalla esittää kuitin, niin olen havainnut kahdenlaista käytäntöä sokoksella, vetastaan heti kuitti koneelle ostosten summaa vähentävästi ja sen jälkeen vasta bonuskortti ja joku toinen kassa tekee toisinpäin. Mielestäni koko ostostensumma pitää mennä bonuskortille ja sitten vasta vähentää summasta pullokuitti.
Pullonpalautuskuitit
12
1992
Vastaukset
- niin?
Niistä pullonpanteistahan on maksettu bonus jo kertaalleen, miksi pitäis uudestaan saada? Höpsis tommosille, ei tietenkään vähennyksistä bonuksia.
pullot ja tölkit on kerätty maantien varsilta?
Silloinhan kerääjä ei ole maksanut pulloista ja tölkeistä panttia.
- mutta empä ole törmännyt
tuollaiseen kysymykseen.
Tosiaan pullonpalautus kuittihan on kuin kätestä rahaa eli se pitäisi vähentää vasta bonusten kirjausten jälkeen. En ole aivan varma, mutta luulisin nykyajan kassakoneiden kirjaavankin kaikista ostamastasi ostoksista boonukset ja vähentävän vasta sitten pullonpalautus kuitin verran summaa riippumatta siitä missä vaiheessa kassa-myyjä pullonpalautuskuitin koneeseen syöttää. Kannattaa kysyä kaupasta asiaa vaikka myymäläpäälliköltä jos kassalta eivät osaa sanoa. KPO:lla taitaa olla myös oma asiakaspalvelu keskus jonne soittamalla voi asiaa selvitellä.ostokset mene automaattisesti bonustilille, jos korttia ei esitä, sitä minä peräänkin, että kun ostan ostokset ja esitän kortin, niin miks ne kärkkäästi ovat ensin vähentämässä sen pullokuitin,mun senkertaiset ostoksethan jäävät siinä tapauksessa osaksi ilman bonusta...ja korttihan esitetään vasta maksettaessa.
- tarkistin asian
emmax kirjoitti:
ostokset mene automaattisesti bonustilille, jos korttia ei esitä, sitä minä peräänkin, että kun ostan ostokset ja esitän kortin, niin miks ne kärkkäästi ovat ensin vähentämässä sen pullokuitin,mun senkertaiset ostoksethan jäävät siinä tapauksessa osaksi ilman bonusta...ja korttihan esitetään vasta maksettaessa.
täältä:
http://www.s-kanava.fi/valtakunnallinen/useinkysyttya?aid=Faq_0000&nodeid=Faq_0000&exp=true
"Pullopantin osuus kirjataan bonusostoksi siinä vaiheessa, kun ostat pullot ja maksat pullopantin. Kun palautat pulloja, hyvitetään panttina ollut summa, joka siis vähennetään ostostesi loppusummasta.
Bonusta lasketaan aina maksettujen ostosten loppusummasta eli pullopantin osuudella vähennetystä laskun loppusummasta. Näin saat pullopantinkin osuudesta Bonusta silloin, kun varsinainen ostos eli pullot pantteineen ostetaan."
Eli periaatteessa ostaessasi S-marketista limupullon saat boonukset ostaessasi pullon ja palauttessa et saa. Mutta jos olet löytänyt pullon ojasta tai ostanut sen Siwasta, niin silloin ostosten yhteydessä annettu pullokuitti vähennetään loppusummasta josta saat boonukset.
Voithan tässä tapauksessa tehdä niin, että ostat ensin ostokset ja höyläät boonukset ja vasta sen jälkeen sanot kassa-myyjälle "ai-niin tässä oli muuten tämä pullokuitti, annappa se mulle rahana". Tällöin saat suurimman hyödyn irti boonuksista.
Todellisuudessa noita pulloja pitäisi palauttaa aikamoinen vuori jotta sillä olisi todellista merkitystä. - ***
emmax kirjoitti:
ostokset mene automaattisesti bonustilille, jos korttia ei esitä, sitä minä peräänkin, että kun ostan ostokset ja esitän kortin, niin miks ne kärkkäästi ovat ensin vähentämässä sen pullokuitin,mun senkertaiset ostoksethan jäävät siinä tapauksessa osaksi ilman bonusta...ja korttihan esitetään vasta maksettaessa.
Kassajärjestelmä kirjaa bonuksen ostosten loppusummasta, riippumatta siitä missä vaiheessa pullopalutuskuitti taikka bonuskortti vedetään lukijan läpi. Ainoa tapa millä ei "menetä" bonuksia pullopalautuksen vuoksi on esittää kuitti erikseen ja pyytää hyvitys rahana.
Selvensikö asiaa?
- pieni ropleema
tuo poonus on. Pikkuisen isompi vaikkei iso sekään, että usein pulloissa viivakoodi ei näy kunnolla tai etiketin kulma on kurtussa, niin et saa hyvitystä lainkaan. Tämä ongelma on kaikissapalautus koneissa, mutta alkon kone on kaikista rantuin.
- pirkko66
kulmat kurtussa,mutta silti viivakoodini on kelvannut :D
- 345346576777
Koneen tarvii vaan pystyä lukemaan viivakoodi, niin saat pantin. Eli vaikka tölkki olisi rutussa, saat pantin jos viivakoodi on lukukelvollinen, mutta jos viivakoodi on rutussa, puuttuu tai on rikki niin ettei kone kykene lukemaan viivakoodia, et saa panttia.
- iso asia koko maassa
smeagol1 kirjoitti:
Bounukset plaah ;)))
kannattaa siis palauttaa pullot erikseen ja maksaa ostoksensa erikseen ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781