Kuinka paljon puolivuotias kissa tarvii ruokaa päivässä?

oihffk

Luin, että puolivuotias selviää jo kahdella aterialla päivässä, mutta kuinka paljon ruokaa pitäisi tällöin annostella?

10

3510

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että annat

kasvavan vauvan syödä vielä niin paljon kuin se haluaa. mitään tarkkaa määrää on kissaa tuntematta sitäpaitsi mahdoton sanoa.

• lollaboo.

Kissat ovat eläimiä joiden pitäisi syödä pieniä aterioita monta kertaa päivässä. En siis suosittele että kenellekään kissalle, varsinkaan noin nuorelle ja vielä kasvavalle annettaisiin ruokaa vain kaksi kertaa päivässä, vaikka se sillä "selviäisikin".

• näin!

aikuisellekin kissalle kannattaa antaa useammin ruoka. Meillä aikuiset ruokitaan kolme kertaa päivässä. Puoli vuotias on ihan pentu vielä..

• Killi kissa

Kuin haluaa raksuja aina tarjolla pari lusikallista liharuokaa kalaa jne jos ei dikkaa syödä niitä muutamaan päivään heittää pois mikäli alkaa pilantuun.Kissan ruokinassa ei kyllä virhettä osaa tehdä jos ei ihan mitä vaan syötä eikä kissa kuole vaikkei syökkään vähään aikaan.Just nukkuu minun vierellä toisella tuolilla 1 kissa.

• ruokinnassa

on moni osannut tehdä pahoja ja peruuttamattomiakin virheitä.. Vaikka kissa pärjäisikin vanhaksi huonolla ruualla, se ei tarkoita, että se voisi hyvin.

Kissa ei saisi myöskään paastota lainkaan, vuorokausi on ihan maksimi. Kissan maksa voi siitä vaurioitua, vaikka ei heti kuolisikaan.. Varsinkin lihavalle kissalle paasto voi olla hengenvaarallinen

• Killi kissa
        ruokinnassa kirjoitti:

on moni osannut tehdä pahoja ja peruuttamattomiakin virheitä.. Vaikka kissa pärjäisikin vanhaksi huonolla ruualla, se ei tarkoita, että se voisi hyvin.

Kissa ei saisi myöskään paastota lainkaan, vuorokausi on ihan maksimi. Kissan maksa voi siitä vaurioitua, vaikka ei heti kuolisikaan.. Varsinkin lihavalle kissalle paasto voi olla hengenvaarallinen

Kehrää jos se huonosti voi jne eikä kissa syökkään huonoa ruokaa ja hyvänkin ruuan syönnissäkin saattaa taukoa tulla ym harmi ettei kissa löydä hiiriä näin talvella.n 20 kissaa
        ollut meillä osa on tainut kuolla kuin olin lapsi isän kirveestä muutaman olen ampunut viimeksi n 8v kissan elänlääkäri nukutti.
        Nyt on 1 n 8v kissa meillä kehrää tuossa pöydällä tietokoneen vierellä kaikki meidän kissat on aikanaan kuollu.

• .....
        Killi kissa kirjoitti:

Kehrää jos se huonosti voi jne eikä kissa syökkään huonoa ruokaa ja hyvänkin ruuan syönnissäkin saattaa taukoa tulla ym harmi ettei kissa löydä hiiriä näin talvella.n 20 kissaa
        ollut meillä osa on tainut kuolla kuin olin lapsi isän kirveestä muutaman olen ampunut viimeksi n 8v kissan elänlääkäri nukutti.
        Nyt on 1 n 8v kissa meillä kehrää tuossa pöydällä tietokoneen vierellä kaikki meidän kissat on aikanaan kuollu.

kehrää kuollessaankin. Usein loukkaantuneet ja sairaat kissat kehräävät eli tuskin voi silloin kovin hyvin..

Kahdenkymmenen kissan jälkeen ei edes perustietoja?

Mistä päättelet ettei kissa syö huonoa ruokaa? Marketit on täynnä viljapitoisia lisäaineruokia, joista kissat sairastuvat. Ilmeisesti niitä syödään, kun niitä ostetaankin.

• Killi kissa
        ..... kirjoitti:

kehrää kuollessaankin. Usein loukkaantuneet ja sairaat kissat kehräävät eli tuskin voi silloin kovin hyvin..

Mistä päättelet ettei kissa syö huonoa ruokaa? Marketit on täynnä viljapitoisia lisäaineruokia, joista kissat sairastuvat. Ilmeisesti niitä syödään, kun niitä ostetaankin.

Onneksi ei ole tarvinut kuolevaa kehräävää kissaa käsitellä siskoni vei eläinlääkärille lopetettavaksi yhden kisamme en kysyny kehräskö se kuin piikistä sai siskoni oli aika vaitonainen sen jälkeen. Isältänikään en ole kysynyt ovatko kissat mitä hän on lopettanut kehränneet lienee hän kirveellä kissoja silloin kuin olin lapsi niin lopettanut hänellä ei aseita ollut eikä lopetustapa kiinnostanutkaan minua.Itse olen vain ampunut kissoja en ole huomioinut ovatko kerenneet kehräämään.Koska "huono" ruoka jää lautaselle pilaantumaan päiväkausiksi jos antaisi sen olla siinä eikä kissaa aina huvita syödä tarjosi sille mitä vain.Meidän kissa syö ihan "hullunna" seitä ym kaloja hiiriä latzsia jne ei ole vielä syöny kuin vähän seitä mitä aamulla annoin aikanaan syönee loppuun senkin jos viitsii täytyy joskus heittää roskiin seipala jos alkaa pilantumaan lienee huomiseen menessä syöty.Mikä osoittaa marketin kissanruuat ei olisi kelvollisia? täällä samoja ruokia marketeissa kuin "kissakaupoissa" Ei kissoja kannata kuitenkaan tuttipullolla ruveta syöttämään.

• Ja sitten?
        Killi kissa kirjoitti:

Onneksi ei ole tarvinut kuolevaa kehräävää kissaa käsitellä siskoni vei eläinlääkärille lopetettavaksi yhden kisamme en kysyny kehräskö se kuin piikistä sai siskoni oli aika vaitonainen sen jälkeen. Isältänikään en ole kysynyt ovatko kissat mitä hän on lopettanut kehränneet lienee hän kirveellä kissoja silloin kuin olin lapsi niin lopettanut hänellä ei aseita ollut eikä lopetustapa kiinnostanutkaan minua.Itse olen vain ampunut kissoja en ole huomioinut ovatko kerenneet kehräämään.Koska "huono" ruoka jää lautaselle pilaantumaan päiväkausiksi jos antaisi sen olla siinä eikä kissaa aina huvita syödä tarjosi sille mitä vain.Meidän kissa syö ihan "hullunna" seitä ym kaloja hiiriä latzsia jne ei ole vielä syöny kuin vähän seitä mitä aamulla annoin aikanaan syönee loppuun senkin jos viitsii täytyy joskus heittää roskiin seipala jos alkaa pilantumaan lienee huomiseen menessä syöty.Mikä osoittaa marketin kissanruuat ei olisi kelvollisia? täällä samoja ruokia marketeissa kuin "kissakaupoissa" Ei kissoja kannata kuitenkaan tuttipullolla ruveta syöttämään.

Olet varmaan huomannut mitä kissa luonnossa syö? Hiiriä ym. vastaavia. Vertaa hiiren sisältöä purkkien sisältöön. Se ei tosiaan muuta asiaa, mistä ruoka on ostettu. Mistä tuttipullo tuli mieleen?

• Kaksi kissaa
        ..... kirjoitti:

Olenkin monta kertaa miettinyt, miksi kissoille syötetään ruokia, joissa on vihanneksia ja mikä pahinta myös sokeria ja suolaa. Kissa on lihansyöjä eikä se todellakaan tarvitse vihanneksia.
        Kauppojen valmisruoissa näitä kaikki löytyy, joten kannattaisi olla tarkkana. Kissasi terveyden takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      21
      1800
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1789
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      347
      1514
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1122
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      142
      1116
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      985
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      969
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      928
    Aihe