Olen juuri saanut päättötyöni valmiiksi ja etsin nyt toimistotyötä pk-seudulta. Pääaineena kansainvälinen kauppa. Olen ollut aktiivinen työnvälitysfirmojen kautta sekä olen lähettänyt avoimia hakemuksia vaikka minne...
MISTÄÄN ei ole kuulunut. Olisin valmis menemään vaikka postitus tytöksi konttorille näin alkajaisiksi jos sellaista olisi tarjolla. Työharjoittelun suoritin todella hyvin, uskon pärjääväni esim. assarin työssä todella hyvin.
Onko lama syömässä kaikki työpaikat vai pitääkö mennä supermarketin kassalle duuniin?
Tradenomille alan työtä??
8
2224
Vastaukset
- syödä työpaikat
Meilläkin on kaikki taloushallinnon paikat vain sisäisessä haussa. Ulkopuolelta rekrytointi on pistetty jäihin.
- realismia..
Ei ole tilanne ollut sen parempi edes parempina aikoina. Kun joka niemennotkossa koulutetaan nomeja, niin sen tietää minne nää tyypit oikeesti työllistyvät
Realismi ei ole pahasta.- Pinguin
Liikaa tradenomeja ja muita "nomeja" työmarkkinoilla vissiin... Pitääkö kouluttautua ekonomiksi että saan työtä kaupalliselta alalta? Olen harkinnut alan vaihdosta matkailualalle mutta palkkaus on vielä surkeampi. Laitoin pari hakemusta hotellivirkailijan pestiin mutta eipä ole siitäkään kuulunut.
Olen suunnitellut myös oman yrityksen perustamista. Taitaa olla huono aika sellaisellekin...
Parasta siis pysytellä äidin ja isän nurkissa kunnes alkaa palkka virtaamaan.
- Trad.
...(talous)lehtien kirjoittelua. Kaikilla firmoilla ei mene huonosti, mutta tästä taantumasta johtuen halutaan pitää "kynttilää vakan alla". Rohkeesti hakeen suoraan yrityksiin, rekryfirman kautta voi mennä aikaa jos ei ole kova cv.
- palkkaaj
Meillä n. 200 työntekijää. Osa lomautettu. Ei oteta uusia pitkään aikaan. Yksi tradenomikin löytyy asiakaspalvelusta, ei osaa oikein mitään. Heiluttelee jalkojaan, hymyilee ja on facebookissa. Ei kauaa.
Nyt pitää osata kaikkea ja olla h-tin aktiivinen, hakea muilta töitä ja sanoa, mä haluan tehdä töitä. Ei tuollaiset tradenomit mitään osaa. Esim. mol.fi:n CV pankista löytyy satoja pätevämpiä esim. media-alan ja graafisen alan tekijöistä, niillä on myös kaikki mahd. ohjelmat hallussa.
KTM voi myös olla tuollainen, joutui assariksi, kun vahtasi kelloa, milloin tuli neljä.
Suomi on Pohjolan Japani ja täällä täytyy tehdä töitä niin kauan, kunnes lääkäri määrää vapaata.
Tervetuloa vaan työelämään heti laman jälkeen :-)
- lomautus yms uutiset
Soitapa k.o paikoihin, kun olet hakemuksesi laittanut ikäänkuin varmistaaksesi, että hakemus tuli perille. Aktiivisuus ja reippaus auttaa jo paljon, muutoin hakemuksesi voi hautautua paperipinoon...Tai soita suoraan firmoihin, mihin voisit edes harkita meneväsi.
Ei se helppoa ole, hait mitä työtä tällä hetkellä tahansa. Kokeneita ja hyvin koulutettuja on lomautettuna, irtisanottuna yms ja tradenomeja on liikaa, ei mukava tilanne:(
Silti mol:lissa on paljon myyntityönpaikkoja auki, ainakin Varsinais-Suomessa. - tradedede
Terve!
valmistuin viime syksyllä markkinoinnin tradenomiksi kiitettävin arvosanoin, sen jälkeen olen ollut yhden kuukauden suuressa firmassa yhdessä lyhyessä projektissa mukana, sen jälkeen en ole töitä löytänyt.. Itse lähdin lukemaan tätä alaa, koska en lukion jälkeen muutakaan keksinyt. Kyllä tällä tutkinnollakin pärjää jos on hyvät yhteydet työelämässä, muuten on aika kusessa.
itse ajattelin myös lukea itseni ekonomiksi, ja sen jälkeen katsotaan mikä on tilanne.. - kysyjä----
Onko jo löytynyt jotain...? kiinnostaa tietää! :) Kyllä se taitaa nykyään olla niin, että KAIKKI traden työt menee suhteilla.. Suhteilla ne meni aikaisemminkin, ja NYT varsinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760