Ongelmani on siis salavihkaan ohentunut tukka. Poninhännästä on mennyt ainakin kolmasosa, ehkä jopa puolet. Oleelliset vitamiini- ja hivenainearvot olivat verikokeiden mukaan ok. Olen kasvissyöjä (tai vegaani itse asiassa), mutta otan lisäravinteita: multivitamiini, B-vitamiini-miksaus (missä mm biotiini), kalkkia, D-vitamiinia ja nyt olen sortunut myös möllerin kalaöljykapseleihin ja viviscaliin (vaikka ovatkin eläinperäisiä). Olen myös lisännyt kasviöljyjen määrää ruokavaliossani. Proteiineja saan melko varmasti ihan riittävästi.
Päänahkani on melko kuiva ja se kutisee toisinaan.(Toisaalta hiukseni rasvoittuvat melko nopeasti.)Joskus löytyy selllaisia kutisevia "patteja". Hilse on hienojakoista, joskus se näkyy rasvaisina pikku paakkuina hiusten lomassa. Käytän XZ:n silikonittomia hilseshampoita ja kosteuttavia hoitoaineita. Käsittelen hiuksia muuten aika vähän (en pahemmin käytä muotoiluvälineitä ja värjännyt en ole puoleen vuoteen).
Hiuksia ei ainakaan enää tunnu lähtevän normaalia enempää (oli joskus ehkä runsaampaa), määrä jää kait alle sadan per päivä. Se mikä minua ehkä eniten huolettaa, on että minulta lähtee myös lyhyempiä hiuksia, vaikka hiukseni ovat muuten pitkät. Toisinaan huomaan sellaisia vain parin sentin mittaisia ohkasia irtohiuksia. Ei kai niiden tuon pituisina pitäisi lähteä???
Kävin iholääkärin luona, kilpirauhasarvot on ok. Lääkärin mukaan kyseessä voi olla vain normaalia syklittäistä hiustenlähtöä tai että kroppani vain reagoi ruokavalion muutokseen. (Siirryin kasviperäiseen pikkuhiljaa noin 1,5 vuotta sitten.) Määräsi kortisonivoidetta kutinaan. Kyllä se (viikon kuuri) ehkä hieman auttoi, mutta edelleenkin kutinaa ilmenee vähän väliä.
Hiusten kunto alkoi huonontua noin puoli vuotta sitten, ja hiustenlähtö tuntui runsaimmalta viime syksynä.
Voisiko syynä olla stressi vai jokin päänahan ongelma? Vai voisiko kyse olla perinnöllisestä hiustenlähdöstä? Harvenenminen näyttää tapahtuneen koko päänahan alueella, mutta etenkin jakauksen kohdalla päänahka pilkottaa ikävästi. Entä ne ennenaikaisesti pudonneet pikkuhiukset? Muuten pieniä hiuksia kyllä näkyy kasvavan siellä täällä, mutta kovin hentoja ovat. Jos kyseessä on perinnöllinen hiustenlähtö, miten sen voisi todeta? Suvussa sitä on jonkin verran, mutta ei ihan lähellä. Jotain Rogainea ei tekisi mieli vain kokeilumielessä ostaa... Entä mitä suosittelisitte herkän päänahkani hoitoon?
Ongelma todella vaivaa minua, hiukseni ovat aina ennen olleet sileät ja keskipaksut. Nyt hiukset toisinaan kihartuvat ja tuntuvat ohuilta. Nyt haluaisin ainakin perinnöllisen hiustenlähdön sulkea pois jos mahdollista...
Täällä on selvästikin asiantuntevaa porukkaa, pyydän apuanne!!
APUA! Nuori nainen ja ohentuneet hiukset!
84
13490
Vastaukset
- Palmikkotyttö
Minulla on jonkin sortin atopia myös: Iho on kuiva ja kädessä on ollut tulehtuneen tuntuinen ihottuma, joka on pahentunut vähän väliä, mm ehkä stressin vuoksi. Myös taipeissa ja kasvoissa on ollut ihottumaa, mutta erilaisten voiteiden kortisonien myötä pääsin niistä eroon. Voisikohan atopia olla syynä päänahkani kutinaan ja ajottaiseen punotukseen?
- ---------
Rogainea älä lähde kokeilemaan ennen kuin varmistut, että kyse on perinnöllisestä hiustenlähdöstä. Rogaine on tarkoitettu ehdottomasti vain perinnölliseen.
Se lyhyiden pikkuhiusten irtoaminen on tietääkseni ihan normaalia. Muistaakseni niitä kutsutaan vaellushiuksiksi tms.(oikeasti!) Ne eivät koskaan kasvakaan pidemmiksi tai paksummiksi vaan putoavat lyhyinä pois.
Jos olet käynyt labroissa (kilpirauhanen, veriarvot ym kunnossa)ja tiedät saavasi ravinnosta tarpeeksi proteiinia, on syy hiustenlähtöön sitten joko päänahassa tai sitten hiustenlähtö on perinnöllistä.
Kirjoituksesi perusteella päänahkasi ei ole hirveän huonossa kunnossa, mutta hyvä on hoitaa se jollain tapaa kuntoon.
Sain sen kuvan, että hiustenlähtösi tilanne olisi tasoittunut. Ehkä sinun kannattaa odottaa joitain aikoja ja seurata tilannetta. Mutta jos hiustenlähtö vain jatkuu edelleen, voisit harkita ihotautilääkärillä käymistä.
Perinnöllinen hiustenlähtö etenee naisilla juuri salavihkaa ja hitaasti vuosien myötä eikä sitä ensimmäisten vuosien aikana edes huomaa. Muista syistä tapahtuva hiustenlähtö on yleensä nopeampaa ja herättää huomion.
Tarkastele sukuasi: onko suvussasi huonohiuksisia/kaljuuntuvia naisia ja miehiä? Kaljuuntuminen voi periytyä vähän kauempaakin suvusta, ei vain vanhemmilta.
Perinnöllistä hiustelähtöä naisilla ennustavat juuri seuraavat tekijät:
- hiustenlähtö tapahtunut salavihkaa vuosien myötä
- suvussa huonohiuksisia
- lääkärissä otetut labrat näyttävät normaaleja tuloksia eli mitään vikaa ei löydy ja terveydentila muutoinkin on hyvä.- Palmikkotyttö
Okei, ainakin tieto, että pienten hiusten lähtö ei ole NIIN vakavaa, rauhoitti todella mieltäni (ainakin joksikin aikaa!)
Muutamalla mummini veljellä on kalju päälaki, joten ei sitä koskaan tiedä...
Jep, hiustenlähtö tuntuu kutakuinkin normaalilta, eli sillä tavalla tupottain ei ole onneksi koskaan lähtenyt.
Koitan tosiaan saada ravinnon ainakin kuntoon. Se ei ole aina ollut paras mahdollinen, nimittäin esimerkiksi rasvojen saanti on jäänyt todella vähäiseksi etenkin laihdutusyrityksissä (myös mahdollisesti proteiinin saanti) yms. Toivottavasti hyvistä rasvahapoista on hyötyä!
Koitan kohentaa päänahkani kuntoa, ehkä se siitä... Seurailen tilannetta. Kiitos vielä kerran!
Muut neuvot myös tervetulleita! - alopecia-112
Vaikka Rogaine on tarkoitettukin perinnölliseen hiustenlähtöön, niin kyllä se antaa puhtia ihan muutenkin hiustenkasvuun vaikkei perinnöllistä lähtöä olisikaan. Ei sinä ole mitään ehdotonta "eitä" ettei muutenkin voisi kokeilla.
- vielä:
Palmikkotyttö kirjoitti:
Okei, ainakin tieto, että pienten hiusten lähtö ei ole NIIN vakavaa, rauhoitti todella mieltäni (ainakin joksikin aikaa!)
Muutamalla mummini veljellä on kalju päälaki, joten ei sitä koskaan tiedä...
Jep, hiustenlähtö tuntuu kutakuinkin normaalilta, eli sillä tavalla tupottain ei ole onneksi koskaan lähtenyt.
Koitan tosiaan saada ravinnon ainakin kuntoon. Se ei ole aina ollut paras mahdollinen, nimittäin esimerkiksi rasvojen saanti on jäänyt todella vähäiseksi etenkin laihdutusyrityksissä (myös mahdollisesti proteiinin saanti) yms. Toivottavasti hyvistä rasvahapoista on hyötyä!
Koitan kohentaa päänahkani kuntoa, ehkä se siitä... Seurailen tilannetta. Kiitos vielä kerran!
Muut neuvot myös tervetulleita!Kerroit pitäväsi hiuksiasi poninhännällä. En pidä puolipitkiä hiuksiani poninhännällä kuin "äärimmäisessä hädässä", mieluummin sykeröllä jos hiukset pitää koota, muuten ne saavat olla suorana ja vapaana. Syy miksi näin, on siinä että näin joskus mikroskooppikuvia poninhäntähiuksista ja kuinka ne olivat vaurioituneet ja katkeilleet. Olen saanut nyt kehuja hiuksistani alan ammattilaisiltakin. Hiukseni ovat ohuet ja hiukan ohentuneet päälelta ja harjatessa jää aina hiuksia harjaan, mutta ei mahdottomia. Ehkäpä verenpainelääkkeenä syömäni spiro auttaa myös hiustenlähtöön.
- Palmikkotyttö
vielä: kirjoitti:
Kerroit pitäväsi hiuksiasi poninhännällä. En pidä puolipitkiä hiuksiani poninhännällä kuin "äärimmäisessä hädässä", mieluummin sykeröllä jos hiukset pitää koota, muuten ne saavat olla suorana ja vapaana. Syy miksi näin, on siinä että näin joskus mikroskooppikuvia poninhäntähiuksista ja kuinka ne olivat vaurioituneet ja katkeilleet. Olen saanut nyt kehuja hiuksistani alan ammattilaisiltakin. Hiukseni ovat ohuet ja hiukan ohentuneet päälelta ja harjatessa jää aina hiuksia harjaan, mutta ei mahdottomia. Ehkäpä verenpainelääkkeenä syömäni spiro auttaa myös hiustenlähtöön.
Kyllä, ennen ainakin pidin aika usein hiuksia ponnarilla, mutta nykyään pidän tuskin koskaan juuri sen kiristävästä vaikutuksesta ja toisaalta koska ponnari ei enää näytä niin hyvältä.. :/
Nykyään laitan löyhän letin, auki pidän aika harvoin, sillä pitkät hiukseni tulevat helposti tielle eivätkä edes näytä niin hyviltä auki... Sitä paitsi hiusten ollessa auki pöyhennän ja räpellän niitä jatkuvasti mikä ei tunnu olevan hiuspohjalle hyväksi... - Palmikkotyttö
alopecia-112 kirjoitti:
Vaikka Rogaine on tarkoitettukin perinnölliseen hiustenlähtöön, niin kyllä se antaa puhtia ihan muutenkin hiustenkasvuun vaikkei perinnöllistä lähtöä olisikaan. Ei sinä ole mitään ehdotonta "eitä" ettei muutenkin voisi kokeilla.
Eikös tällä rogainella ja hmmm revivogenilla ole taipumuksena sitten lisätä alkuun hiustenlähtöä? Ja eikös esim rogainea pitäisi käyttää säännöllisesti ja pitkään? Opiskelijana sellainen rahankulu ei houkuttelisi...
- Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Eikös tällä rogainella ja hmmm revivogenilla ole taipumuksena sitten lisätä alkuun hiustenlähtöä? Ja eikös esim rogainea pitäisi käyttää säännöllisesti ja pitkään? Opiskelijana sellainen rahankulu ei houkuttelisi...
Ajattelin vielä hieman valoittaa hiusteni tilannetta, jos joku vaikka tunnistaisi hiustenkasvun elpymisen merkkejä...
Olen huomannut muutamia (siis vain pari kolme ehkä) pieniä, melko paksuja ja tummia hiuksia kasvavan päälaellani (muuten luonnollinen värini on vaalean maantienruskea). Olisiko kohentunut ravinto kenties vahvistanut kasvavia hiuksia? Ohenemisesta huolimatta hiukseni ovat nykyään muuten paremmassa kunnossa kuin esim viime kesän lopulla, kun ne tuntuivat karheilta ja lyhyemmät hiukset kihartuivat ikävästi. Kenties seurausta ulkoisesta rasituksesta tai alkuvuoden huonosta syömisestä? (Kesällä hiuksia myös tuntui lähtevän vähemmän.) Nyt hiukset tuntuvat sileämmiltä, joten osa "ohenemisesta" voisi olla seurausta hiusten suoristumisesta... Toisaalta harveneminen näkyy etenkin päälaella. Olen tosin bongannut myös muutamia aivan pieniä hiuksia aluiella, joilla ei aiemmin ollut hiusta. Että hiustupissa näyttäisi olevan ainakin jotain eloa vielä! Sellaisia ihan sileitä alueita ei pahemmin ole, eikä iholääkärikään löytänyt kaljuja alueita kun hiuksiani hieman tutki. Lääkäri myös hieman veteli hiuksiani ja totesi hiustenlähdön olevan normaalia. Luin myös jostain, että uutta hiusta yleensä pukkaa vasta kuin aiemman hiuksen kasvukausi on ohi, vaikka aiempi hius olisi pudonnut jo aiemmin. Ja tällaisia lyhyempiä hiuksiahan minulta on pudonnut. Mitkä päänahan ongelmat voisivat heikentää hiusten kasvua? Talipunkki? Talitöhnä? Nykyään kutina on vähäisempää kuin joskus aiemmin, että ehkä kohentumista on tapahtunut...
Onko jollain kokemuksia stressin aiheuttamasta hiusten kasvun heikkenemisestä yms? Olen aika kova huolehtimaan, ja koulun lisäksi juuri hiukset ovatkin aiheuttaneet ikäviä "ahdituskohtauksia" (sydän alkaa hakata kovemmin, hengitys vaikeutuu, naama punottaa, vatsaa vääntää). Olen ottanut yhteyttä koulun psykologiin, jos vaikka oppisin hieman stressinhallintaa. - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Ajattelin vielä hieman valoittaa hiusteni tilannetta, jos joku vaikka tunnistaisi hiustenkasvun elpymisen merkkejä...
Olen huomannut muutamia (siis vain pari kolme ehkä) pieniä, melko paksuja ja tummia hiuksia kasvavan päälaellani (muuten luonnollinen värini on vaalean maantienruskea). Olisiko kohentunut ravinto kenties vahvistanut kasvavia hiuksia? Ohenemisesta huolimatta hiukseni ovat nykyään muuten paremmassa kunnossa kuin esim viime kesän lopulla, kun ne tuntuivat karheilta ja lyhyemmät hiukset kihartuivat ikävästi. Kenties seurausta ulkoisesta rasituksesta tai alkuvuoden huonosta syömisestä? (Kesällä hiuksia myös tuntui lähtevän vähemmän.) Nyt hiukset tuntuvat sileämmiltä, joten osa "ohenemisesta" voisi olla seurausta hiusten suoristumisesta... Toisaalta harveneminen näkyy etenkin päälaella. Olen tosin bongannut myös muutamia aivan pieniä hiuksia aluiella, joilla ei aiemmin ollut hiusta. Että hiustupissa näyttäisi olevan ainakin jotain eloa vielä! Sellaisia ihan sileitä alueita ei pahemmin ole, eikä iholääkärikään löytänyt kaljuja alueita kun hiuksiani hieman tutki. Lääkäri myös hieman veteli hiuksiani ja totesi hiustenlähdön olevan normaalia. Luin myös jostain, että uutta hiusta yleensä pukkaa vasta kuin aiemman hiuksen kasvukausi on ohi, vaikka aiempi hius olisi pudonnut jo aiemmin. Ja tällaisia lyhyempiä hiuksiahan minulta on pudonnut. Mitkä päänahan ongelmat voisivat heikentää hiusten kasvua? Talipunkki? Talitöhnä? Nykyään kutina on vähäisempää kuin joskus aiemmin, että ehkä kohentumista on tapahtunut...
Onko jollain kokemuksia stressin aiheuttamasta hiusten kasvun heikkenemisestä yms? Olen aika kova huolehtimaan, ja koulun lisäksi juuri hiukset ovatkin aiheuttaneet ikäviä "ahdituskohtauksia" (sydän alkaa hakata kovemmin, hengitys vaikeutuu, naama punottaa, vatsaa vääntää). Olen ottanut yhteyttä koulun psykologiin, jos vaikka oppisin hieman stressinhallintaa.muuten hormonitestit? Voisiko viitteitä perinnölliseen hiustenlähtöön löytyä hormonitesteistä? Käytän tällä hetkellä Meliane e-pillereitä, sitä ennen kuukautiset kovin epäsäännölliset. Voisiko hormonien epätasapaino yms aiheuttaa hiusten ohenemista?
- alopecia-112
Palmikkotyttö kirjoitti:
muuten hormonitestit? Voisiko viitteitä perinnölliseen hiustenlähtöön löytyä hormonitesteistä? Käytän tällä hetkellä Meliane e-pillereitä, sitä ennen kuukautiset kovin epäsäännölliset. Voisiko hormonien epätasapaino yms aiheuttaa hiusten ohenemista?
Nimenomaan perinnöllistä. Tartu toimeen ajoissa niin saat vielä hiuksia takaisin. Perinnöllistä hiustenlähtyä ei mistään verikokeissa selviä.
- Palmikkotyttö
alopecia-112 kirjoitti:
Nimenomaan perinnöllistä. Tartu toimeen ajoissa niin saat vielä hiuksia takaisin. Perinnöllistä hiustenlähtyä ei mistään verikokeissa selviä.
Iholääkärin luokseko sitten taas? Jos vaikka lääkäri voisi vielä katsastaa tilanteen ja määrätä sopoivan hoidon...
Olen vasta 18 v, mutta sekö ei sulje pois perinnöllistä? Mitä tuotetta suosittelisitte hoitoon? - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Iholääkärin luokseko sitten taas? Jos vaikka lääkäri voisi vielä katsastaa tilanteen ja määrätä sopoivan hoidon...
Olen vasta 18 v, mutta sekö ei sulje pois perinnöllistä? Mitä tuotetta suosittelisitte hoitoon?Jos aloittaisin esim jommankumman vaivaan tarkoitetun hoidon, kumpi olisi parempi? Jonkin verran olen lukenut molemmista, ja myös Nimis(?) kiinnostaisi. Kallistun kyllä ehkä tällä hetkellä enemmän Revivogenin suuntaan, käsittääkseni hieman luoonnollisempi. Olisikohan tuotteen aloittamisesta kokeilumielessä haittaa? Entä saisinkohan ihotautilääkärin kautta reseptin (jos vaikka sairasvakuutus korvaisi...)? Kuinka kalliiksi hoitonesteen käyttö olisi esim per kk?
Apua, asia todella huolettaa. Niin toivoin että kyseessä ei olisi perinnöllinen... Neuvoja, pyydän! Ja kiitos vielä paljon jo niitä antaneille! - alopecia-112
Palmikkotyttö kirjoitti:
Jos aloittaisin esim jommankumman vaivaan tarkoitetun hoidon, kumpi olisi parempi? Jonkin verran olen lukenut molemmista, ja myös Nimis(?) kiinnostaisi. Kallistun kyllä ehkä tällä hetkellä enemmän Revivogenin suuntaan, käsittääkseni hieman luoonnollisempi. Olisikohan tuotteen aloittamisesta kokeilumielessä haittaa? Entä saisinkohan ihotautilääkärin kautta reseptin (jos vaikka sairasvakuutus korvaisi...)? Kuinka kalliiksi hoitonesteen käyttö olisi esim per kk?
Apua, asia todella huolettaa. Niin toivoin että kyseessä ei olisi perinnöllinen... Neuvoja, pyydän! Ja kiitos vielä paljon jo niitä antaneille!Onko sinulta otettu kilpirauhashormoniarvot? Syy voi olla kilpirauhasessakin. Ravinnon puutteesta hiustenlähtösi ei kuitenkaan johdu niin on paljon mahdollista että on perinnöllistä. Voi alkaa aivan hyvin jo kahdeksantoista vuotiaana.
Rogaine ja revivogen eivät ole reseptilääkkeitä, joten lääkäriin ei sen takia tarvitse mennä. Rogainea saa apteekista tai tilattua vastaavaa minoksidiilia sisältävää litkua netistä halvemmalla (Kirkland). Tuotteen on todistetusti havaittu auttavan hiustenlähtöön ja se onkin ainut FDA:n hyväksymä hoito naisten perinnölliseen hiustenlähtöön. Revivogen ei ole saanut tuota FDA:n hyväksyntää ja tuotetta myyvät lukuisat jälleenmyyjät. Mitään varmuutta aineen toimivuudesta ei periaatteessa ole, vaikka jotkut vannovatkin sen nimeen. En tiedä kumpi mahtaa olla tehokaampi. Itse varmaan ottaisin molemmat käyttöön saadakseni parhaan mahdollisen hoitotuloksen ja uudiskasvua kunnolla. Toimintamekanismit ovat erilaiset kummallakin aineella.
Rogaine maksaa reilut kolme kymppiä kuussa jos apteekista ostat. Revivogenista tulee oikeastan saman verran kuluja. - TYTTELI'''
alopecia-112 kirjoitti:
Onko sinulta otettu kilpirauhashormoniarvot? Syy voi olla kilpirauhasessakin. Ravinnon puutteesta hiustenlähtösi ei kuitenkaan johdu niin on paljon mahdollista että on perinnöllistä. Voi alkaa aivan hyvin jo kahdeksantoista vuotiaana.
Rogaine ja revivogen eivät ole reseptilääkkeitä, joten lääkäriin ei sen takia tarvitse mennä. Rogainea saa apteekista tai tilattua vastaavaa minoksidiilia sisältävää litkua netistä halvemmalla (Kirkland). Tuotteen on todistetusti havaittu auttavan hiustenlähtöön ja se onkin ainut FDA:n hyväksymä hoito naisten perinnölliseen hiustenlähtöön. Revivogen ei ole saanut tuota FDA:n hyväksyntää ja tuotetta myyvät lukuisat jälleenmyyjät. Mitään varmuutta aineen toimivuudesta ei periaatteessa ole, vaikka jotkut vannovatkin sen nimeen. En tiedä kumpi mahtaa olla tehokaampi. Itse varmaan ottaisin molemmat käyttöön saadakseni parhaan mahdollisen hoitotuloksen ja uudiskasvua kunnolla. Toimintamekanismit ovat erilaiset kummallakin aineella.
Rogaine maksaa reilut kolme kymppiä kuussa jos apteekista ostat. Revivogenista tulee oikeastan saman verran kuluja.Hei ! Minä olen vuosia kärsinyt hiuksista kun ne oheni. letti oheni melkein hiirenhännäksi popsin viviscaalit ja muuts.mikään ei auttamut,nyt olen käytänyt 2,5kk Revivogenia ja hiustenlähtö olematonta kasvu selvästi nopeampaa.laitan joka ilta .pesen hiuksiani joka toinen päivä. ainut mikä minunkin pitäisi opetella etten laita liikkaa tuota ainetta:)mutta meinaan jatkaa Revivogenilla, mulla on myös shampoo ja hoitoaine, mutta pesen niillä kerran viikossa vaik ihan hyviä nekin ovat:)
- Palmikkotyttö
TYTTELI''' kirjoitti:
Hei ! Minä olen vuosia kärsinyt hiuksista kun ne oheni. letti oheni melkein hiirenhännäksi popsin viviscaalit ja muuts.mikään ei auttamut,nyt olen käytänyt 2,5kk Revivogenia ja hiustenlähtö olematonta kasvu selvästi nopeampaa.laitan joka ilta .pesen hiuksiani joka toinen päivä. ainut mikä minunkin pitäisi opetella etten laita liikkaa tuota ainetta:)mutta meinaan jatkaa Revivogenilla, mulla on myös shampoo ja hoitoaine, mutta pesen niillä kerran viikossa vaik ihan hyviä nekin ovat:)
Kilpisrauhasarvot on otettu, olivat ok. Ehkäpä olisi tosiaan sitten aika aloittaa Rogaine tai Revivogen, alkaa olla keinot lopussa. Vielä on tukkaa ok:sti jäljellä, mutta uusi kasvu vaikuttaa niin kehnolta. Lyhyitä hiuksia tuntuu irtoavan pelottavan paljon. Vielä pitäisi päättää, kumpaa ainetta kokeilla...
Miten tuo, Revivogen, mistä löytyy? Netissä oli joitakin linkkejä kyllä, että luulisi löytyvän... Värjääkö Revivogen päänahkaa? Jostain muistelisin lukeneeni... Ja onko niin että kysyistä nestettä riittää laittaa vain kerran päivässä? Eikös Rogainea taas pidä laittaa kahdesti päivässä? Olen lukenut, että molemmat tahmaavat, joten laitto kerran päivässä houkuttelisi enemmän... Kamalaa, kun en meinaa osaa päättää, kumman aloittaisin! Onko molempien samanaikainen käyttö varmasti turvallista? Toisaalta Rogaine löytyisi helposti apteekista ja on ilmeisesti väritöntä ja kait kyseiseen vaivaan käytetympi... Nyt kaipaisin kokemuksia! Kaipa se on hoito aloitettava, vaikka kalliiksi varmaan meneekin... Kiitos paljon neuvoneille taas! - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Kilpisrauhasarvot on otettu, olivat ok. Ehkäpä olisi tosiaan sitten aika aloittaa Rogaine tai Revivogen, alkaa olla keinot lopussa. Vielä on tukkaa ok:sti jäljellä, mutta uusi kasvu vaikuttaa niin kehnolta. Lyhyitä hiuksia tuntuu irtoavan pelottavan paljon. Vielä pitäisi päättää, kumpaa ainetta kokeilla...
Miten tuo, Revivogen, mistä löytyy? Netissä oli joitakin linkkejä kyllä, että luulisi löytyvän... Värjääkö Revivogen päänahkaa? Jostain muistelisin lukeneeni... Ja onko niin että kysyistä nestettä riittää laittaa vain kerran päivässä? Eikös Rogainea taas pidä laittaa kahdesti päivässä? Olen lukenut, että molemmat tahmaavat, joten laitto kerran päivässä houkuttelisi enemmän... Kamalaa, kun en meinaa osaa päättää, kumman aloittaisin! Onko molempien samanaikainen käyttö varmasti turvallista? Toisaalta Rogaine löytyisi helposti apteekista ja on ilmeisesti väritöntä ja kait kyseiseen vaivaan käytetympi... Nyt kaipaisin kokemuksia! Kaipa se on hoito aloitettava, vaikka kalliiksi varmaan meneekin... Kiitos paljon neuvoneille taas!Kyllä alan (ehkä) sittenkin kallistua Rogainen puolelle... Ehkä sen helpomman saatavuuden vuoksi! Haluaisin nimittäin aloittaa hoidon pian... Ymmärsinkö muista keskusteluista oikein, että Rogainen päiväannoksen voi ottaa myös yhdellä kertaa? Entä voiko Rogainen annosta/ottotiheyttä ajan myötä vähentää? Muistaakseni Revivogenin nettisivujen mukaan Revivogenia riittää myöhemmin ottaa vain öö kolme neljä kertaa viikossa..?
Eikös Rogainea ole eri vahvuisina tms? (Rogainen nettisivut eivät toimi, muuten lueskelisin sieltä...) Mitä niistä kannattaisi ottaa? - .--.-.
Palmikkotyttö kirjoitti:
Kyllä alan (ehkä) sittenkin kallistua Rogainen puolelle... Ehkä sen helpomman saatavuuden vuoksi! Haluaisin nimittäin aloittaa hoidon pian... Ymmärsinkö muista keskusteluista oikein, että Rogainen päiväannoksen voi ottaa myös yhdellä kertaa? Entä voiko Rogainen annosta/ottotiheyttä ajan myötä vähentää? Muistaakseni Revivogenin nettisivujen mukaan Revivogenia riittää myöhemmin ottaa vain öö kolme neljä kertaa viikossa..?
Eikös Rogainea ole eri vahvuisina tms? (Rogainen nettisivut eivät toimi, muuten lueskelisin sieltä...) Mitä niistä kannattaisi ottaa?Minun mielestäni teet hyvän ratkaisun jos kallistut Rogaineen. Se on tutkitusti ja varmasti tehokasta.
Rogainea tosiaan löytyy kahtena vahvuutena, 'naisten' joka on vähän laimeampaa ja 'miesten' joka tujumpaa tavaraa. Sinulle suositan ehdottomasti naisten Rogainea, joka on vihreässä pakkauksessa. Naisten versio ei ole yhtä tahmaavaa kuin miesten. Itse voin laittaa vihreää Rogainea kahdesti ennen kuin hiukset alkavat näyttää tahmaisilta. Pesen joka aamu hiukset hyvin miedolla shampoolla (voisit kokeilla miedon shampoon ja hoitoaineen sekoitusta, ei kuivattaisi päänahkaa/hiusta vaikka pesaisisit pään joka aamu).
Minun mielestäni Rogainea pitäisi kyllä laittaa kahdesti päivässä, jotta vaikutus pysyisi tasaisempana.
Jos tuntuu, että ohjeessa mainittu kerta-annos ei riitä, voi sitä kyllä laittaa vähän enemmän. Itse ainakin suihkautan kuuden suihkauksen sijaan joskus yhdeksänkin. Minulla ei ole ollut haittavaikutuksia.
En osaa sanoa voiko Rogainen käyttöä myöhemmin vähentää, omasta mielestäni ei voi. Perinnöllinen hiustenlähdön taipumus ei mihinkään häviä, ja jos lääkkeen määrää vähennetään, vaikutuksetkin heikkenevät. Sinuna käyttäisin kyllä jatkuvasti saman verran enkä vähentäisi käyttöä.
Kun aloitat käytön, voi päänahka ruveta kuivamaan, mutta siihen löytyy kyllä apukeinoja eikä sitä kannata liikaa säikähtää. Myöskään ei kannata säikähtää alussa alussa tapahtuvaa hiustenlähdön kiihtymistä, se ei ole rajua eikä kestä kovin pitkään.
Itselläni rupesin huomaamaan pientä uudiskasvua jo neljän käyttökuukauden jälkeen. Nyt olen käyttänyt yli puolitoista vuotta ja hiusta on tullut lisää huomattavasti. (olen nainen 30v).
Tsemppiä sinulle. - Palmikkotyttö
.--.-. kirjoitti:
Minun mielestäni teet hyvän ratkaisun jos kallistut Rogaineen. Se on tutkitusti ja varmasti tehokasta.
Rogainea tosiaan löytyy kahtena vahvuutena, 'naisten' joka on vähän laimeampaa ja 'miesten' joka tujumpaa tavaraa. Sinulle suositan ehdottomasti naisten Rogainea, joka on vihreässä pakkauksessa. Naisten versio ei ole yhtä tahmaavaa kuin miesten. Itse voin laittaa vihreää Rogainea kahdesti ennen kuin hiukset alkavat näyttää tahmaisilta. Pesen joka aamu hiukset hyvin miedolla shampoolla (voisit kokeilla miedon shampoon ja hoitoaineen sekoitusta, ei kuivattaisi päänahkaa/hiusta vaikka pesaisisit pään joka aamu).
Minun mielestäni Rogainea pitäisi kyllä laittaa kahdesti päivässä, jotta vaikutus pysyisi tasaisempana.
Jos tuntuu, että ohjeessa mainittu kerta-annos ei riitä, voi sitä kyllä laittaa vähän enemmän. Itse ainakin suihkautan kuuden suihkauksen sijaan joskus yhdeksänkin. Minulla ei ole ollut haittavaikutuksia.
En osaa sanoa voiko Rogainen käyttöä myöhemmin vähentää, omasta mielestäni ei voi. Perinnöllinen hiustenlähdön taipumus ei mihinkään häviä, ja jos lääkkeen määrää vähennetään, vaikutuksetkin heikkenevät. Sinuna käyttäisin kyllä jatkuvasti saman verran enkä vähentäisi käyttöä.
Kun aloitat käytön, voi päänahka ruveta kuivamaan, mutta siihen löytyy kyllä apukeinoja eikä sitä kannata liikaa säikähtää. Myöskään ei kannata säikähtää alussa alussa tapahtuvaa hiustenlähdön kiihtymistä, se ei ole rajua eikä kestä kovin pitkään.
Itselläni rupesin huomaamaan pientä uudiskasvua jo neljän käyttökuukauden jälkeen. Nyt olen käyttänyt yli puolitoista vuotta ja hiusta on tullut lisää huomattavasti. (olen nainen 30v).
Tsemppiä sinulle.Nainen 30v, olitko varma, että kyseessä on perinnöllinen hiustenlähtö kun aloitit Rogainen käytön? Minua nimittäin hieman pelottaa, että esim menetän hiuksia entisestään käytön alun sulkasadossa aivan turhaan jos vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen eikä Rogaine siksi autakaan... Samoin aineen vaikutus kuivaan ja herkkään päänahkaani hieman huolestuttaa. Pohdin edelleen Rogainen ja Revivogenin välillä..! Revivogenista olen saanut sellaisen kuvan, että se ei olisi niin kauhean ärsyttävä päänahkaa ajatellen... Muutenkin näin kokeilumielessä hieman lievempi hoito olisi kiva... Toisaalta Rogaine vaikuttaa aika tehokkaalta.
Hienoa kuulla myös naisten kokemuksia, kiitos! Ehkä Rogaine olisi todella paikallaan... Mitä luulette, voisiko hiustenlähtöön erikoistunut lääkäri todeta hiustenlähtöni perinnölliseksi? Kaipaisin edelleen ehkä varmistusta... Löysin netistä listan hiustenlähtöön erikoistuneista lääkäreistä, ja olen miettinyt, jos vaikka ajan varaisi. Olen puhunut asiasta äidilleni (jonka luona vielä asun), eikä uusin diagnoosini (perinnöllinen) vakuuta häntä. Hän on varma, että jos vain alkaisin syömään taas lihaa ja maitoa niin tukka kohenisi hetkessä. Voisiko muka aminohappojen lähde (kasviproteiinit/eläinproteiinit) olla niin kamalan oleellinen hiusten kunnon kannalta? Voisiko eläinperäisten tuotteiden välttäminen (lisäravinteiden kautta tosin käytän niitä hiukan) aiheuttaa hiusten kasvukauden lyhenemistä ja hiusten ohenemista? Ovatko kaikki vegaanit muka ohuthiuksisia (kuten äitini väittää)?
Ihotautilääkäri, jonka luona aiemmin kävin (joka siis vakuutteli ettei kyseessö ole mitään vakavaa) ei pitänyt ravintoaineiden lähteitä oleellisina hiusteni kunnon kannalta. Kuulemma vain sillä, että ravinteita saa riittävästi, on merkitystä. - TYTTELI´`
Palmikkotyttö kirjoitti:
Nainen 30v, olitko varma, että kyseessä on perinnöllinen hiustenlähtö kun aloitit Rogainen käytön? Minua nimittäin hieman pelottaa, että esim menetän hiuksia entisestään käytön alun sulkasadossa aivan turhaan jos vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen eikä Rogaine siksi autakaan... Samoin aineen vaikutus kuivaan ja herkkään päänahkaani hieman huolestuttaa. Pohdin edelleen Rogainen ja Revivogenin välillä..! Revivogenista olen saanut sellaisen kuvan, että se ei olisi niin kauhean ärsyttävä päänahkaa ajatellen... Muutenkin näin kokeilumielessä hieman lievempi hoito olisi kiva... Toisaalta Rogaine vaikuttaa aika tehokkaalta.
Hienoa kuulla myös naisten kokemuksia, kiitos! Ehkä Rogaine olisi todella paikallaan... Mitä luulette, voisiko hiustenlähtöön erikoistunut lääkäri todeta hiustenlähtöni perinnölliseksi? Kaipaisin edelleen ehkä varmistusta... Löysin netistä listan hiustenlähtöön erikoistuneista lääkäreistä, ja olen miettinyt, jos vaikka ajan varaisi. Olen puhunut asiasta äidilleni (jonka luona vielä asun), eikä uusin diagnoosini (perinnöllinen) vakuuta häntä. Hän on varma, että jos vain alkaisin syömään taas lihaa ja maitoa niin tukka kohenisi hetkessä. Voisiko muka aminohappojen lähde (kasviproteiinit/eläinproteiinit) olla niin kamalan oleellinen hiusten kunnon kannalta? Voisiko eläinperäisten tuotteiden välttäminen (lisäravinteiden kautta tosin käytän niitä hiukan) aiheuttaa hiusten kasvukauden lyhenemistä ja hiusten ohenemista? Ovatko kaikki vegaanit muka ohuthiuksisia (kuten äitini väittää)?
Ihotautilääkäri, jonka luona aiemmin kävin (joka siis vakuutteli ettei kyseessö ole mitään vakavaa) ei pitänyt ravintoaineiden lähteitä oleellisina hiusteni kunnon kannalta. Kuulemma vain sillä, että ravinteita saa riittävästi, on merkitystä.No Revivogenista voin mainita ettei minulla ainakaan ole alussakaan ollut aineesta johtuvaa hiustenlähtöä. eikä myöskään ole ärsyttänyt millään tavalla päänahkaani,eikä myös kuivattanut ja suurena PLUSSANA pidän koska ei tarvitse laittaa kuin kerran päivässä.ja ajan myötä voipi vielä vähentää käyttöä:) mutta valinnan teet sinä!!! ( olen nainen 39v )
- Palmikkotyttö
TYTTELI´` kirjoitti:
No Revivogenista voin mainita ettei minulla ainakaan ole alussakaan ollut aineesta johtuvaa hiustenlähtöä. eikä myöskään ole ärsyttänyt millään tavalla päänahkaani,eikä myös kuivattanut ja suurena PLUSSANA pidän koska ei tarvitse laittaa kuin kerran päivässä.ja ajan myötä voipi vielä vähentää käyttöä:) mutta valinnan teet sinä!!! ( olen nainen 39v )
Juu, Revivogen varmaankin sopisi parhaiten minulle ainkain päänahkani suhteen. Mukava kuulla, että ärsytystä ei ole ilmennyt! Totta, harvempi laittotiheys kiinnostaisi. Saatan vielä tosin mennä sen ihotautilääkärin juttusille, jos vaikka diagnoosi varmistuisi. (Ah, toisaalta tekisi mieli rynnätä kauppaan ja hommata Revivogenia heti!) Olisikohan sen käytöstä haittaa, vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen? Mukava, kuulla, että ainakaan Sinulla ei ilmennyt aineen käyttöön liittyvää sulkakatoa. Kiitos jälleen kerran, TYTTELI! :D
Muutenkin kiitos näin yleisesti, keskustelu todella ylitti odotukseni! Kerrankin tuntuu, että joku ottaa ongelmani tosissaan! (Aiemman iholääkärini asenne oli aika vähättelevä...) - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Juu, Revivogen varmaankin sopisi parhaiten minulle ainkain päänahkani suhteen. Mukava kuulla, että ärsytystä ei ole ilmennyt! Totta, harvempi laittotiheys kiinnostaisi. Saatan vielä tosin mennä sen ihotautilääkärin juttusille, jos vaikka diagnoosi varmistuisi. (Ah, toisaalta tekisi mieli rynnätä kauppaan ja hommata Revivogenia heti!) Olisikohan sen käytöstä haittaa, vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen? Mukava, kuulla, että ainakaan Sinulla ei ilmennyt aineen käyttöön liittyvää sulkakatoa. Kiitos jälleen kerran, TYTTELI! :D
Muutenkin kiitos näin yleisesti, keskustelu todella ylitti odotukseni! Kerrankin tuntuu, että joku ottaa ongelmani tosissaan! (Aiemman iholääkärini asenne oli aika vähättelevä...)No niin, nyt varasin ajan hiustenlähtöön erikoistuneelle ihotautilääkärille, aika on ensi tiistaina. Raportoin sitten tänne, mitä mieltä hän on.
- akpecia-112
Palmikkotyttö kirjoitti:
Muutenkin kiitos näin yleisesti, keskustelu todella ylitti odotukseni! Kerrankin tuntuu, että joku ottaa ongelmani tosissaan! (Aiemman iholääkärini asenne oli aika vähättelevä...)..aineesta ei ole haittaa vaikka kyseessä ei olisikan perinnöllinen hiusten lähtö. Rogainekin vain buustaa uusien hiusten kasvua ja estää vanhojen irtoamista. Et menetä siinä mitään vaikka kokeiletkin.
Tuo sulkasadolla pelottelukin on liioiteltua. Itse en huomannut mitään sellaista. Jos muutamia hiuksia lähteekin niin se johtuu pelkästään siitä että lepotilassa olevat hiukset siirtyvät kasvuvaiheseen.
Pähkinänkuoressa Revivogen on DHT:blokkeri ja Rogaine taas kasvustimulantti. - TYTTELI***
akpecia-112 kirjoitti:
..aineesta ei ole haittaa vaikka kyseessä ei olisikan perinnöllinen hiusten lähtö. Rogainekin vain buustaa uusien hiusten kasvua ja estää vanhojen irtoamista. Et menetä siinä mitään vaikka kokeiletkin.
Tuo sulkasadolla pelottelukin on liioiteltua. Itse en huomannut mitään sellaista. Jos muutamia hiuksia lähteekin niin se johtuu pelkästään siitä että lepotilassa olevat hiukset siirtyvät kasvuvaiheseen.
Pähkinänkuoressa Revivogen on DHT:blokkeri ja Rogaine taas kasvustimulantti.Aikoinani minäkin kävin ihotautilääkärillä minulle siitä keikasta ei ollut mitään hyötyä kortisoniliuosta vain määräsi:( mulla ei ole todettu perinnollistä hiustenlähtöä ,mutta alkoi itsestä tuntua kuin päälaki alkoi paistaa hiusten lomasta ja tukka muutenkin oheni.
- Palmikkotyttö
No joo, ensimmäisellä lääkräikäynnillä myös minulle määrättiin vain kortisonivoidetta kutinaan.
No, hyvä kuulla ettei Rogainen/Revivogenin käytöstä ole pahempaa haittaa. Vakuutus varmaan korvaa lekurikäynnin, joten taidan silti mennä juttusille. Jos asenne on sama vanha "no kyllä ne hiukset siitä kohenee", kokeilen varmaan silti Rogainea tai Revivogenia. Rogaine siis myös tukee ihan hiusten kasvua? Jep, se voisi ollakin tarpeen nyt kun lyhyempiäkin hiuksia tuntuu lähtevän. Hmmm, kamalaa kun en osaa päättää enkä nyt molempienkaan kanssa haluaisi alkaa läträämään (siihen tuskin rahakaan riittäisi..)- Palmikkotyttö
Päätin sitten peruuttaa lääkäriajan. Tuntuu turhalta maksaa käynnistä, kun olen melko varma etten mitään kauhean uutta kuule. Taidan sen sijaan investoida hoitokokeiluihin. Vielä pohdin Rogainen ja Revivogenin välillä... Saatan kyllä ainakin aloittaa Revivogenilla, ja ottaa mukaan Rogainen (tai siirtyä siihen) jos hoidosta ei ole apua... Kaipa sen oikean voi löytää vain itse kokeilemalla. Katsoo nytten.
- keski-ikäinen nainen
Palmikkotyttö kirjoitti:
Päätin sitten peruuttaa lääkäriajan. Tuntuu turhalta maksaa käynnistä, kun olen melko varma etten mitään kauhean uutta kuule. Taidan sen sijaan investoida hoitokokeiluihin. Vielä pohdin Rogainen ja Revivogenin välillä... Saatan kyllä ainakin aloittaa Revivogenilla, ja ottaa mukaan Rogainen (tai siirtyä siihen) jos hoidosta ei ole apua... Kaipa sen oikean voi löytää vain itse kokeilemalla. Katsoo nytten.
Valitse ihan oman itsesi takia se minoksidiili. Katsele englanninkieliset sivustot ja totea itse että revivogen ei pitkässä juoksussa tuo muuta kuin laihtuvan lompakon. Toki haittoja on minoksidiilin käytössä. Päänahka kuivaa varsinkin talvella. Siihen opit itse parhaat keinot kokeilemalla. Itse olen 1 1/2v kokemuksella tehnyt rutiinin joka toimii hiusten ylläpitämisessä. Nyt mulla on -20v:n takainen tilanne hiuksissa. Enää ei tartte pelätä että joku kattoo vinoon ohentuneiden hiusten seasta kuultavaa päänahkaa. Jos mulla olis ollu mahdollisuus aikaisemmin kunnon hoitoon niin olisin paljolta itkulta säästynyt.
- TYTTELI''''
keski-ikäinen nainen kirjoitti:
Valitse ihan oman itsesi takia se minoksidiili. Katsele englanninkieliset sivustot ja totea itse että revivogen ei pitkässä juoksussa tuo muuta kuin laihtuvan lompakon. Toki haittoja on minoksidiilin käytössä. Päänahka kuivaa varsinkin talvella. Siihen opit itse parhaat keinot kokeilemalla. Itse olen 1 1/2v kokemuksella tehnyt rutiinin joka toimii hiusten ylläpitämisessä. Nyt mulla on -20v:n takainen tilanne hiuksissa. Enää ei tartte pelätä että joku kattoo vinoon ohentuneiden hiusten seasta kuultavaa päänahkaa. Jos mulla olis ollu mahdollisuus aikaisemmin kunnon hoitoon niin olisin paljolta itkulta säästynyt.
Valinta on vaikea myönnän itsekin kun valintani tein mutta onnea sulle valintaan PALMIKKOTYTTÖ:)
- Palmikkotyttö
TYTTELI'''' kirjoitti:
Valinta on vaikea myönnän itsekin kun valintani tein mutta onnea sulle valintaan PALMIKKOTYTTÖ:)
Kiitos paljon tuesta, TYTTELI! (Ja kiitos muillekin!!) :)
Jep, kaipa sen valinnan saan kohta tehtyä... Mahdollisesti juuri Revivogen näin alkukokeiluun.. toisaalta näissä hiusasioissa "kokeilu" ei ole mikään muutaman viikon juttu! Pitkäjänteisyys pitää muistaa. Tekisi mieli ehkä kaiken varalta käyttää Rogainea myös, mutta hoidon ylläpitämiseen tuskin riittäisi rahat... Haen (Revivogenin, luulen) pian, raportoin sitten miten hoito sujuu. :) Toivottavasti vielä joskus voin vaahdota täällä mukavasti kohentuneista hiuksistani! - Palmikkotyttö
Ohoh, luin viestisi nyt vasta. Voi kamala, et kyllä yhtään helpottanut valintaani, mutta kiitos toki neuvostasi! :)
Kauheaa, miten saisin päätettyä? Miten Sinä, keski-ikäinen nainen olet hoitanut päänahan kuivumistasi? - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Ohoh, luin viestisi nyt vasta. Voi kamala, et kyllä yhtään helpottanut valintaani, mutta kiitos toki neuvostasi! :)
Kauheaa, miten saisin päätettyä? Miten Sinä, keski-ikäinen nainen olet hoitanut päänahan kuivumistasi?Noniin, nyt olen taas ihan hukassa päätöksen kanssa (Rogaine vai Revivogen). Mitä hittoa minä teen?? xD
- Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Noniin, nyt olen taas ihan hukassa päätöksen kanssa (Rogaine vai Revivogen). Mitä hittoa minä teen?? xD
En ole koskaan muistanut kiittää sinua, huomasin juuri.
Asiantuntevista kommenteistasi on ollut paljon apua. Mukavaa, kun henkilö, joka jostakin paljon tietää, jaksaa neuvoa myös minun kaltaisiani tietämättömiä! :D - TYTTELI¨¨'
Palmikkotyttö kirjoitti:
Noniin, nyt olen taas ihan hukassa päätöksen kanssa (Rogaine vai Revivogen). Mitä hittoa minä teen?? xD
Olet jonkinsortin PANIIKISSA tuon hiusasian kanssa nyt ,mutta rauhoitu:) en muistan sanoa ,että itse otan myös sisäisesti udo"s öljyä. siinä on hyvät rasvahapot 3,6,9, omegat sitä ostan luontaistuote kaupasta mistä tuon revovogeninkin:)
- alopecia-112
TYTTELI¨¨' kirjoitti:
Olet jonkinsortin PANIIKISSA tuon hiusasian kanssa nyt ,mutta rauhoitu:) en muistan sanoa ,että itse otan myös sisäisesti udo"s öljyä. siinä on hyvät rasvahapot 3,6,9, omegat sitä ostan luontaistuote kaupasta mistä tuon revovogeninkin:)
nuo rasvahapot merkittävästi hiustenkasvuun?
- Testit takana! (mies)
En tiedä mistä kirjoituksista puhut, netistähän löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, enkä noteeraa kaikenmaailman kirjoituksia. Mutta katsopa tämä:
http://www.blogcatalog.com/search.frame.php?term=revivogen&id=7df6474685b57d9bb22f212bd334a1dc
Revivogen oli puolueettomissa laboratoriotesteissä, ja hakkasi mennen tullen useimmat muut DHT-blokkerit!!!! Revivogenilla saavutettiin 90% pudotus paikallisesti DHT-tasoissa, kun esim. Finasteridilla se oli näiden artikkeleiden mukaan vain 67% !!! Sitä paitsi mä olen käyttänyt kyseistä tuotetta nyt jo 4 vuotta ja olen säilyttänyt kokonaan hiukseni ja ne on vahvat. Olin kaljuuntumassa aiemmin, Revivogen on ollut yksi tärkeä tuote. Ei se laihduta lompakkoa enempää kuin muutkaan tuotteet,kun ei läträä kaikkea heti kerralla. - TYTTELI*'
Testit takana! (mies) kirjoitti:
En tiedä mistä kirjoituksista puhut, netistähän löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, enkä noteeraa kaikenmaailman kirjoituksia. Mutta katsopa tämä:
http://www.blogcatalog.com/search.frame.php?term=revivogen&id=7df6474685b57d9bb22f212bd334a1dc
Revivogen oli puolueettomissa laboratoriotesteissä, ja hakkasi mennen tullen useimmat muut DHT-blokkerit!!!! Revivogenilla saavutettiin 90% pudotus paikallisesti DHT-tasoissa, kun esim. Finasteridilla se oli näiden artikkeleiden mukaan vain 67% !!! Sitä paitsi mä olen käyttänyt kyseistä tuotetta nyt jo 4 vuotta ja olen säilyttänyt kokonaan hiukseni ja ne on vahvat. Olin kaljuuntumassa aiemmin, Revivogen on ollut yksi tärkeä tuote. Ei se laihduta lompakkoa enempää kuin muutkaan tuotteet,kun ei läträä kaikkea heti kerralla.Minä luotan kyllä Revivogeniin ja niin onhan siitä hyviä testejä tehty ulkomailla,itse olen käyttän kohta 3kk ja hiusten lähtö melkein olematonta:)täytyy vain harjoitella ettei tuotetta laita turhaa liikaa.
- essissi
Ymmärrän paniikkisi ja ensimmäinen neuvoni onkin että rauhoitu:) Stressaat hiukset päästäsi. Olen 21 vuotias ja itsellä tuli myös totaallinen karvakato. Paniikkihan siinä tuli ja hiuksia lähti vielä enemmän, kaivelin päätäni lähes studio valaitussa vessassa ja noteerasin jokaisen hiuksen vaatteessa :) Eli suurentelin ite asiaa. Sitten rauhoituin, lopetin välittämästä ja hiusten lähtö hidastui.
Mutta ongelma se on silti. Syön 5mg biotiinia päivässä ja juurikasvua tuli n. 2cm kuukaudessa, nyt hidastunu normaaliin reiluun senttiin kuussa, lisäksi huolehdin rasvan saannista (omega kapselit) Evonia toi myös uutta vahvuutta hiuksiin, selvästi parempikuntoiset kuin ennen.
Käytän myös hiustenlähtöön suunniteltua shampoota ja hoitoainetta (Bio Botanical) Jos tämä ei nopeuta hiusten kasvua/ estä niiden tippumista niin ainakin on loistava shampoo, päänahka tosi hyvässä kunnossa ja hiukset pysyy puhtaana.
Kannattaa pestä hiukset kolmen päivän välein, siihen tottuu nopeasti jos ennen on pessyt päivittäin.
Itse saan nuilla lisäravinteilla hiukset pysymään ja kasvamaan vauhdilla. Biotiinilla varsinkin, se annetaan myös eläimille nopeuttamaan karvanlähtöä. Ihan turvallinen ja toimiva. Isäni syö nykyään samoja tuotteita kun huomasi miten hiukseni kasvaa ja hänen päälakea ei näy kohta ollenkaan.
Mutta tässäkin taitaa päteä se, että toisilla toimii ja toisilla ei,
Mutta Ymmärrän paniikkis täysin. TOivon kovasti että saat avun, kumpaan valmisteeseen sitte päädytkin, Rogaineen vai Revivogeniin. Olen kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Ota nyt kuitenki ihan rauhassa, kyllä ne hiukset sieltä kasvaa. VOi olla että sulla on vain sellainen kausi että hiuksia irtoaa tavallista enemmän(eikös se ollut 7 vuoden välein ??)- Palmikkotyttö
Joo o, kyllähän tukasta on tullut paljon stressattua. ehkä turhankin paljon (äitini mielestä olen aiheuttanut tämän itse ajattelemalla liikaa: käski olla ajattelematta). Kuitenkin varmasti moni täällä tietää, ettei asian unohtaminen ole mikään helppo homma!
Olen muuten harkinnut mainitsemaasi omegatuotetta, TYTTELI, mutta en raaskinut ostaa sit sen korkean hinnan vuoksi. Ruokavalioni ei ollut mitä parhain joskus vuosi sitten, kun sekä proteiineja että rasvoja sain mahdollisesti liian vähän. Kuitenkin viimeistään joskus viime kesänä kohensin ravintoa, ja noin puolitoista kuukautta olen käyttänyt myös viviscalia ja kalaöljykapseleita. Multivitaa ja B-vitamiineja (ja kalkkia ja D-vitamiinia) olen ottanut aiemminkin, mutta nykyään otan B-vitamiinimiksauksen ja multivitan päivittäin (ennen vuorottelin niitä tai otin joka toinen päivä vain multivitan ja toinen molempia). Biotiinin päiväsaanti jää kyllä vain pariinsataan mikrogrammaan, joten sitä voisi ehkä lisätä. Olen miettinyt myös sinkin (multivitan liskäksi) ja ehkä rikin ottamista.
Nyt ravinto on hyvällä tolalla, mutta hiustenlähtö vain jatkuu. Se laantui ehkä hieman talvella, mutta on taas ehkä jonkin verran lisääntynyt. Periaatteessa hiustenlähtöni on kait "normaalia" (sata ehkä) mutta ongelmani onkin uuden kasvun vähyys. (Oikeastaan hiustenlähtö ei ole koskaan ollut KAMALAN rajua, mikä viittaisi juuri häiriöön uusiutumisessa...) Jakaukseeni ei siis muodostu sellaista runsasta pikkuhiusharjaa, kuten joillakin on käynyt hiustenkasvun elpyessä. Onhan niitä pikkuhiuksia, mutta ne tuskin riittävät ohenemisen pysäyttämiseen, kohenemisesta puhumattakaan. Hiukset tuntuvat muutenkin aikempaa ohuemmilta, siis läpimitaltaa. Irthiukset ovat usein hentoja ja "leijuvia". Minulta lähtee myös lyhyempiä hiuksia, mikä viittaisi lyhentyneeseen kasvukauteen...
Alopecian mukaan Rogaine voisi vaikuttaa positiivisesti hiuksiini (vaikkei kyseessä olisikaan perinnöllinen), ja päänahkani todella kaipaisi kunnon hiusten kasvubuustausta. Olen lukenut myös, että joillakin on kasvanut paksumpia hiuksia Rogainen vaikutuksesta.
Voisinhan aina odotella, jos vaikka tukka kohenisi ravinnon myötä, mutta toisaalta en haluaisi riskeerata hiustuppiani! Ajoissa aloitettu hoito voisi estää niiden kuolemisen...
Kyllähän sen Rogainen aloittaminen hieman epäilyttää (etenkin kun käyttöä tulisi sitten jatkaa PITKÄÄN), mutta luulen, että kärsin mielelläni tahmasista hiuksista tai kutinasta jos tuloksena on uutta, vahvaa hiuskasvua! Sitä mieluummin katsoisi kuin katuisi... Tänään olisin ostanut Rogainea, mutta se naisille suunnattu oli loppu. Koitan varmaankin löytää sitä sitten huomenna jostain... - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Joo o, kyllähän tukasta on tullut paljon stressattua. ehkä turhankin paljon (äitini mielestä olen aiheuttanut tämän itse ajattelemalla liikaa: käski olla ajattelematta). Kuitenkin varmasti moni täällä tietää, ettei asian unohtaminen ole mikään helppo homma!
Olen muuten harkinnut mainitsemaasi omegatuotetta, TYTTELI, mutta en raaskinut ostaa sit sen korkean hinnan vuoksi. Ruokavalioni ei ollut mitä parhain joskus vuosi sitten, kun sekä proteiineja että rasvoja sain mahdollisesti liian vähän. Kuitenkin viimeistään joskus viime kesänä kohensin ravintoa, ja noin puolitoista kuukautta olen käyttänyt myös viviscalia ja kalaöljykapseleita. Multivitaa ja B-vitamiineja (ja kalkkia ja D-vitamiinia) olen ottanut aiemminkin, mutta nykyään otan B-vitamiinimiksauksen ja multivitan päivittäin (ennen vuorottelin niitä tai otin joka toinen päivä vain multivitan ja toinen molempia). Biotiinin päiväsaanti jää kyllä vain pariinsataan mikrogrammaan, joten sitä voisi ehkä lisätä. Olen miettinyt myös sinkin (multivitan liskäksi) ja ehkä rikin ottamista.
Nyt ravinto on hyvällä tolalla, mutta hiustenlähtö vain jatkuu. Se laantui ehkä hieman talvella, mutta on taas ehkä jonkin verran lisääntynyt. Periaatteessa hiustenlähtöni on kait "normaalia" (sata ehkä) mutta ongelmani onkin uuden kasvun vähyys. (Oikeastaan hiustenlähtö ei ole koskaan ollut KAMALAN rajua, mikä viittaisi juuri häiriöön uusiutumisessa...) Jakaukseeni ei siis muodostu sellaista runsasta pikkuhiusharjaa, kuten joillakin on käynyt hiustenkasvun elpyessä. Onhan niitä pikkuhiuksia, mutta ne tuskin riittävät ohenemisen pysäyttämiseen, kohenemisesta puhumattakaan. Hiukset tuntuvat muutenkin aikempaa ohuemmilta, siis läpimitaltaa. Irthiukset ovat usein hentoja ja "leijuvia". Minulta lähtee myös lyhyempiä hiuksia, mikä viittaisi lyhentyneeseen kasvukauteen...
Alopecian mukaan Rogaine voisi vaikuttaa positiivisesti hiuksiini (vaikkei kyseessä olisikaan perinnöllinen), ja päänahkani todella kaipaisi kunnon hiusten kasvubuustausta. Olen lukenut myös, että joillakin on kasvanut paksumpia hiuksia Rogainen vaikutuksesta.
Voisinhan aina odotella, jos vaikka tukka kohenisi ravinnon myötä, mutta toisaalta en haluaisi riskeerata hiustuppiani! Ajoissa aloitettu hoito voisi estää niiden kuolemisen...
Kyllähän sen Rogainen aloittaminen hieman epäilyttää (etenkin kun käyttöä tulisi sitten jatkaa PITKÄÄN), mutta luulen, että kärsin mielelläni tahmasista hiuksista tai kutinasta jos tuloksena on uutta, vahvaa hiuskasvua! Sitä mieluummin katsoisi kuin katuisi... Tänään olisin ostanut Rogainea, mutta se naisille suunnattu oli loppu. Koitan varmaankin löytää sitä sitten huomenna jostain...No niin, taas sitä ollaan hukassa. Olen nyt tihrustellut päänahkaani ja vertaillut ponnarini paksuutta vanhoihin valokuviin (noin kolmasosan ehkä ohuempi) ja alkanut pohtia josko kunno vitamiini-hivenainepläjäys riittäisi tässä vaiheessa. Tälläiset asiat vaativat kärsivällisyyttä...
Rogaine sinänsä kiinnostaisi, mutta on siinä haittapuolensa. Ensinnäkin koko loppuelämän kestävä läträys ei innostaisi... Mielummin aloittaisin vähemmän tujun hoidon. Tuli siis mieleen, että jos huomaankin uutta hiuskasvua, mutta en sitten voi olla varma jos kasvu olisi elpynyt ilmankin! Eikä siinä vaiheessa voi enää lopettaakaan rogainea, koska jos uusi kasvu oli sen aiheuttamaa, kaikki se mahdollisesti putoaa.
Edelleen kovasti siis toivon, että kyseessä ei ole perinnöllinen, vaan jokin huonosta ravinnosta ja stressistä ja päänahan kehnosta kunnosta johtuva kasvun heikkeneminen.
Aika monet ovat saaneet apua biotiinista, joten taidan hommata sitä lisää. Myös jokin hyvä öljy ja vaikka rikkitabletti voisi olla hyvä. (ja ehkä sinkki... tai sellainen piimax-valmiste)
Uuden hiuksen kasvuun edellisen irtoamisen jälkeenhän kuluu jopa kuukausia, joten kokeilen nyt tätä vielä. Jos tukka vain ohenee, otan kovemmat otteet käyttöön. Toisaalta Revivogenin aloitus kaiken varalta voisi olla avuksi. Sen käyttöähän voisi ajan myötä sitten vähentää kuulemma. Hmmm vai pitäisiköhän ensin vain kokeilla sisäistä hoitoa..?
Joka tapauksessa aloitan nyt ainakin ravintolisillä.
Ihan kuin hiustenlähtö olisi taas runsaampaa? Stressi voi olla syynä. Toisaalta myös perinnöllinen. Voi hirveä.
Joka tapauksessa ainakin Rogaine taitaa jäädä ainakin toistaiseksi aloittamatta. Mietin vielä sitä Revivogenia. Ennen kaikkea toivon, että tilanne korjaantuisi myös ilman niitä...
Muuten, voiko perinnöllinen hiustenlähtö aiheuttaa ohenemista vain muutamassa kuukaudessa? Minulla nimittäin tukka oheni syksyllä, ehkä noin parissa-kolmessa kuukaudessa, jonka jälkeen se ehkä pysähtyi. Ehkä, näitähän on aika vaikea arvioida... - essissi
Palmikkotyttö kirjoitti:
No niin, taas sitä ollaan hukassa. Olen nyt tihrustellut päänahkaani ja vertaillut ponnarini paksuutta vanhoihin valokuviin (noin kolmasosan ehkä ohuempi) ja alkanut pohtia josko kunno vitamiini-hivenainepläjäys riittäisi tässä vaiheessa. Tälläiset asiat vaativat kärsivällisyyttä...
Rogaine sinänsä kiinnostaisi, mutta on siinä haittapuolensa. Ensinnäkin koko loppuelämän kestävä läträys ei innostaisi... Mielummin aloittaisin vähemmän tujun hoidon. Tuli siis mieleen, että jos huomaankin uutta hiuskasvua, mutta en sitten voi olla varma jos kasvu olisi elpynyt ilmankin! Eikä siinä vaiheessa voi enää lopettaakaan rogainea, koska jos uusi kasvu oli sen aiheuttamaa, kaikki se mahdollisesti putoaa.
Edelleen kovasti siis toivon, että kyseessä ei ole perinnöllinen, vaan jokin huonosta ravinnosta ja stressistä ja päänahan kehnosta kunnosta johtuva kasvun heikkeneminen.
Aika monet ovat saaneet apua biotiinista, joten taidan hommata sitä lisää. Myös jokin hyvä öljy ja vaikka rikkitabletti voisi olla hyvä. (ja ehkä sinkki... tai sellainen piimax-valmiste)
Uuden hiuksen kasvuun edellisen irtoamisen jälkeenhän kuluu jopa kuukausia, joten kokeilen nyt tätä vielä. Jos tukka vain ohenee, otan kovemmat otteet käyttöön. Toisaalta Revivogenin aloitus kaiken varalta voisi olla avuksi. Sen käyttöähän voisi ajan myötä sitten vähentää kuulemma. Hmmm vai pitäisiköhän ensin vain kokeilla sisäistä hoitoa..?
Joka tapauksessa aloitan nyt ainakin ravintolisillä.
Ihan kuin hiustenlähtö olisi taas runsaampaa? Stressi voi olla syynä. Toisaalta myös perinnöllinen. Voi hirveä.
Joka tapauksessa ainakin Rogaine taitaa jäädä ainakin toistaiseksi aloittamatta. Mietin vielä sitä Revivogenia. Ennen kaikkea toivon, että tilanne korjaantuisi myös ilman niitä...
Muuten, voiko perinnöllinen hiustenlähtö aiheuttaa ohenemista vain muutamassa kuukaudessa? Minulla nimittäin tukka oheni syksyllä, ehkä noin parissa-kolmessa kuukaudessa, jonka jälkeen se ehkä pysähtyi. Ehkä, näitähän on aika vaikea arvioida...Onko sulla ennen sattunu tällaisia karvakatoja? Voiko olla vain kausittainen hiustenlähtö joka tulee 5-7 vuoden välein? Mulla ainaki oli näin, ensin normaalia runsaapaa tippumista johtuen tästä normaalista ilmiöstä, kun paljon hiuksia on samaan aikaan lepotilassa. Sitten laihdutin ja myöhemmin hiuksia tippui oikein kunnolla, varmaan puolet pois (ennen todella paksu ja tuuhea) Ravinnon korjaaminen auttoi ja nyt on pää täynnä 1-5cm hiusta eli kovaa vauhtia uusiutuu. Käytän kalkkitabletteja, evonia kapseleita, biotiinia (pienensin annostusta 2,5mg, kolme kk otin 5mg päivässä) sekä monivitamiineja. Kannattaa olle tarkka ettei liikaa ota, eli tutkia purkin tuoteselosteet kunnolla. Lisäsin proteiinia ja terveellisten rasvojen määrää (pähkinät, mantelit, kala)
Mutta jos et lihaa syö, niin proteiinin saa kätevästi myös sellasesta valmisteesta kuin NaturaMedian Biotiini proteiini kapselit.
Ruokavalion muutoksella on ollut ainakin mun kohdalla suuri vaikutus:) - Palmikkotyttö
essissi kirjoitti:
Onko sulla ennen sattunu tällaisia karvakatoja? Voiko olla vain kausittainen hiustenlähtö joka tulee 5-7 vuoden välein? Mulla ainaki oli näin, ensin normaalia runsaapaa tippumista johtuen tästä normaalista ilmiöstä, kun paljon hiuksia on samaan aikaan lepotilassa. Sitten laihdutin ja myöhemmin hiuksia tippui oikein kunnolla, varmaan puolet pois (ennen todella paksu ja tuuhea) Ravinnon korjaaminen auttoi ja nyt on pää täynnä 1-5cm hiusta eli kovaa vauhtia uusiutuu. Käytän kalkkitabletteja, evonia kapseleita, biotiinia (pienensin annostusta 2,5mg, kolme kk otin 5mg päivässä) sekä monivitamiineja. Kannattaa olle tarkka ettei liikaa ota, eli tutkia purkin tuoteselosteet kunnolla. Lisäsin proteiinia ja terveellisten rasvojen määrää (pähkinät, mantelit, kala)
Mutta jos et lihaa syö, niin proteiinin saa kätevästi myös sellasesta valmisteesta kuin NaturaMedian Biotiini proteiini kapselit.
Ruokavalion muutoksella on ollut ainakin mun kohdalla suuri vaikutus:)Tää oli mun ensimmäinen runsaampi karvakato, eli aiemmin hiukset on ollu melko tasasen paksut. Olen kamppaillut painonhallinnan kanssa noin viimeiset kolme vuotta, ja joskus homma on mennyt aika överiksi, eli rasvan ja proteiinin saanti on ollut turhan pientä. Eikös ihan rasvahappojen puutekin voi aiheuttaa hiustenlähtöä? Muistelisin lukeneeni jostain. Ruokavalio oli etenkin viime keväänä aika huono, nykyään syön kunnolla. (Seurustelen nykyään, ja mieheni on jotenkin saanut vakuutettua minut siitä, että voin olla kaunis myös ilman jokapäiväistä nääntymistä!) Onhan se paino nyt hieman koholla (mutta siis ylipainoinen en ole), mutta myös hiukset ovat ehkä hieman paremmassa kunnossa kuin viime kesän lopulla, kun nide kunto heikkeni nopeasti. Mulla on ollut multivita ja sellanen b-vitamiinimiksaus käytössä jo jonkin aikaa, samoin kalkki ja D-vitamiini. Nyt otan myös kalaöljykapseleita (ei-vegaanisia, tiedän! xD) ja vivscalia olen käyttänyt (oli alennuksessa). Nykyään syön päivittäin mm pähkinöitä ja siemeniä ja otan joskus ihan pellavansiemenöljyä sellaisenaan. Ajattelin hankkia myös jotakin muuta öljyä, kuten vehnänalkioöljyä. Proteiinia saan etenkin vilja- ja soija (/palkokasvi)-tuotteista. (Tuskin puutetta siitä enää).
No niin, tänään hain siis hieman lisää lisäravinteita. Hankin biotiinia (5 mg)(eläimille tarkoitettua). Jos vaikka aloittaisin pilleri per päivä ja jatkaisin myöhemmin puolikkailla, kuten Sinä teit. Ostin myös tuota Evoniaa :D Myyjän mukaan sille on ollut hyvää palautetta. Aloitan siis myös sen käytön.
Kyllä mulla sellasta uutta kasvua on, ja jotkut hiukset ovat yllättävän paksuja, sojottavat sillai kivasti päälaella. Ainakin suuremmasta biotiinin saannista on monille ollut apua, joten toivottavasti siitä on apua. Toki jos kyseessä on se perinnöllinen hiustenlähtö, niin tämä on vähän turhaa mutta koitan nyt ensin josko tästä olisi apua!
Myön päänahan koitan saada tip top kuntoon. Esim päälaen hiuskato on voinut myös osittain johtua sen kovasta rapsuttamisesta! Olen kuullut kehuttavan System 4-tuotteita, ja ostinkin sellaisen hoitavan öljy-kuorinta hoidon sekä shampoon. Molempien pitäisi rauhoittaa kutiavaa ja hilseilevää päänahkaani sekä ehkäistä hiustenlähtöä. Toivottavasti niistä on apua.
No niin, näillä toimilla jatketaan. Seurailen tilannetta, josko elpymistä tapahtuisi. Jos oheneminen tosiaan vain jatkuu, koitan perinnölliseen hiustenlähtöön tarkoitettuja tuotteita... Raportoin tänne sitten!
Ai niin, ennen kaikkea koitan unohtaa koko jutun hetkeksi. :D - Korjaa puutteet
Palmikkotyttö kirjoitti:
Tää oli mun ensimmäinen runsaampi karvakato, eli aiemmin hiukset on ollu melko tasasen paksut. Olen kamppaillut painonhallinnan kanssa noin viimeiset kolme vuotta, ja joskus homma on mennyt aika överiksi, eli rasvan ja proteiinin saanti on ollut turhan pientä. Eikös ihan rasvahappojen puutekin voi aiheuttaa hiustenlähtöä? Muistelisin lukeneeni jostain. Ruokavalio oli etenkin viime keväänä aika huono, nykyään syön kunnolla. (Seurustelen nykyään, ja mieheni on jotenkin saanut vakuutettua minut siitä, että voin olla kaunis myös ilman jokapäiväistä nääntymistä!) Onhan se paino nyt hieman koholla (mutta siis ylipainoinen en ole), mutta myös hiukset ovat ehkä hieman paremmassa kunnossa kuin viime kesän lopulla, kun nide kunto heikkeni nopeasti. Mulla on ollut multivita ja sellanen b-vitamiinimiksaus käytössä jo jonkin aikaa, samoin kalkki ja D-vitamiini. Nyt otan myös kalaöljykapseleita (ei-vegaanisia, tiedän! xD) ja vivscalia olen käyttänyt (oli alennuksessa). Nykyään syön päivittäin mm pähkinöitä ja siemeniä ja otan joskus ihan pellavansiemenöljyä sellaisenaan. Ajattelin hankkia myös jotakin muuta öljyä, kuten vehnänalkioöljyä. Proteiinia saan etenkin vilja- ja soija (/palkokasvi)-tuotteista. (Tuskin puutetta siitä enää).
No niin, tänään hain siis hieman lisää lisäravinteita. Hankin biotiinia (5 mg)(eläimille tarkoitettua). Jos vaikka aloittaisin pilleri per päivä ja jatkaisin myöhemmin puolikkailla, kuten Sinä teit. Ostin myös tuota Evoniaa :D Myyjän mukaan sille on ollut hyvää palautetta. Aloitan siis myös sen käytön.
Kyllä mulla sellasta uutta kasvua on, ja jotkut hiukset ovat yllättävän paksuja, sojottavat sillai kivasti päälaella. Ainakin suuremmasta biotiinin saannista on monille ollut apua, joten toivottavasti siitä on apua. Toki jos kyseessä on se perinnöllinen hiustenlähtö, niin tämä on vähän turhaa mutta koitan nyt ensin josko tästä olisi apua!
Myön päänahan koitan saada tip top kuntoon. Esim päälaen hiuskato on voinut myös osittain johtua sen kovasta rapsuttamisesta! Olen kuullut kehuttavan System 4-tuotteita, ja ostinkin sellaisen hoitavan öljy-kuorinta hoidon sekä shampoon. Molempien pitäisi rauhoittaa kutiavaa ja hilseilevää päänahkaani sekä ehkäistä hiustenlähtöä. Toivottavasti niistä on apua.
No niin, näillä toimilla jatketaan. Seurailen tilannetta, josko elpymistä tapahtuisi. Jos oheneminen tosiaan vain jatkuu, koitan perinnölliseen hiustenlähtöön tarkoitettuja tuotteita... Raportoin tänne sitten!
Ai niin, ennen kaikkea koitan unohtaa koko jutun hetkeksi. :D"Tää oli mun ensimmäinen runsaampi karvakato, eli aiemmin hiukset on ollu melko tasasen paksut. Olen kamppaillut painonhallinnan kanssa noin viimeiset kolme vuotta, ja joskus homma on mennyt aika överiksi, eli rasvan ja proteiinin saanti on ollut turhan pientä."
Tuon kirjoittamasi jälkeen olen sitä mieltä, että sinun kannattaa ensin korjata kaikki ruokavaliosi puutteet. Vaikuttaisi että olet elänyt aikamoisella dieetillä KOLME vuotta. Jos tuo ei vaikuta hiuksiin niin ei mikään.
Vaikka olisit nyt joku aika sitten korjannut ruokavaliosi, tulet kärsimään huonon ajan seurauksista vielä jonkin aikaa ennen kuin tilanne tasaantuu.
Tuon edellisen viestisi jälkeen en oikeasti ihmettele, jos olet ruvennut menettämään hiuksia.
Ehkä sinun kannattaa odottaa ja katsoa mitä saat aikaan terveellisellä, hyvää rasvaa ja proteiinia sisältävällä ruokavaliolla. Vasta sen jälkeen on aika ottaa Rogainet ja Revivogenit peliin. - Massa....
Korjaa puutteet kirjoitti:
"Tää oli mun ensimmäinen runsaampi karvakato, eli aiemmin hiukset on ollu melko tasasen paksut. Olen kamppaillut painonhallinnan kanssa noin viimeiset kolme vuotta, ja joskus homma on mennyt aika överiksi, eli rasvan ja proteiinin saanti on ollut turhan pientä."
Tuon kirjoittamasi jälkeen olen sitä mieltä, että sinun kannattaa ensin korjata kaikki ruokavaliosi puutteet. Vaikuttaisi että olet elänyt aikamoisella dieetillä KOLME vuotta. Jos tuo ei vaikuta hiuksiin niin ei mikään.
Vaikka olisit nyt joku aika sitten korjannut ruokavaliosi, tulet kärsimään huonon ajan seurauksista vielä jonkin aikaa ennen kuin tilanne tasaantuu.
Tuon edellisen viestisi jälkeen en oikeasti ihmettele, jos olet ruvennut menettämään hiuksia.
Ehkä sinun kannattaa odottaa ja katsoa mitä saat aikaan terveellisellä, hyvää rasvaa ja proteiinia sisältävällä ruokavaliolla. Vasta sen jälkeen on aika ottaa Rogainet ja Revivogenit peliin.Paljonko painat nyt ? entä pituus?
- Palmikkotyttö
Massa.... kirjoitti:
Paljonko painat nyt ? entä pituus?
Joo, kroppa on ollut aika kovilla, etenkin silloin kun paino oli alimmillaan, eli noin 51-52. Olen siis liki 160 cm pitkä. (Mikään alipainoinen en ole oikeastaan ollut, kroppani vain on luonnostaan aika tuhti joten hoikan kropan ylläpitäminen oli aika työlästä...) Urheilin paljon ja rasvaa käytin tuskin ollenkaan. Näin siis etenkin viime kesää edeltävinä kahtena kesänä. Viime kesänä otin hieman rennommin, paino noin 54-55. Pääsin siihen keväällä, ja silloin ravinto ei tosiaan ollut mitään parasta. Minulla oli ennen nimittäin sekä rasva- että hiilarikammo, eikä se natsaa kovin hyvin vegaaniuuden kanssa! Nykyään syön rohkeasti monipuolisesti, ja paino onkin peräti 58 (myös aloittamani e-pillerit ovat voineet nostaa hieman painoa). Yritän lisätä liikuntaa, mikä on jäänyt kiireen takia vähälle, ja koitan muokata ruokavaliota hieman, jotta lisääntynyt rasvan määrä sopii itse syödyn ruuan kanssa. (Esim hedelmiä ja leipää syön toisinaan turhan paljon.) Mitään näännytystä en aio enää. Jos nyt saisi painon about 56:een hiljalleen, niin vaatteet istuisivat hiukan paremmin :D. Se (ainaine laihdutus) otti kovalle sekä mielelle että kropalle. Paino on ennenkin noussut, etenkin talvisin , mutta pikemminkin herkkujen (suklaa, soijajäätelö yms), yleensä sellaiseen 56-58:aan. Nykyään syön niukasti "tyhjää energiaa" sisältäviä ruokia, ja panostan sen sijaan moipuolisuuteen ja terveellisyyteen. Mielihalujakin on ollut vähemmän, kun en ole nälkäinen yhtenään! (Ennen rankaisin herkkujen ahmimistani vähentämällä "oikean" ruuan syömistä... Ei kauhean fiksua, tiedän.)
Ehkä minun tulee vain myöntää, että kroppani ei ole tarkoitettu superhoikaksi. Nyt se on helpompaa, enkä enään inhoa vartaloani kuten ennen. (Joskus suhteeni kroppaani ja ruokaan oli lähes kuin syömishäiriöisellä... Se ei ollut mukavaa aikaa!) Ilman nykyistä miesystävääni (joka on aina kehumassa upeaa vartaloani! :D) syöminen olisi mahdollisesti edelleen pulmallista, mutta onneksi nykyään se on aika vaivatonta. Olosuhteet elämätaparemontille ovat siis aika ihanteelliset.
Toivotaan siis, että muutokset jokapäiväisessä ravinnossani ja käyttämäni lisäravinteet auttavat hiuksiani kohenemaan. Ylihuomenna tapaan koulun psykologin, jonka kanssa olisi tarkoitus oppia hieman stressinhallintaa :).
Kyllä vain, ajattelin nyt malttaa yrittää hoitaa hiuksiani ja päänahkaani tällä tavoin... Katsoo sitten myöhemmin josko pitää ottaa kovemmat otteet käyttöön..(Rogaine/Revivogen) - jotain minäkin
Palmikkotyttö kirjoitti:
Joo, kroppa on ollut aika kovilla, etenkin silloin kun paino oli alimmillaan, eli noin 51-52. Olen siis liki 160 cm pitkä. (Mikään alipainoinen en ole oikeastaan ollut, kroppani vain on luonnostaan aika tuhti joten hoikan kropan ylläpitäminen oli aika työlästä...) Urheilin paljon ja rasvaa käytin tuskin ollenkaan. Näin siis etenkin viime kesää edeltävinä kahtena kesänä. Viime kesänä otin hieman rennommin, paino noin 54-55. Pääsin siihen keväällä, ja silloin ravinto ei tosiaan ollut mitään parasta. Minulla oli ennen nimittäin sekä rasva- että hiilarikammo, eikä se natsaa kovin hyvin vegaaniuuden kanssa! Nykyään syön rohkeasti monipuolisesti, ja paino onkin peräti 58 (myös aloittamani e-pillerit ovat voineet nostaa hieman painoa). Yritän lisätä liikuntaa, mikä on jäänyt kiireen takia vähälle, ja koitan muokata ruokavaliota hieman, jotta lisääntynyt rasvan määrä sopii itse syödyn ruuan kanssa. (Esim hedelmiä ja leipää syön toisinaan turhan paljon.) Mitään näännytystä en aio enää. Jos nyt saisi painon about 56:een hiljalleen, niin vaatteet istuisivat hiukan paremmin :D. Se (ainaine laihdutus) otti kovalle sekä mielelle että kropalle. Paino on ennenkin noussut, etenkin talvisin , mutta pikemminkin herkkujen (suklaa, soijajäätelö yms), yleensä sellaiseen 56-58:aan. Nykyään syön niukasti "tyhjää energiaa" sisältäviä ruokia, ja panostan sen sijaan moipuolisuuteen ja terveellisyyteen. Mielihalujakin on ollut vähemmän, kun en ole nälkäinen yhtenään! (Ennen rankaisin herkkujen ahmimistani vähentämällä "oikean" ruuan syömistä... Ei kauhean fiksua, tiedän.)
Ehkä minun tulee vain myöntää, että kroppani ei ole tarkoitettu superhoikaksi. Nyt se on helpompaa, enkä enään inhoa vartaloani kuten ennen. (Joskus suhteeni kroppaani ja ruokaan oli lähes kuin syömishäiriöisellä... Se ei ollut mukavaa aikaa!) Ilman nykyistä miesystävääni (joka on aina kehumassa upeaa vartaloani! :D) syöminen olisi mahdollisesti edelleen pulmallista, mutta onneksi nykyään se on aika vaivatonta. Olosuhteet elämätaparemontille ovat siis aika ihanteelliset.
Toivotaan siis, että muutokset jokapäiväisessä ravinnossani ja käyttämäni lisäravinteet auttavat hiuksiani kohenemaan. Ylihuomenna tapaan koulun psykologin, jonka kanssa olisi tarkoitus oppia hieman stressinhallintaa :).
Kyllä vain, ajattelin nyt malttaa yrittää hoitaa hiuksiani ja päänahkaani tällä tavoin... Katsoo sitten myöhemmin josko pitää ottaa kovemmat otteet käyttöön..(Rogaine/Revivogen)Mahtaako hiustenlähtösi liittyä e-pillereiden alotukseen? Hiuksia lähtee monilla enemmän loppukesästä ja vähiten sydäntalvella, se liittyy auringon valon vaihtelun vaikutukseen.
- Äiti57v.
arvasin heti että olet kasvissyöjä. Kuinkahan moni nuori nainen on ohentanut hiuksensa olemattomiin kasvisyönnin takia!
Tyttärelläni oli upeat vahvat kiiltävät hiukset. Sitten hän alkoi kasvissyöjäksi ja oli n. 5 vuotta kasvissyöjä. Hiukset ohenivat kuten sinulla ainakin kolmannekseen. Siis poninhännästä tuli hiirenhäntä. Elottomatkin hiukset olivat. Hän siirtyi normaaliin sekaruokaan ja hiukset ovat vahvistuneet kyllä mutta mielestäni eivät ole enää yhtä upeat kuin ennenkuin hän aloitti nuo ruokasössingit. Oikein harmittaa hänen puolestaan. Kyllä taatusti siinä jää saamatta tärkeitä hivenaineita, valkuaisaineita ym. Itsekin syön välillä kasvisruokaa mutta kyllä syön myös kalaa ja kanaa ja minulla on ikäisekseni todella hyväkuntoiset ja kiiltävät hiukset. Punaista lihaa en syö. Kyllä sinuna harkitsisin vakavasti siirtymistä monipuolisempaan ruokavalioon.- bbb...
Et saa enää entiselleen hiuksiasi kun olet hiusjuuret tavallaan "NÄLKIINNYTTÄNYT"typerällä laihdutuksellasi.ketä luulet auttavasi tai varjelevasi sillä ettet lihaa syö!!!!
- Palmikkotyttö
Kiitos neuvostasi. Ai niin, minulle tulla ei sentään kolmannekseen ole ohentunut, vaan kolmanneksen. Eli yli puolet entisestä on kyllä tallella.
Olen kyllä harkinnut mm luomukananmunien ja tiettyjen kalaruokien palauttamista ruokavaliooni. Vatsani ei kestä maitoa, joten sen käyttöä tuskin tulen aloittamaan ainakaan runsain määrin... Mitä nyt ehkä jotain luomujuustoa voisin EHKÄ harkita. Eettinen ajattelu on minussa syvällä, joten joudun harkitsemaan muutosta vielä. Kiitos kuitenkin tyttäresi tapauksen kertomisesta. - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Kiitos neuvostasi. Ai niin, minulle tulla ei sentään kolmannekseen ole ohentunut, vaan kolmanneksen. Eli yli puolet entisestä on kyllä tallella.
Olen kyllä harkinnut mm luomukananmunien ja tiettyjen kalaruokien palauttamista ruokavaliooni. Vatsani ei kestä maitoa, joten sen käyttöä tuskin tulen aloittamaan ainakaan runsain määrin... Mitä nyt ehkä jotain luomujuustoa voisin EHKÄ harkita. Eettinen ajattelu on minussa syvällä, joten joudun harkitsemaan muutosta vielä. Kiitos kuitenkin tyttäresi tapauksen kertomisesta.Dodi, päätin nyt täydentää jatkossa ruokavaliotani luomumunilla ja ympäristösertifioidulla/muulla tavalla kestävällä tavalla kalastetulla kalalla. Myös joitakin (luomu)maitotuotteita saatan käyttää satunnaisesti jatkossa... Päätös on ollut vaikea mutta toisaalta piristävä. Joskus sitä vaan kaipaa vaihtelua. Ken tietää, onko ravintoaineiden lähteellä ollut tapauksessani vaikutusta, mutta muutos varmasti tukee tätä hiusten pelastusoperaatiota(/yritystä). Onneksi tukka on verrattain vielä ihan ok kunnossa, joten ehkä toivoa vielä on... :)
Muuten, Kokeilin System 4-tuotteita. Toimi todella hyvin! Käytin shampoota ja öljyhoitoa. Kutina on jo yhden käyttökerran jälkeen ollut lähes olematonta ja hilsettä on niukasti. Hiukset tuntuivat seuraavana päivänä paremmilta kuin aikoihin. Ikään kuin kiiltävämmät ja vahvemmat kenties juuri sen öljyhoito-hiuspohja kuorinta-aineen vaikutuksesta. Huomasin myös otsarajassani päälaella aika hienon töyhdön uutta tukkaa, sojotti hauskasti pystyssä. :D Uusi hius myös vaikuttaa melko vahvalta. Voi olla, että elpyminen olisi voinut tapahtua myös ravintolisien ja vegaaniruokavaliotani monipuolisemmaksi muokkaamalla, mutta otan silti kaiken varalta aiemmin mainitut ruoka-aineet ainakin satunnaiseen käyttöön. Vähän muutos pelottaa näin pitkän vegaaniuuden jälkeen, mutta olen tehnyt päätökseni. Pieni identiteettikriisihän tässä on meneillään, mutta kaipa siitä selvitään. - alopecia-112
Palmikkotyttö kirjoitti:
Dodi, päätin nyt täydentää jatkossa ruokavaliotani luomumunilla ja ympäristösertifioidulla/muulla tavalla kestävällä tavalla kalastetulla kalalla. Myös joitakin (luomu)maitotuotteita saatan käyttää satunnaisesti jatkossa... Päätös on ollut vaikea mutta toisaalta piristävä. Joskus sitä vaan kaipaa vaihtelua. Ken tietää, onko ravintoaineiden lähteellä ollut tapauksessani vaikutusta, mutta muutos varmasti tukee tätä hiusten pelastusoperaatiota(/yritystä). Onneksi tukka on verrattain vielä ihan ok kunnossa, joten ehkä toivoa vielä on... :)
Muuten, Kokeilin System 4-tuotteita. Toimi todella hyvin! Käytin shampoota ja öljyhoitoa. Kutina on jo yhden käyttökerran jälkeen ollut lähes olematonta ja hilsettä on niukasti. Hiukset tuntuivat seuraavana päivänä paremmilta kuin aikoihin. Ikään kuin kiiltävämmät ja vahvemmat kenties juuri sen öljyhoito-hiuspohja kuorinta-aineen vaikutuksesta. Huomasin myös otsarajassani päälaella aika hienon töyhdön uutta tukkaa, sojotti hauskasti pystyssä. :D Uusi hius myös vaikuttaa melko vahvalta. Voi olla, että elpyminen olisi voinut tapahtua myös ravintolisien ja vegaaniruokavaliotani monipuolisemmaksi muokkaamalla, mutta otan silti kaiken varalta aiemmin mainitut ruoka-aineet ainakin satunnaiseen käyttöön. Vähän muutos pelottaa näin pitkän vegaaniuuden jälkeen, mutta olen tehnyt päätökseni. Pieni identiteettikriisihän tässä on meneillään, mutta kaipa siitä selvitään.En kyllä usko, että vegaanius tai kasvissyönti oikeasti vaikuttaa millään lailla hiusten kuntoon kunhan muuten syöt tarpeeksi, monipuoleisesti ja vitamiinit ym. on kohdallaan. Itseasiassa tämä ei ole vain oma luuloni vaan faktaa.
- Palmikkotyttö
alopecia-112 kirjoitti:
En kyllä usko, että vegaanius tai kasvissyönti oikeasti vaikuttaa millään lailla hiusten kuntoon kunhan muuten syöt tarpeeksi, monipuoleisesti ja vitamiinit ym. on kohdallaan. Itseasiassa tämä ei ole vain oma luuloni vaan faktaa.
Pakko myöntää, että epäilen itsekin, että onko kyse nyt itse kasvisruokavalion vaikutuksesta vai proteiinien ja rasvahappojen puutteesta, joita minulla on todennäköisesti ollut. Jospa voisin sittenkin välttää radikaalimman muutoksen? Kalaöljykapseleita otan jatkossakin, ja nyt on aika hyvät lisäravinteet käytössä... Taidankin nyt sittenkin katsoa, josko niistä olisi apua! Hiusten kunto tuntuu kyllä hieman paremmalta nykyään, joten ehkä suunta on oikea. Kärsivällisyyttä tässä tarvitaan. :)
Olen lueskellut aikoinani mm eläinoikeusfoorumin keskusteluita, eivätkä ne todellakaan vilise hiusongelmaisia. Sen sijaan monet ovat kertoneet hiustensa ja kynsiensä paremmasta kunnosta, kun ruokavalioon kiinnittää enemmän huomiota...
Eli toistaiseksi ainakin pitäydyn kasvipitoisessa. Sitä paitsi yhtäkkinen muutos vain todennäköisesti stressaisi ja voisi siten jopa pahentaa hiusteni tilannetta. Toki kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Ikävä kyllä tämänkaltaisilla sivustoilla lukijat ovat ikään kuin aika rajoittunut ryhmä, joten esim ne, joilla hiukset eivät ole ohentuneet kasvisruuan myötä, tuskin löytävät tänne kertomaan tapauksestaan. :)
En tiedä kuvittelenko, mutta olisiko otsan hiusrajassa enemmän pikkuhiuksia... I hope so. :) - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Pakko myöntää, että epäilen itsekin, että onko kyse nyt itse kasvisruokavalion vaikutuksesta vai proteiinien ja rasvahappojen puutteesta, joita minulla on todennäköisesti ollut. Jospa voisin sittenkin välttää radikaalimman muutoksen? Kalaöljykapseleita otan jatkossakin, ja nyt on aika hyvät lisäravinteet käytössä... Taidankin nyt sittenkin katsoa, josko niistä olisi apua! Hiusten kunto tuntuu kyllä hieman paremmalta nykyään, joten ehkä suunta on oikea. Kärsivällisyyttä tässä tarvitaan. :)
Olen lueskellut aikoinani mm eläinoikeusfoorumin keskusteluita, eivätkä ne todellakaan vilise hiusongelmaisia. Sen sijaan monet ovat kertoneet hiustensa ja kynsiensä paremmasta kunnosta, kun ruokavalioon kiinnittää enemmän huomiota...
Eli toistaiseksi ainakin pitäydyn kasvipitoisessa. Sitä paitsi yhtäkkinen muutos vain todennäköisesti stressaisi ja voisi siten jopa pahentaa hiusteni tilannetta. Toki kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Ikävä kyllä tämänkaltaisilla sivustoilla lukijat ovat ikään kuin aika rajoittunut ryhmä, joten esim ne, joilla hiukset eivät ole ohentuneet kasvisruuan myötä, tuskin löytävät tänne kertomaan tapauksestaan. :)
En tiedä kuvittelenko, mutta olisiko otsan hiusrajassa enemmän pikkuhiuksia... I hope so. :)En tiedä oletteko hyvät keskustelunlukijat huomanneet, että olen henkisesti aika romu ja reagoin todella voimakkaasti näihin viesteihin... xD
Huhhuh, pitäisi yrittää hieman rauhoittua... - joojoo..
Palmikkotyttö kirjoitti:
En tiedä oletteko hyvät keskustelunlukijat huomanneet, että olen henkisesti aika romu ja reagoin todella voimakkaasti näihin viesteihin... xD
Huhhuh, pitäisi yrittää hieman rauhoittua...Olaa täällä vähän ihmetelty!!!!selvästi olet hakuteillä siis homma on aivan käsistä !!! Tänään sitä huomenna tätä.eipä ole tullaista kirjoittajaa ennen tääl näkykytkään:D;D
- TYTTELI'''*
MoI! oletkos käynnyt tukkacuren sivuilla koskaan? kannattaa tutustua:)
- TYTTELI***
No jos nyt vielä sekottelen pakkaa:D niin Nisim ei kuulemma sitten värjää hiuksia niin kuin Revivogen tekee.olen käytellyt revivogenia,mutta siirryn ilmeisesti Nisimiin .mulla vaalea tukka ja en halua hiuksiani revivogenin käytöllä punaisiksi.
- Palmikkotyttö
TYTTELI*** kirjoitti:
No jos nyt vielä sekottelen pakkaa:D niin Nisim ei kuulemma sitten värjää hiuksia niin kuin Revivogen tekee.olen käytellyt revivogenia,mutta siirryn ilmeisesti Nisimiin .mulla vaalea tukka ja en halua hiuksiani revivogenin käytöllä punaisiksi.
Jep, vähän hakuteillä tässä ollaan. xD Koitan nyt ottaa rauhassa vähän aikaa ja katsoa joskos lisäravinteet ja kohentunut ruokavalio auttaisivat. Jonkin verran ainakin hiusten kunto on parnatunut esim kesän tasolta, ja nykyään ne ovat ehkä kiiltävämmät... Myös hiustenlähtö tuntuu olevan normaalilla tasolla.
Joo, olen muistaakseni lueskellut tukkacoren sivuja. Pitää tsekata uudestaan. :)
Niin, olen kanssa lukenut että Revivogen tuppaa värjäämään ainakin päänahkaa. Nisimhän kait perustuu kuta kuinkin samaan tekniikkaan kuin Revivogen, että vaihto varmaan sujuu ogelmitta. - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Jep, vähän hakuteillä tässä ollaan. xD Koitan nyt ottaa rauhassa vähän aikaa ja katsoa joskos lisäravinteet ja kohentunut ruokavalio auttaisivat. Jonkin verran ainakin hiusten kunto on parnatunut esim kesän tasolta, ja nykyään ne ovat ehkä kiiltävämmät... Myös hiustenlähtö tuntuu olevan normaalilla tasolla.
Joo, olen muistaakseni lueskellut tukkacoren sivuja. Pitää tsekata uudestaan. :)
Niin, olen kanssa lukenut että Revivogen tuppaa värjäämään ainakin päänahkaa. Nisimhän kait perustuu kuta kuinkin samaan tekniikkaan kuin Revivogen, että vaihto varmaan sujuu ogelmitta.Nyt olen jo melko varma että uutta kasvua on enemmän enkä vain kuvittele sitä! :)
Otsarajassa on entistä enemmän sellaista parin sentin hiusta. Ja ne näyttävät kasvavan eli kyse ei ole vain sellaisesta hiusrajan minikarvasta. Myös ohimoilla on tapahtunut jotain. Onhan niillä paljon sellaista pientä vauvatukkaa, mutta se harvoin oikeasti pitenee. Nyt olen kuitenkin huomannut sellaisia parin-kolmen sentin tupsuja, jotka vaikuttavat kasvavan. :D Ja ohenemista ei kait ole tapahtunut sitten joulun.
Jes, ehkä mm viviscal (hyviä hiusten kasvua tukevia ravintoaineita) ja lisääntynyt rasvahappojen saanti alkavat vaikuttamaan. Mmm viviscalin käytön aloitin jo liki pari kuukautta sitten, joten vaikutus voisi jo näkyäkin. Kuurin jälkeen en kyllä hae uutta, jatkan Evonialla. Biotiinin vaikutus on joillakin alkanut näkyä noin kuukaudessa, joten sitä saa vielä odottaa.
Ostin lisää System 4:n tuotteita. Vaikuttaa sopivan hyvin päänahalleni ja hiuksilleni. - TYTTELI***
Palmikkotyttö kirjoitti:
Nyt olen jo melko varma että uutta kasvua on enemmän enkä vain kuvittele sitä! :)
Otsarajassa on entistä enemmän sellaista parin sentin hiusta. Ja ne näyttävät kasvavan eli kyse ei ole vain sellaisesta hiusrajan minikarvasta. Myös ohimoilla on tapahtunut jotain. Onhan niillä paljon sellaista pientä vauvatukkaa, mutta se harvoin oikeasti pitenee. Nyt olen kuitenkin huomannut sellaisia parin-kolmen sentin tupsuja, jotka vaikuttavat kasvavan. :D Ja ohenemista ei kait ole tapahtunut sitten joulun.
Jes, ehkä mm viviscal (hyviä hiusten kasvua tukevia ravintoaineita) ja lisääntynyt rasvahappojen saanti alkavat vaikuttamaan. Mmm viviscalin käytön aloitin jo liki pari kuukautta sitten, joten vaikutus voisi jo näkyäkin. Kuurin jälkeen en kyllä hae uutta, jatkan Evonialla. Biotiinin vaikutus on joillakin alkanut näkyä noin kuukaudessa, joten sitä saa vielä odottaa.
Ostin lisää System 4:n tuotteita. Vaikuttaa sopivan hyvin päänahalleni ja hiuksilleni.Kiva kuulla että hiukset alkaa kasvaa!!Laittelehan tänne tietoa:)
- Palmikkotyttö
TYTTELI*** kirjoitti:
Kiva kuulla että hiukset alkaa kasvaa!!Laittelehan tänne tietoa:)
Olen huomannut lisää sellaisia vain perin millin uusia hiuksia. Ei niitä kamalasti ole, mutta ompahan enemmän kuin ennen, eli kyllä siellä jotain tapahtuu. :D
Hiustenlähtö tuntuu vaihtelevan, mutta koska ei se tupottaista sentään ole, yritän olla kiinnittämättä asiaan huomiota... Eli en enää laske aamulla irtoavia hiuksia. Se vain pahentaisi stressiä ja voisi sitä kautta vaikeuttaa elpymistä. Luule, että etenkin minun tapauksessani stressi on ollut aika merkitäävä tekijä, sillä myös atooppinen ihoni reagoi usein mm koulupaineisiin. Sellaisia lyhyempiä (n. kymmenen sentin) hiuksia myös huomaan lähtevän välillä, mutta ne ovat yleensä hyvin hentoja. Voi siis olla, että ne pikemminkin vain ovat kituuttaneet hitaassa kasvussaan viime vuodet (kun ruokavalio ei aina ollut kunnossa) ja irtoavat nyt puolikuolleina. Toivon siis, että tilalle kasvaa uusi, vahva hius. :D Samanlainen kuin osa päälakeni uusista hiuksista ovat!
Hiusteni paksuus näyttää muuten vaihtelevan paljon. Osa esim pidemmistä hiuksista ovat juuriltaan kovin ohkasia, mutta osa mm lyhyemmistä uusista ovat yllättävän paksuja.
Olen myös huomannut, että on kuin hiusteni kunnossa näkyy ikään kuin eri kohdissa niiden kasvun aikaisen ruokavalion laatu: Eli siis latvat, jotka kasvoivat kait ennen laihdutuskokeiluja, ovat aika hyvässä kunnossa. Samoin päälaen hius näyttää (ainakin juuri pestyinä ja imartelevassa valossa ;D) hyväkuntoiselta. Keskivaihe taas, joka kasvoi juuri ruokatöppäilyjen aikoihin, on huonommassa kunnossa. (Ohutta, "kevyttä"...) Ja se keskivaihe tuntuukin vaikuttavan koko tukan yleisilmeeseen!
Joka tapauksessa jotain näyttää tapahtuvan... Kovin hitaasti kuitenkin.
Olen muuten aloittanut vehnänalkioöljyn käytön! Ruokalusikallinen soijamaitoon sotkettuna. :) Kuulemma lisää etenkin hiusten kiiltoa. Olen myös lisännyt mm rypsiöljyn käyttöä ruuanlaitossa. (Ennen se oli aika olematonta, pelkäsin rasvankäyttöä...) Myös pellavansiemenöljyä otan vähän väliä.
No, ainakin hetkeksi koitan unohtaa sen perinnöllisen hiustenlähdön. Toki aloitan hoidon siihen jos tämä ei auta. Kunpa tämä sisäinen hoito riittäisi! - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Olen huomannut lisää sellaisia vain perin millin uusia hiuksia. Ei niitä kamalasti ole, mutta ompahan enemmän kuin ennen, eli kyllä siellä jotain tapahtuu. :D
Hiustenlähtö tuntuu vaihtelevan, mutta koska ei se tupottaista sentään ole, yritän olla kiinnittämättä asiaan huomiota... Eli en enää laske aamulla irtoavia hiuksia. Se vain pahentaisi stressiä ja voisi sitä kautta vaikeuttaa elpymistä. Luule, että etenkin minun tapauksessani stressi on ollut aika merkitäävä tekijä, sillä myös atooppinen ihoni reagoi usein mm koulupaineisiin. Sellaisia lyhyempiä (n. kymmenen sentin) hiuksia myös huomaan lähtevän välillä, mutta ne ovat yleensä hyvin hentoja. Voi siis olla, että ne pikemminkin vain ovat kituuttaneet hitaassa kasvussaan viime vuodet (kun ruokavalio ei aina ollut kunnossa) ja irtoavat nyt puolikuolleina. Toivon siis, että tilalle kasvaa uusi, vahva hius. :D Samanlainen kuin osa päälakeni uusista hiuksista ovat!
Hiusteni paksuus näyttää muuten vaihtelevan paljon. Osa esim pidemmistä hiuksista ovat juuriltaan kovin ohkasia, mutta osa mm lyhyemmistä uusista ovat yllättävän paksuja.
Olen myös huomannut, että on kuin hiusteni kunnossa näkyy ikään kuin eri kohdissa niiden kasvun aikaisen ruokavalion laatu: Eli siis latvat, jotka kasvoivat kait ennen laihdutuskokeiluja, ovat aika hyvässä kunnossa. Samoin päälaen hius näyttää (ainakin juuri pestyinä ja imartelevassa valossa ;D) hyväkuntoiselta. Keskivaihe taas, joka kasvoi juuri ruokatöppäilyjen aikoihin, on huonommassa kunnossa. (Ohutta, "kevyttä"...) Ja se keskivaihe tuntuukin vaikuttavan koko tukan yleisilmeeseen!
Joka tapauksessa jotain näyttää tapahtuvan... Kovin hitaasti kuitenkin.
Olen muuten aloittanut vehnänalkioöljyn käytön! Ruokalusikallinen soijamaitoon sotkettuna. :) Kuulemma lisää etenkin hiusten kiiltoa. Olen myös lisännyt mm rypsiöljyn käyttöä ruuanlaitossa. (Ennen se oli aika olematonta, pelkäsin rasvankäyttöä...) Myös pellavansiemenöljyä otan vähän väliä.
No, ainakin hetkeksi koitan unohtaa sen perinnöllisen hiustenlähdön. Toki aloitan hoidon siihen jos tämä ei auta. Kunpa tämä sisäinen hoito riittäisi!Hmm, tilasin juuri netistä MSM rikkiä. On kuulemma joillaklin auttanut hiusongelmiin... Jonkin aikaa menee, ennen kuin paketti saapuu.. Mutta ajattelin kokeilla! Kokemuksia?
Tajusin juuri, että ottamissani lisäravinteissa ei ole piitä. Eikös se oli aika merkittävä hiusten kunnon kannalta? Ajattelin ostaa jonkinlaista piivalmistetta... Eräs piihappogeeli auttaa kuulemma myös vatsavaivoissa, ja niitähän minulla on yhtenään. (Vatsakipuja, ilmavaivoja, uloste on usein löysää...). Voisikohan muuten suoliongelmat haitata ravintoaineiden imeytymistä ja sitä kautta vaikuttaa hiuksiin..?
Apua, ihan kuin hiustenlähtö olisi taas lisääntymään päin... Toivottavasti vain kuvittelen! Ja ärsyttävää kuinka päälaen tukan kunto tuntuu vaihtelevan! Joskus päänahan seutu vaikuttaa mukavan hyvinvoivalta ja lyhyet hiukset melko vahvoilta, kun taas joku toinen päivä taas hiukset tuntuvat niin hennoilta... Mutta jotain on kyllä tapahtunut, koska ennen hiusten auki pito ei houkutellut, kun korvat lähes kuulsivat ohuen tukkakerroksen läpi. Nykyään näin käy vain lähinnä kun hiukset ovat likaiset.
Ai niin, mitä mieltä olettte hiusten sopivasta pesutiheydestä? Tekisi mieli pestä päivittäin, sillä tukkani näyttää likaiselta jo seuraavana päivänä. Toisaalta mikä olisi paras menettely päänahan kannalta? Se on kuitenkin aika kuiva ja hilseilee edelleen. Nyt käytän system4:n shampoota ja hoitoainettakin (joiden pitäisi hoitaa päänahan kuntoa...), mutta olisiko silti parempi pitää ainakin se päivän tauko vähän väliä? Jos vaikka päänahan "omat öljyt" hoitaisivat päänahkaa? Nykyään koitan kyllä säästää päätä pesulta jos ei tarvitse näyttää ihmiseltä seuraavana päivänä...
Oletko muuten TYTTELI jo koittanut Nisimiä? Jos olet, miltä se on vaikuttanut? - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Hmm, tilasin juuri netistä MSM rikkiä. On kuulemma joillaklin auttanut hiusongelmiin... Jonkin aikaa menee, ennen kuin paketti saapuu.. Mutta ajattelin kokeilla! Kokemuksia?
Tajusin juuri, että ottamissani lisäravinteissa ei ole piitä. Eikös se oli aika merkittävä hiusten kunnon kannalta? Ajattelin ostaa jonkinlaista piivalmistetta... Eräs piihappogeeli auttaa kuulemma myös vatsavaivoissa, ja niitähän minulla on yhtenään. (Vatsakipuja, ilmavaivoja, uloste on usein löysää...). Voisikohan muuten suoliongelmat haitata ravintoaineiden imeytymistä ja sitä kautta vaikuttaa hiuksiin..?
Apua, ihan kuin hiustenlähtö olisi taas lisääntymään päin... Toivottavasti vain kuvittelen! Ja ärsyttävää kuinka päälaen tukan kunto tuntuu vaihtelevan! Joskus päänahan seutu vaikuttaa mukavan hyvinvoivalta ja lyhyet hiukset melko vahvoilta, kun taas joku toinen päivä taas hiukset tuntuvat niin hennoilta... Mutta jotain on kyllä tapahtunut, koska ennen hiusten auki pito ei houkutellut, kun korvat lähes kuulsivat ohuen tukkakerroksen läpi. Nykyään näin käy vain lähinnä kun hiukset ovat likaiset.
Ai niin, mitä mieltä olettte hiusten sopivasta pesutiheydestä? Tekisi mieli pestä päivittäin, sillä tukkani näyttää likaiselta jo seuraavana päivänä. Toisaalta mikä olisi paras menettely päänahan kannalta? Se on kuitenkin aika kuiva ja hilseilee edelleen. Nyt käytän system4:n shampoota ja hoitoainettakin (joiden pitäisi hoitaa päänahan kuntoa...), mutta olisiko silti parempi pitää ainakin se päivän tauko vähän väliä? Jos vaikka päänahan "omat öljyt" hoitaisivat päänahkaa? Nykyään koitan kyllä säästää päätä pesulta jos ei tarvitse näyttää ihmiseltä seuraavana päivänä...
Oletko muuten TYTTELI jo koittanut Nisimiä? Jos olet, miltä se on vaikuttanut?Oho, huomasin vasta nyt, että joku oli ehdotellut e-pillereitä hiustenlähdön syyksi.
Niin, aloitin niiden käytön siinä marraskuun aikoihin. Merkki on Meliane. Toisaalta hiustenlähtö tuntui runsaimmalta alkusyksyllä, eli ennen pillereiden aloitusta. Hiusten (ohentunut) paksuus oli pillereiden aloituksen aikoihin kuta kuinkin nykyisen luokkaa, eli merkittävin oheneminen taisi tapahtua ennen pillereitä. Toki ohenemista on saattanut tapahtua myös niiden jälkeen, mutta muistaakseni runsainta se oli sitä ennen...
Toisaalta nyt hiustenlähtö tuntuu taas hieman runsaammalta, kun vuodenvaihteessa se oli hieman niukempaa. Eli ei e-pillereiden vaikutustakaan kannata poissulkea. No, myös yo-kirjoituksiin ja hiuksiin liittyvä lisääntynyt stressi voi olla syynä suurempaan karvanlahtöön...
Mutta kuinka todeta että pillereiden vaikutus? Voisiko hormonitesteistä olla apua? Lopettaakaan en tosin haluaisi, sillä siitä seuraava hormoniheilahtelu voisi lisätä tukanlähtöä entisestään. (Kuten monille on käynyt.) Ehkäisy on myös tällä hetkellä tarpeen. - alopecia-112
Palmikkotyttö kirjoitti:
Hmm, tilasin juuri netistä MSM rikkiä. On kuulemma joillaklin auttanut hiusongelmiin... Jonkin aikaa menee, ennen kuin paketti saapuu.. Mutta ajattelin kokeilla! Kokemuksia?
Oletko muuten TYTTELI jo koittanut Nisimiä? Jos olet, miltä se on vaikuttanut?Hiustenlähdöstä kärsivillä tukka kyllä rasvoittuu todella nopeasti, koska sama määrä talia levittyy nyt pienempään määrään hiuksia sekä myös jää päänahkaan. Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Juuri tuo päänahkaan ja hiusjuurin jäävä taliköhnä tukehduttaa hiustuppia edelleen ja näin ollen aiheuttaa jonkinlaisen domino-efektin. Eli tuo hiusten harvenemisesta johtuva liika tali edesauttaa hiustenlähtöä vielä lisää. Siksi kaljuuntuvien suositellaankin pitämään hiukset ja päänahka puhtaina ettei tuo taliköhnä tuki hiusjuuria. Itse pesen päivittäin.
- TYTTELI****-
Palmikkotyttö kirjoitti:
Oho, huomasin vasta nyt, että joku oli ehdotellut e-pillereitä hiustenlähdön syyksi.
Niin, aloitin niiden käytön siinä marraskuun aikoihin. Merkki on Meliane. Toisaalta hiustenlähtö tuntui runsaimmalta alkusyksyllä, eli ennen pillereiden aloitusta. Hiusten (ohentunut) paksuus oli pillereiden aloituksen aikoihin kuta kuinkin nykyisen luokkaa, eli merkittävin oheneminen taisi tapahtua ennen pillereitä. Toki ohenemista on saattanut tapahtua myös niiden jälkeen, mutta muistaakseni runsainta se oli sitä ennen...
Toisaalta nyt hiustenlähtö tuntuu taas hieman runsaammalta, kun vuodenvaihteessa se oli hieman niukempaa. Eli ei e-pillereiden vaikutustakaan kannata poissulkea. No, myös yo-kirjoituksiin ja hiuksiin liittyvä lisääntynyt stressi voi olla syynä suurempaan karvanlahtöön...
Mutta kuinka todeta että pillereiden vaikutus? Voisiko hormonitesteistä olla apua? Lopettaakaan en tosin haluaisi, sillä siitä seuraava hormoniheilahtelu voisi lisätä tukanlähtöä entisestään. (Kuten monille on käynyt.) Ehkäisy on myös tällä hetkellä tarpeen.Moi! En ole vielä aloittanut Nisimiä.vähän tosiaan harmittaa kun tuo Revivogen käytössä oli noin hankala. siis että värjäsi vaaleita hiuksiani kellertävän punaiseksi juuriosaa:(:( sen takia lopetin käytön.( haluan olla vaalea )
mullakin tuon mahankanssa on ajoittaista ongelmaa lähinnä happo ongelmia( närästää)se voi ravintoaineiden kannalta olla huonompi juttu. tai siis ettei vitamiinit imeydy.mikäköhän olisi hyvä neutraloimaan mahan happamuutta???? - Palmikkotyttö
alopecia-112 kirjoitti:
Hiustenlähdöstä kärsivillä tukka kyllä rasvoittuu todella nopeasti, koska sama määrä talia levittyy nyt pienempään määrään hiuksia sekä myös jää päänahkaan. Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Juuri tuo päänahkaan ja hiusjuurin jäävä taliköhnä tukehduttaa hiustuppia edelleen ja näin ollen aiheuttaa jonkinlaisen domino-efektin. Eli tuo hiusten harvenemisesta johtuva liika tali edesauttaa hiustenlähtöä vielä lisää. Siksi kaljuuntuvien suositellaankin pitämään hiukset ja päänahka puhtaina ettei tuo taliköhnä tuki hiusjuuria. Itse pesen päivittäin.
Jep jep. Olen kanssa miettinyt, että kunpi on pienempi paha, likainen ja hilseinen hiuspohja vai pesussa "rasittunut" päänahka. Toisaalta olen nyt käyttänyt system4:n tuotteita, ja shampoo on suunnattu juuri kutiamisesta, rasvaisesta hilseestä ja taliköhnästä kärsisille. Ainut vain, etten vieläkään ole täysin varma onko hilseeni rasvaista vai kuivaa.. Toisaalta se ei sillai pölise olkapäille vaan jää usein hiuksiin kiinni sellaisina tiiviinä pikku (kellertävinä) palloina. Joskus hiuspohjassa on laajempia hilsekerroksia (valkoista) jotka tosin lähtevät rapsuttamalla (alla punottava iho). Tuo system4 on tosin tuntunut vähentäneen ainakin kutinaa, joten kaipa siitä ei haittaa ainakaan ole. Hilsettäkään ei nyt kamalasti ole mutta toisaalta haluaisin koittaa päästä eroon mahdollisimman monesta hiustenlähtöä lisäävistä tekiöistä...
Joskus irronneissa hiuksissa näkyy tupessa sellainen talikerroksen näköinen kookas kökkö... Merkki jostakin tietystä hiuspohjan ongelmasta?
Noh, taidan koittaa kuitenkin jättää pesemättä silloin tällöin, mutta kyllä usein vain tulee pestyä peräkkäisinä päivinä.
Ikävä kuulla, TYTTELI, että kärsit happovaivoista... Niistä en kamalasti tiedä, vain että tiettyjen närästävien ruoka-aineiden välttäminen ainakin on avuksi. Ja toivottavasti saat vaalen tukkasi takaisin! :)
Hiusteni kunto tuntuu taas hieman kohentuneen. :) Toisinaan tuntuu, että ne olisivat saaneet hieman takaisin entistä suoruuttaan (kihartuivat joskus ärsyttävästi)ja "painavuuttaan". Eli ne tuntuvat pikkasen vahvemmilta. Toisaalta sileneminen on lisännyt ohuuden vaikutusta, mutta toivottavasti suunta on oikea. Kyllä sellaisia pikkuhiuksia vielä tuntuu silloin tällöin irtoavan, mutta toivottavasti ne ovat sellaisia hiusrajan hiuksia jotka eivät edes kasvaisi kamalan pitkiksi...
Osa lyhyemmistä hiuksista on tosin kovin hentoa... Ehkä ne siitä vielä vahvistuvat...
Ai niin, tein sittenkin muutoksia ruokavaliooni enemmän (käytän nykyään myös munia ja joitakin maitotuotteita luomuna ja ekologisesti kestävästi kalastettua kalaa...). xD Pohdin asiaa pitkään ja hartaasti ja tajusin, etten pitäytyisi kummiskaan vegaanina loppuelämääni (haluisin vielä joskus jättää pillerit vähemmälle: mm ainakin B12:ista pitäisi ottaa ainankin)... Niinpä ajattelin, että miksen siirtyisi monipuolisempaan ruokavalioon jo nyt ja tarjoaisi näin hiuksilleni mahdollisimman hyvät kasvuolostuhteet saman tien (mm proteiinin laatu hieman paremmaksi)? Lisäksi tajusin, että vegaaniksi siirtymiseeni liittyi aikoinaan hieman turhan paljon asioita, jotka eivät liity eettisyyteen tai ekologiaan... (mm arastava syömishäiriöni...)
Harmi vain, että jos hiukseni vielä joskus toipuisivat, en tietäisi mistä se johtui! (Lisäravineet vai eläinproteiini vai mikä...) - 1234ää
Palmikkotyttö kirjoitti:
Jep jep. Olen kanssa miettinyt, että kunpi on pienempi paha, likainen ja hilseinen hiuspohja vai pesussa "rasittunut" päänahka. Toisaalta olen nyt käyttänyt system4:n tuotteita, ja shampoo on suunnattu juuri kutiamisesta, rasvaisesta hilseestä ja taliköhnästä kärsisille. Ainut vain, etten vieläkään ole täysin varma onko hilseeni rasvaista vai kuivaa.. Toisaalta se ei sillai pölise olkapäille vaan jää usein hiuksiin kiinni sellaisina tiiviinä pikku (kellertävinä) palloina. Joskus hiuspohjassa on laajempia hilsekerroksia (valkoista) jotka tosin lähtevät rapsuttamalla (alla punottava iho). Tuo system4 on tosin tuntunut vähentäneen ainakin kutinaa, joten kaipa siitä ei haittaa ainakaan ole. Hilsettäkään ei nyt kamalasti ole mutta toisaalta haluaisin koittaa päästä eroon mahdollisimman monesta hiustenlähtöä lisäävistä tekiöistä...
Joskus irronneissa hiuksissa näkyy tupessa sellainen talikerroksen näköinen kookas kökkö... Merkki jostakin tietystä hiuspohjan ongelmasta?
Noh, taidan koittaa kuitenkin jättää pesemättä silloin tällöin, mutta kyllä usein vain tulee pestyä peräkkäisinä päivinä.
Ikävä kuulla, TYTTELI, että kärsit happovaivoista... Niistä en kamalasti tiedä, vain että tiettyjen närästävien ruoka-aineiden välttäminen ainakin on avuksi. Ja toivottavasti saat vaalen tukkasi takaisin! :)
Hiusteni kunto tuntuu taas hieman kohentuneen. :) Toisinaan tuntuu, että ne olisivat saaneet hieman takaisin entistä suoruuttaan (kihartuivat joskus ärsyttävästi)ja "painavuuttaan". Eli ne tuntuvat pikkasen vahvemmilta. Toisaalta sileneminen on lisännyt ohuuden vaikutusta, mutta toivottavasti suunta on oikea. Kyllä sellaisia pikkuhiuksia vielä tuntuu silloin tällöin irtoavan, mutta toivottavasti ne ovat sellaisia hiusrajan hiuksia jotka eivät edes kasvaisi kamalan pitkiksi...
Osa lyhyemmistä hiuksista on tosin kovin hentoa... Ehkä ne siitä vielä vahvistuvat...
Ai niin, tein sittenkin muutoksia ruokavaliooni enemmän (käytän nykyään myös munia ja joitakin maitotuotteita luomuna ja ekologisesti kestävästi kalastettua kalaa...). xD Pohdin asiaa pitkään ja hartaasti ja tajusin, etten pitäytyisi kummiskaan vegaanina loppuelämääni (haluisin vielä joskus jättää pillerit vähemmälle: mm ainakin B12:ista pitäisi ottaa ainankin)... Niinpä ajattelin, että miksen siirtyisi monipuolisempaan ruokavalioon jo nyt ja tarjoaisi näin hiuksilleni mahdollisimman hyvät kasvuolostuhteet saman tien (mm proteiinin laatu hieman paremmaksi)? Lisäksi tajusin, että vegaaniksi siirtymiseeni liittyi aikoinaan hieman turhan paljon asioita, jotka eivät liity eettisyyteen tai ekologiaan... (mm arastava syömishäiriöni...)
Harmi vain, että jos hiukseni vielä joskus toipuisivat, en tietäisi mistä se johtui! (Lisäravineet vai eläinproteiini vai mikä...)Hei! Mulla noi 4system tuoteet kutiaa pää nahkaani varsinkin se jätettävä hoitoneste:(
- Palmikkotyttö
1234ää kirjoitti:
Hei! Mulla noi 4system tuoteet kutiaa pää nahkaani varsinkin se jätettävä hoitoneste:(
Kutiaa vai? Itse en ole sitä hoitonestettä kokeillut, mutta hyvä tietää, että sillä voi olla tuollainen vaikutus...
Ei minullakaan system4 kutinaa oli täydellisesti onnistunut poistamaan, mutta eron muihin tuotteisiin huomaa kyllä.. Esim jos laitankin vaikka XZ:n hoitoainetta sillai päänahkaa myöten, kutinaa tuntuu olevan etenkin heti pesun jälkeen hieman enemmän... Muuten XZ:n tuotteet ovat kyllä oikein hyviä, jostain syystä kutinaan ne eivät ole tehonneet kovinkaan hyvin...
Pitäisi ehkä koittaa vielä testata muitakin tuotesarjoja, jos vaikka se sopiva löytyisi. Joillakin BIO (?) on toiminut hyvin. Itse en ole sitä vielä ostanut, kun en ole siihen törmännyt.
Oletko 1234ää huomannut jonkin muun tuotteen paremmaksi? Vinkkejä päänahan kutinaan ja hilseilyyn olisi kyllä mukava saada. :)
Kamala kuin hiustenlähtö on alkanut taas huolestuttamaan. Onkohan se nyt normaalia vai ei? Pitäisiköhän mennä lääkärissä käymään? - Missiliisi-
Palmikkotyttö kirjoitti:
Kutiaa vai? Itse en ole sitä hoitonestettä kokeillut, mutta hyvä tietää, että sillä voi olla tuollainen vaikutus...
Ei minullakaan system4 kutinaa oli täydellisesti onnistunut poistamaan, mutta eron muihin tuotteisiin huomaa kyllä.. Esim jos laitankin vaikka XZ:n hoitoainetta sillai päänahkaa myöten, kutinaa tuntuu olevan etenkin heti pesun jälkeen hieman enemmän... Muuten XZ:n tuotteet ovat kyllä oikein hyviä, jostain syystä kutinaan ne eivät ole tehonneet kovinkaan hyvin...
Pitäisi ehkä koittaa vielä testata muitakin tuotesarjoja, jos vaikka se sopiva löytyisi. Joillakin BIO (?) on toiminut hyvin. Itse en ole sitä vielä ostanut, kun en ole siihen törmännyt.
Oletko 1234ää huomannut jonkin muun tuotteen paremmaksi? Vinkkejä päänahan kutinaan ja hilseilyyn olisi kyllä mukava saada. :)
Kamala kuin hiustenlähtö on alkanut taas huolestuttamaan. Onkohan se nyt normaalia vai ei? Pitäisiköhän mennä lääkärissä käymään?Hei! kokeile kutinaan ACON hiuksiin jätettävää hoito geeiä .apteekissa sanoivat sen olevan hyvä kuivalle päänahalle ei rasvoita hiuksia.onko sinulla kuiva vaiko rasvoittuvatko hiuksesi??
- Palmikkotyttö
Missiliisi- kirjoitti:
Hei! kokeile kutinaan ACON hiuksiin jätettävää hoito geeiä .apteekissa sanoivat sen olevan hyvä kuivalle päänahalle ei rasvoita hiuksia.onko sinulla kuiva vaiko rasvoittuvatko hiuksesi??
Hmmm kuulostaa ihan kivalta tuo Acon. Mistä sitä saa? Apteekista?
Minulla vaikuttaa olevan sellainen mystinen, kuiva (?) mutta kuitenkin melko helposti rasvoittuva päänahka. Hiukset siis rasvoittuvat päälaelta melko nopeasti: Pesen tukan iltaisin, ja yhden pesutauon jälkeen tukka näyttää jo likaiselta. (Esim ma ilta pesu, tiistai-iltana ei: keskiviikkona liiskatukka xD) Muuten ihoni on kauttaaltaan kuiva, joten epäilen, että niin on myös päänahka. (Minulla on lievä atopia.) Mutta sellainen rutikuiva ja kiristävä hiuspohja ei sentään ole. Hilsettä ja kutinaa on kuitenkin vähän väliä. Eilen huomasin, että etenkin päälaen nahkaa peitti sellainen ihan ohut, vaalea, melko kuiva hilsekerros... Rapsutin sitä pois ja alta paljastui punottava nahka. :/
Jee, nyt tukkaa on taas lähtenyt vähemmän :D Se siis vaihtelee näköjään päivittäin aika paljon. Eli kaipa se normaalin rajoissa keskimäärin on (hope so!)... Jos nyt vain uutta kasvua saisi tulemaan runsaammin...
Ah, huomasin että paino on taas hieman koholla. :/ Nyt kun olen lisännyt rasvoja ruokavaliooni, pitäisi jotenkin oppia vähentämään syödyn ruuan määrää! Samoin viljatuotteita voisi syödä hieman vähemmän niinä päivinä kuin syön esim kalaa. (Esim papuja syödessä viljoja tarvitaan runsaasti sopivan aminohappokoostumuksen saamiseksi... Näin en kuitenkaan aina ole tehnyt, joten voi olla. että joidenkin aminohappojen puutosta on ollut...). No, kaipa paino pikkuhiljaa tästä tasaantuu. Ihan hoikimpaan kuntoon en edes aijo enää pyrkiä, mutta jos nyt pari-kolme kiloa saisi pikku hiljaa pois, ettei uusia vaatteita tarvitse alkaa ostamaan..! - TYTTELI***.
Palmikkotyttö kirjoitti:
Hmmm kuulostaa ihan kivalta tuo Acon. Mistä sitä saa? Apteekista?
Minulla vaikuttaa olevan sellainen mystinen, kuiva (?) mutta kuitenkin melko helposti rasvoittuva päänahka. Hiukset siis rasvoittuvat päälaelta melko nopeasti: Pesen tukan iltaisin, ja yhden pesutauon jälkeen tukka näyttää jo likaiselta. (Esim ma ilta pesu, tiistai-iltana ei: keskiviikkona liiskatukka xD) Muuten ihoni on kauttaaltaan kuiva, joten epäilen, että niin on myös päänahka. (Minulla on lievä atopia.) Mutta sellainen rutikuiva ja kiristävä hiuspohja ei sentään ole. Hilsettä ja kutinaa on kuitenkin vähän väliä. Eilen huomasin, että etenkin päälaen nahkaa peitti sellainen ihan ohut, vaalea, melko kuiva hilsekerros... Rapsutin sitä pois ja alta paljastui punottava nahka. :/
Jee, nyt tukkaa on taas lähtenyt vähemmän :D Se siis vaihtelee näköjään päivittäin aika paljon. Eli kaipa se normaalin rajoissa keskimäärin on (hope so!)... Jos nyt vain uutta kasvua saisi tulemaan runsaammin...
Ah, huomasin että paino on taas hieman koholla. :/ Nyt kun olen lisännyt rasvoja ruokavaliooni, pitäisi jotenkin oppia vähentämään syödyn ruuan määrää! Samoin viljatuotteita voisi syödä hieman vähemmän niinä päivinä kuin syön esim kalaa. (Esim papuja syödessä viljoja tarvitaan runsaasti sopivan aminohappokoostumuksen saamiseksi... Näin en kuitenkaan aina ole tehnyt, joten voi olla. että joidenkin aminohappojen puutosta on ollut...). No, kaipa paino pikkuhiljaa tästä tasaantuu. Ihan hoikimpaan kuntoon en edes aijo enää pyrkiä, mutta jos nyt pari-kolme kiloa saisi pikku hiljaa pois, ettei uusia vaatteita tarvitse alkaa ostamaan..!Moi! tukkani on taas vaalea tyvestä:)mulla on ollut vuosia vaalennettu tukka. tosin oma värikin on aika vaalea.väri on samanmoinen kuin Linda Lampeeniuksella,muutes hänelläkään ei ole kovin paksu tukka päälaelta huomaa lievää harventumista.vaaleus peittää hyvin olen myös itse huomannut .jos nyt Lindankin ajattelisi tummatukkaisena niin sen huomaisi paremmin .olen joskus ajatellut ,että milläköhän aineella hanellä vaalennetaan tukkaa kun on niin itanan vaalea:)hilsettä ei kannata mennä rapsuttelemaan siinä saa vaan tulehtuneen päänupin.laihuus ja hiukset eivät näköjään aina pysy samassa ruumiissa :D:D mutta mitä se jos on vähän painoa jos tukka voi hyvin ! hiuksethan ihmiset ensimmäiseksi huomaa.
- Palmikkotyttö
TYTTELI***. kirjoitti:
Moi! tukkani on taas vaalea tyvestä:)mulla on ollut vuosia vaalennettu tukka. tosin oma värikin on aika vaalea.väri on samanmoinen kuin Linda Lampeeniuksella,muutes hänelläkään ei ole kovin paksu tukka päälaelta huomaa lievää harventumista.vaaleus peittää hyvin olen myös itse huomannut .jos nyt Lindankin ajattelisi tummatukkaisena niin sen huomaisi paremmin .olen joskus ajatellut ,että milläköhän aineella hanellä vaalennetaan tukkaa kun on niin itanan vaalea:)hilsettä ei kannata mennä rapsuttelemaan siinä saa vaan tulehtuneen päänupin.laihuus ja hiukset eivät näköjään aina pysy samassa ruumiissa :D:D mutta mitä se jos on vähän painoa jos tukka voi hyvin ! hiuksethan ihmiset ensimmäiseksi huomaa.
Aloititko siis Tytteli Nisimin käytön? (Kun Revivogenin kerran väri on poissa...) Jos olet, kerro ihmeessä miten tuote on toiminut! ;D
Jep, koitan olla sterssaamatta painosta hirveästi... Sitä paitsi mieheni mukaan vartaloni on täydellinen! ;D
Niin, vaaleassa tukassa päänahka ei erotu samoin kuin tummassa. Itselläni on sellainen maantienruskea, en ole värjännyt kohta vuoteen. (Ennen sävytin punertavaksi tai tummemmaksi aika usein.)Ärsyttää tuo jakauksen seutu kun kirkkaassa valossa päänahka näkyy.. :/
Ikävää, kun kasvavia pikkuhiuksia on melko vähän... Ja kun osa vielä näyttää irtoavan ennen aikojaan! (Etenkin ohimoilla huomaan silloin tällöin parin sentin irtohiuksen tukan seassa... Samoin vaatteistani bongaan samanlaisia välillä.) Pelottaa tuollainen! Ja entä kuinka paljon uutta tukkaa huuhtoutuu suihkussa viemäristä alas??
Hmm, biotiinin suurempi annos on ollut käytössä noin viikon (vai pari viikkoa...? En muista...) Noin kuukaudessahan tuloksia siitä jotkut ivat saaneet... Tulisipa jo se MSM rikki postissa, haluaisin aloittaa senkin mahdollisimman pian!
Olen miettinyt taas josko lääkärissä pitäisi käydä... Jos JOTAIN edes selviäisi... Pelkään, että tukka vain ohenee entisestään eikä lisäravinteista yms ole lainkaan apua! (Ihan kuin ohenemista olisi sittenkin jonkin verran tapahtunut sitten vuodenvaihteen jälkeen!!? Toisaalta hiusten kunto on parempi ja tuntuvat myös siksi ehkä ohuemmilta (ovat sileämmät)...) Kaipa se on sitten aloitettava hoito perinnölliseen jos mitään ei tapahdu. Mutta milloin tuloksia voi odottaa?? Eikös myös lisäravinteiden kanssa vaadita useidenkin kuukausien käyttöä? No, kaipa hiustuppia ei kamalasti ehdi kuolla jos kyse onkin perinnöllisestä.. Muistaakseni jossakin luki että 1-2 vuotta ainakin hiustuppi elää vaikkei kunnon kasvutoimintaa olisikaan. Toivottavasti näin. - Ikävää
Palmikkotyttö kirjoitti:
Aloititko siis Tytteli Nisimin käytön? (Kun Revivogenin kerran väri on poissa...) Jos olet, kerro ihmeessä miten tuote on toiminut! ;D
Jep, koitan olla sterssaamatta painosta hirveästi... Sitä paitsi mieheni mukaan vartaloni on täydellinen! ;D
Niin, vaaleassa tukassa päänahka ei erotu samoin kuin tummassa. Itselläni on sellainen maantienruskea, en ole värjännyt kohta vuoteen. (Ennen sävytin punertavaksi tai tummemmaksi aika usein.)Ärsyttää tuo jakauksen seutu kun kirkkaassa valossa päänahka näkyy.. :/
Ikävää, kun kasvavia pikkuhiuksia on melko vähän... Ja kun osa vielä näyttää irtoavan ennen aikojaan! (Etenkin ohimoilla huomaan silloin tällöin parin sentin irtohiuksen tukan seassa... Samoin vaatteistani bongaan samanlaisia välillä.) Pelottaa tuollainen! Ja entä kuinka paljon uutta tukkaa huuhtoutuu suihkussa viemäristä alas??
Hmm, biotiinin suurempi annos on ollut käytössä noin viikon (vai pari viikkoa...? En muista...) Noin kuukaudessahan tuloksia siitä jotkut ivat saaneet... Tulisipa jo se MSM rikki postissa, haluaisin aloittaa senkin mahdollisimman pian!
Olen miettinyt taas josko lääkärissä pitäisi käydä... Jos JOTAIN edes selviäisi... Pelkään, että tukka vain ohenee entisestään eikä lisäravinteista yms ole lainkaan apua! (Ihan kuin ohenemista olisi sittenkin jonkin verran tapahtunut sitten vuodenvaihteen jälkeen!!? Toisaalta hiusten kunto on parempi ja tuntuvat myös siksi ehkä ohuemmilta (ovat sileämmät)...) Kaipa se on sitten aloitettava hoito perinnölliseen jos mitään ei tapahdu. Mutta milloin tuloksia voi odottaa?? Eikös myös lisäravinteiden kanssa vaadita useidenkin kuukausien käyttöä? No, kaipa hiustuppia ei kamalasti ehdi kuolla jos kyse onkin perinnöllisestä.. Muistaakseni jossakin luki että 1-2 vuotta ainakin hiustuppi elää vaikkei kunnon kasvutoimintaa olisikaan. Toivottavasti näin.Kun hiukset lähtee, mutta sille ei voi paljoakaan mitään. Itselläni on perinnöllinen hiustenlähtö johon käytän Priorin shampoota ja syön priorin kapseleita joka tuuheuttaa hiuksia, mutta kun lopettaa syömisen niin kuulemma taas tukka lyhistyy.. Jos hiukst lähtee niin ne lähtee :( Se vain on fakta.. Eiköhän se olla jo todistettu esim monilla kaljuilla jotka ottavat hiustensiirron? Eivätköhän hekin ole kokeilleet kaiken maailman läkkeet, shampoot jne.. Yksi vaihtoehto on tietenkin lyhentää hiuksia jottai hiukset hengittävät paremmin ja tosiaan tuo Priorin shampoo tuntuu pitävän hiukset puhtaina ja kiiltävinä ainakin itselläni melkein viikon.
- Palmikkotyttö
Ikävää kirjoitti:
Kun hiukset lähtee, mutta sille ei voi paljoakaan mitään. Itselläni on perinnöllinen hiustenlähtö johon käytän Priorin shampoota ja syön priorin kapseleita joka tuuheuttaa hiuksia, mutta kun lopettaa syömisen niin kuulemma taas tukka lyhistyy.. Jos hiukst lähtee niin ne lähtee :( Se vain on fakta.. Eiköhän se olla jo todistettu esim monilla kaljuilla jotka ottavat hiustensiirron? Eivätköhän hekin ole kokeilleet kaiken maailman läkkeet, shampoot jne.. Yksi vaihtoehto on tietenkin lyhentää hiuksia jottai hiukset hengittävät paremmin ja tosiaan tuo Priorin shampoo tuntuu pitävän hiukset puhtaina ja kiiltävinä ainakin itselläni melkein viikon.
Rogaine, DHT-blokkaajat, kyllähän näitä löytyy. Ja ihan hyviä tuloksia porukka on saanut. Eli ei toivo hiusten suhteen ihan menetetty ole. ;)
Ihan hyvä tuo Priorin-tuotesarja varmaan on, kallis vain. Olenkin tyytynyt hoitamaan ravinnepuolta toisin keinoin... Ja jos kyseessä on perinnöllinen, silloinhan ravintoaineista ei kauheasti apua ole, vaan pitää keskittyä mm DHT:n määrän vähentämiseen. - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Rogaine, DHT-blokkaajat, kyllähän näitä löytyy. Ja ihan hyviä tuloksia porukka on saanut. Eli ei toivo hiusten suhteen ihan menetetty ole. ;)
Ihan hyvä tuo Priorin-tuotesarja varmaan on, kallis vain. Olenkin tyytynyt hoitamaan ravinnepuolta toisin keinoin... Ja jos kyseessä on perinnöllinen, silloinhan ravintoaineista ei kauheasti apua ole, vaan pitää keskittyä mm DHT:n määrän vähentämiseen.Kuinka kauan kestää, että muutokset ravinnossa ja lisäravinteet näkyvät hiuksissa? Esim milloin uutta kasvua alkoi näkyä? Onhan minullakin jonkin verran uusia hiuksia tullut, mutta sellainen upea aluskasvusto on jäänyt toistaiseksi haaveeksi...
- Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Harmi vain, että jos hiukseni vielä joskus toipuisivat, en tietäisi mistä se johtui! (Lisäravineet vai eläinproteiini vai mikä...)Ostin pakkauksen tuota e-epaa, kuulemma saattaa olla perus-omega-3-valmisteita tehokkaampi... Mm ihon ja hiusten kuntoon vaikuttanut joillakin positiivisesti. Kokemuksia? Ajattelin ottaa tuon käyttöön, esim perusomegan kanssa vaihdellen.
- atoopikon tyttöystävä
Kuulostaa samalta mikä oli puolisollani tuossa pari vuotta sitten vielä. Eli hänen päänahkansa hilseili aivan älyttömästi ja välillä oli valkoisia kohtia päänahassa mitkä näkyivät melko selvästi, sillä hänellä oli lyhyet hiukset. Lisäksi päänahkaa kutitti välillä ikävästi sekä hiukset harvenivat aina sitä enemmän mitä pahemmassa kunnossa päänahka oli. Hän kokeili käyttää ensin hilseshampoita, sitten hellävaraisia apteekin shampoita, mutta tilanne ei parantunut(hilseshampoo vain pahensi asiaa). Hän kävi sitten lääkärissä ja siellä todettiin että hänellä on päänahassa atooppinen iho. Lääkäri määräsi hänelle jonkin apteekista ostettavan shampoon. Sekään ei oikein auttanut. Hän kokeili myös pestä hiuksia tavallisella ihovoiteella apteekkarin suosituksesta, mutta se jätti lyhyet hiukset melko rasvaisiksi. Kortisonivoide, jota hän lopulta sai, auttoi hieman.
Puoli vuotta sitten hän lopetti shampoon käytön kokonaan, mikä auttoi merkittävästi. Ensimmäiset 2-3 viikkoa olivat kuulemma hieman epämiellyttäviä, mutta sen jälkeen on helpottanut päänahan kutiamisen ja hilseilyn kanssa. Hiuksiakin on nyt paljon tiheämmässä ja ne ovat paremmassa kunnossa =) Teemme lisäksi joskus hänen vapaapäivinään (silloin kun ei ole menoa) niin, että laitamme öljyä (kaupasta ostettava ruoanlaittoon tarkoitettu oliiviöljy tai avokadoöljy tai luontaistuotekaupoista löytyvä jojobaöljy tai kookosöljy käyvät hyvin) päänahkaan jakaus jakaukselta tai laitamme öljyä vain ongelmallisimpiin kohtiin. Tämä on auttanut huomattavasti kutinaan.
Itsekin olen lopettanut muutama kuukausi sitten shampoon käyttämisen, enkä ole katunut. Kannattaa kokeilla =) Aluksi hiukset kyllä tuntuvat likaisilta, mutta pikkuhiljaa päänahka alkaa "säädellä" talin tuotantoa. Teen niin, että pesen ainoastaan hoitoaineella hiukseni. Nyt olen kylläkin jättänyt myös hoitoaineen pois ja sen sijasta käytän kanamunan keltuaista ja kookosmaitoa (ja pesen ensin pois haalealla vedellä, jottei kananmuna paakkunnu hiuksiin). Minulle ainakin sopi todella hyvin. Minun oli hiukan pakko lopettaa shampoon käyttäminen, sillä shampoo kuivatti todella pahasti hiuksiani sekä ihoani. Nyt parin kuukauden jälkeen hiukset ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin. Ehkä joskus lapsena on saattanut olla näin pehmeät hiukset.
Mutta jos shampooton kuuri ei innosta, niin kannattaa edes kokeilla sitä päänahan öljyämistä. Öljy kannattaa antaa olla jonkin aikaa päänahassa ja pestä pois siten, että ensin levitä siihen suoraan shampoo ja vasta sitten laitat vettä, jotta saat öljyn paremmin pois. Poikaystäväni kylläkin pesee öljyn pois pelkällä kookosmaidolla, mutta kukin tyylillään.
Ja nyt tuli mieleeni, että hiusten värjääminen saattaa sitten pahentaa noita oireitasi, myöskin hiusten ohenemista/lähtemistä. Poikaystäväni kokeili värjäämistä pari kertaa ja päänahka kutisi vielä enemmän ja päänahkaan tuli enemmän sellaisia "patteja" sekä lisäksi hiuksia lähti aivan mahdoton määrä. Jos värjäät nyt hiuksiasi, kannattaa ehkä kokeilla sen lopettamista (jos oireet vaikka helpottaisivat) tai voihan sitä vaikka siirtyä laittamaan vain raitoja hiusiin =) Toivottavasti oireet helpottavat :)- Palmikkotyttö
Kiitos paljon vinkeistä! Luulen, että myös minun tapauksessani päänahan ongelmilla (kuivuus, hilse, kutina) on ollut osansa hiustenlähdössä...
En ole itse asiassa värjännyt hiuksiani kohta vuoteen, ja ajattelin sinnitellä ilman värjäämistä pidempääkin, vaikka luonnollinen värini on aika pliisu. Nyt kun juurikasvu ei ole liian räikeä ja vanha hiusvärikin on melkeen omani värinen, ajattelin malttaa kokeilla miltä pää näyttää, kun koko tukka on omaa väriäni. :)
Olen kanssa lukenut noista CO-pesuista (conditioner only) ja se on kuulemma auttanut monia kuivasta päänahasta kärsiviä... Olenkin ajatellut joskus kokeilla sitä. Olen pari kertaa tuota kokeillutkin, mutta vain kertakokeiluina, joten en tiedä, mitä pää tykkäisi jatkuvasta käytöstä. Voisi joskus kokeillakin! Kaikillehan se ei sovi, mutta ei voi tietää ennen kuin kokeilee. :) Mitä hoitoainetta Sinä atoopikon tyttöystävä käytit pesuun? Kuulemma XZ:n ja hienon suomalaisen hoitoaineet ovat hyviä... Voisikohan system4:n hoitoaineet sopia siihen? Toisaalta ne ovat niin kalliita, että jatkuvassa CO-pesussa niitä tuskin voisi käyttää... Ajatella, että pelkästään kananmunankeltuainen ja kookosmaito riittävät sinulla nykyään! Ihanan luonnollista..! Joskus sitä miettii josko vähempi kemikaalien käyttö tosiaan olisi parempi...
Lähiaikoina olen hieman pidentänyt pesuväliä (enää pesen vain harvoin peräkkäisinä päivinä), ja päänahka onkin ehkä kutissut vähemmän... Eli siis shampoopesun vähentämisestä voisi olla apua.
Myös nuo öljyhoidot pitäisi testata taas. Joskus kauan sitten kokeilin laittaa oliiviöljyä hiuksiin kosteuttavana hoitona, mutta sen jälkeen en ole kokeillut. Kookosölyn/-rasvan testaaminen kiinnostaisi kyllä... Kuulemma toimii aika hyvin!
Onneksi päänahkani ei ihan kamalassa kunnossa ole, eli kutinakaan ei ole sietämätöntä. Toisaalta sitä haluaisi saada päänahan mahdollisimman hyvään kuntoon, jotta olosuhteet hiusten kasvulle ovat parhaimmat mahdolliset.
Kiitos vielä neuvoista! Kaipa tämä tästä, pikku hiljaa, kun sen oman jutun löytää. :) - Palmikkotyttö
Palmikkotyttö kirjoitti:
Kiitos paljon vinkeistä! Luulen, että myös minun tapauksessani päänahan ongelmilla (kuivuus, hilse, kutina) on ollut osansa hiustenlähdössä...
En ole itse asiassa värjännyt hiuksiani kohta vuoteen, ja ajattelin sinnitellä ilman värjäämistä pidempääkin, vaikka luonnollinen värini on aika pliisu. Nyt kun juurikasvu ei ole liian räikeä ja vanha hiusvärikin on melkeen omani värinen, ajattelin malttaa kokeilla miltä pää näyttää, kun koko tukka on omaa väriäni. :)
Olen kanssa lukenut noista CO-pesuista (conditioner only) ja se on kuulemma auttanut monia kuivasta päänahasta kärsiviä... Olenkin ajatellut joskus kokeilla sitä. Olen pari kertaa tuota kokeillutkin, mutta vain kertakokeiluina, joten en tiedä, mitä pää tykkäisi jatkuvasta käytöstä. Voisi joskus kokeillakin! Kaikillehan se ei sovi, mutta ei voi tietää ennen kuin kokeilee. :) Mitä hoitoainetta Sinä atoopikon tyttöystävä käytit pesuun? Kuulemma XZ:n ja hienon suomalaisen hoitoaineet ovat hyviä... Voisikohan system4:n hoitoaineet sopia siihen? Toisaalta ne ovat niin kalliita, että jatkuvassa CO-pesussa niitä tuskin voisi käyttää... Ajatella, että pelkästään kananmunankeltuainen ja kookosmaito riittävät sinulla nykyään! Ihanan luonnollista..! Joskus sitä miettii josko vähempi kemikaalien käyttö tosiaan olisi parempi...
Lähiaikoina olen hieman pidentänyt pesuväliä (enää pesen vain harvoin peräkkäisinä päivinä), ja päänahka onkin ehkä kutissut vähemmän... Eli siis shampoopesun vähentämisestä voisi olla apua.
Myös nuo öljyhoidot pitäisi testata taas. Joskus kauan sitten kokeilin laittaa oliiviöljyä hiuksiin kosteuttavana hoitona, mutta sen jälkeen en ole kokeillut. Kookosölyn/-rasvan testaaminen kiinnostaisi kyllä... Kuulemma toimii aika hyvin!
Onneksi päänahkani ei ihan kamalassa kunnossa ole, eli kutinakaan ei ole sietämätöntä. Toisaalta sitä haluaisi saada päänahan mahdollisimman hyvään kuntoon, jotta olosuhteet hiusten kasvulle ovat parhaimmat mahdolliset.
Kiitos vielä neuvoista! Kaipa tämä tästä, pikku hiljaa, kun sen oman jutun löytää. :)Googletin hieman noita hiusten hoitoon käytettyjä öljyjä ja kiinnostuin todella mm kookosöljystä.
"Neitsytkookosöljy estää hiuspohjan proteiinikatoa, eli hiusten ohenemista. Hiuksistasi tulee vahvemmat ja kiiltävämmät. Hoitaa ja kosteuttaa erinomaisesti päänahkaa ja näinollen ehkäisee päänahan hilseilyä."
Vau, kuulostaa aika hyvältä! Minullahan on mahdollisesti ollut häikkää noiden proteiinien kanssa (puutosta joskus ehkä ollut), samoin hilse- ja päänahan kuivuusongelmia, joten kookosöljyn käytöstä voisi olla apua. - muöss..
Palmikkotyttö kirjoitti:
Googletin hieman noita hiusten hoitoon käytettyjä öljyjä ja kiinnostuin todella mm kookosöljystä.
"Neitsytkookosöljy estää hiuspohjan proteiinikatoa, eli hiusten ohenemista. Hiuksistasi tulee vahvemmat ja kiiltävämmät. Hoitaa ja kosteuttaa erinomaisesti päänahkaa ja näinollen ehkäisee päänahan hilseilyä."
Vau, kuulostaa aika hyvältä! Minullahan on mahdollisesti ollut häikkää noiden proteiinien kanssa (puutosta joskus ehkä ollut), samoin hilse- ja päänahan kuivuusongelmia, joten kookosöljyn käytöstä voisi olla apua.Tiedätkö myös että öljyt tukkeaa hiuspohjaa.
estää hiuksia kasvamasta öljyä helposti jää hiustuppiin. - Palmikkotyttö
muöss.. kirjoitti:
Tiedätkö myös että öljyt tukkeaa hiuspohjaa.
estää hiuksia kasvamasta öljyä helposti jää hiustuppiin.Onko näin? No, taidan joka tapauksessa kokeilla jonkin öljyn levittämistä ainakin hiusten pituuksiin, ikään kuin kosteuttavana tehohoitona. Hiusteni kunto ei nimittäin ole paras mahdollinen, ja esim tehohoitoihin sekoitettuna kookosöljy/jojobaöljy/avokadoöljy/tms kuulemma kosteuttaa ja hoitaa hiuksia...
- l'espoir
Mahtaakohan tätä palsta enää kukaan lueskella, mutta ajattelin nyt kuitenkin mainita, että itselläni todettiin (vihdoin!) noin kolmen vuoden hiusten harvenemisen jälkeen gynekologilla polykystiset munasarjat (PCO/PCOS). Muita ko. häiriöön liittyviä oireita ovat mm. kuukautishäiriöt, hirsutismi (lisääntynyt karvoitus paikoissa, joissa sitä ei kuulu olla), akne, jne. Hormonitoiminta on siis häiriintynyt. Itse odottelen juuri hormonitestien tuloksia, jotta pääsisin sitten vihdoinkin etsimään asiantuntijoiden kanssa apua tähän ongelmaan. Liian kauan olen saanut tämän kuulla johtuvan pelkästään stressistä tai luulotautisuudesta.. Olen siis 23-vuotias nainen.
- KKKL-
Hei! Mahtaatko oLla PALMIKKOTYTTÖ?
- -emilia
hienoa, että syy löytyi :) mikä on hoitona tuohon ko. tilaan? mulla on toi tsekattu muttei ollut.. edelleen vailla syytä on tää mun hiustenlähtö. oon sun ikiä myös.
- ongelma
Moi oon 13w tyttö ja mul on niin hilseinen päänahka ja hiuksiiki lähtee mitä teen ??
- l'espoir
En siis ole tuo palmikkotyttö, kunhan vain kävin omat kokemukseni tuossa tiivistetysti huutelemassa. :)
Hormonikokeissa selvisi, että s-adioni -androgeeniarvot olivat reippaasti koholla, joten hiustenlähtö saattaisi johtua siitä. Olen nyt joutunut taipumaan (kauan vastustamieni) e-pillereiden aloittamiseen, kolmas laatta alkoi juuri. Hiustenlähdössä ja aknessa en ole vielä huomannut merkittäviä eroja, mutta hormonitasojen asettuminen kai saattaa viedä useammankin kuukauden, joten katsellaan vielä. Tammikuun aikana olisi tarkoitus käydä ottamassa taas verikokeet, jotta nähdään, onko tuo adioni-pitoisuus laskenut. Jos on, niin vaiva on todennäköisesti munasarjaperäistä, mutta jos ei, niin saattaa johtua lisämunuaisesta. Eli toistaiseksi mulla on ollut hoitokokeiluna vain nuo e-pillerit (Spiresistä en saanut aloittaa kun on jo luonnostaan liian alhainen verenpaine, n. 97/67), tosin näitä viestiketjuja lueskellessa olen alkanut miettimään, että kannattaisikohan sittenkin vaan aloittaa suosiolla tuo Rogainen käyttö. Siihen liittyvät ongelmat vaan vähän ahistaa. :P
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384148- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151991Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581618Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741236
- 981151
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070