haluaisin kihloihin

tytteliii vaan

Haluaisin mennä poikaystäväni kanssa kihloihin, vaikka olemmekin olleet vasta yhdessä puoli vuotta. En tosin tarkalleen tiedä mitä poikakaverini tästä ajattelee mutta luulisin että hänkin rakastaa minua ja haluaisi kihloihin ja sitä rataa.. Haluaisin, että poikakaverini tekisi aloitteen, kun en sitä itse uskalla oikein tehdä. Kysyisinkin, että mahdanko olla liian hätäinen ja miten minun tulisi vihjata tästä ja vielä sitä että olisikohan mitään ideaa ylittää itsensä ja tehdä se aloite. Kertokaa toki kokemuksianne ja mielipiteitänne :)

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista :P

8

1846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puoli vuotta on.

      Puoli vuotta on vähän, todella vähän. Mieti oletko valmis itsekään ottamaan tuota askelta suhteessa.
      Kihlat ovat kuitenkin lupaus avioliitosta. Teinirengastukset ovat sitten aivan omalukunsa, mutta ne ei ole kihlaus.

      Älä painosta, ainakaan noin lyhyen seurustelun jälkeen. Saattaa käydä niin että poika pakenee. Kosintaa ennen olisi muutenkin hyvä keskustella ihan yleisellä tasolla, mitä elämältä haluaa (lapset, avioliitto jne) ja etenkin mitä kihlaus kummallekin merkitsee.

    • syöppö

      hah hah haa!

      Senkun yrität!

      Jos mies oikeesti olisi hempee, niin se olisi jo kosinut suo aikaa sitten. Mut eipä oo. Järkee vaan päässä.

      Kokeile kotia. Ei se suhde muutu kosimisen tai muuton jälkeen miksikään. Jos kaikki sitten sujuu hyvin, niin ala sitten vinkkamaan astetta vakavampaa suhdetta. Jos se ei jostain syystä käy, tivaa vastausta! ethän sä kotia alkanut leikkimään muuten vaan, vaan elämän kumppania hait.

    • puusilimäänen

      Sun pitää vaan ottaa asia puheeksi.Parempi tietysti ensin puhua yleisellä tasolla.Mieti,että mitä luulet hänen vastaavan.Joistakin miehistä tietää aika nopeesti,että ovat valmiita vaikka naimisiin asti.Me oltiin seurusteltu mieheni kans 4 kk,kun mentiin kihloihin.Ja seuraavana vuonna jo naimisiin.Kukin omaan tahtiinsa ja tyyliinsä.Onnea :)

    • muutenki nykysin mennään niin hääppösin perustein vaikkei ees tunneta ja sitte erotaan.. samalla tehään koko kihlauksesta joku typerä muotioikku. joskus pukkaa muutenki olemaan niin että sen ensihuuman jälkeen koko kihlaus ei ookkaan niin "siistiä" miltä aluksi tuntu, saattaa ehkä ruveta ahistamaanki ku tajuaa että mullahan on koko elämä vielä eessä enkä oo tuostakaan tyypistä nyt ihan varma haluanko loppuelämääni varata hälle.

      no enivei, minä ainaki ite haluan asua ensin avoliitossa ennen yhtään mitään, voittehan te aina antaa lupauksen niille kihloille ja pistää sormukset vaikka kaulaan roikkuun niitä ootellessa.

    • kauris41

      mikä estää sinua puhumasta suoraan poikaystävällesi kihloihin menosta,jos kumpikin rakastatte toisianne?Minä tein niin,tosin me oltiin seurusteltu jo 2v.Naimisiin mennään v.2011.Joka tapauksessa onnea teille:)

    • jos siltä tuntuu

      Kannattaa tosiaan puhua poikaystävälle ihan vain yleisesti ensin että mitä elämältä haluatte.

      Ja sit jos haluut et poikakaverisi tekisi aloitteen niin kannattaa sanoo ihan suoraan että "miehen tehtävä on sitten kosia kun se hetki tulee" tai jotain vastaavaa, silleen et hän tajuaa et hänen on se tehtävä :)

    • täällä päin

      ollaan nyt poikakaverin kanssa seurusteltu 8 kk ja asuttu yhdessä 7 kk.
      Kihloista ja sen merkityksestä, naimisiin menosta ja lapsista ollaan puhuttu monet otteet ja aina kaupassa kun nähdään jotain kivaa tai missä tahansa niin jompi kumpi sanoo että tuo juttu/asia tulee meidän häihin. Vaikka mitään päivää eikä vuottakaan olla päätetty. Eikä olla edes kihloissa. Kulta sanoo että parin vuoden päästä vähintään kihloihin. Minä tahtoisin nyt! Mutta haluan miehen kosivan.
      Ehkä mun sitten täytyy vaan odottaa ja vihjailla hänelle... en halua painostaa, enkä aio.
      Mutta sinulle sanon että heitä asia kehälle. Keskustelkaa asiasta ihan muuten vaan, kuin mistä tahansa muustakin asiasta. Kysele mitä hän on mieltä yleensä asiasta. Toinen vaihtoehto on että vaan kiltisti odotat että toiveesi toteutuu...

      On ihmisiä jotka menevät kihloihin melkein saman tien ja naimisiin. Sitten on ihmisiä jotka odottavat jopa vuosia. On vain itse päätettävä kumpi haluaa olla. Sillä ei ole merkitystä kuinka kauan on tuntenut toisen. Tunnen pareja jotka menivät vuoden sisällä tapaamisesta naimisiin ja ovat olleet sitä jo melkein 10 vuotta ja erittäin onnellisia, kuin vasta rakastuneita. Joten älä kuuntele mitä muut sanovat että liian äkkiä. Sinä tiedät parhaiten.

      Minä olen päättänyt että haluan tuon miehen joka vierelläni on. Hän on minun. Ja jonain päivänä sanon hänelle tahdon! Tiedän etä se päivä tulee. Ja rakkaushan on kärsivällinen jne...

    • ..on tietysti ennen kaikkea jokaisen parin välinen oma asia, mutta kyllä tuo minusta on hieman hätäistä toimintaa. Tottakai sitä tuossa vaiheessa rakastetaan ja rakennetaan vaikka mitä tulevaisuuden pilvilinnoja, mutta odottaakaapas pari vuotta ja miettikää sitten uudestaan. Silloin on jo ne isoimmat ruusunpunaisuudet pudonneet silmistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe